Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kinder

    senior tag

    válasz Alogonomus #5 üzenetére

    Így van.
    Nemrég mentem a családdal ( 4 személy ), fullra megtömve a csomagtartót egy 2.000 km-es Osztrák - Olasz ( és persze Budapestről ki, és oda is vissza ) túrát a 2,5 éves Tesla Model 3 Performance-ommal, és ez a 2.000 km 57.000 Ft üzemanyag ( áram ) kötségbe került ( már a bankom által forintba átszámolva ).
    Ez a BMW 888 km-en 38k forintot használt el, azaz kb 90.000 Ft lett volna vele ugyanaz az út, mint nekem 57.000-ért. Ez százalékban ordas brutál nagy külöbség, és én is végig autópályáztam, néha 150/kmh-val is, előztem is jópárat, kihasználva a gyorsulását, valamint csak a Tesla Supercharger hálózatot használtam ( ami gyorsabban is tölt, mint kb bármi más, és nem a katalógus sebességre gondolok, hanem a valósra ), tehát nem kuncsorogtam sehol olcsóbb áramért a szállásokon.
    Igen, oké, az enyém személyautó, viszont jóval erősebb, és 4 kerék hajtásos.
    Egy Model Y kb 10%-kal fogyaszt többet, azaz azzal is megúsztam volna 65k forintért.

    [ Szerkesztve ]

  • Kinder

    senior tag

    válasz Ixion77 #11 üzenetére

    Már 2,1 euró per liter van, de nem ez a lényeg.
    Egy 10 éves dízel kombit ne hasonlítsunk össze semmilyen új elektromos autóval, mert aktív és passzív biztonság, valamint vezetéstámogatás tekintetében köszönőviszonyban sincsenek egymással.
    Ezzel ugrik is az a 10 millió Ft különség, amit írsz. Pl egy új 200+ lóerős dízel Passat nem 10 milla, hanem 18-20.... Másrészt ezek már nem 5 litert fogyasztanak, hanem 7 körül, városban pedig még többet ( plisz ad-blu ), ahol az én autóm pedig még kevesebbet.... Ha pedig olyan gyorsulást is akarsz, akkor BMW M4 competetione kell, vagy AMG Merci, amik aztán árban minimum a másfélszeresébe kerülnek, fogyasztában pedig határ a csillagos ég.
    De még csak nem is ez a lényeg.
    Hanem az, hogy mivel a politikusok maguk alá csináltak, így nincs jövője a fosszilisnek. Kész. Erről nincs is értelme beszélni, mert ez lesz törvényileg. Függetlenül attól, hogy mi mennyire kinek hogy mikor miért jobb vagy rosszabb, mint a másik.
    Környezetvédelemhez annyi, hogy az nekem bőven elég, hogy lokálisan a városban, ahol élek, nem szennyez az orrom alá az elektromos, míg egy dízel, minél modernebb, annál jobban szennyez, csak épp nem lehet mérni, annyira apróra porlasztja a káros anyagot, és így be tudják kamuzni, hogy nem szennyez.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák