Új hozzászólás Aktív témák
-
cucka
addikt
A világ összes komolyan vehető autógyára elektromos autót akar gyártani, van bőven konkurenciájuk, csak a konkruencia pont úgy bénázik, ahogy egy nagy buta fogalmatlan mamutcégtől elvárná az ember.
Például ma reggeli hír, hogy a BMW "bemutatta" az új elektromos autóját. (A bemutatás alatt azt kell érteni, hogy rajzoltak egy képet egy autóról, és megigérték, hogy majd 2-3 év múlva megjelenik )A Tesla, mint termék, leginkább az iPhone-hoz hasonlít, abban mindenképp, hogy nagyon komoly rajongótábora van, és a piac hagyományos szereplői egyáltalán nem értik az egészet, próbálják 1-1 paraméterében utolérni, de nem látják a fától az erdőt.
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
A Tesla Model S-t 7 éve mutatták be, ez volt az első rendes nagyszériás autójuk. Azóta kijöttek még két típussal, és kanyarban van a Model Y, szerintem jövőre piacra dobják.
Nem az a baj a hagyományos autógyártókkal, hogy későn kezdtek bele, hanem hogy iszonyat lassúak. Amíg egy hagyományos autógyár évekig szenved azzal, hogy fantáziarajzokkal álljon elő, a Tesla ugyanennyi idő alatt valódi, megvásárolható terméket tud piacra dobni.
Nézd meg pl. hol tart a Ford elektromos autós vonalon, mai cikk: [link]
Igazán hosszú és agyzsibbasztó, de a lényeg, hogy a Ford, a világ egyik legöregebb autógyára így 7 évvel a Tesla után előállt azzal, hogy
- Egy midsize suv ami úgy néz ki, mint egy teleszart zokni
- Mustang felirat mindenhol, mert kimérték, hogy ez a legerősebb brand-jük
- Az olcsó verzió annyiba fog kerülni, mint egy Model3, cserébe lassabb lesz
- De csak majd jövőre lehet megvenni...
- ...annak aki siet, mert előre szóltak, hogy nincs elég akksijuk
- Ha szeretnél több dinamizmust, mint amit egy Nissan Leaf tud, akkor nincs semmi veszve, lesz majd erős verzió, amit majd egyszer valamikor két év múlva fognak bemutatni és olyan gyors lesz, mint egy közepes Model3. De majd két év múlva egyszer talán valamikor...[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
De szintén mai hír, ami megmutatja, hol tart a BMW az elektormos autózásban: [link]
Röviden annyit sikerült nekik, hogy a 2 évvel ezelőtti tanulmányautójukat lerenderelték egy másik szögből . De persze majd 2 év múlva bemutatják ezt is.Szóval amit mondani akarok, hogy a hagyományos autógyártók, akik 3-4 éve teli pofával röhögték ki a Teslát most pánikolnak, mert kezdenek rájönni, hogy bajban vannak, nem csak lemaradtak technológiában, de az innovációs képességük is szerénynek tűnik.
-
cucka
addikt
Hadd teszteljék, a hagyományos autógyártók tesztelésben, sajtóközleményben, autóbemutatóban nagyon erősek. Majd szólj, ha meg is lehet vásárolni ezt az elektromos BMW-t.
Ugyanez van az Audinál és a Mercedesnél. Ez az EQC meg az E-Tron is csodás autók, csak nem lehet belőle venni, legfeljebb megrendelheted és majd 2 év múlva leszállítják. Lényegében senkinek nincs elég akksija, a szerény előirányzott darabszámot sem tudják legyártani.Az elektromos autógyártáshoz két dolog kell, a hagyományos gyártóknak ebből egyik sincs biztosítva
- akkumulátorok
- szoftver. (Az elektromos autók egyszerűek és nagyon egyformák, a szoftveres rész lesz az, ami a különbséget jelenti a márkák között) -
cucka
addikt
-
cucka
addikt
A VW jó irányba tapogatózik ezzel, a hagyományos versenytársaikhoz képest hatalmas előnyt fog ez nekik jelenteni. Állítólag az új 8-as Golf is szoftveres problémák miatt késett, elég húsba vágó lehet nekik.
A fedélzeti elektronikákkal a fő baj, hogy mindenki beszállítótól veszi, ezért maga a termék valahol Bangalore alsón készül, a lehető legolcsóbban, maximális beleszarással az egészbe.
Ezt tetézi a tipikus autóipari fejlesztési ciklus, ahol a frissen bemutatott modellben 3 éve specifikálták a technológiát, és az úgy is marad még vagy 5 évig, amíg a következő modellfrissítést elvégzik.
És ha ez nem elég, jön a marketing és sales, akik jobb híján a szoftver/technológia korlátozásával próbálnak árazni.
Így jutunk el oda, hogy az összes Teslában ott az összes szenzor amivel folyamatosan tanulnak önvezetni, a Mercedesnél meg a 30 milliós autóba külön kell megvenni a tolatókamerát, mert nem szériafelszereltség...(#113) Stard72
Szerintem félreérted. A Teslának nem a prosztó belső miatt van elvakult rajongótábora, hanem a prosztó belső ellenére.[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
Köszi a pontosítást - mindenhol azzal riogattak, hogy nagyon kicsi a gyártókapacitás, ezek szerint javul a helyzet. (Vagy romlik, mert kevés a vevő? )
2008 A-Klasse, frissen faceliftelt, van benne bluetooth, de csak telefonálni lehet vele, a zenehallgatás plusz pénzbe került (volna, ha Jürgen megveszi az autóba így most nem kéne cd-t hallgassak )
-
cucka
addikt
Noha minden autógyártó le van maradva ilyen téren, ha tippelni kell, a VW az elsők között lesz, akik rendes 21. századi digitális villanyautót tudnak gyártani.
Az ID3 nekem nagyon tetszik, különösen azért, mert tiszta lappal indulva tervezték, ebben nincsenek 80-as évekből származó kapcsolók. Nyilvánvalóan a Model3 alá lőnek árban, és hát németek, ha tehetnék, alapból kurblis ablakemelővel adnák.A WLTP-t meg kár nézni, ezeket az európai fogyasztásmérési ciklusokat szerintem az autógyárak specifikálják, úgy, hogy minél jobban lehessen rajta csalni.
Pl. a 400 lóeró fölött tudó Porsche Cayenne hibrid papíron 3.3 litert fogyaszt százon, szóval ne hazudjuk már magunknak, hogy ezek a mérőszámok bármit is jelentenek a valóságban.[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
Szerintem az OTA frissítések pont ezt a problémát oldják meg.
A múltban is voltak problémás esetek, akár a Toyota gázpedál problémái, a Takata légzsákok, vagy akár az, amit a GM művelt az 50-es és 60-as években.
Egyik esetben sem technológiai jellegű volt a probléma, hanem a nagy autógyárak sumálolása, hazudozása.Na OTA update-ekkel legalább az meg lenne oldva, hogy a gyártók olcsón, könnyen és megbízhatóan el tudják jutatni a javításokat az autókra. Mert most az a helyzet, hogy ha nem hal meg elég ember és nincs elég nagy botrány, akkor nekik olcsóbb kifizetni a halottak családait, mint visszahívni több millió autót.
Amúgy ezt nem is értem, hogy mi ez a "sose tudod mikor lesz bugos az update" dolog. Miért, a mostani autód vezérlő szoftverét te magadnak auditáltad? Van bárkinek bármi fogalma, hogy milyen bugok vannak most is az autók szoftverében?
Ja és azt nyilván pontosan szabályozni lehet, hogy mikor update-eljen az autód, azt is tudják, hogy hol kell ehhez állnia a kormánynak, azért ne feltételezd már azokról, akik ezeket gyártják, hogy totál segghülyék.A pórul járásról. Azt elhiszem, hogy megrendelik a szoftvert a beszállítótól, aki aztán kiszervezi egy másik beszállítónak, majd 8 szerződés és 15 réteg menedzsment után valaki valamit lefejleszt. Na ezzel be lehet fürödni, be is fürödtek, ezért költ el a VW 20 milliárdot szoftverre, hogy ezt kiküszöbölje, és ezért fejleszt magának szoftvert a Tesla.
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
hogy a Tesla megváltoztatja az autó működését, vagy új funkciókat tesz hozzá,anélkül,hogy ezt az ügyfél kérné
Ugyanígy működik az összes számítógép, mobiltelefon vagy tablet, illetve az összes online szolgáltatás, amit az emberek használnak. Nem érzem, hogy ez mitől lenne problémás.Szervízük persze nincs,mert azt drága lenne fenntartani.
Most jönnek be Európába, épülnek a szervizek is. A Mercedesnek se volt mindenhol szervize 1913-ban. Amúgy igen, ez jelenleg probléma a Teslával, de egyezzünk meg abban, hogy szervizkapacitást sokkal könnyebb kiépíteni mint szoftveres-akkumulátoros tudásbázist és gyártási tapasztalatot.teljesen biztos vagyok benne,hogy előbb-utóbb bele fognak szaladni valami nagy botránybaá
Az egész autóipar botrányról botrányra bukdácsol, mégis miről beszélünk?[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
Tiszta szerencse, hogy a technológiai fejlesztéseket nem az ostoba f*sz júzerek véleménye alapján csinálják. Ez most nem lenézés, tényleg így van. Ha 20 éve megkérdezed az embereket arról, hogy kell-e nekik iPhone, akkor ugyanezt mondták volna, hogy jó a Nokia 3310, már megszokták ahogy működik, megtanulták a gombokat, stb.
A Tesla azzal gurít nagyot, hogy ők nem úgy működnek, mint egy hagyományos autógyár, és a termékeik sokkal inkább guruló tabletek, mintsem hagyományos autók. Ha így, technológiai cégként tekintesz rájuk, egyből összeáll a kép.
mod: ok, az autóipar szerencsétlenségére ott az autós újságírók hada, akinek adniuk kell a szavára, ott azért sűrű a sötétség minden téren.
[ Szerkesztve ]