Új hozzászólás Aktív témák

  • julius666

    addikt

    válasz leviske #34 üzenetére

    Azért, ha a Microsoft-on múlik, akkor a cloud nem fog ilyen komoly szerepet kapni a későbbiekben.

    Az MS valóban klasszikus szoftverekben gondolkozik, de amint beindul majd komolyabban a webes alkalmazások piaca, minden bizonnyal ő is rá fog állni az új modellre kis késéssel (mint ahogy a live-nél láttuk, a gugli szolgáltatásainak sikereit látva kénytelen volt ő is bekapcsolódni ha hosszútávon is piacvezető akar lenni).

    Emellett tartom magam hozzá, hogy azt a hardverigényt, amit a jövő játékai igényelnek, nem tudják majd a szolgáltatók megfelelő mértékben, gazdaságosan (az OnLive buktája azt hiszem bebizonyította, hogy a havidíjas modell nem működik...) kiszolgálni.

    Arról szó sem volt, hogy a renderelés a szervereken történne, az OnLive modellje szerintem is abszurd, a valóságban működésképtelen, akármilyen irányból is (hardver, sávszélesség, minőség, játékélmány) közelíti meg az ember (ettől függetlenül buktáról MÉG nem beszélhetünk, mert még nem indult el a szolgáltatás - legalábbis nem tudok róla). Itt bizonyos részfeladatokról (mint a már említett AI), illetve a játék elemeinek szerveren történő tárolásáról volt szó.

    Az egész renderelést a szervereken végezni hülyeség, mert a hardver olcsó, a sávszél drága. A végfelhasználó készülékében több mint elég kraft lesz a megjelenítéshez (egy iPhone már most is hozza jóformán a 10 évvel ezelőtti játékok grafikáját, na mármost ezt a teljesítményt tessék Moore törvénye alapján extrapolálni), ellenben egy nagy felbontású, veszteségmentes kép akadásmentes streamingelése hihetetlenül nehéz, IP alatt a mai infrastruktúra mellett megkockáztatom megoldhatatlan technológiai feladat. Attól a sávszéltől még több mint egy évtizednyire vagyunk (lehet van az kettő is), ami ezt kiszolgálni képes.
    És akkor a késleltetésről nem is beszéltem még.

Új hozzászólás Aktív témák