Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • gamek!ller

    senior tag

    válasz Viszlát #7 üzenetére

    A pótkocsi nehezebb általában mint maga a vontató traktor és majdnemhogy hiába kormányzol ellen mivel akkora felületű a pót oldala, hogy ott már nincs mit tenni. A fent linkelt videó azért tűnik nekem fake-nek, mert olyan mintha a traktor lenne vagy 100 tonna, meg sem igazán mozdul csak a pótkocsi leges legvége. A királycsapszegnek meg magával kellett volna húznia a traktort, mivel az könnyebb mindenképpen..

    Mivel én egyelőre a vasiparban dolgozom és mégis tudom milyen erős és mekkora acélszekezet tartja össze félpótot, tudom, hogy ilyen mértékű csavarodás szinte lehetetlen.. Gondoljatok csak bele.. Ezek a pótkocsik elbírnak akár 50-60 tonnát is (hiába nem megengedett, elbírják. A tömeg szerinti szabályzás legfőképpen a burkolat biztonsága érdekében van, nem azért mert annyit bírnak el az autók. Lásd például: A légrugóval (útburkolat kímélő felfüggesztés) szerelt szerelvények nagyobb súlyt vihetnek..) Akkora tömeg csak egész picit meghajlítja (biztonságos mértékben) a szerelvényt ha normálisan van pakolva..

    Egy egész picit kell csak belegondolni, hogy mekkora erők kelhetnek ahhoz, hogy ekkora mértékben megcsavarodhasson a pótkocsi.. Ha pedig mégis megcsavarodna, ott már törnie kell valamelyik hegesztésnek, acélnak..

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák