Új hozzászólás Aktív témák
-
arn
félisten
válasz Kristof93 #249 üzenetére
Nyers rt nelkuli teljesitmenyben is jocskan ralicital az elozo generaciora es a konkurenciara. A rtel pedig meg jobban megkulonbozteti magat.
Az rtxel egy gond van (ha eltekintunk a meghibasodasi fiaskotol), az ara. Ha 300-500-700 eur lenne, mindenki rohanna venni egyet, es orulne, mint majom a farkanak.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
arn
félisten
itt van egy sokkal alaposabb teszt a nemetektol: [link]
a videon a pocsolyas reszek azert sokkal elethubbek a raytracen. mindenki dontse el, kinek mi a fontos - a sebesseg, vagy a latvany.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Jack@l
veterán
hát még ultrán, szóval lehet fanyalogni a 35-50 fps-en...
https://www.youtube.com/watch?v=KYUrwynJPX8A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
arn
félisten
aktualisan ennek a latvanynak ez az ara... amugy meg minden kozepszar kartyan lehet csinalni 4k60fpst.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
wolfman
veterán
Van ennek bármi értelme vagy kifejezett haszna, mikor minden 3. játék így is eléggé optimalizálatlanul jön ki?
„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei
-
imi123
őstag
Ezt a kérdést minden új fejlesztésnél fel lehetne tenni.
Aki lát benne fantáziát használja. Aki nem az nem.
Személy szerint örülök hogy végre az NV is próbál ki nem taposott úton járni. Ne csak az AMD szívjon az úttörő szerepe miatt.Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.
-
arn
félisten
egy jatek grafikajan mi legyen a haszon? nezzen ki jobban... jobban nez ki? igen. ha lassunak talalod, kapcsold ki. regen teljesen altalanos volt, a csucskonfigokat is megfektette vmi (nem 4k60fpsrol beszelunk, hanem atlagos felbontasban 30fpsrol). gyakran csak egyket generacioval kesobb valt normalisan jatszhatova, ha mindent feltoltal.
ez az egesz most kezd olyba tunni, hogy a kartyagyarto felelos azert, mert a swfejleszto annyi mindent rapakolt, hogy megfekteti a kartyat. regen is az ati/nv tehetett arrol, hogy a crysis lassu volt? vagy a doom, quake? mindenki leterdelt, hogy milyen jol nez ki, de senki sem mondta, hogy vacak az aktualis generacio, mert lassan fut. beallitottak kisebb reszletessegre es kesz.
jelenleg ennyit tud a technologia ezen a latvanyszinten. en tenyleg nem ertem a puffogast - max az aron lehet lehet hobologni. en sem veszem meg, mert ennyit nem er meg, de ettol szerintem tisztesseges elorelepes maga az uj generacio.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
hackeeeee
Jómunkásember
Ez szép és jó.. De annak idején azért volt szokás pc oldalról szapulni a konzolokat, mert nem lehetett velük 1080p, 60 fps fölé menni.. Most ugye 4K 60 fps van (tudom, már ahol), és eljutottunk olyan szintre a PC vonalon, hogy "nem tesztelünk 1080p felett, mert felesleges?"
Azért ez elég ironikus. Számomra ez a fícsör is olyan, mint a HDR.. Tök jó, hogy van, és nagyjából ennyi.. Ilyen szintű teljesítményvesztésért..
Ha már teszt, nekem eddig ez jött be a legjobban:
Battlefield V Ray Tracing Tested, So Is Nvidia RTX Worth It?
[ Szerkesztve ]
Véleményem szubjektív...
-
Szabi®
addikt
válasz hackeeeee #260 üzenetére
Igen de a hdr amikor megjelent Pc fronton mondjuk a Half Life Lost Coast 2005 ben már jól használta,nem kelett hozzá fél millás hardver,egy mezei Radeon 9600 SE vel vigan ment,,,manapság meg "furcsa" módon ezek a új feature-ök csak az épp legmagasabb áron levő vgak-nál jön ki.
-
Szabi®
addikt
Ugyan úgy a fehér fény nit erejét szabályozta az akkori high dynamic range is ,ráadásul nem kelett hozzá spec monitor,ha megnézed a demonstrációt láthatod,,nyilván akkoriban nem társult mellé ambient occlusion,god rays,depth of field...ezért nem is úgy fest mint a mai hdr.
wolfman Paraszt vakítás.....
[ Szerkesztve ]
-
Raymond
félisten
-
PuMbA
titán
"Ugyan úgy a fehér fény nit erejét szabályozta az akkori high dynamic range is ,ráadásul nem kelett hozzá spec monitor,"
Ha a monitor nem tudja megjeleníteni, akkor feleslegesen szabályozza. HDR-hez olyan panel kell, ami tud minimum 600cd/m2-es fényerőt és 10 bites színt és a sima monitorok tudnak 200cd/m2-et, szóval hiába szabályozta 500cd/m2-re a fényerőt, nem láttál belőle semmit.
[ Szerkesztve ]
-
Szabi®
addikt
Irtam fentebb hogy nem ugy fest mint a mai hdr,,azért akkoribban nem panaszkodtunk arra sem
Egyébként az elmult 21 év alatt én is össze dobtam pár gépet,,ez idő alatt nem találkoztam olyannal hogy egyetlen "effektért" fél milliós hardver kellene,nyilván itt az üzleti modell gondosan vázolja a gémereknek miért kell kidobniuk a gtx 1080ti-ukat és váltani 2080-akra,,gondosan szintetikus tesztek számainak alá mantrázásávalPuMbA "nem láttál semmit" ezzel nem tudok egyet érteni,vagy te tényleg nem érzékelted az akkori játékokban Pl. az Oblivion-ba,,,nem történt egyébként semmi extra a mai hdr-el sem,,nem a spanyol viaszt találták fel,,csupán megjelenitöhöz kötik,ami a saját felületén szabályozza a fényerösséget
-
PuMbA
titán
Én is érzékeltem, de ez csak egy kamu effekt volt, amitől a fények köré! még több fényt csináltak, de ettől maga a fény erőssége nem változott a monitorod adott pontján, ha megmérted volna fényerősség mérővel, hiszen minden megjelenítőnek van egy maximális fényereje, aminél többet nem tud
Amit látsz a boltban ma, az más, mert egy HDR-es paneltől már hunyorogni is lehet olyan erős fényt csinál, míg régen te akármit csináltál, nem bírtál akkora fényerőt kihozni otthon.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Így van Ha megnézel egy boltban egy 1 milliós HDR-es és egy 200 ezres HDR TV-t maximális fényerővel és simán látni fogod a különbséget, mert a 200 ezres TV alig jobb, mint egy HDR nélküli megjelenítő, hiszen csak marketing miatt írják rá, hogy HDR, de valójában nem igazán tudja. Bár én nem szeretem a nagy fényerőt, szóval nem mindenkinek kell a HDR.
[ Szerkesztve ]
-
hokuszpk
nagyúr
"a videon a pocsolyas reszek azert sokkal elethubbek a raytracen. mindenki dontse el, kinek mi a fontos - a sebesseg, vagy a latvany. "
hat nemtom. szerintem a jatek attol is jatek, hogy nem pont ugy nez ki, mint a valosag. de kinek mi.
mondjuk ebbol a szempontbol ez a ray megvalositas johet, mert meg mindig nem jar a kozeleben sem a valos latvanynak. -- felteve, hogy nem a matrixban elunk. --Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...
-
Tian66
senior tag
A vásárló a pénztárcájával szavaz. Akinek ez a fejlesztés nem tetszik az ne vegye meg. Én jónak tartom az RT-t, de ennyit nem adok VGA-ra. Viszont köszönöm azoknak akik igen mert így lehet jövője a dolognak, aminek az eredménye az lesz, hogy egyszer én is veszek RT képes VGA-t értelmes áron. Ezért ne birkazzuk le azokat akik hajlandóak fizetni egy kiforratlan de jövőbe mutató dologért.
-
arn
félisten
Jah, mint a tl, pixelshader, etc... ez regen is igy volt. Az uj generacio tamogatott vmit. Az arak vannak elszallva, de ez a 600 euros mainstream procik koraban nem egyedi.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
industrial
tag
Csak szerintem nézki szarul
-
Tian66
senior tag
Sajnos ez is igaz. Ha olcsóbb lenne , többen vennék. Például én is. De hogy mennyi az induló ár az az Nvidia döntése. Hogy ezt az árat mennyire lehet levinni az még a piac döntése lesz. Nehéz igazságot tenni. Arany középút lenne a megoldás, de általában nem sikerül eltalálni.
-
K.Andras.Vfx
tag
Gyakorlatilag nagyítóval kell keresni a különbséget az RTX On-Off között. Ember nem lesz, aki menet közben játékra koncentrálva bármit észrevenne belőle, a másik meg, hogy szinte tökéletesen működött a fake reflection a játékokban eddig is. Szóval kb feltaláltak valamit, ami csak picivel hoz szebb eredményt, cserébe konkrétan elviszi a kétharmadát a számítási teljesítménynek.
Szóval senki nem szitkozódik csak észrevételezik a tényeket, hogy abszolút nincs arányban a látvány fejlődése azzal az erőforrás igénnyel amellyel párosul. Persze az nvidia marketingesei forradalmat kiváltva próbálják eladni a hallva született ötletet.
-
Jack@l
veterán
válasz K.Andras.Vfx #282 üzenetére
Tessék egy nagyító
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Tian66
senior tag
válasz K.Andras.Vfx #282 üzenetére
Ó, a sugár követés nem annyira halva született. Nem véletlenül használja a teljes filmipar meg az összes vizualizacioval foglalkozó cég. Render minőségben a Szent Grál csak eddig ezt semmi sem tudta realtime kiszámolni. Még ez se teljesen az , de egy elég nagy lépés ebbe az irányba. Ez az amiben az Nvidia nagyot tett. És mindez rendben is lenne ha az árcédula is a helyén lenne. De az sajnos nagyon nem ott van.
[ Szerkesztve ]
-
Szabi®
addikt
Ó itt még békésen van megtárgyalva,,"bizonyos" fórumokon ahol az Rt-t tárgyalják ott nem is vagy ember ha nem akarsz 2080-at venni miatta Eljön itt még az az idő is amikor már külön játék lesz külön hárdverre irva,,és az nv-nek csak annyit kell elsütnie "másképp nem tudod oda húzni a gémet" És már veszi is mindeki Hasonlót már lőnek jól megfizetett szaklapok
-
K.Andras.Vfx
tag
"Nem véletlenül használja a teljes filmipar meg az összes vizualizacioval foglalkozó cég"
Mivel én konkrétan filmeken meg reklámokon dolgozom nekem nem kell bemutatni a sugár követést, azt meg pláne nem, hogy milyen erőforrás igényes még gpu renderekkel is.
Mellesleg pedig nem, még véletlenül sem ez a szent Grál, nincs semmiféle szent Grál a képalkotásban, bármi megoldható már nagyon régóta csak erőforrás igényes eljárásokról van szó. 8 darab gpu-val már akár fél perc alatt is lehet nagyszerű képeket renderelni, ellenben 60 jó képet renderelni másodpercenként az kb ma hallva született ötlet...
Szóval én arról beszélek, hogy ez a játékok esetén a mai hardverekkel bizony hallva született ötlet... Több ok miatt is, egyrészt van erre egy fake eljárás ami nagyon jó eredményt ad viszonylag kis erőforrás igénnyel, ellenben nvidia RTX alig add szebb eredményt cserébe meg elviszi az összes számítási teljesítmény kétharmadát...
-
arn
félisten
az rt egyaltalan nem rtx fuggo, csak ez az egyetlen kartya, ami elvezheto sebesseggel kepes futtatni. de mint irtam regen is teljesen altalanos volt, hogy lassu vmi az aktualis generacion, majd a kovetkezok jobban tudjak.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
#45185024
törölt tag
válasz K.Andras.Vfx #282 üzenetére
Egyetértek Andrással.
"szinte tökéletesen működött a fake reflection a játékokban " Pl nálam a bards tale 4-ben is van a pocsolyában tükröződés és lángoszlop is látszik, de nem 2080TI-n játszom .
Nem azt kellett volna csinálni hogy az 1080TIhez képest beleöntök 80%al több szilíciumot a 2080TI-be
Ez csak sznobság , azt kellett volna hogy kihoz egy 240 ezer ft-os új kártyát és arra szénné optimalizálja.
