Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • NTonee

    veterán

    válasz robisz #2490 üzenetére

    Bocsi, hosszú lett és jogi rizsa.
    Meg inkább afonyaDS-nek szól.

    Igen, ez a harmadik alkalom, meg 1 hónap dolog jól bevésődött az emberek agyába, pedig ilyen nincs. Az E-Care-nél például a negyedik azonos hiba esetén cserélik. Ezt konkrétan az ott dolgozó ügyfeles néni mondta. Miva'? :F

    Polgári Törvénykönyv
    306. § (1) Hibás teljesítés esetén a jogosult
    a) elsősorban - választása szerint - kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne,figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget;
    b) ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni - választása szerint - megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. /[megj. elállás = vételár visszafizetése]/
    (2) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.

    Valamint...
    -Manapság már csak törekedniük kell a szervizeknek a 15 munkanapos javításra, nincs kötelező határidő, DE az elhúzódó javítás miatt egy felszólító, határidő tűző levelet érdemes küldeni a vállalkozásnak, hogy amennyiben nem készülnek el az Ön által megszabott határidőben, akkor a kijavítás helyett a cserére fog igényt tartani (tekintettel arra, hogy az elhúzódó javítás jelentős kényelmetlenséget okoz).
    -Az első hibás teljesítés (javítás) után már jogosult vagy kérni a cserét.
    -A jogszabályi sorrend kötött, a fogyasztó először kijavítást, kicserélést kérhet, ha ezek egyike sem lehetséges, akkor jogosult elállni a szerződéstől.
    -Az ismételt hibát jelezni kell az üzlet felé, akik erről kötelesek a 49/2003 GKM rendelet értelmében jegyzőkönyvet felvenni. Már ott érdemes jelezni, hogy a fogyasztói jogok közül lehetőleg a cserére tart igényt.
    -Teljes elzárkózás esetén a mulasztás tényét érdemes lehet rögzíteni a Vásárlók Könyvébe is (a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság ilyen esetben meg tudja vizsgálni a mulasztás).

Új hozzászólás Aktív témák