Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • opr

    veterán

    válasz mjani1172 #465 üzenetére

    Hallgatom a megoldást.
    Magyarországon nem fogsz ilyen kereszteződéssel találkozni, szóval tényleg kíváncsi vagyok, hogy oldod meg.

    Szóval, a szitu még egyszer:
    - 2x2 sáv
    - Lámpa nincs
    - dugó van (legalább az egyik irányba, de igazából teljesen mindegy, lehet mindkét, vagy akár egyik irányba sem)
    - egy barom beállt a kereszteződésbe, de végülis van elég hely, hogy elférj (valószínűleg konkrétan ezért van ott ennyi hely hagyva, mert máshol nincs... Tudja Ő is, hogy elbaszta, kihozta a szituból a maximumot)
    - balra fordulni szabad

    A feladat: kikanyarodni balra úgy, hogy nem tartod fel a forgalmat mögötted, de nem is csinálsz semmi veszélyeset.
    Hajrá!

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • Peat;)

    veterán

    válasz mjani1172 #467 üzenetére

    Miből gondoljátok hogy semmit sem látott? Én nem tudom mi történt pontosan, ahogy más sem. De abban biztos vagyok hogy több kamerája, szenzorja van az autónak mint nekünk a két szemünk a kormány mögött és a tükerink amiket szépen végig kell nézünk a holt terekkel. Az indulásnál(a résbe behajtásnál) lehet hogy belátta a másik irányból a sávokat már és ha odaterem egy teleportáló jármű akkor is félbeszakítja a manővert, miközben a résnél is figyel hogy ne húzza meg a kocsi oldalát. Passz, de feltételezem hogy a párhuzamos információfeldolgozás már alap.

    Szerintem azt kell elfogadni hogy rengeteg helyzetben idővel a gép többet lát mint mi, több információja lesz mint nekünk és gyorsabban dönt mint mi. Mi sosem fogunk egyszerre 8-10 ki tudja hány irányba látni, körbe kell néznünk, mérlegelni a másik sebességét, gyalogost nézni lelép e vagy csak áldogál a zebárnál a telefonjával, bicikliúton elsuhannak e. Ez egy jól működő rendszerben tizedmásodperc lesz.

    Ennél az estnél nem tudjuk mi volt pontosan, de azt igen hogy ritkán hallani balesetről és azt is hogy 20 év múlva ez teljesen szokásos manőver lesz.

    Magyar viszonyokra visszakanyarodva, a jobb kezes utak és a két méteres motorháztetős autók hogyan viszonyulnak egymáshoz? Nekem általában vagy biciklis/tragacs autó nem adja meg az elsőbbségemet jobb kéznél, vagy olyan gépjármű aminek a motorháztetőjén napozni lehetne a beachen. Nem tudom hogy a legújabbakban van e valami kamera, érzékelő az elején hogy "lásson" is valamit a sofőr, ha nem/nem használja akkor kvázi lehetetlen a jobb kéz betartás megállás nélkül egy beépített útszakaszon, ahol nem látod be "hátulról" a jobb oldali út megfelelő szakaszát. És hányan állnak meg ilyenkor? 10-ből 1-2.

    [ Szerkesztve ]

  • #16820480

    törölt tag

    válasz mjani1172 #473 üzenetére

    A gépinek mondjuk nem 1-2 másodperc kell az érzékeléshez, hanem másodpercenként nem tudom hány (pár ezer rémlik) a polling rate, szóval jóval gyorsabban fel kell tudja mérni a helyzetet, mint egy ember. Egy jól működő rendszernek szerintem max azért kellene ott látványosan megtorpannia, hogy megnyugtassa az autóban ülő embert.

  • opr

    veterán

    válasz mjani1172 #467 üzenetére

    Jo, akkor hogy oldanad meg? Mert olyan megoldast meg nem mondtal, ami mukodik is, csak azt, hogy mit nem csinalnal...

    Amugy ez pl Angliaban (es amennyire tudom az USA-ban is) egy teljesen megszokott manover, mindenki igy csinalja, olyan szinten, hogy amikor haver vizsgazott, hasonlo szituban mar a vizsgaztato mondta neki, hogy menjen mar, nem kell baszakodni. Mikor atment is azt a kommentet kapta, hogy a defenziv vezetes jo, de kicsit tulolvatoskodja a dolgokat, ha tud menni, menjen, ne feljen.
    Mas a kozlekedesi kultura nagyon, nincs az a nyomulas, mint Magyarorszagon. Nekem is nehez volt megszokni az elso par honapban, de miota megszoktam, latom, hogy teljesen jol mukodik. Magyarorszagon En se mernem kitolni, mert ha mas nem, valami paraszt csakazertis alapon biztos megoldana, hogy be legyek ragadva az ut kozepere keresztbe.

    Amugy az altalanos megoldas Angliaban pl az, hogy akkor is kitolod, ha jonnek (itt a videon jobbrol), aztan behuzod a kocsit a ket sav koze, es rajtolsz mikor van eleg hely. Mindenki szamit ra, ha szepen, nyugodtan, esszel csinalod, nincs belole semmi baj. Mondom, Magyarorszagon nem mernem, eletveszelyes lenne. Normalisabb kozlekedesi kulturaval rendelkezo helyeken sima ugy. Meg mondjuk be is engednek, sot, videohoz hasonlo szituban, ha jobbrol latjak, hogy josz, akkor ha tudnak, savot valtanak, hogy ki tudj menni, ha nem tudnak, akkor sokszor vagy lelassit annyira, hogy siman ki tudj menni, vagy meg meg is all.

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz mjani1172 #479 üzenetére

    Igen, es kepzeld, mar a megyehatart is elhagytam...
    Te vezettel mar autot Magyarorszagon kivul barhol? Komolyan kerdezem, mert az eddigiek alapjan nagyon nem ugy tunik.

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz mjani1172 #481 üzenetére

    Fikázáson kívül úgy látom nem futja tőled semmire, engedjük ezt el, semmi értelme olyannal sakkozni, aki köpködve leveri a bábukat és ugrál, hogy nyert.

    Persze ha valahogy sikerül megerőltetni magad és valami konstruktívat írni, az jöhet, de az eddigiek alapján erre nem látok sok esélyt. :(

    ui.: Tippem rolad perpill: Eletedben nem vezettel meg talan nagyvarosban sem, a fenti szitut fingod nincs, hogy kene abszolvalni, de ezt bevallani fajna, ugyhogy marad az agyatlan kopkodes, ennyire futja. Nem kell valaszolni, ha meg de, eroltesd meg magad, es ird le, hogy:
    A) Vezettel-e mar barhol, ami nem Magyarorszag, van-e barmi tapasztalatod ilyen teren
    B) Hogy oldanad meg a videoban levo szitut, hadd tanuljunk a mestertol

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz mjani1172 #485 üzenetére

    Tovabbra is annyit voltal kepes leirni, hogy mit nem csinalsz. Ha ugy kufircolsz, ahogy tarsalogsz, fasza szexualis eleted lehet. :DDD

    Szoval, a ket kerdes, tovabbra is, elobb utobb talan sikerul eljutnunk valaszig:
    A) Hogy oldanad meg a videoban lathato helyzetet, pontosan mit csinalnal?
    B) Vezettel-e mar Magyarorszagon kivul barhol?

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • #16820480

    törölt tag

    válasz mjani1172 #485 üzenetére

    Kerékpáros egy két sávos főút belső sávjában? :D

  • Uzi74

    senior tag

    válasz mjani1172 #485 üzenetére

    "Mondok egy meredekebbet, bár látom nem fog átmenni. Ha párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten gyalogátkelő hely előtt megáll az egyik sávban egy autó, akkor az értelmes sofőr is megáll vagy számít rá hogy lassítani kell, mert megjelenik egy gyalogos. Nem megy át fékezés nélkül."
    Ez nem mérlegelés kérdése, a Kresz szerint ilyenkor mindig meg kell állni:
    "(3) A kijelölt gyalogosátkelőhely előtt megálló vagy forgalmi okból álló jármű mellett meg kell állni és továbbhaladni akkor szabad, ha a vezető meggyőződött arról, hogy azt a gyalogosok elsőbbségének a megsértése nélkül megteheti."

Új hozzászólás Aktív témák