Ez jelenleg user error. Fel kellene mérni mire van szükség, mit tud a kártya és olyan effektekkel machinálni ami hoz láthatóan a konyhára... és szépen fokozatosan ráengedni a RT újdonságokat...
De nem ,kell a 60% haszonkulcs a 440 ezres kártyából egy töredék elit számára...
Nem terjed el nincs bázisa, ezt remélem fogja mindenki...[ Szerkesztve ]
-
K.Andras.Vfx
tag
válasz Dr. Akula #289 üzenetére
Dehogy fér bele az egy nap egy frame-re, az idő pénz... A rövid határidős produkcióknál pedig még fontosabb, hogy gyorsan lehessen renderelni.
Oké, hogy ez játék de mondom a probléma az, hogy nincs valami eget verő szignifikáns különbség a látvány javára ellenben mellette iszonyatosan előforrásigényes. Nem ér ennyit a "realtime" reflection. Ráadásul ahogy nőni fog folyamatosan a modellek komplexitása úgy fog egyre nagyobb gépigényt kérni ez az effekt a többi mellé. Szóval szerintem nem több az egész egy rosszul elsült üzleti és marketing fogásnál. Kapsz egy "forradalmi" technikát amit amúgy szinte semmi nem támogat, ami igen ott sincs látványos változás, cserébe kérnek közel 100% felárat... Marha jó...
[ Szerkesztve ]
-
Tian66
senior tag
válasz Dr. Akula #289 üzenetére
Írtam én olyat hogy a filmek realtime-ban készülnek? Nem is értem ezt mire írtad. Pont arról beszélek, hogy az eljárás nagyon jó eredményt ad csak eddig ezt semmi sem tudta valós időben kiszámolni. Ahogy azt is mondtam hogy ez se tökéletes még, nagyon nem, de valahol el kell kezdeni.
-
Tian66
senior tag
válasz K.Andras.Vfx #295 üzenetére
Mivel a filmes szakmában dolgozol, tudod hogy az RT mint eljárás jó. Én a magam részéről Vray-t használok render programként, ezért én is tudom miben és miért jó az RT leképező. Arra értettem hogy szent Grál, persze nem szó szerint, hogy ha lenne egy valós időben működő RT program kissebb erőforrás igénnyel annak kézzel fogható előnyei lennének. És annak mindenki örülne. Az Nvidia belekezdett ebbe a dologba. Hogy jó irányba próbálkoznak e azt nem tudom. Amit tudok, hogy az árazást nagyon elszabták. Durván. Ez még be is tehet a dolognak csökkentve a felhasználói bázist. Ez a hiba szerintem.
-
PuMbA
titán
válasz K.Andras.Vfx #295 üzenetére
"Dehogy fér bele az egy nap egy frame-re, az idő pénz... "
Gondolom a kivételes esetekre gondolt, mert amikor a 2007-es Transformers filmben megérkeznek a Földre az Autobotok, akkor annyiba telt 1 képkocka renderelése, hiszen sok robot a képernyőn van és ez 30,000 alkatrészt jelentett, 6 millió poligonnal és erre ment rá a RenderMan raytracing-je.
[ Szerkesztve ]
-
arn
félisten
nem az nv kezdte el, az ms... barmivel fut. az nv egy kartyat csinalt, amivel sokkal gyorsabb. a rt akkor is itt lenne, ha rtx nem lenne, csak akkor lehet hapogni, hogy miert lett tizede a teljesitmeny (nem harmada...), ha bekapcsoltak.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
Új hozzászólás Aktív témák
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- További aktív témák...
- Újszerű - POWERCOLOR Radeon RX 5500 XT 8GB GDDR6 VGA videókártya
- Hibátlan - GIGABYTE GTX 1660Ti Windforce OC 6G 6GB GDDR6 VGA videókártya dobozos
- Hibátlan - PALIT GTX 1650 StormX 4GB GDDR5 VGA videókártya - tápcsatlakozó nélküli !!!
- ASUS ProArt GeForce RTX 4080 SUPER 16GB GDDR6X OC (ASUS-VC-PRO-RT4080S-O16G) Bontatlan új 3 év gar!
- XFX RX 6600 XT SPEEDSTER SWFT 210