Új hozzászólás Aktív témák
-
PuMbA
titán
Így lenne, ha ennyire számítana a mag szám, de közel sem ez a valós helyzet A 2017-ben megjelent 8 magos Ryzen 7 1800X-et ma, egy 2022-ben megjelent 4 magos Core i3-12100F megver az összes létező játékban, hiába használnak ki a játékok 4 magnál többet. Miért? Mert játékoknál a magszám mellett nagyon fontos az architektúrális késleltetés, az egy szálas teljesítmény, a cache mérete.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
A hűtés nem lesz rosszabb. Volt hírekben, hogy az AMD a hűtésre most ráfeküdt, ezért lehetséges ebben a szériában a 170W TDP. Eddig azért volt 105W TDP a limit, mert rossz volt a hőátadás, de most olyan megoldást terveztek, ami a lehető legjobban átadja az egész kupakfelületre a hőt és nem csak a CCD-k fölött lesz napfelszíni hőmérséklet.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
"Amugy az a bosszanto, hogy az AMD a Hz-et is a Core-ok szamaval noveli."
Ennek egyszerű oka van. Azért magasabb a Hz a 12-16 magos prociknál, mert nagyobb a TDP és azért tudják növelni a TDP-t, mert csak a 12-16 magos prociknál van 2 CCD, ami azt jelenti, hogy a hűthetősége egyszerűbb, mint a 6 és 8 magos prociknál, ahol csak 1CCD van, azaz fele akkora hőátadó felület Ugyanez van most is az 5800X esetén. Borzalmasan nehéz hűteni, ha tuningolod.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Ez oké, de a Hz hajhászás sajnos zsákutca. Ezt tudjuk a P4 óta, ahol ugye az Intel bicskája ugyanebbe tört bele és jöttek helyette a Core procik. A több mag jóval hatékonyabb energiafelhasználásban és sebességben is gyorsabb, mint kevesebb mag brutálisan magas Hz-en, ahol az utolsó pár száz MHz 40-50W-tal dobja meg a fogyasztást.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
De feleslegesen van bennük. Az a 200-300Mhz nem fog jelentős teljesítmény növekedést adni, ráadásul ez csak az 1 magos boost frekvencia adata. Valós alkalmazásoknál, amik nagyrészt 2-3 magot használnak vagy játékoknál, amik 3-5 magot használnak erősebben sose fogja elérni ezt a megadott frekvenciát. A mostani Ryzen prociknál is a hajunkra kenhetjük ezeket a nagyrészt elméleti adatokat. Az én 5600X-em is nagyon ritkán éri el a maximális boost frekvenciáját. Játékokban 500MHz-zel alatta van.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Így van. A Hz hajhászás és a fogyasztás növelés azért van, mint "szükséges" rossz, hogy minél több sebesség különbséget fel tudjanak mutatni 2 processzor generáció között, mert az IPC-t nem tudták olyan mértékben növelni. Az IPC mellett a magszám növelés lenne a másik leghatékonyabb megoldás, de az meg azért nem járható út, mert sajnos az alkalmazásokat / játékokat sok magra megírni nem egyszerű, illetve néhány esetben lehetetlen. Ezért van az, hogy 8 mag még nagyon sokáig elég lesz a legtöbb alkalmazáshoz / játékhoz és egyik cég sem erőlteti a legyen minél több mag mentalitást.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Látom, de nem olyan nagy dolog ez szerintem Az ideális dolgok a gyakorlatban csak a csúcs termékeknél valósulhatnak meg, amiért csöngetheted a sok dellát. Kevesebb pénzért "csak" a nagyon jó dolgokat kapsz. A cégek pontosan tudják, hogy akit zavar ez a 400MHz egy magos terhelés esetén az ki fogja fizetni a pénzt a 16 magosra és ők örülnek, hogy kihasználták azt az emberi tulajdonságot, amit perfekcionizmusnak nevezünk.
[ Szerkesztve ]