Új hozzászólás Aktív témák
-
Noukoum
veterán
Mit csinálnak az autóiparral? Egyszerűen az autókba jobb a villany, az akkumulátorok fejlődésével pedig végre van elég nagy energia tároló is. A jobb technika kerekedik felül, úgy mint anno fordítva történt.
A kormányok nem a belsőégésű autók kivonását kérik elsősorban hanem azoknak a szennyezését várják el hogy csökkentsék. Mivel azonban hiába a dollármilliók, a technika nem tud többet így ezzel a gyártók nem tudnak mit kezdeni. Már papíron sem tudják tovább csökkenteni a kibocsátást, pedig az közelében sincs a valós értékeknek.[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
válasz GeryFlash #59 üzenetére
Lehet itt vitázni, de teljesen felesleges. Ha nem bányász veszi meg a kártyát akkor megveszik a gamerek, csak hogy 1 gamer 1 kártyát vesz. Magyarul kisebb lett volna a kereslet a kártyákra. Kisebb kereslet -> kisebb hiány, alacsonyabb árak (főleg hogy a gamer nem pénz termel vele, olyan réteg akinek fontos az ár nem csak az hogy hányat tud belőle venni). Szóval igen chiphiány van, még az is lehet hogy bányászat nélkül is lett volna egy nagyon pici videokártya hiány. És mondjuk lett volna 5-10% árnövekedés emiatt. Nem az hogy hónapokig nem lehet kártyát kapni, amint megjött egy készlet azonnal megvették az összeset és az árak akár a többszörösére nőttek. És persze milyen véletlen egybeesés az is hogy amint felmentek a coin árak azonnal elfogytak a kártyák és felmentek a kártya árak, majd amint van egy esés egyből több a kártya a boltokban és esetleg csökkenek a kártya árak. Milyen fura, de azért nem a bányászat miatt van hiány...
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Mi köze van Justin Biebernek az öngyilkosságokhoz? Ha ezt részletesen megindoklod akkor több lesz mint egy gyerekes érv. Hajrá!
Aztán persze megnézhetjük mennyire igaz az adott példa. Amit én írtam az igaz, de azt még nem tudom hogy amit te írtál az igaz-e.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
szerk: állítsátok át évi nézetre a bitcoinos linket.
2019. márciusától 2020. decemberéig egy forintot nem nő / csökken. Majd érdekes módon a bitcoin árának kiugrásával (2020. január) párhuzamosan ki megy a picsába a kártya ára és csak azért nem ment tovább mert 200ezerért sem volt kapható. Majd érdekes módon a bitcoin 2021-es májusi esése után jönnek készletek kishazánkba és bezuhan a kártya ára. Elképesztő.
Avagy két link többet mond minden szónál. Téma kitárgyalva.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
válasz #16820480 #81 üzenetére
Ethereum megteszi?
Ne már, hát itt is 2021. januárnál megy fel, és 2021. májusánál drasztikus megy le. Hogy lehet ez.-Alvin-: nem figyeltem meg nagy dolgot, nem is mondtam hogy azt tettem.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
válasz #16820480 #89 üzenetére
Őőő tavaly nyáron lehetett videokártyát venni, nyugodt lehetsz. Májusi esést követően pedig szépen lassan ugyan és méregdrágán de lehet kapni kártyát a boltban. Már ez is fejlődés, előtte hónapokig nem lehetett.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
válasz #16820480 #105 üzenetére
Nálam a kapni azt jelenti hogy megrendelem és 1 hét múlva itt van. Vagy bemegyek a boltba és leveszem a polcról.
Nem azt hogy megrendelek egy raktáron lévő kártyát és jön az email hogy jaj nincs raktáron, majd ha lesz akkor küldik de azt nem hogy mikor… Vagy a konzolnál hogy majd fél év múlva megkapod…
Nem évek óta nem lehet kapni és már lehet is le is írtam. Néhány hónapig volt ilyen sz@r a helyzet, idén. Mindenki látta aki figyelte. Csak az nem aki nem akarta látni.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Azért ez nem így működik hogy csak úgy felviszik a belsőégésű autók árát, amit látsz a magyar árakon kifejezetten az a forint gyengülése. Emelett természetesen ott vannak a gyártási költségek emelkedése, a covid ami szintén betett az amúgy is növekvő áraknak.
Erőművek szabályozva vannak, ezerszer jobban mint a józska dízelje megnyugodhatsz. Teherszállítás pedig viszonylag alacsony, ahhoz képest milyen célt szolgálnak (pl hozzák a tankerhajók üzemanyagot az autókba…)
Hétköznapi ember elektromos autójába már így is elég tiszta az áram, a megújulók aránya pedig folyamatosan nő. Itt azt kell látni hogy az olajipar körülményeit hasonlítjuk össze az elektromos áram termelésének körülményeivel.. Sajnos nem egy kategória.
Lakótelepi parkolóhely? Magyarországon 15000 elektromos autó van. Mondom még egyszer. 15e db. Ki fog neked erre bármit is csinálni ha nincs érdekükben úgy őszintén? Ha gonosz lennék azt mondanám hogy a lakótelepi parkolóhely jelenleg az utolsó probléma, mert nem az fog venni villanyautót ma. De 10-20 év múlva mikor már venni akar akkor megoldható a dolog. És ez a lényeg.
Norvégiában olyan töltőhálózat van hogy ez nem jelent problémát. Ha itt is 20 km-enként lenne 100-400 kW-os töltőhálózat akkor itt sem lenne ez a töltőpara. Csak ugye állam nincs rákényszerítve a töltőlerakásra, piaci alapon nem éri meg a kevés autó miatt. Ezért haladunk úgy ahogy.
Csoda aksiról pedig vicces módon inkább azok az autógyártók propagálnak akik még nagyon nem akarnak villanyautó gyártani. Majd talán lesz 10-20-30 év múlva. Nem kell várni, a jelenlegi is több mint jó.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
válasz #16820480 #123 üzenetére
Ember értsd már meg. Nem volt kártya. Csak max külföldön ha érkezett készlet és nem rabolták le egyből. Magyar webshopból nem lehetett kártyát venni, háromszoros vagy akárhányszor áron sem. Mert elvitte a bányász mert neki a kártya volt a lényeg nem az ára.
Most legalább kehet kapni, igen rohadt drágán. De így legalább a használt piac normalizálódott valamelyest. Vagy mondhatnám azt is hogy használtan is lehet a kártyák között válogatni. Mert amíg újonnan nem volt kártya, addig ha kellett neki az használtan vette.[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Kinek mi a hatalmas áremelkedés. Majd az eladások eldöntik mennyivel fog kevesebb új autó fogyni.
De abból kell kiindulni mert nem jóindulatból telepíted a töltőt hanem azért hogy pénzt csinálj vele. A lassú fejlődés relatív, az elmúlt 5 évben elképesztő fejlődés volt töltő fronton a magyar szokásokhoz képest.
Neked vicc, másnak nem az. Vicces hogy mikor a vezetésre kerül a sor akkor senkinek sincs ideje, nyomni kell neki 160-nal meg egyseggel mindent. Minden máshol pedig az időelbaszás bajnokai vagyunk. A többségnek nem fáj egy hosszú úton néha megállni pihenni. Mert belsőégésűvel is ugyanúgy megteszi.[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Akkor arra lennék kíváncsi ha ebben nem látod a karriert akkor miben? Hagyjuk már hogy csak városi használatra alkalmas. Nyilvános helyen nem drágább a töltés mint a tankolás. Nem is kell végezni a töltéssel 5 perc alatt, annyi idő alatt egy mosdót nem intézel el. A nagyobb hatótávolságú autók pont olyan drágák mint a belsőégésű társaik. Az autó nem befektetés. Nagyobb autó általában többet fogyaszt.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
De mit jelent a gyökeres átalakulás? Most komolyan mit vársz, hogy 10 év alatt csoda történjen és minden második autó elektromos legyen Magyarországon? Arra kár várni. De ha már gyökeres átalakulás. 10 évvel ezelőtt senki nem tudta hogy léteznek elektromos autók, most meg mindenki hallott róluk. 10 éve fogalmunk nem volt róla hogy városi használaton kívűl alternatíva lehet a hagyományos autókra, most meg már alternatíva. 10 éve fel sem merült hogy ez a jövő, most meg tudjuk hogy ez a jövő. Ez nem gyökeres átalakulás?
Bizony elképesztően szennyező az akkumulátorgyártás, na mennyire az az elképesztően? Vagy csak idáig jutott el az információ? 10 év telt el, nincsenek tönkrement aksik. A jelenlegi akkumulátor technológiához minden nyersanyag a rendelkezésre áll bőséggel. Hangsúlyozom a jelenlegihez. Van már olyan töltő, igen találni mindent lehet. Biztosíts engem hogy más témához mielőtt hozzászólsz kicsit utána nézel a dolgoknak. Igen a gyorstöltés meg eléggé csökkenti az aksi élettartamát, mondjuk azt nem tudom mi az eléggé. Elhiszem hogy te megszoktad, én meg megszoktam hogy hosszú utazás közben pihenőket tartok mert így normális. 45 perc igen is sok, ez kb egy evésidő. Igen már leírtad hogy árt az aksinak csak azt nem hogy miért és hogy mennyire. Ja várj eléggé.
Tartsd meg a fake információkon alapuló véleményedet, ha ennyire akarod.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
válasz fatpingvin #185 üzenetére
Jaja micsoda tények. Egyszer lépnél ki az utcára és kérdeznél meg 1000db jogosítvánnyal rendelkező személyt mikor vezettek le 1100km-t valahova (akár rövid pihenőkkel). Égne a pofád ha a többség azt mondaná hogy soha? Dehogy égne..
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
válasz fatpingvin #188 üzenetére
Sok a hülye, reflex. Elnézést. Kérdezösködős része érvényes lehet rá is.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Nincsen rendszerhasználati díj, valaki polgár féle videót nézett…
Miért kéne olcsóbbnak lennie majd az áramnak majd? Mert neked ez jár vagy mi?#197tool
Írtam olyat hogy mindenre alternatíva lenne? Nem te döntöd el hogy jelenlegi formában mire alkalmas és mire nem mert nagyon nem értesz a témához. Értjük hogy neked nagyon bejönnek a kis városi villanyautók és neked csak az az alternatíva. Matekról meg főleg ne beszéljünk szerintem.. Leírsz valamit zéró érv mellett, az úgy van és kész.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
Új hozzászólás Aktív témák
- Mobil flották
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Gaming notebook topik
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Politika
- Építő/felújító topik
- Vezetékes FEJhallgatók
- További aktív témák...
- Panasonic Lumix G X VARIO 12-35mm f/2.8 II ASPH. Power O.I.S. (H-HSA12035)
- 2db Iceriver KS0 KASPA bányagép + 180W új tápegység 2 év garanciával.
- Panasonic Lumix DC-G9 (V-Log L kiegészítéssel, 4 akkuval)
- Commlite CM-EF-NEX Auto-Focus Adapter (Canon EF - Sony E)
- Üzletből, garanciával, legújabb Asus Vivobook 17" i7-1355U 10 mag 5GHz/16RAM/1TBSSD/17,3"FULLHD
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest