Új hozzászólás Aktív témák
-
Partz
senior tag
Jó írás volt, ma volt egy órás beszélgetés az ISF-es előadóval (aki az ISF alapítója és vezetője is egyben), és a rendezvény szervező VE tulajjal. Holnap felkerül youtube-ra, majd linkelem itt. A vendégek változók, utóbbi pár évben David Mackenzie végzi a kalibrálásokat a hdtvtest-ről, azért ő is elég elismert ISF/THX kalibráló.
-
kalmanchris
tag
válasz #94529552 #52 üzenetére
Majd ha lesz jobb megjelenítő képminőség(!) tekintetében el lesz felejtve. Addig viszont, míg ettől a lényeges szemponttól eltérő, mindenféle más extrákat felvonultató keszülékekkel vonzák az embereket, hadd viszonyítsunk a régebbi technológiához, ha már gyártási szempontból halott is. Addig nem is lesz előrelépés, míg van piac pl a 40" uhd tv-kre...
-
Partz
senior tag
Itt a tegnapi kérdezz felelek.
-
#94529552
törölt tag
válasz kalmanchris #53 üzenetére
Hát nem viszonyítunk , mert a jelenben élünk nem a múltban. Az érdekli a tévé után érdeklődőket, amit venni lehet jelenleg, nem az unalmas nosztalgiázás. A
plazmahalott,vége, kimúlt. Új fejezet van nyitva a tévézésben. 50.[ Szerkesztve ]
-
kokobe
senior tag
válasz kalmanchris #53 üzenetére
Igen majd ha lesz, én a közeljövőben tervezem lecserélni az 55vt50-em pedig nem rég vettem használtba vagy egy krp 600-asra vagy egy vt60-ra.Csak ugye a pioneer jobb fogyasztási stopp még nem volt ezáltal 20k feletti a tényleges kontrasztja a feketéjéből kihozható a zéró, mozgás megjlenítése brilliáns!
<---AMD___ATi--->
-
Bugarov
aktív tag
válasz #94529552 #55 üzenetére
Márpedig akinek jelenleg plazmája van, az ahhoz fog viszonyítani, ha az új tévék között keresgél (mert méretben mondjuk nagyobbat szeretne), hiszen nyilván nem szívesen vállalna be visszalépést képminőség terén súlyos százezrekért. Ilyen szempontból teljesen jogos a plazmához való viszonyítgatás.
[ Szerkesztve ]
-
#94529552
törölt tag
Márpedig nem. Aki reálisan gondolkodik, az elszakad a múlttól, kivéve az időseket. Abban igazad van, hogy mindenki ahhoz viszonyít, amihez akar, lehet a CRT-khez, vagy akár a Vasedényhez is hasonlítgatni, de semmi értelme. Ha a jelenleg kapható tévék közül a legjobbat szeretnénk, akkor azt kell venni, már aki megteheti. Sajnos jelenleg kevesen tudják megtenni. Mi az amit tehetünk mégis ilyen esetben? Havonta 1-2 filmnél többre nem használjuk a plazmánkat, hátha kihúzza így még pár évig.
Erre végül megint nobeige 50-es számú hsz-t tudom csatolni, remekül leírta.
-
kalmanchris
tag
válasz #94529552 #58 üzenetére
Itt nem arról volt szó, hogy ha valaki tv-t akar venni, vegyen használt plazmát és ha gond van vele, akkor mi van, meg mennyiért javítható, megéri-e. Nyilván nem.
Könnyen ráróható most ez a negatív jelző, mivel évek óta nem gyártják. De mégegyszer mondom, nem arról volt szó, hogy mit nezzünk 5-10 év múlva. Így nobeige hsz-át is hiába etalonozod. -
tecsu
addikt
válasz #94529552 #58 üzenetére
A helyzet az, ha valakinek még plazmája van, akkor az kénytelen ahhoz mérni az újabb tévék képminőségét.
Akinek meg sosem volt, az - ha úgy tetszik - lemaradt a legjobb képminőségről.
Csak konkrét példa miatt: valakinek el tudják adni a legolcsóbb Tesco tévét is, mint komoly minőség, mert igénytelen; de valakinek olyan nagyok az igényei, hogy annak egy LCD egyáltalán nem felel meg.
Ezen mit nem értesz?És senki nem mondta, hogy a plazma tökéletes lenne, de jó lenne, ha az újabb technológiák a paramétereit meghaladnák és nem pedig kullognának utána. Az LCD képminőségben - mindent összevetve - visszalépés volt a plazmához képest, azért néhány jobb paraméterrel persze.
Az OLED - reméljük - hamarosan lekörözi mindegyiket és olcsó lesz, így nevezhetjük végre előrelépésnek.https://www.youtube.com/watch?v=F7uwRuF6pYw
-
Bugarov
aktív tag
válasz #94529552 #58 üzenetére
"Aki reálisan gondolkodik, az elszakad a múlttól (...)"
Ebből kiindulva az Annual Value Electronics TV Shootout zsűrije valószínűleg szentimentális, hozzá nem értő vénemberek gyülekezete, hiszen azt olvasom a beszámolókban, hogy:
"Although all the contenders were Ultra HDTVs, a last-generation 1080p Pioneer Kuro plasma was also on display as a reference."
Talán szólni kellene nekik, nagyon gáz, amit csinálnak, és hogy a plazmát mint referenciát már rég el kellett volna felejteni.
(ha sikerül meghaladni, akkor garantáltan el lesz felejtve, de addig ha tetszik, ha nem, viszonyítási pont marad)
[ Szerkesztve ]
-
Interceptor
addikt
Hagyjuk már ezt a japán minőséges rossz dumát, nem így kell venni műszaki cikket, de gondolom a vásárlók nagy része pont ezen beszűkült felfogás miatt veszi meg, ahelyett hogy rendesen utánanézne. Elvileg most betalált a Sony ennyi, nem kell ebbe többet belelátni. Gondolom az irdatlan 50ms input lag is a "japán minőséget" tükrözi.
(#9) Partz : Ha ez igaz, miért nem visznek magukkal több készüléket, ha felmerül a hiba lehetősége azonnal cseréljék?[ Szerkesztve ]
Nem kell drága gép, csak játékra kell
-
Partz
senior tag
válasz Interceptor #67 üzenetére
Mivel totál új modell, azon a héten szállították, az az egy volt raktáron a VE-nek, nem tudták megoldani a cserét. Fenti videóban amit linkeltem kitértek rá.
Jövőre ha lesz referencia kijelző, valószínű a Sony BVM-X300 oled monitorát viszik. Rec.709 szín mellett mellett hibátlan volt a Pio Kuro, de mikor DCI színtérről volt szó látványosan alul maradt bármelyik lcd-vel szemben.
[ Szerkesztve ]
-
Partz
senior tag
válasz Interceptor #69 üzenetére
Robert Zohn VE tulaj jelezte, szeptember végén újra rendezik a tévé király választást.
Több okból. Az egyik a kérdéses Samsung KS9800 tévé. Azóta adtak ki firmware frissítést, ami orvosolja az esetet, állítólag egy szoftveres színkezelési hiba okozta.
Vizio-R is kap firmware frissítést addigra ha minden igaz, így már boldogulni fog a HDR10-es tartalmakkal.
A héten szerdán Sony bemutatta az idei csúcs lcd tévéjét a ZD9-es szériát, itt debütál az új Backlight Master Drive rendszerük, ezt kifejezetten az oled vetélytársának szántak.
Ezúttal a tévéket már hdr módban is kalibrálják.
A résztvevő tévék: LG G6; Samsung KS9800; Sony ZD9; Vizio Reference
Most hétvégén pedig a HDTV test fog tartani egy európai összevetést, ahol a következő tévék indulnak:
LG E6; Panasonic DX900; Samsung KS9500; Sony XD940
-
Partz
senior tag
Az európai összevetés eredménye.
-
Partz
senior tag
ZT60 már tavaly elbukott az akkori oledekkel szemben (Pana CZ950, LG EF950). Lassan meg bemutatják az idei Pana oled tévét-tévéket.
Ez az összevetés direkt kalibrált HDR tartalmakra ment rá és ahogy számítottam, lcd-k itt felveszik a versenyt az oleddel. Plazmának itt már végképp nincs helye.
Ahogy írják meg tesztek is mutatják, SDR tartalmaknál még mindig az oled a legjobb választás. Várom mikor bekerül a Sony ZD9-es szériája. HDR szempontból borítékolható az eredmény, SDR viszonylatban viszont kíváncsi leszek mit mutat az oledekkel szemben.
-
Plazmának itt már végképp nincs helye.
Még nem tekinteném "stabilnak", de pár hete (mikor kipróbáltam az akkor frissen megjelent verziókkal, mert korábban még egyértelműen hibás volt) már használhatónak tűnik a madVR szoftveres HDR tone mapping a 3DLUT-os color management mellett is, illetve a DispCAL szoftver 3DLUT készítője is kapott HDR-es preset-eket.
Tehát PC-ről hajtva már megoldható, hogy a hagyományos Rec709 színtér határok és ~80 cd/m^2 peak white helyett a némileg (nem sokkal, de valamivel azért tágabb) natív színtérre és a saját maximális ~180 cd/m^2-ére állítsuk be azt az öreg 9G Kuro-t, amivel ugyan még mindig hátrányban lesz (akár szaturált színek, akár maximális fényerő tekintetében), de azért szerintem számottevően kisebb hátrányban, mint mikor SDR-hoz van beállítva és SDR tartalommal etetik, miközben az LCD és OLED HDR-t kap. A 10 bit/channel fogadása és feldolgozása pedig teljesen alap dolog régi plazmáknál is (12 is menne, csak arra nincs API támogatás PC-n).
Sőt, a VT60-nak (itt most inkább hagyjuk a lefojtott fényerejű ZT60-at, ha szó szerint vakítani akarunk) vörös és zöld irányban még szaturáltabb a natív színtere, mint a 9G Kuro-knak (pontosabban Panasonic-nál ezt kétkedve mondom, hogy natív színtér, mert sejtésem szerint itt mindig van némi konvertálás még Native preset-ben is, legalább is nekem így tűnt a gyakorlatban lehetséges szélsőséges beállítások összevetéséből) és fényerejét ennek is egész szépen fel lehet húzni (fejből most nem rémlik, de biztos tud minimum 120 cd/m^2-t kis ablakon, inkább 140 rémlik, még ha az ABL sokkal agresszívebb is ezeken a "szuperzöld" Pana plazmákon a tényleg áramzabáló Pioneer-ekhez képest, főleg ha utóbbi meg van tuningolva, hogy még annyit se vágjon vissza az ABL, mint gyári beállításokkal -> az enyém "nyilván" meg van ).
Ha a fentiek szerint végzünk összehasonlítást, az megjelenítéstechnológiai szempontból ad jobb összehasonlítást, míg végfelhasználói szempontból nyilván sokkal kevéssé reprezentatív, mert ezt elég bonyolult összehozni.
De azért is jegyzem ezt meg, hogy azért vegyük észre, a HDR támogatás egyik fele kizárólag szoftveres kérdés. Mármint a készülék firmware-ben futó, vagy esetleg fix funkciós processzorba épített algoritmus. Csak a másik fele hardware-es olyan szempontból, hogy a jobb eredmény miatt minél tágabb színtérre és nagyon fényerőre (na meg kontrasztra) törekednek a gyártók, de ez utóbbin már SDR időszakban is ütyködtek, eddig is szerettek nagyon világos és élénk színeket felvonultatni már akkor is, mikor a tartalmak nem arra készültek (kivéve persze hogy a WLED olcsóbb volt, mint az RGB LED, így CCFL-ről LED-re váltva nem érte meg megtartani a túlszaturált színvilágot, míg nem jött a Rec2020). A szoftver oldal pedig adott esetén pótolható a forráseszköz oldalán is (főleg olyan esetben, ahol nincs local dimming, mert az nyilván nem utánozható PC-vel).
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Partz
senior tag
Nem is igazán a szoftveres oldal. Inkább a tény, hogy pl egy 1400 cd/m^2 Samsung vagy ez az új 2000 cd/m^2-es Z9D Sony mellett, már sehogy se néz ki, egy 180 cd/m^2-es Plazma. (és akkor most finoman fogalmaztam) Mostani lcd-k már szín szaturáltságban is felülmúlják a plazmákat és évről évre fejlődik az lcd technológia. Ha csak az idei és tavalyi tévéket nézzük összevetésben, a jövő évi Samsung csúcs modellek állítólag 90%-ot meghaladó Rec.2020-as színteret ígérnek.
SDR tartalmakra kalibrálva jobb a plazma mint az lcd-k, de képileg itt meg az oled már a plazmák felett áll. Az egy dolog hogy az Lg nem tud egy rendes szoftvert csinálni a tévéihez, de ha a panelt nézzük pl egy Pana CZ950-nél hibátlan a vezérlés, a sötét részletek is kiválóak.
A történet igazából erről szól, hogy ha egy 700 cd/m^2-es oled tévé a plazmáknál mélyebb feketéjével alulmarad egy lcd tévével szemben a jövő videó standardje szerint, akkor mit várnak még mindig sokan egy plazmától ilyen viszonylatban?
*kicsit össze-vissza lett, de remélem érthető mit akartam mondani
[ Szerkesztve ]
-
Ez tényszerűen mind igaz. Viszont,
- a HDR techdemókon és néhány ritka életszerű jelenetet leszámítva, átlagosan mennyit veszítesz azzal, ha sohasem jutsz el ~180 cd/m^2 fölé? Egy átlagos film vagy TV sorozat játékidejéből mennyi, és mekkora mértékben csorbul pusztán emiatt az összélményből?
Bár még nem próbáltam, de szerintem nem mindenkinek tetszene, ha pl. egy sci-fi filmben két órán keresztül folyamatosan tolják a képébe sötét szobában és vakfekete háttereken az ~1000 cd/m^2 lanse flare és lézerágyúgolyó effekteket. - Igen, néha itt-ott biztos nagyon jól tud mutatni, de csak indokolt helyen, nem kötelezően megvakítva a nézőt.
Emiatt szerintem korlátozott mértékű az élmény , amiről le kell mondani, ha nem tud elég magasra menni a fényerő. (Mindenképp hátrány, a kérdés csak az, hogy összességében, átlagban mekkora.)
- és ugyan ez igaz szerintem a szaturáltságra. Életszerű tartalmakban is bármikor előfordulnak olyan színek, amiket ezek a plazmák és régi LCD-k nem képesek megjeleníteni, de az új LCD-k és OLED-ek igen. Viszont ez sem feltétlenül jelent többet az esetek nagy részében, mint más olyan dolgok, amiket akkor is észlelsz, mikor mindet Rec709 tartalommal eteted, és arra kalibrálod. (Tehát megint: valós, tényszerű hátrány, de valójában mekkora, ha nem csak demókat nézel...?)
Az LG OLED panele például nyilván magasan nyer kontrasztban (abszolút és relatív értelemben is), de mozgáskezelésben már hagy maga után kívánni valót és szerintem az sem elhanyagolható paraméter.
Valamint biztos könnyű volt félreérteni, de nem azt próbálgattam bizonygatni, hogy "bárkinek bármire elég" akár a régi plazmák fényereje, akár a színtér lefedettsége, csak arra, hogy megfelelő felállásban csökkenthető a hézag a legegyszerűbb összevetéshez képest, mert úgymond "van a régi TV-kben egy kis tartalék" (nem ég és föld, de van, és most megfelelő szoftverrel ki lehet használni Rec2020 és HDR tartalmak mellett).
Illetve amit vitatni lehet, hogy átlagos használat mellett mennyit is számít mindez (szóval megint kiemelve: mikor nem olyan tartalmat nézel, ahol szándékosan próbálják ezt kihangsúlyozni, hanem csak filmet készítenek és nem techdemóznak).
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Partz
senior tag
Csorbulni nem csorbul, viszont veszít az ember az élményből, ha a hdr a viszonyítási alap.
Korábban már írtam róla valahol, a hdr nem arról szól hogy folyamat tolják az ember képébe az 1000 cd/m^2-es tartalmat, legtöbb hdr filmben egy olyan jelenet sincs ahol elérik ezt az értéket, az átlag fényérték hasonló az sdr verzióhoz. Nem beszélve arról, hogy ez a készülék csúcsfényessége, tehát az egész képernyőn ilyen világos effekt nem lesz. Pár %-os léptékben meg egyáltalán nem zavaró, inkább csak a kontraszt-valóságérzetet fokozza. Egy jól eltalált hdr film mélységérzetet ad az egésznek, fokozza a 3d hatást minden féle kütyü, szemüveg nélkül.
Én amiket hdr-ből láttam azok általában filmes összehasonlítások, sdr-hdr grade között és látványos a különbség. Ezek nem tech demók hanem konkrét példák. Tech demókban csak a marha világos túlszaturált dolgokat promózzák, azt én se szeretem. Itt egy 3 perces rövid videó Mike Sowa-tól, konkrétan a filmek színkeverésével foglalkoznak a Technicolor-nál, csak pár mondatot mond arról miről is szól ez az egész. Tavaly a Panasonic őt kérte fel, hogy segítsen nekik a CZ950 oled tévéjük színhelyességén.
Vissza az átlagos használathoz. Meglátásom szerint pár éven belül az összes nagyobb filmnek lesz hdr remasterelt változata, szóval tartalommal nem lesz gond. Arról nem beszélve, hogy az összes gyártó dolgozik bizonyos sdr-hdr konvertáló szoftveren (hasonló mint amit manapság a felbontásoknál használnak fhd-uhd viszonylatban) Sony az X-tended Dynamic Range programjával, Samsung most júliusban indította a HDR+ szoftver frissítését, ezektől azért tartok. Mégis beszámolók szerint egész használható dolog lett és ami különösen meglepett több tulaj állítja, hogy olyan képi részek jöttek elő sdr tartalmaknál, amik eddig nem vagy alig voltak láthatóak. De magasabb profi szinten a Technicolor-Philips is fejleszt ilyen szoftvereket.
[ Szerkesztve ]
-
Tudom, hogy leírtad (fényerő), ezért hivatkoztam rá (nem azt akartam, hogy leírd újra, hanem hogy mérlegeld a saját érved, vagyis hogy ez csak korlátozott körű és számú szituációkban érvényesülhet).
Na, ezt viszont nem szeretem. Se a felbontás, se a HDR ilyen jellegű konvertálását. Nem akkora hülyeség, mint a 2D->3D konvertálás, de nekem nem tetszik az ötlet, hogy manuálisan, ízlés szerint drasztikusan át legyen dolgozva valami. Szerintem úgy kéne használni ezt a szabványt, hogy örülünk annak, hogy lehetőséget nyújt bizonyos dolgokra és ilyenkor bátran bele is tesszük, ami belefér (ha van akkora tartalmunk), de nem kéne belevarázsolni a tartalmakba azt is, ami igazából nincs bennük, pusztán csak azért, hogy kitöltsük a hézagot az anyagunk és a konténerünk közt egy varázspálcával (akármilyen okos is és/vagy ember által finomhangolt az eljárás).
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."