Új hozzászólás Aktív témák
-
Prof
addikt
Én őszintén nem értem, mivel az egész GPU architektúra a masszív párhuzamosításról szól. Eleve a Vulkan API egyik legjelentősebb funkciója a nagyon hatékony MultiGPU kezelés tudtommal.
Ok ott van a késleltetés, nem lehet 100%-ban azt a latencyt nyújtani, mint egy PCB-n lévő GPU esetében, de aki ezzel akar szórakozni az ezt tudja.
Nem kéne, hogy olyan nagy dolog legyen egy játékban ma már a multiGPU support. A Stadia virtuális játék streamszerver szoftver-hardver oldalára is kíváncsi lennék nagyon, hogy lesznek a Navi kártyák kezelve.Csak valami gazdasági okot tudok elképzelni nem akarják, hogy az legyen ami volt régebben hogy 5éves használt olcsó kártyákból épített multiGPUs rendszerrel lenyomd az aktuális új kártyájukat.
[ Szerkesztve ]
-
#16939776
törölt tag
válasz Dr. Akula #18 üzenetére
Pedig CPU-nál is ugyan az az analógia érvényes: Amíg 1db cpu-n belül van a 2*n mag, amivel a teljesítmény duplázás a cél, addig probléma mentes ezek kezelése az OS részéről, de ha 2db cpu-val van megvalósítva 2*n mag, akkor már olyan OS kell, amely figyelembe veszi, hogy a két CPU magjai közötti adatmozgás késleltetéssel történik, valamint, nem futtathat, olyan mindkét cpu-ra kiterjedő feladatot, aminek az adatforgalmazása ezt a kapcsolatot bedugítaná.
Egyik esetben sem használható univerzálisan minden feladat a teljesítmény duplázására, a hardver duplázása, mindkét esetben optimalizálni kell (meg kell próbálni) minden egyes programot az adott hardver kiépítésre, ha az OS ezt nem tudja maga elvégezni.
-
-
válasz Dr. Akula #23 üzenetére
driver jellemzoen sebessegre kritikus es limitalt feladata van, oda oke az ASM.
viszont ha megnezed halozati egysegeknel is szepen elmentunk PLC felol embedded Java fele.
parhuzamositasnal jellemzoen ket nehezseg van:
- nem parhuzamosithato kod aranya. ez amdahl torvenye es felso limitet ad, hogy mennyit lehet nyerni.
- interleavings miatt a minosegbiztositas nehez.
tetejeben a critical sectionok vedelme is problemas. nem zar az ember eleget es hibas mukodes a vege, tul sokat zar az ember es oda a potencialis sebessegnovekedes. szoval persze, lehetne a program hatekonysagat novelni, de ezt komplexitasban (es fejlesztesi idoben) fizetnenk meg, az a hatekonysag csokkenne.multiGPUnal is a problema, hogy tobb GPU kozott pl konzisztenciat kene tartani egy valaszidore erzekeny valosideju rendszernel (jatekok azok).
meteoreső: a mac *NIX, de nem ezen mulik. computenel taszk eloszlas nem annyira problema, pl valaszidok inkabb csak feladatszervezes szempontjabol erdekesek, de nem csinalnak potencialisan hatalmas frametime spikeokat.
macon eleve nem jatszik senki, a crossfire meg arra volt.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz Dr. Akula #27 üzenetére
a a jelenlegi modell nem jó, ki kell találni egy újat ami működik.
marmint a jelenlegi modellek kozul egy se felel meg a feladatra?
tobb programozasi paradigma van es van, aminek pont a parhuzamositas az erossege. iterativ nyelvekkel is megoldhato, de vannak a celra jobb eszkozok.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz Dr. Akula #29 üzenetére
ez kb olyan, mintha felvetned, hogy a festok ecset helyett miert nem hengerrel festik a kepeiken a hatteret, hiszen gyorsabb es az is egyenletes hatteret ad.
pl prolog remek parhuzamositasra, viszont nem igazan alkalmas valosideju rendszerekre. jatekoknal fontos, hogy minden frame idoben ki legyen szamolva es ne legyenek frametime spikeok. tehat hiaba lenne parhuzamositassal mondjuk atlag 240 fpsed, ha statisztikailag minden otodik masodpercben lenne egy 500ms ideig tarto frame. ehhez kepest ha van 61 fps max 16.67es frametimeval az jobb. kb ez a lenyeges kulonbseg egy jatek es egy compute feladat kozott.
de ha szerinted a jatekfejlesztok csak pingvinelnek, akkor hajra, egyedul egy fotelbol megfelelo domainismeret nelkul biztos jobban ertesz hozza, mint egy teljes, ilyen szempontbol alapvetoen alkalmazott matematikara epulo iparag .
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Milyen okostelefont vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- MIUI / HyperOS topik
- Mobil flották
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE WindForce 2X GTX 960 4GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Eladó ASUS GeForce GTX 1660 Super 6GB Phoenix videokártya (PH-GTX1660S-6G)
- EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 GAMING 11GB GDDR5X 352bit (11G-P4-6696-KR) Videokártya
- Legújabb Nvidia Quadro RTX 4000 Ada Generation 20 GB új garis eladó
- PCX Garancia! MSI RTX 3080 Ti 12GB GDDR6X Gaming X TRIO Videokártya! BeszámítOK
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest