Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Peat;)

    veterán

    válasz mjani1172 #467 üzenetére

    Miből gondoljátok hogy semmit sem látott? Én nem tudom mi történt pontosan, ahogy más sem. De abban biztos vagyok hogy több kamerája, szenzorja van az autónak mint nekünk a két szemünk a kormány mögött és a tükerink amiket szépen végig kell nézünk a holt terekkel. Az indulásnál(a résbe behajtásnál) lehet hogy belátta a másik irányból a sávokat már és ha odaterem egy teleportáló jármű akkor is félbeszakítja a manővert, miközben a résnél is figyel hogy ne húzza meg a kocsi oldalát. Passz, de feltételezem hogy a párhuzamos információfeldolgozás már alap.

    Szerintem azt kell elfogadni hogy rengeteg helyzetben idővel a gép többet lát mint mi, több információja lesz mint nekünk és gyorsabban dönt mint mi. Mi sosem fogunk egyszerre 8-10 ki tudja hány irányba látni, körbe kell néznünk, mérlegelni a másik sebességét, gyalogost nézni lelép e vagy csak áldogál a zebárnál a telefonjával, bicikliúton elsuhannak e. Ez egy jól működő rendszerben tizedmásodperc lesz.

    Ennél az estnél nem tudjuk mi volt pontosan, de azt igen hogy ritkán hallani balesetről és azt is hogy 20 év múlva ez teljesen szokásos manőver lesz.

    Magyar viszonyokra visszakanyarodva, a jobb kezes utak és a két méteres motorháztetős autók hogyan viszonyulnak egymáshoz? Nekem általában vagy biciklis/tragacs autó nem adja meg az elsőbbségemet jobb kéznél, vagy olyan gépjármű aminek a motorháztetőjén napozni lehetne a beachen. Nem tudom hogy a legújabbakban van e valami kamera, érzékelő az elején hogy "lásson" is valamit a sofőr, ha nem/nem használja akkor kvázi lehetetlen a jobb kéz betartás megállás nélkül egy beépített útszakaszon, ahol nem látod be "hátulról" a jobb oldali út megfelelő szakaszát. És hányan állnak meg ilyenkor? 10-ből 1-2.

    [ Szerkesztve ]

  • opr

    veterán

    válasz mjani1172 #467 üzenetére

    Jo, akkor hogy oldanad meg? Mert olyan megoldast meg nem mondtal, ami mukodik is, csak azt, hogy mit nem csinalnal...

    Amugy ez pl Angliaban (es amennyire tudom az USA-ban is) egy teljesen megszokott manover, mindenki igy csinalja, olyan szinten, hogy amikor haver vizsgazott, hasonlo szituban mar a vizsgaztato mondta neki, hogy menjen mar, nem kell baszakodni. Mikor atment is azt a kommentet kapta, hogy a defenziv vezetes jo, de kicsit tulolvatoskodja a dolgokat, ha tud menni, menjen, ne feljen.
    Mas a kozlekedesi kultura nagyon, nincs az a nyomulas, mint Magyarorszagon. Nekem is nehez volt megszokni az elso par honapban, de miota megszoktam, latom, hogy teljesen jol mukodik. Magyarorszagon En se mernem kitolni, mert ha mas nem, valami paraszt csakazertis alapon biztos megoldana, hogy be legyek ragadva az ut kozepere keresztbe.

    Amugy az altalanos megoldas Angliaban pl az, hogy akkor is kitolod, ha jonnek (itt a videon jobbrol), aztan behuzod a kocsit a ket sav koze, es rajtolsz mikor van eleg hely. Mindenki szamit ra, ha szepen, nyugodtan, esszel csinalod, nincs belole semmi baj. Mondom, Magyarorszagon nem mernem, eletveszelyes lenne. Normalisabb kozlekedesi kulturaval rendelkezo helyeken sima ugy. Meg mondjuk be is engednek, sot, videohoz hasonlo szituban, ha jobbrol latjak, hogy josz, akkor ha tudnak, savot valtanak, hogy ki tudj menni, ha nem tudnak, akkor sokszor vagy lelassit annyira, hogy siman ki tudj menni, vagy meg meg is all.

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

Új hozzászólás Aktív témák