Új hozzászólás Aktív témák
-
p_adam
addikt
Az EU-s boltokban szeptember közepét írnak, nálunk ált. hetekkel később és kicsit drágábban. Ár: kb. 500-550 euró körül a váz, 650 euró a kit. Gyakorlatilag majdnem annyi mint egy leárazott A6000 (kit legalacsonyabb ára csak 680), később vélhetően csökkenni fog.
Kár hogy nem az 5T vázat vették alapul, az talán kissé strapabíróbb és a fogása is lényegesen jobb, de a szenzor AF kombó így is el fogja adni.
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
Leginkább lassabb mozgásnál látható egy gyengébb kodeknél kicsit jobban látszik a tömörítés.
De a java igazán csak akkor látható, ha valaki elkezd vele utómunkázni (kicsit arrébb tolni az expót, árnyékokat, színeket kontrasztot stb.) az AVCHD sokkal hamarabb "szétesik". Kicsit hasonlít a jpeg vs raw összehasonlításra, több tér marad állítgatni.
Kicsit rejtélyes hogy miért ilyen a videó, talán nem volt jó a profil v. túl lassú volt a használt kártya (bitrate throttling) vagy vmi más, mindesetre ez inkább mérvadó összehasonlítás a kettő között ugyanazzal az AVCHD kodekkel, az újabb jobb, bár nem sokkal és XAVCS-el kicsit még jobb lenne.
Egyébként annyira nem a kodek a mérvadó, hanem a szenzor + hogyan olvassa ki az adatot videónál. Az A5100 nem olvassa ki a teljes szenzort ezért a legjobbakkal nem versenyezhet de meg így is elég jó és cserébe meglepően jó a rolling shutter, tehát mozgásnál nem esik annyira szét a kép mint más gépeknél (de stabilizált objektív így is nagyon ajánlott hozzá és a gyors fókuszt is csak az SEL35F18 tudja az egész területen, a Sigmák csak a középső ponton)
Persze az lenne az igaz ha a Sony csinálna egy 12 MP körüli APS-C kamerát, az lenne az igazán ütős. De nem fog, mert akkor nem tudná eladni az A7s-t...
-
p_adam
addikt
Nem a fix objektívek, hanem a Sony objektívek amik ilyenek a többi korlátozott.
Az objektívbe épített stabilizálás videónál kicsit természetesebb mint a szenzor alapú. Viszont a hátránya meg az, hogy belehallatszódhat a zaja a beépített mikrofonba külső mikrofont meg ezekhez nem tudsz csatlakoztatni, külső felvevő meg elég macerás...
Bár ezt csak az SEL35F18-nál vettem észre az SEL1855 és SEL1650-nél nem szóval ezek amik legjobban ajánlhatók, a kettő közül nem tudom melyik stabilizálása jobb de azt választanám, (legalábbis nappali videókhoz ahol nem fontos a mélységélesség).Most erre talán per pill ez a legjobb választás de ez hamar változhat.
Pl. a Panasonic GM1 is elég jó videót készít csak a legtöbb objektívvel túl kicsi a váz, de ott van még a G6, stb.