Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Peat;)

    veterán

    2,9 méteres tengelytáv nem megy a vezethetőség rovására, főleg városban, parkolóházban, kanyaroknál? A nagy ívű kanyart már amúgy is minden második vezető lecsapja olyan mértékben hogy az egyidejű(nagy ív + másik is ív) kanyarodás lassan már két toyota aygoval sem kivitelezhető.

    Én autómban 2,78 a tengelytáv és hát van hogy visszasírom a régi kis corsám, de odafigyelek és tudomásul veszem hogy "előbbre" kell menni buszosan és úgy kanyarodni pl.

    A másik dolog a szélesség, azt itt nem látom, de gondolom 1,9 méter körüli.

    Lassan nem férnek el, nem manőverezhetők az autók a városokban. És kik vesznek ilyen drága autót? A városiak.

    [ Szerkesztve ]

  • Peat;)

    veterán

    válasz Noukoum #78 üzenetére

    A kvóta márka és modell függő amennyire tudom, flotta szinten nézik. Ezért van az hogy a toyota pl árul még 7 személyesből dízelt míg a többi nem.
    Amely márkát komolyan érint a kvóta, ott fél-1 millió huf is lehet akár a leallokált büntetés/kocsi állítólag. Ez kinek mi, szerintem nagyon sok. Ez mellett pedig részecskeszűrő és lágy(kamu) hibridek vannak már minimum az új modellekben, amik megint + 0,5-1m a hagyományoshoz képest.

    Tehát kvóta közvetlenül a büntetés + a beépített plusz cuccok amik csak papíron csökkentik a károsanyagot olyan 1-2m plusz.

    És ezért sokszor már 1 literes turbóbenzin jár, ami előreláthatólag a mostani gépjárművek(elektromos, akár dízel) közül a legrövidebb élettartammal rendelkezik.

    Azért nagyon sok ez mert az egyébként is hátrányos helyzetbe került piacba még rúg egy utolsót. Így lesz egy kisautó is méregdrága.

    Mit csinál a kelet-európai? Megveszi a levedlett 10+ éves német, holland stb autókat.

    Tehát van egy kvóta ami miatt nyugaton is kevesebb autót vesznek, csökken az autógyártók eredménye és k+f-re fordítható erőforrása.

    Keleten megveszik a használt autót inkább, megint nem az autógyárak eredménye nő.

    Szóval van egy intézkedés amitől bezuhantak az eladások, lassul az átállás, romlik a levegő minősége keleten, pl nálunk.

  • Peat;)

    veterán

    válasz Noukoum #164 üzenetére

    "azt állítottam hogy amiatt biztosan nem lesz rosszabb a levegő minősége hogy kevesebb füstös autót adnak el és több tisztán elektromost"

    ???!!!!

    Kevesebb új füstös autót adnak el, de alaptényekkel nem vagy tisztában. A használatban lévő gépjárművek száma növekszik.
    Az megy hogy ha kevesebb új autót adnak el, együtt a füstös és együtt az elektromost is véve akkor miből származik a növekmény?

    [link] - Több a használt, levedlett autó forgalomba hozatala mint az új. Ha szerinted ehhez semmi köze az EU szabályozásnak akkor gratulálok, nyugodtan aludhatsz és harapd a levegőt a főutakon.

    [ Szerkesztve ]

  • Peat;)

    veterán

    válasz Vesa #182 üzenetére

    Már régen kellett volna szigorúbban maximalizálni az autók méretét B jogsinál.
    Nevetséges hogy a batár nagy SUV-okkal szerencsétlenkednek a belvárosban, lassítják, akadályozzák a forgalmat, sok helyen lehetetlen normálisan parkolni velük és dupla helyet foglalnak el. Az elektromos autók meg ezen semmit nem javítottak, lásd a cikk példányait.

    Itt nem csak a tulajokat ócsárolom, vannak olyan méretű autók amikkel egy nagyon jó vezető sem tud normálisan boldogulni. Egyszerűen túlléptek egy egészséges határt, skoda enyaq a nagyobbik akksival 2100 kiló, 1,9 méter széles és 4,65 méter hosszú, már ez is túl van a normális határon. És akkor ott a BMW X5, a több mint két méteres vállával az öt méterével és 2200 kilós súlyával asszem.

    Én egyedül a 7 személyes autókat menteném fel hogy lehetnek nagyobbak valamivel. A többinél olyan határokat húznék mint max 1,8 méter széles és max 4,5 méter hossz és max 1600 kiló. Aztán hozzanak ki amit tudnak.

    [ Szerkesztve ]

  • Peat;)

    veterán

    válasz Shadowbull #189 üzenetére

    Ja biztos nem nagy, csak az európai városok kicsik hozzá? :D (messze nem csak Bp-ről van szó)
    Mindegy is, ameddig státusz stb dolog sokaknak egy autó addig ez marad, ezért nem az emberek szintjén kell vizsgálni hanem engedély szintjén.
    Aki s-max-al jár sosem néztem ki, ott elhiszem hogy a család miatt van. X5-nél én nem is emlékszem olyanra hogy családot láttam volna vele közlekedni, ritkább autó, de nem ugrik be.
    Meg azt sem nézem meg (úgy) aki mazda mx5-el jár pl, inkább sóvárgok :) nem a tank méret adja az élvezetet az úton véleményem szerint. Vezetési élményben semmiképp. De ez egyéni vélemény. Ha más élvezete másoknak hátrány okoz viszont akkor az nem oké és én is már álldogáltam egy kereszteződésnél míg a suv-jával kikanyarodott a kedves soffőr, mert nem fértem be, ugyanis átlógott a sávomba olyan 40-50 centit. Egyedül volt benne, nem családdal, lehúzott ablak, telefon a kézben, nem család. Ha család és olyan az autó is ami azt az igényt szolgálja ki még elnézném a kényelmetlenséget.

    [ Szerkesztve ]

  • Peat;)

    veterán

    válasz Shadowbull #191 üzenetére

    Teljesen mindegy a birtoklási ok, a forgalomhatás a lényeges amit ha valaki tagad európai város + bitang autók kapcsán akkor az elfogult. Vegyen B autónak akkor ilyet az aki szeretne, városba meg másikat. A státusz hogy mekkora része fogalmam sincs, azért van ott a stb. Csak azt tudom hogy részét képezi a halmaznak. A német városlakók mindenesetre már szeretnének valamit lépni az ügyben.

  • Peat;)

    veterán

    válasz Vesa #198 üzenetére

    :F Félelem miatt vásárolsz a SUV-ok közül is a nagyobb fajtából? (mert csak azokat ekéztem amire reagált a másik fórumozó, szintén elég nagy méretű példával élve)

    Illetve a Te logikádat berakva egy ellenvéleménybe: A szabadság címén lehessen két tonnás tankokat venni, ami el sem férnek sok helyen a másik korlátozása nélkül, ráadásul a "másik ember ebből kifolyólag miért tegye ki a családját és a gyerekeit súlyos baleseti kockázatnak egy autópályán vagy főúton", tehát aki nem tankot vásárol? Egy rav4 vagy suzuki sx4 vagy egy classic ford focus tulaj akkor mind érezze azt hogy veszélyezteti a családját mert a 2 tonna az új "norma" a biztonságra?

    Szerintem ez a logika azt eredményezné hogy egyre nagyobb és nehezebb autók közlekednének. Ó...illetve ez történik.
    Az említett túlzott méretű suvok ezek mellett akadályozzák a forgalmat, vagy pl felfestett bicikliútba sztendred belógnak, nem feltétlen mert béna a sofőr, fizikai korlátok miatt, pl xvi ker pósa lajos ami kapott egy bicikli sáv felfestést. Lényegtelen mennyire volt jó ötlet ott van és kész és egy kamaszt pl nem érdekli a politika meg mások félelemérzete ő csak annyit ígért meg otthon hogy kizárólag bicikliúton megy át a haverhoz hétvégén, aztán vagy túléli vagy nem.

    Én úgy gondolom egy felső határra megérett már a szabályozás, aztán vagy lesz korlát vagy nem. De az nevetséges hogy az EU pampog a zöldségért és eközben egyre nagyobb és nehezebb autók szelik az utakat.
    Én azzal is egyetértek hogy városba kisautó legyen jelentősen kedvezőbb helyzetbe hozva, aki nem ért vele egyet az rakja le a nagy autót a határban, vagy ne az agglomerációban telepedjen le.

    Engem az sem érdekel melyik csoport, a zöldek, vagy laposföldhívők érik el ezt a 195-ösre reagálva, ameddig engem nem korlátoznak, bántanak, veszélyeztetnek addig baromira nem érdekel ki miben hisz, vagy miben leli örömét. A VW up egyébként roppant szimpatikus kisautó, második autó lehet ilyesmi lesz majd egyszer. Használtan nem is olyan drága (weltauto) és most újra gyártják majd.

  • Peat;)

    veterán

    válasz mjani1172 #467 üzenetére

    Miből gondoljátok hogy semmit sem látott? Én nem tudom mi történt pontosan, ahogy más sem. De abban biztos vagyok hogy több kamerája, szenzorja van az autónak mint nekünk a két szemünk a kormány mögött és a tükerink amiket szépen végig kell nézünk a holt terekkel. Az indulásnál(a résbe behajtásnál) lehet hogy belátta a másik irányból a sávokat már és ha odaterem egy teleportáló jármű akkor is félbeszakítja a manővert, miközben a résnél is figyel hogy ne húzza meg a kocsi oldalát. Passz, de feltételezem hogy a párhuzamos információfeldolgozás már alap.

    Szerintem azt kell elfogadni hogy rengeteg helyzetben idővel a gép többet lát mint mi, több információja lesz mint nekünk és gyorsabban dönt mint mi. Mi sosem fogunk egyszerre 8-10 ki tudja hány irányba látni, körbe kell néznünk, mérlegelni a másik sebességét, gyalogost nézni lelép e vagy csak áldogál a zebárnál a telefonjával, bicikliúton elsuhannak e. Ez egy jól működő rendszerben tizedmásodperc lesz.

    Ennél az estnél nem tudjuk mi volt pontosan, de azt igen hogy ritkán hallani balesetről és azt is hogy 20 év múlva ez teljesen szokásos manőver lesz.

    Magyar viszonyokra visszakanyarodva, a jobb kezes utak és a két méteres motorháztetős autók hogyan viszonyulnak egymáshoz? Nekem általában vagy biciklis/tragacs autó nem adja meg az elsőbbségemet jobb kéznél, vagy olyan gépjármű aminek a motorháztetőjén napozni lehetne a beachen. Nem tudom hogy a legújabbakban van e valami kamera, érzékelő az elején hogy "lásson" is valamit a sofőr, ha nem/nem használja akkor kvázi lehetetlen a jobb kéz betartás megállás nélkül egy beépített útszakaszon, ahol nem látod be "hátulról" a jobb oldali út megfelelő szakaszát. És hányan állnak meg ilyenkor? 10-ből 1-2.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák