Új hozzászólás Aktív témák
-
Rossi
addikt
Ennyire nehéz felmérni egy szoftver kifejlesztésére szükséges időt? Miért nem kommunikáltak alapból későbbi határidőt, hogy legyen mozgásterük? Ennek így sokkal rosszabb az üzenete.
De mindegy, így is megveszik ugyanannyian. (Ha a tesztek jók lesznek, akkor mondjuk én is...)
"Thou shalt not make a machine in the likeness of a human mind."
-
Tragger
tag
Kell valakinek egy béta kulcs?
-
Ed3r_X_
nagyúr
Ma kaptam én is kulcsot hozzá, már tűkön ülök
“Songbird, Songbird, see him fly, drop the children from the sky. When the young ones misbehave, escorts children to their grave. Never back-talk, never lie, or he'll drop you from the sky!”
-
Rossi
addikt
Majd meséljetek!
"Thou shalt not make a machine in the likeness of a human mind."
-
k-adi
nagyúr
Nos ez egy kicsit bonyolultabb, mint ahogy te elképzeled.... ugyanis vannak a fejlesztők, akikre szarnak és vannak a vezetők, tőkések, stb. akiknek konkrét elvárásaik vannak. Persze időre. Azaz ha ők azt mondják, hogy de bizony kiadod 2017 Q1-ben, mert nekem 2017 Q3-ban kell a profit amit ebből nyerek (mert pl. beakarok fektetni másba, stb), akkor bizony azt a dátumot fogják megadni... aztán ahogy telik az idő, úgy puhítják a fejlesztők a projekt vezetőket, hogy uhh basszus ha így kiadjuk akkor nem lesz meg a profit és akkor kb. mindenki lefejeznek.... és ekkor eltolják a dátumot egy kicsivel.... de ezt egy min. 4 órás üvöltős meeting előzi meg általában.
A másik véglet amikor kiadják félkészen, aztán jönnek a day1 patchek. Viszont ekkor a profit nagysága rizikós lesz, azaz ez a kockázatosabb út. (lásd. Batman Arkham Knight -- kiadták szar pc porttal, szar is volt, sok negatív kritikát kapott, visszaestek az eladások, sőt volt ahol vissza is hívták a terméket... sejted, hogy az előre kalkulált profitból mennyi lett a végére)
[ Szerkesztve ]
-
Rossi
addikt
Köszönöm, kezd megvilágosodni.
Ugyanakkor a való életben, ha tényleg csak ez lenne a szempont, akkor nem lenne egyetlen fejlesztő(csapat) sem, aki meg tudná győzni a "tőkést", aki a profitot virtuálisan már le is könyvelte magának, hogy légyszi-légyszi adjatok még egy kis időt.
Mert ha csakugyan ez lenne a legnagyobb prioritás, akkor a "tőkés" bizony azt mondaná a kedves, határidőt betartani nem tudó fejlesztőnek/csapatnak, hogy kisfiam/kisfiaim most bizony rá..sztatok, mert 24/7-ben fogtok dolgozni, ugyanis a szoftver márpedig el fog készülni időben, vagy mehettek vissza a balettbe ugrálni, sőt még a veszteségemet is kiperelem belőletek.
És mivel ez a való életben így történik, ezért gyanítom, hogy más áll a háttérben.
Pl. erre a Blizzard hozzáállása (ahol a profit nyilván nem egy utolsó szempont), hogy a játék "kész lesz, amikor kész lesz". És a bevételek őket igazolták keményen.
"Thou shalt not make a machine in the likeness of a human mind."
-
k-adi
nagyúr
Nem egészen érted még a lényegét szerintem. A lényeg a pénz továbbra is. Pontosabban a profit (minél kevesebb idő alatt persze). Mindig az a vége.
A tőkések (vagy hívd ahogy akarod őket) nem hülyék (ha azok lennének, nem lenne mit befektetniük). Ők is tudják ha a játék félkész, akkor negatív kritikákat kap, azaz esik az eladás, tehát kevés profit lesz. (nyilván ezt szeretnék elkerülni).
Viszont egy jó, tartalmas és részletes játékot akár több évig is hegeszthetnek a fejlesztők, mert hidd el, bugok és egyéb dolgok, amiket javítani kell, mindig lesznek.A fejlesztők célja, hogy jó terméket (jelen esetben játékot) adjanak ki a kezük közül, hisz ez a munkájuk, ez a szenvedélyük stb...ezért ők akár évekig is tökéletesítgetnék a játékot... viszont a "tőkések" ezt leszarják, nekik csak a profit kell - ráadásul minél hamarabb persze.
