Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bambano

    titán

    válasz emvy #77 üzenetére

    nem hiszem, több okból sem:
    1. az, hogy az automata váltó úgy vált, mintha minden váltást bizottság határozna meg, az nem környezetvédelmi kérdés. az sem, hogy időnként úgy dönt, hogy kettőt vált vissza, és ehhez a bizottság két külön ülést hív össze.
    2. turbó késedelem, "turbólyuk" mindig is volt, csak nem mindegy, hogy mennyi. trükköznek ezzel már régen, ezért van pl. a jobb bmw-kben három turbó is és ezért csinált a fóccvágen kompresszoros-turbós motort, hogy ne legyen turbólyuk. ebben a mostani irányzat az elektromos turbó, ami eléggé fából vaskarika jellegű megoldás, de a turbólyuk ellen jó.
    3. a motorban divat, hogy a vezérlés a kipufogó gáz minőségének figyelembevételével engedi a motort dolgozni, de ebben is van jó és rossz megoldás. nem lehetetlen megcsinálni, hogy egy motor átlag sofőr igényeihez képest gyorsan pörögjön fel (az enyém ilyen), mégsem csinálták meg mindenhol. a fóccvágenem egy tohonya dög volt ilyen szempontból.

    nagyon-nagyon szar érzés, hogy egy ilyen autóban ha hirtelen kellene a lóerő, akkor nyomsz egy kövér gázt, a váltóvezérlésben elkezd tanakodni a bizottság, hogy akkor mi is legyen, tán váltani kéne, esetleg szavazzunk? szavaznak, a döntés, hogy váltani kellene. akkor visszavált a váltó. maga a váltás nem sok idő, de mire elhatározza magát, hogy váltani kellene, megőszülsz. és akkor ezt elkezdi mégegyszer, mert szerinte kettőt kellene visszatenni, megint bizottság, szavazás, váltás. akkor az ecu látja, hogy végre forog a főtengely, kinyitja a pillangószelepet. mindeddig a turbó nyaralni volt, mert a magas fokozat miatt nem forgott a motor, nem volt kipufogógáz. kinyílik a kipufogószelep, elkezd végre levegőt szívni a motor, de mire ez a plusz levegős lökéshullám végigér a szívórendszeren, a motoron, a kipufogórendszeren, eljut a turbóig, belepörgeti a szükséges mennyiségű perdületet a turbóba, hogy az végre elkezdjen forogni, felépítse a turbónyomást és odaérjen a hengerbe, az legalább annyi idő, mint amennyi idő alatt ezt elolvastad.

    közben a teherautó jön szemből. és akkor jön az, hogy hirtelen elszabadul a 225 lóerő a motorban, ami egy normális autót feltépne az aszfaltról és alacsonyan szálló vadászgéppé alakítana, de az insigniánál sajnos nem, mert az egy 1.8 tonna körüli sárdarab. és mivel ilyen nehéz dög, ezért nem elég rá egy normális méretű gumi, hanem söröshordókon megy, hogy bírja a gumi a tömeget, aminek nagy a gördülési ellenállása. meg a mai modern felfogás szerint csak a /30-as gumi mutat jól, ezért 19 collos úgynevezett könnyűfém felni van az autón, ami akár 20 kilóval is nehezebb, mint az ugyanakkora acélfelni, ettől a rugózatlan tömeg nagysága elszáll az égbe, a futóművet fel kell keményíteni, hogy ne ugráljon állandóan, eredményképpen a bent ülőkből kirázza a fogtömést.

    na ez a mostani modern autóépítés. és ehhez jön hozzá, hogy a mai idióta szabályok miatt egy ekkora autóba, amihez a kétliteres turbó kevés, berakják az 1 literes motort, agyonhúzva. a motorvezérlés fel van készítve arra, hogy amikor a hivatal méri a szabvány szerinti fogyasztást, azt felismerje, és akkor jól fogyasszon, így olyan látványos, de rohadtul hazug eredmények jönnek ki, hogy egy 1.7 tonnás ford mondeó az ezres motorjával 4-5 litert fogyaszt 100 kilométerre szabvány mérési ciklus szerint, miközben meg amikor te tankolod, akkor 10 fölött zabál. mert alulmotorizált, és hiába erőlteted a fűnyíró motort turbóval, az attól még gyenge marad.

    ehhez képest a 15 éves g astra egy tonna. szélsőséges esetben akár fele olyan nehéz is lehet, mint egy agyonextrázott insignia. és vígan elszaladgál egy 1.6-os szívó benzines motorral, ami egyszerű, mint a faék, takarékos is, mert kicsi a bódé, megfizethető.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

Új hozzászólás Aktív témák