Új hozzászólás Aktív témák
-
Rolly
veterán
válasz <Adamsky> #12 üzenetére
PSA-nál (ha már az opel is az) kb 2000 € a büntetés átlag autónként tehát egy diesel / benzines kb 700e Ft-tal lett drágább csak emiatt...
Illetve ne fejeltsük el a 350-es € árfolyamot ... ami 308-asunk még 8 millió volt újonnan (jól felszerelt) fél évesen 5,7-ért vettük... most várjuk a megrendelt e208-ast , s az 8,5 elektromosban kicsit kevésbé felszerelt változattal (ami befért a pályázati összegbe) -
Rolly
veterán
Itt is valami spéci dolog lehetett alapból a videó is arra ment, hogy kattintás vadász legyen... Volt náluk 3 elektromos autó.. 2 ebből PSA ugyanazzal hardverrel. A másikról semmit sem tudunk (e208), az elején még azt mondja, hogy két autó robbant le... De a Zoé nem robbant le, Csak megállt az infó rendszer...
-
Rolly
veterán
Mi kicsit többet megyünk napi 60 körül, nagyobb távra 308as diesel lel járunk. Most a bejárás Pestre havi 40e Ft üzemanyag körülbelül amit az e208assal fogunk kivaltani. 3 milliós beülő, havi 75e körüli törlesztő, majd 4 év múlva 1,2millios maradvanyertek. Évi 20e kmt tuti menni fogunk vele kB 15 évig kitarthat :)
-
Rolly
veterán
válasz hyperspace #43 üzenetére
Előbb olvass aztán írj... A vótmánméter kiakadt... :)
-
Rolly
veterán
válasz csorbajeno #48 üzenetére
Elég csak kiszámolni... itthon kb 300 gr CO2 / kWh áramot tudunk termelni átlagban bár ez egyre zöldebb (lehet már inkább 280 alatt van de mindegy legyen 300)
Egy mai modern diesel 98 gr CO2-tól ki magából kmenként. Ezzel kapcsolatos megjegyzések:
- olajcserével nem számolunk
- fék jobban kopik nem számolunk vele
- az üzemanyagot ki kell termelni, finomítani kell (csak a hazai finomító fogyasztásából lehetne üzemeltetni 200+ ezer autót de mindegy mert az üzemanyag kell és máshova is kellenek szénhidrogének így ez lényegtelen megint csak) és oda kell szállítani a kutakra és a kútra el kell menni, de ezekkel sem számolunk
- nem számolunk azzal, hogy ahogy öregszik úgy lesz egyre rosszabb a kibocsátás de azzal se számolunk ha valaki később kályhát csinál az autóból (kiszedi a katalizátort / adbluet ...)
- de számoljunk azzal, hogy a mai modern diesel ezt papíron tudja valóságban álom a 4 literes fogyasztás reális 5,6 körül van nálam (2017-es euro 6-os Peugeot diesel)
Tehát valójában legalább inkább van az 120-130 gr körül (és a benzines több co2-t bocsát ki) cserébe a dieslnél nem csak CO 2 van.
Addig egy elektroms aztó 15 körüli átlag fogyasztással (autópályán ennek 1,5-ese kb a fogyasztás de normál használat mellett 15-16 körül ki lehet jönni) plusz itt számoljunk még 10% töltési veszteséggel szóval 18 kWh-ból tuti kijön 100 km ami 5400 gr co 2 / 100 km azaz 54 gr co2 / km.
Tény, hogy gyártásban sokkal több CO2 megy bele de mint látod ezt elég gyorsan le tudja dolgozni (jelenleg kb normál áram esetén 80e km körül).
Tény, ahol szinte csak szénerőmű van (például Lengyelek) ott sose lesz zöldebb...
Tény, ha otthon van napelemed akkor cirka 6-10 gr CO2/ kWh körül tudsz termelni áramot és ebben a napelem gyártásának lábnyoma benne van...
És akkor miért elektromos autó:
- nem helyben szennyez 1-2 szénerőművet átépíteni gázturbinásra (ami már sokkal környezet kímélőbb) sokkal egyszerűbb és olcsóbb mint több millió autót tovább reszelgetni gr-ok miatt
- az elektromos autó helyben nem szennyez végre nem lenne szmog a városokban
- az áram lehet zöldebb (ahogy látjuk a világban egyre több helyen tesznek azért, hogy minél környezetkímélőbb legyen az áram termelés és igen ennek szerves része az atom is... -
Rolly
veterán
vegyes tüzelést nem lehet betiltani ezt te is tudod... és ez a dögöljön meg a szomszéd tehene hozzáállás nem fogja megmenteni a világunkat a klíma változástól (és pont ezért fogunk beledögleni , nem miattad, hanem mindenki miatt aki másra vár)...
Amúgy egy jó fa kandalló simán tud 80% körüli hatásfokot és ha tényleg csak száraz fával tüzel valaki akkor az bizony CO2 semleges tud lenni (ugye a fa csak azt a co2-t tudja kiadni égéskor, amit elnyelt...) de ha mindennel is fűtünk az tud igazán káros lenni...
De azért a kiherélt katalizátoros diesel autók se piskóta... -
Rolly
veterán
válasz janeszgol #69 üzenetére
villanyautó hatásfoka inkább 80-90% közötti töltésnél van veszteség... hajtásláncnál már nem sok (és ugye lassulásnál visszatölt ami javít ezen).
Amúgy én is hasonlót vezettem le (51-hszben) mint Race-Face, s itt van még egy térkép ahol realtime látszódik az áram CO2 értéke [link] 600 gr CO2 felett sose térül meg a CO2 lábnyoma egy elektromos autónak ,de nem csak CO2 van ahogy írjátok...
És "vicces" mikor elektromos autónál még a szénerűmőben dolgozók napi kajáját is beleszámoljuk lassan a hatékonyságba és a CO2 kibocsátásba, de az üzemanyag finomítását termelését szállítását valahogy mindig elfelejtük. Ahogy szintén a gyári adatokkal számolják a CO2 kibocsátást ami megint nem valós... Szóval egyik oldalon mindent is beleszámolunk, addig a másik oldalon csak a gyári adatos fogyasztást.
(#60) Degeczi : bocs de ilyen hülyeséget, hogy egy diesel motor hatékonyabb mint egy erőmű ne írjunk már le... 1 KG gázolaj 11,9 kWh energiát tartalmaz és egy diesel autó fogyaszt 5,6 litert átlagban... míg egy elektromos autó sebességtől függően 13-27 kWh áramot (utóbbi már 140 körüli tempónál egy rossz hatékonyságú elektromos) tehát az egyik a 66,64 kWh-val megy átlagosan addig a másik menjen 20 kWh-val tehát egy elektromos harmad annyi energiával megy mint egy diesel...
Ráadásul folyamatosan állnak át gázra ami sokkal környezetkímélőbb a szénnél... (és a palagáz miatt bőven van is még jó ideig) amúgy meg ott a megújjulók hada (víz, szél, nap) meg az atom ami nem 0 de közel 0 CO2 kibocsátással tud áramot termelni -
Rolly
veterán
válasz janeszgol #72 üzenetére
meg azt, hogy mennyi energia az üzemanyag lepárlása ... és a finomítóba is el kell mennie az áramnak.
A Dunaújvárosi finomító 600-660 millió kWh áramot fogyaszt évente az üzemanyag fogyasztáshoz... Ezt vajon hova kellene számolni ?
71 Degeczi: a töltés veszteség AC-ról 10% körüli szokott lenni... gyors töltésnél valóban több az akkuhűtés temperálás miatt...
szerkesztés: Közben találtam adatot hogy kb 4000 milliárd liter üzemanyagot fogyasztunk itthon (azt nem tudom, hogy ez egy finomítóból jön-e de ha igen akkor) a finomítás kb 165W áramot igényel / liter üzemanyagra nézve tehát 6 literes fogyasztásnál ez ~ 1 kWh amivel egy elektromos autó kb 5 km-t meg tud tenni és ez csak a finomítási áram fogyasztás[ Szerkesztve ]
-
Rolly
veterán
Sűrű autó csere szennyezés? Miért az eladott autót bedarálják? Megy használtként olcsóbban valakinek... miért lenne szennyezés sőt jót tesz a piacnak mert aki 3-4 év múlva eladja a kocsiját azt meg tudja venni akinek új árára nem volt pénze de még 10 évig simán tudja használni....
Az autókat amik füstölnek simán ki kellene venni az utakon bírság, forgalmi megvonás ... elmenne az emberek kedve a katalizátorok hekkelésétől... És azért egy 10-15 éves diesel akárhogy van karban tartva nem fogja tudni hozni a gyári (azt már gyártáskor sem), de az újkori értékeit
-
Rolly
veterán
Milyen dieseleket látsz te?
Ha városban használják pár hónap alatt lehet részecske szűrő problémája a dieselnek. A 3-4 éves dieselekben sorra mennek tönkre az adblue tartályok (szervíz ahol voltam heti 4-5 tartályt cserél) cirka 440e Ft-os költséggel (BMW, AUDI, PSA)
Régebbi dieselekben kettős tömegű ami problémás lehet. Ahogy a korábbi PDTDIkben meg 150e után random, hogy meddig megy az autó és jöhet egy motor generál 150-500e ft közöttDe ha már modern benzines autók... nem egy motor típus van ami ha nem 98+-os benzinnel használják akkor 40-60 ezer km alatt elkokszosodik ...
-
Rolly
veterán
sajnos az újabb euro 6-osoknál már az adblue is szívás... 5,2 bar nyomást kell tudnia a szivattyúnak / tartálynak... a mienk 2,5 évesen hibát dobott és kiírta, hogy még 1100 km-t tehetünk meg... (teszten max 4 bar volt meg és cserélték a tartályt...) kettős tömegű nincs a mi autónkban mert automata váltós... Adriára még én se indulnék elektromossal bár lehet egyszer megpróbáljuk majd ... de városban és országon belül a mostani 250-300 km körüli autók simán használhatóak már... Ráadásul mind párom szüleinél mind anyumnál van 3 fázis... így ha odaértünk pár óra alatt 4-5 tele lehet tölteni az autót míg eszünk beszélgetünk
-
Rolly
veterán
én is kevesellem még a 300 km hatótávot is ... de csak azért mert mindenkibe úgy égett bele a tankolás, hogy abból indul ki... A váltás nálam az volt, mikor még az elején végig gondoltam, hogy mennyit megyünk 1-1 nap (szerencsére a mostani Peugeot 308-asom mobil appja visszamenőleg minden nap mutatja..., s kijött, hogy havi 1x megyünk 600kmt 1x 300-350 km-t amúgy 150 alatt van mindig ... van 0 is átlag meg valahol 40-60 között) ettől kezdve már - még csak rendelésem van az elektromos autóra - herótom van, hogy állandóan (kéthetente ) jelez a diesel autó, hogy fogy az üzemanyag...
HA nem lett volna állami támogatás vagy nem nyerünk akkor egy 7 millió körüli 94ah-s i3-ast vettünk volna ami cirka 150 km-t tud csak menni de azzal is ellettünk volna az esetek 90-95%-ban -
Rolly
veterán
aki keveset fut annál nem fog kijönni a matek... 4 év múlva az elektromos ér majd kb 5 milliót a benzines meg 2-2,5-et... tehát a maradvány értéke is jobb lesz egy elektromos autónak...
Illetve ne egy fapad corsát hasonlítsuk az elektromoshoz. Keress hasonló menettulajdonságokkal rendelkező benzinest vagy dieselt és máris 6-7 között fogsz járni a kis autóval is pontosan megnéztem automata 130 lóerós corsa az már 6,8 millió... így már állami támogatással a 8 nem irreális.. s a különbség az az a 1,2 millió:
- eladáskor tuti vissza fog jönni
- valamint fogyasztásban ha otthon tud tölteni akkor 2000 vs 600 ft lesz a költsége 100 km-re csak az üzemanyagon visszajön 85000 km alatt
- olajcsere és szerviz költsége kb fele az elektromosnak
- cégnél éves 132 ezer forint / év amit nem kell megfizetni
- magánszemélyként meg nincs teljesítményadó 33000 ft / év megtakarításTehát 130 lóerős automata corsa vs corsa e közötti költség megtérülés:
- összes felár 1.2 millió (támogatás miatt)
- 4 év alatti üzemanyag (évi 15.000 km-rel - kb ennyi a magyar átlag) 840.000 Ft, ha van napelem 1,2 millió
- 4 év alatt a szerviz költség kb 200e ft megtakarítás
- cégként 528 e Ft magánszemélyként 132 e Ft adó megtakarítás
- parkolást nem néztük ha már városi akkor az is lehet még jelentős (amíg van kedvezmény)
- maradvány érték több lesz az autónakDe ha a költségeket nézzük akkor az elektromos autó 4 év alatt 1,2-1,7 millió forintot hoz vissza a felárából. kérdés 4 évesen mit csinálunk az autóval eladjuk vagy használjuk még 10 évig...
szerkesztés 5 literes fogyasztással számoltunk... ha az 6,5 még nagyobb különbség jön ki kb 360 ezerrel kerül többe az üzemanyag mint amit fentebb írtam...[ Szerkesztve ]
-
Rolly
veterán
még egy gyors számítás... mi évi 24-25 ezer kmt megyünk ebből 5000 ami nem tehető meg kényelmesen elektromossal
20.000 km esetén:
- diesel (autóm van) 5,6 az átlag fogyasztás (városban inkább 7 de legyen 5.6) és prémium üzemanyagot tankolok (mert azt ajánlják ehhez az autóhoz és simából többet is fogyaszt) tehát 1 liter üzemanyag 420 ft... 20.000km-re 1120 liter üzemanyagot használok ami 470400 Ft-ba kerül
- benzines autód sima benzinnel 6,5-et fogyaszt ha 20.000 km-t mész akkor (1 liter kb 365 Ft) azaz évi 474500 Ft-ot költesz üzemanyagra
- ha elektromos autóval megyek (napi 50 et) akkor évi 20.000 km-t mész és ez otthon töltve (17-es átlaggal) akkor ez 129.200 Ft-ba kerül normál árammal (elvileg lehet éjszakai árammal is tölteni azzal 81600 Ft lenne (ha lehet állítólag meg lehet legálisan oldani). De ha van napelemed akkor ez itt 0 Ft (persze a napelemnek is volt ára... 3400 kWh körüli áram kell ehhez szóval egy 3-3,5-es napelem rendszer kell ami cirka 1,2-1,5 millió körül van)
Tehát 20.000 kmnél a különbség évi 350-470e Ft lehet az üzemanyag különbség -
Rolly
veterán
válasz Döglött Róka #119 üzenetére
tény de 5-6 év múlva jönni fognak be használtan már a levetett elektromos autók amiket már meg tudnak venni a magyarok nagyobb része... (2010ben nem gondolom, hogy a lakosság orbitálisat hibázott, olyan lehetőséget adott amivel lehetett volna példásan hazafiként élni és tolvajként is látjuk mi lett...)
-
Rolly
veterán
válasz Döglött Róka #121 üzenetére
nem tudom mi az álmodozás benne egy 13-14 milliós i3 3 évesen 8-9 millió, egy 8-9 milliós Zoé 3-4 évesen (tudom még kisakkus) 4-5 millió a mostani 10-11 milliós elektromos autók 4 évesen kb 5-6 között lesznek
-
Rolly
veterán
válasz mjani1172 #124 üzenetére
Mesélj miért lennének szemetek 7-8 éves korukra? a 4-5 éves (sőt i3 és zoéból még a korábbiak is) 90+%-os akukkal mennek a mai napig... egyedül a aku temperálás nélküli leafek más modellekkel van gond az akukkal bár azok is cirka 70% körül vannak 7-8 éves korukra... És azt elfelejted, hogy a mai autók 300 km körül tudnak menni ami még 50%-os akkuval is 150 km / töltés sőt egy 60Ah i3-ba egy 94Ah-s akku most kb 2-2,5 millió körül beszerezhető... és kb van egy új autód.
A használt 50-60%-os akut simán el lehet adni powerwallhoz ott még 10 évet ellesz
-
Rolly
veterán
válasz mjani1172 #127 üzenetére
Milyen leafrol beszélsz a régi 24-30 as leafek már régen túl vannak a 3 éves koron szerintem... És híresen szar az akkujuk, de még így is 200e kmt le tudnak futni... És azok újonnan se tudták télen 120-150nel többet ma már 50es akukkal lehet autót venni...
Az akku újra hasznositasara technológia már van csak nincs újrahasznosítandó akku. Német startup bemutatta, hogy 95%ban újra tudnak hasonlítani akkut...
-
Rolly
veterán
Egyik Facebook csoportba elkezdtek összeszedni futás teljesítményeket... [link]
-
Rolly
veterán
válasz mjani1172 #144 üzenetére
azért kíváncsi lennék egy 300e km körüli mai motorra, hogy nem használódott el részt hogy érted - nekem is van dieselem modern szeretem meg minden, de üzemeltetése 150-200 e km után jelentősen nő... ahogy az akkus autók akku kapacitása folyamatosan csökken de cirka 300e km-t a mai folyadékhűtéses akkuk kibírnak ... Sajnos jobbat nem találtam... de ezt esetleg nézegetheted ha van rá időd, hogy hozzávetőlegesen márkákon belül milyen akku degradációt tapasztaltak
https://www.geotab.com/blog/ev-battery-health/
Segítek, hogy ne kelljen olvasnod:
- Leaf 5-6 éves autók átllag 75% körül vannak (itt súgok valamit új autóknál 70% alá kerül az akku 160e km vagy 8 éven belül gariban cserélik az akkut tehát ennyit tuti kibír... tehát 50%-os akku kb 300e km-nél után várható. Ha ma egy elektromos autó bír 300 km-t akkor 150-et fog bírni 50%-kal, s az átlag magyar 40km az átlag német 60km-t megy naponta
#143-as postodra meg nem nagyon lehet mit reagálni (szerencsére nem nekem szólt) de ha nem vagy velünk egy szinten akkor lehet Hanula Barnával kellene társalognod -
Rolly
veterán
válasz #06658560 #149 üzenetére
persze mindaddig míg nem kell egy motort cserélni benne ... például én nem indulnék neki a 300e kmt futott 15 éves autómmal 500km-re csak ha vasvillával üldözöl de én nem is azt írtam, hogy hatótáva lenne más, hanem a költsége üzemeltetése... 15 éves autó cirka hulladék 300e km körül (főleg hazai utakon)
-
Rolly
veterán
válasz #06658560 #151 üzenetére
nekem a pdtdi mindig megkapta amit kért, de nem mennék vele messzire (300 km van lassan a kuplungban ... én használom 0 km óta nem volt széthajtva, de öreg és mindene kezd szétesni.
én csak arra írtam, hogy a 300e km a sima diesel-benzin autóknak is (főleg kis 3 hörcsögösöknek) sok ... és akkor még nem beszéltünk a szuper injektoros benzinesekről amik közt jó sok sose vedd meg motor van (40-60e km utáni kokszosodással)
-
Rolly
veterán
válasz mjani1172 #157 üzenetére
Idézlek "Három éves korukra nem mennek el 100 km-nél többet. Valósan. Aki ezért pénzt ad az megérdemli." Pontosan ezt írtad ... én erre adtam fácolatot linkelve ahol meg lehet nézni, hogy az adatbázisban szereplő 6 éves leafek (híresen gyorsan öregszik bennük az akku a temperálás hiánya miatt) 75% körül járnak átlagban ezek ugye még 24-es leafek voltak amik 100-150 km-t tudtak szóval 6 éves korukra 75-110 km-t még tudnak
Mai autók (corsa e) 250-340km-t tud ha erre számolsz 6 év alatt 25% körüli (bár ezek már akkutemperálással jönnek) degradációt akkor rájössz, hogy még akkor is 6 évesen tudni fognak 180-250 km-t futni... -
Rolly
veterán
válasz mjani1172 #172 üzenetére
de pont ez az hogy ezért nem mi csúsztatunk és kamuzunk összevissza.... hanem te, le is írtam, hogy ne egy 4-8 éves modellel hasonlítsd már össze a mai elektromos autókat... A mai elektromos autók akkuja már kb 300e km-t bír 70% felett, segítek kiszámítani neked, hogy az 340 wltp helyett 238 km-t fog jelenteni nem 100-at... tény hidegben hó fuvásban hegyre fel ebből nem lesz csak 150.... de akkor már egy 300.000 km-t futott autóról fogunk beszélni...
amiben a mai trendek alapján 1,5-2 millió forintért lehet majd akkut cserélni és lehet használni újabb 300.000 km-re 6,7 Ft / km így is az akku, ha a legrosszabb cserés eshetőséget nézzük és az akkor kb 30 kWh-s kapacitású akkut 500-700e ft (így használt akuval nézve 4,3 ft / km) körül el lehet adni majd ... Szóval ha akkut cserélek a kocsiban akkor én a szarfos elektromossal 400-700 ft körül fogok járni (mert van napelem és ingyen töltök) és számoljuk az akku árát, míg te 2000-2500 fttal ... és éves szinten én 3-5 tonnával kevesebb CO2 és egyéb égéstermékeket fogok a levegőbe juttatni...
szóval ne gyere itt a 4-8 éves leafekkel... (ennyi erővel jöhettél volna valami Peugeot 205-össel amiből szintén volt kis szériás elektromos autó - savas akkukkal...
Az állandó személyeskedésed meg már nálam is kiverte a biztosítékot... úgy érvelsz vitatkozol mint egy 3-4 éves gyerek... De ha nem gond akkor ahogy más fórumtárs én is ignorállak a hülyeségeid miatt... (és igen nálam is elszakadt a cérna az állandó személyeskedésed miatt) -
Rolly
veterán
tény az ára miatt nem mindenki teheti meg... mi választhattunk, hogy 8,5ért veszek használtan - egy 2-3 éves szarrá hajtott vagy szervizelt vagy nem A7-es audit (ha kifutja egyáltlaán) - vagy egy újba ülök amit én hajtok 0-ról és cégként még egyéb lehetőségeket is ki tudok használni. Számomra fontos, a környezetvédelem vállalkozásom bevételeinek 5-10%-át zöldítésre fordítja egyelőre olyan ami egyben hosszú távon költség csökkentő... (napelem beruházás volt eddig, most EV), majd pedig szeretnénk fatelepítéseket támogatni, s úgy szeretnénk ügyfeleinknek és munkatársainkkal IT szolgáltatásokat biztosítani, hogy az 0 CO2 lábnyommal tudjon megvalósulni és üzemelni. Ez ITben nem nagy kihívás...
[ Szerkesztve ]
-
-
Rolly
veterán
válasz mjani1172 #195 üzenetére
látom ezt is el kell engednem...
de még utoljára megpróbálom, leírtam, hogy a prince motor nem tudom kinek a sara arra reagálva, hogy azt írtad "A psa elektronika sosem volt a többiek szintjén.", illetve hogy már jórég óta bosch elektronikát használnak...
Majd jössz te, hogy "A prince motor meg az egyik legszarabb motor ami létezik, inkább szégyelni való, kicsit olvass utána."
Erre mivel látszik, hogy komoly értelmezési problémák vannak újra beidéztem magam, hátha sikerül megértened, hogy mit írtam, de nem...
Tehát
- a peugeot 205-206-307 korabeli elektronikai problémák már a múlt a Peugeotnál, azóta odafigyelnek az elektronikára és - ha jól tudom - Bosch elektronikát használnak
- a motoroknál a mai napig van problémájuk (prince motor és fejlesztései benzines fronton, de azt - megint csak az én tudomásom szerint - a BMW fejlesztette, mert a PSA adta a dieselt a bmwnek így "cseréltek" technológiát. S a prince motornak mindig is a kokszosodás volt a legnagyobb gondja. Ha ennyire tájékozott vagy akkor tudod, hogy Magyarországon pár éve jó ideig nem forgalmazott a PSA benzin motorral autót, mert a magyar üzemanyagokkal nem feleltek meg a környezetvédelmi előírásoknak ("vicces", hogy Románia és már környező országokban nem volt gondjuk )
Ez alapján remélem már világos, hogy mit szerettem volna mondani, hogy pusztán butasá egy körülbelül 10-12 évvel ezelőtti elektronikailag problémás korszak miatt temetni vagy lehúzni a mai PSA autókat és ezen belül az elektromos autókat.
Nem tudom milyen autóid lehettek, de őszintén kíváncsi vagyok, hogy mik voltak PSA és Opel fronton, mert számomra irreális, hogy valakinek 30 autója legyen (és ki tudja még hány márkából volt neked legalább ugyanennyi ) -
Rolly
veterán
A "kolléga" jött azzal, hogy "A psa elektronika sosem volt a többiek szintjén." erre jöttem én hülye azzal, hogy igen volt probléma régen az elektronikával - le is írtam melyik időszakban - (sajnos megjegyeztem, hogy) sőt a prince motorral is volt gond és a mai napig egy nem túl jól sikerült konstrukció... És tényleg csak - én hülye - hoztam, hogy a PSA-val kapcsolatban milyen problémák merültek fel az elmúlt 20 évben ... De a "kolléga" jött hogy a PSA nincs toppon elektronikában ezt akartam cáfolni...
Jelenleg is Peugoetm van egy 2017 Peugeot 308 GTLine felszereltséggel és most 1 hónapja rendeltünk - de már ezt is sokszor leírtam - egy Peugeot e208 Alluret.Tehát nekem nincs negatív sztereotípiám... Sőt régi Peugeotm se volt, mert az autót nem úgy cserélem mint más a WC papírt... Jelenleg 15 éves a korábbi autónk (Skoda Fabia) és eddig nekem összesen 2 autóm volt (valamint még mondjuk 5-6 félét vezettem rendszeresen korábban - 1200-es Lada, Lada Samara, Suzuki Swift, Nissan Navarra, illetve 2008tól sok új Peugeot személyautó (508 - 1,2,3 -, 3008, 208, 2008 volt nálam pár napig)
mjani1172: olyan nagyon szuper, hogy körülbelül 6x írtam le, hogy prince és egyszer elírtam hát most akkor egyből szakértőzni kell és parasztozni kell...
Esetleg lehet a prohardveren tiltani valakit? -
Rolly
veterán
válasz duracell89 #201 üzenetére
Sokat :(, de pontos csak szeptember elejére fog kiderülni, hogy pontosan mikor gyártják. Amikor szerződtünk, akkor 4-5 hónapot mondtak. Miért?
Nagyon remélem, hogy idén át tudjuk venni... -
Rolly
veterán
válasz <Adamsky> #206 üzenetére
Jó lenne ha jönne, de Szilárd test akkuk meg nagyon speciális felhasználási területeken sincs, persze ha valaki pár év múlva olcsóbban tudja nagy mennyiségben gyártani az jó lenne, de hamarabb kerül telefonokba vagy laptopokba új akku technológia mert kisebb az igénybevétel kisebb mennyiség kell hozzá jobban megfizethető ha drágább...
Új hozzászólás Aktív témák
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Windows 11
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Facebook és Messenger
- Autós topik
- Mozilla Firefox
- HP notebook topic
- Azonnali informatikai kérdések órája
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
- További aktív témák...
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5