Tekintettel arra, hogy a vezetőknél + tőkések/befektetők/stb. van a 2 legfontosabb dolog: a pénz és a hatalom, ezért ők mondják meg végső soron mikor kerül ki a termék (játék) - a fejlesztőknek ebbe kevés beleszólásuk van, pedig igazán ők látnak rá a dolgokra.Ha a projekt vezetőket meggyőzik a fejlesztők, hogy valóban "kell még kis idő" (ez kb. azt jelenti virágnyelven, hogy a játék még totál bughalmaz és leszedik a fejüket a gamerek ha így kiadják) akkor ők megpróbálnak szót érteni a tőkésekkel/befektetőkkel/stb.. ami aztán vagy sikerül vagy nem.
Ha nem akkor jön a day1 patch story, ha sikerül, akkor ~félév csúszás a megjelenést illetően.Az általad említett cég, Blizzard, azaz Blizzard Entertainment cég(csoport) hozzáállása azért lazább, mert.... megtehetik már. ÉS valószínűleg a befektetőik is elég gazdagok (továbbra is ), így ők is lazábban állnak hozzá, illetve a korábbi sikereket látva jobban bíznak a fejlesztőkben, hogy jó terméket (játékot) szállítanak le = magas profithozam lesz, tehát magyarul: relax, dőlni fog a lé.
(szakmaibban: ismert cég, bejáratott fejlesztői csapat, köztudatban lévő márka-név = kisebb a kockázat)Kicsit más téma, de idekapcsolódik ha már szóba hoztad: a túldolgoztatás sosem jó (legyen az rövid vagy hosszútávon), most már egyre több felvilágosodott cégvezető/projekt vezető tudja ezt szerencsére... (egyre több értekezés van erről, ha érdekel utána olvashatsz, de röviden: legtöbb esetben - bizonyítottan - negatív eredménye van).
Amúgyis bonyolult dolog ez a "na akkor most 2 hét alatt lefejlesztetek a fél stábbal (mivel a másik felét már kirúgtam időközben) amit 6 hét alatt kellene" dolog, ugyanis megvannak a túldolgoztatás szabályai is azért (valamennyire), legalábbis külföldön még úgy ahogy figyelembe is veszik ezeket (jó, nyilván sok helyen nem,... de általánosságba véve egy masszív per vagy egy sima fuck-you sztrájk senkinek nem hiányzik, főleg termék megjelenés előtt pár hónappal ugye).. Meg ha tegyük fel, belemenne a fejlesztői gárda (úgyse fog), akkor is a "lehetetlent" lehetetlen megcsinálni.
Tehát "nagyon" túldolgoztatni nem tudják az embereket, mert annak sosem lesz jó vége, így marad a csúszás és az ordibálás a tőkésekkel, aztán idővel belenyugszanak... (aztán legközelebb már máshova fektetnek be... )
Vagy kiadják "egésznek" címezve félkészen a terméket és patchelik folyamatosan.Azaz a lényeg az egészből az, hogy az okos (és gazdag) tőkést meg lehet győzni, hogy várjon még egy kicsit (félév csúszás). A nagyon kapzsit nem. (day1 patch story)
Legalábbis én így látom és amit gazdaságból tanultam ezt igazolja. Aztán persze lehet másképp van, meg itt-ott félrefogalmaztam, dehát hajnal1 van már
Új hozzászólás Aktív témák
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Háztartási gépek
- Vicces képek
- Spórolós topik
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Szűkös készlettel indít az iPad Pro OLED?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Milyen légkondit a lakásba?
- További aktív témák...
- KERESEK! Samsung Galaxy S23 Ultra
- HP Z820 HDD CADDY 2.5 TO 3.5 KERET ADAPTERTRL
- Ps4 Pro 1TB 7216B Konzol 1db Gyári Kontroller.
- Xbox One X 1TB Konzol Gyári Kontroller Nagyon szép állapot. Ajándék játékokkal.
- Új 2Drive Elektromos hoverboard, 6.5" kerekek, 15 km hatótávolság, 10 km/h sebesség, 500W (2 x 250),