Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • pilóta

    nagyúr

    válasz Viktor0610 #3 üzenetére

    Annyi előnye lenne, hogy össze tudd hasonlítani a különböző készülékeket. Lenne, ha és amennyiben valós adatokat tudnánk meg ebből.
    Szvsz például bármelyik Apple cucc objektíven 0 pontot kellene kapjon, hiszen egyik sem javítható rentábilisan garancia időn túl, gyakorlatilag bármi tönkremegy, gazdasági totálkár. De nyilván igaz ez még nagyon sok gyártó nagyon sok készülékére, az Apple csak egy kirívó eset a kódolt alkatrészeivel...

    Aki él és nem boldog, az téved!

  • vicze

    félisten

    válasz Viktor0610 #3 üzenetére

    Az ég világon semmi Apple termékek esetében főleg, mert átlag user nem cserélhet semmit, mivel minden alkatrész DRM-es már ami cserélhető lenne, így kb. egész pontosan 0 értelme van, az hogy a szervizben mennyire szerelhető valami szerintem senkit nem érdekel.

    Más elektronikára rendben lenne, de úgy hogy már az Apple termékeknél eléggé hülyeségek az értékek, így több mint megkérdőjelezhető a hasznossága.

    @csorbajeno: Tiszában van vele mindenki, hogy ez is az extra lehúzásról szól, nem kell kifejteni. :)

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    félisten

    válasz Viktor0610 #3 üzenetére

    Mondjuk, ha nem garanciális javításra kell valamit beadni, akkor igencsak számít, hogy
    - kuka és vehetsz újat
    - egy új készülékénél magasabb áron "javítja" meg (valójában cseréli) a hivatalos "szerviz" (aki csak továbbpostázza az apple-nek, hogy utána megkapja a cserekészüléket)
    - bármelyik ezzel foglalkozó szerviz képes alkatrészt beszerezni hozzá és javítani

    Az usában is nagyon küzdenek a right to repair mozgalomban. A gyártók mindenféle kamu szerviztámogatási programot meg együttműködést jelentenek be, hogy ezzel bizonygassák a törvényhozóknak, hogy nincsen szükség szabályozásra, hiszem minden lehetőség adott. Valóságban meg vagy suttyomban felmondják a megállapodásokat később, s kamu - teljesen életszerűtlen és árazású, a főbb alkatrészekre nem kiterjedő - rendszert vezetnek be alibiből. A john deere is ilyen... drm-es alkatrészek vannak a traktorban és hetekig várhat a gazda, hogy a sales man kimenjen és aktiválja a javítást. És olyan kamu együttműködést kötnek, amit jogilag kielemezve kiderül, hogy ők nagyon lelkesen támogatják a javíthatóságot, csak nem a traktoroknál, amit ők gyártanak. Az állítólag megvehető szoftvereket meg nem lehet megvenni sehol, csak a sales man használhatja az aktiváláshoz.

    És olyan kampányvideókat készítenek a gyártók, ami szerint, ha 3rd party szervízbe adod a készülékedet, akkor megerőszakolnak a parkolóban és kirabolják a házadat és kínai megfigyelő szoftvert telepítenek a készülékedre.

    Ez annyiból érdekes, mert az amcsiknál bevezetett korlátozások átcsorognak az eu-ba is, itt is rákényszerítik a fogyasztókra, hacsak a törvényi szabályozás nem akadályozza meg. (pl magyarként és eu tagként is fizetünk amcsi szoftverszabadalmi díjakat itt hivatalos forgalomban lévő termékeknél, még akkor is ha lejártak már itt vagy sosem voltak érvényesek itt - mert amcsi cégek beszedik mindenképpen. Vagy fizetem és megvehetem a terméket vagy nem fizetem és vehetek helyette kínait)

    [ Szerkesztve ]

  • asdf_

    veterán

    válasz Viktor0610 #3 üzenetére

    Nem értem, ennek az átlag felhasználóra nézve mi a haszna?

    Pl. az, hogy ha a 10 pontból l 3-at levonnak (bárcsak így lenne) a serializing miatt (= amikor bármilyen valós indok nélkül különböző alkatrészeket egymáshoz párosítanak (kijelző a telefonhoz pl.) melyet KIZÁRÓLAG márkaszervizes eszközzel lehet ismét összepárosítani, mely eszközhöz 3rd party szerviz soha, semmikor, semmilyen körülmények között nem juthat, ezáltal ellehetetleníti a 3rd party szervizek tevékenységét, ezzel egyben természetesen versenyt korlátoz, mert a vevőnek kizárólag a márkaszerviz a lehetősége, amely mivel monopolhelyzetben van, heroináron megy), akkor a javíthatóság indexet látva mondhatná azt a vevő, hogy én ezt a fost meg nem veszem, de nem így van, így a sok hülye nép veszi tovább pl. az apple szarokat.
    De ez persze csak akkor lenne, ha ez egy normális rendszer lenne, nem pedig egy ilyen bazári hülyeség, ami szart sem ér, ahol olyanért kapsz pontokat, hogy hogyan kell szétszedni egy készüléket (aminek kb. nulla értéke van, mert aki ezzel foglalkozik, az csodák csodája, de szét tud szedni egy készüléket enélkül is, ellenben pl. kapcsolási rajzot nem kapsz hozzá, ahol nincs masszív levonás olyanért, hogy egy szaros 20-30 dolláros alkatrészt sehonnan nem tudsz beszerezni, mert az Apple bérgyártatja egy céggel, amely kizárólag az apple-nak rakja le a gyártás 100%-át (ismét csak versenykorlázotóan), ezáltal egy 3rd party szervizes ic csere helyett vagy kidobod a készüléket a francba, vagy javításhoz képest tripla áron alaplapot cserél benne neked az Apple szerviz.

    [ Szerkesztve ]

  • Tikakukac

    titán

    válasz Viktor0610 #3 üzenetére

    Ezy. Ha hosszabb távra vásárolsz, mert nem vagy agymosott konzumidióta, akkor tudsz kalkulálni legalább azzal, hogy a kötelező kuka dolgok cserélhetőek lesznek-e, esetleg gazdaságosan is.
    Telefonnál a kijelző és akku, mindig egy necces dolog, én pölö mosógépet vettem úgy, hogy megnéztem, melyikben lehet még csapágyat cserélni, mert az atompontosan oda van időzítve, hogy elhulljon ha átlagosan használod a gépet, ahol a gari vége. És nem mindegy, hogy egy 7k-s csapágy és 15k munkadíjad lesz, vagy veszed megint a 100k fölötti eszközt 2-3 év után megint.
    Persze azért ezt érzi mindenki, így annyira összeintegrálnak mindent és annyira befékezik az alkatrészeket OEM beszerezhetőségben, hogy elmenjen ettől is a kedve a népnek.

    De hé! Nőnek az eladások! Hogy közben lassan tényleg 2 év után szemétben végzi a veszélyes elektronikai hulladék :P Ugyan, ezt nem kell sokat említeni és legyünk zöldek meg izék máshogyan. Okos emberiség, okos.

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

Új hozzászólás Aktív témák