Új hozzászólás Aktív témák
-
Uzi74
senior tag
Köszönöm, nekem az i-pace-el van kb 1000 Km tapasztalatom azért kiváncsiskodtam (igaz légrugó nélkül és alap 18-as kerekeken) Az EQC-vel nekem is az volt a problémám (az árán kívül), hogy nekem túl SUV a kinézete - az iPace hunyorítva meg coupe forma - és csak olyan hosszú mint egy C-Klasse, csak szélesebb (jóval) és magasabb kicsivel. Az iPace átlagfogyasztás így hidegben téli gumikon ritkán megy 30Kwh alá (nem túl hosszú távokon mérve).
Ami jobb valószínűleg az EQC-ben (és mercdes-ekben), hogy a távolságtartó tempomatja nem annyira érzékeny a hóesésre, mert kamerával is dolgozik nem csak radarral, az iPace-en a jaguar jelet ha befedi egy kicsit is a havas eső - nincs tempomat. Az EQC kétfázisú AC töltése is pozitívum. Meg az iPace bizonyos régebbi 50Kw-os töltőoszlopokkal nem barátkozik (pl. Efacec QC45 régebbi revíziók) -
Uzi74
senior tag
A Tesla jelenlegi legnagyobb problémája szvsz. a szervízháttér és az alkatrészellátás, ha valami történik nem lenne kedvem hónapokig várni egy alkatrészre-javításra. Nálam is azért esett ki alapvetően, amíg az nem javul. (hiába sokkal hatékonyabb és kínál szuper funkciókat, mint a többiek). Pár év múlva már lehet más lesz a helyzet... Ha rendszeresen akarnék elekromosan hosszú távokat menni, akkor viszont lehet, tesla lenne a választás - a "prémium" versenytársak kb. 40%-al kevésbé hatékonyak és az ionity még nem annyire kiépült mint a supercharger hálózat...
[ Szerkesztve ]
-
Uzi74
senior tag
A beltér maga prosztóbb, de ennek ellenére az utóbbi időben voltak olyan hírek, mint pl. "Tesla Model 3 sales beat BMW 3-Series and Mercedes C-Class during first quarter in California, says report" [link]
"In the US, Tesla’s Model S sales were up by nine percent last year to 28,800 cars, beating rivals like the Cadillac XTS (16,275 units) and the Mercedes S-Class (15,888 units)." [link]Régebben BMW-fanatikus ismerősömnek most 2 Tesla-ja van (S és 3)...
-
Uzi74
senior tag
Azért ne túlozzunk a szállítási időkkel:
EQC: 6-9 hónap
e-Tron: 5-6 hónap
iPace: 3 hónap
(mobile.de-n van mindegyikből új is, ha valaki gyorsan akarna)A kurrens modellek régebben sem jöttek gyorsabban, egy rendelt benzines C Klasse szedán is 6+ hónap alatt jött meg.
Azzal, hogy a hagyományos gyártók fedélzeti szórakoztató elektronikája egy elavult trágya már új korában is, azzal egyetértek. A tavaly májusi (facelift előtti) C-Klasse még nem támogatta az android auto-t (legalábbis comand nem, csak az alap audio 20 furcsa módon)
2008-as gyártású C-Klasse navigációjában még PATA rendszerű merevlemez volt, ha valaki emlékszik még rá, hogy létezett ilyen.[ Szerkesztve ]
-
Uzi74
senior tag
Nekem is szimpatikus a Tesla szemlélte az új funkciók OTA hozzáadásával, de azért ők sem adnak mindent ingyen, a full autopilot engedélyezése 6.300 Eur.
A gyártok pedig azért kérnek pénzt, amiért csak megtehetik (értsd a vásárló megfizeti) - nem lepődnék meg, hogyha mire a tesla stabilabb lesz anyagilag és nagyobb szeletet hasít ki, szintén pénzt fog kérni sok funckióért.
De akkora szarrágás szerintem akkor sem lesz, hogy a többezer eurós navidhoz évente venned kellene új térképet... -
Uzi74
senior tag
Azért tényleg lehet ez problémás:
Egyes országokban lehet adócsalás (teljesítményadó) vagy a biztosító mondhatja, hogy nem erre az állapotra kötötted, ezért érvénytelen. (mint ahogy ez (chip)tuningolt benzinesnél is előfordult már) - vagy maga a típusbizonyítvány lesz érvénytelen, nem erre az állaportra kapott engedélyt... Sok helyen egy másik felnit is be kell jegyeztetni a forgalmiba, nem hogy.
a megváltozott a teljesítményt - bár ez lehet elektromos autónál nehezebben definiálható, az iPace forgalmiba 172Kw (234 LE) van beleírva, pedig az 400 LE. ...(az ellenpróbaként megnézett benzinesnél stimmel a 180KW/245LE)[ Szerkesztve ]