Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Morden24

    nagyúr

    válasz twine #6 üzenetére

    Carmack sosem volt szent, legalábbis amióta "celeb" lett. Megvehető reklámfigura. Persze emellett zseniális programozó.

    Azt azért hozzá kell tenni, hogy megváltoztak azért a 2000 környéki illetve azelőtti viszonyok, most már egy kiadó sokkal nagyobb munkaerőt tömörít, így egy Bethesda simán kiad majd annyi (értelmes, értékelhető) játékot, mint anno több kisebb stúdió és kiadó. Oké, nem egy EA, de azért...

    A mobilt meg hagyja a kezdő fejlesztőkre...szvsz,,nem lehet akkora kihívás arra fejleszteni mint az asztali gépekre...

    Már hogy a fenébe ne? A roppantul kötött erőforráslehetőség, a kicsi képernyő, az irányítás miatti bonyolultság, a játéktér megfelelő megteremtése... igazából pont, hogy a legnagyobb kihívás, hiszen a mobilokban nem ül millió erőforrás, ami arra vár, hogy pazarolják jobbra-balra.
    Egyébként szerintem lenyűgöző a szifon Rage. És a mobilplatform egy hatalmas piac, az appmarketek miatt könnyebb reklámozhatósággal és eladhatósággal, folyamatos rendelkezésre állással, azaz hatalmas (és "könnyű") pénzek vannak benne, ráadásul a nagy és régi fejlesztőknek már pedigréjük van, ezért egy alapvető halmaz kapásból megbízik bennük.
    Aki most ebből kimarad, az hülye, a szó legszorosabb értelmében. MS Live Anywhere, iPhone, Bada... "szűzlányok", akik várják a fa... szerelmet :D

    [ Szerkesztve ]

    Sectumsempra - For Enemies

  • mephi666

    nagyúr

    válasz twine #8 üzenetére

    nem fejlesztenek szerintem így konkrétan, hanem összerakják a komplett kódott (gondolom elsősorban pc-re optimalizálva), majd különböző platformokra optimalizálják :K lényegében, ha megvan a kész kód, utána már csak szöszmötölés van a különböző verziókkal...

    azért nem nevezném én sem gyerekjátéknak a mobilra való fejlesztést, mert itt nem egy névtelen cég által összetákolt flash-es sz@rt kapsz "rage" névvel, hanem lényegében ugyanazt, mint a pc-sek, csak az adott felületre optimalizálva :K

    "Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

  • mephi666

    nagyúr

    válasz twine #11 üzenetére

    a mobil szerintem csak +1 bevételi forrás, amit "minimális" fejlesztéssel tudnak elérni... meg lehet érteni őket: kiadják a pc/konzol verziókat, dől a lé ezerrel... "pihenésképp" faragnak rajta és mobilra is nyomják... ez is plusz bevétel...

    példának a következőt tudnám felhozni:
    programoztam anno, szakdogának egy programot írtam, amiben benne volt pár térburkoló-kő minden adata statikusan, amivel lehetett számolni... mindenhol kész voltak az algoritmusok, amik az elrendezéseket számoltatták, a különböző lerakásokat, árakat meg mindent... (mellékesen grafikus felület is volt, kirajzolt mindent...) mikor teljesen kész volt a program, benne volt mondjuk 3 hónap kemény munkám... de ha bővíteni kellett volna más kövekkel, akkor ez már csak 1-2 napot vett volna igénybe, mert a lényeg megvolt... hasonlóan kell szerintem elképzelni a különböző platformokra való portolást: főleg csiszolgatásból áll a meló és haladósabb :K

    "Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

  • Wolverine

    félisten

    válasz twine #11 üzenetére

    Pazarolni? A mobil durva lehetőségeket ad. A telefonod mindig nálad van, akkor is, amikor számítógép (pláne komoly játékra alkalmas) vagy konzol nincs. Egy megfelelőn árazott, jó minőségűre megcsinált mobiljátékkal borzalmas méretű közönséget lehet elérni - és mivel ez még szűz piac a Rage-minőségű és hátterű játékok szintjén, aki elsőnek eszmeél, az brutális versenyelőnyre tehet szert.
    Meglepő az ötlet; de még inkább az, hogy mások nem cuppantak rá előbb. (és a fejlesztésnél szerintem az irányítás okozza majd a nehézséget - se kontroller, se periféria, "csak" egy érintőképernyő)

    "I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice." (Wolverine) / "Hello, I'm the Doctor. Basically... run." (a 11. Doktor)

  • ollie

    MODERÁTOR

    válasz twine #27 üzenetére

    Sokan annak idején nagy hülyeségnek gondolták a netbook-ot is, aztán hatalmas piac lett belőle. :D

    ***

  • Wolverine

    félisten

    válasz twine #27 üzenetére

    Miért venne valaki külön kézikonzolt, ha van egy komolyabb játékra alkalmas telefonja és van rá játék? Miért ne szórakozhatna valaki ilyesmivel pályaudvaron, repülőtéren, utazás közben? Attól, hogy nem tudod elképzelni, hogy ennek komoly piaca lehet, még elképzelhető, hogy létezik az a felvevőkör, akiket megcéloztak (én pl. nem értem, hogy játszhat valaki fps-ekkel, de ettől nem kérdőjelezem meg a műfaj életképességét).

    "I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice." (Wolverine) / "Hello, I'm the Doctor. Basically... run." (a 11. Doktor)

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz twine #32 üzenetére

    "azért kérdőjelezem meg, mert a kézikonzolok sem váltották meg a (játékos)világot"
    Azért azt remélem tudod, hogy Nintendo DS-ből többet adtak el, mint X360-ból és Ps3-ból együttvéve. Illetve PSP-ből is többet, mint Ps3-ból. Rá lehetne fogni, hogy azért mert olcsóbb, de mivel konzolok terén a bevétel nem a hardver, hanem a játékeladásokból származik, ezért ez lényegtelen.

  • Wolverine

    félisten

    válasz twine #32 üzenetére

    Nyilván nem azért vesz valaki iPhone-t, hogy játsszon - de ha már van neki, és vehet rá játékot is... akkor az a kérdés, hogy megteszi-e majd? (a telefon- és konzolhelyzetnél ne Magyarországból indulj ki, a magyar piac igencsak torz)

    "I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice." (Wolverine) / "Hello, I'm the Doctor. Basically... run." (a 11. Doktor)

Új hozzászólás Aktív témák