Új hozzászólás Aktív témák
-
Metalmate
csendes tag
-
Chp
őstag
Ne tessék szidni ezt a Radeont, mert egy jóideje kezd rosszul állni az nVIDIA szénája az egyre többet és többet nyújtó Radeonok miatt. Kéretik elolvasni a Prohardveres GCN-ről írt cikket. Nem akarok flame-elni, bár Te estél neki egyből a Radeonoknak, inkább olvasgass kicsit a dologról, mert akadhat néhány hiányosság az esetedben a leírtak alapján.
-
Trevize1987
aktív tag
Mert maga a Physx nVidia licenszes.
Amúgy meg nem jobbak a Radeon-ok, szerintem csak annyi van most, hogy ár/értékben jobbak.
nVidia drága, megvettem egy ideje már a HD7850OC-mat és pofátlanul jól megy, pedig nem volt annyi mintha hasonló teljesítményű nVidiát vettem volna. Történet lezárva. -
Sondi1986
addikt
én nem nyivákolok itt csak, csak nem szeretem 1-2 személy kijelentésest, mikor mondják hogy azért vettek NV-t mert van benne Physx és BF3-ban az épület 1000 darabra esik szét.
Igaz ezt nem itt hallottam, de az ilyeneken próbál elmagyarázni hogy a Radeonon is ugyan azt látod mert a játék úgy lett megírva hogy ne igényeljen ilyen Physx-et. Mert avval rombolja a consolok, és az amd imázsét.Bull1 Az nVidia kiadta az AMD-nek a licenszeket Nem mindegy mennyiért.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem pontosan így van. Az NV a CUDA licencet ajánlotta fel nekik. Az AMD a PhysX-et támogatná, ha OpenCL-ről menne. A CUDA-t nem akarják támogatni, mert ki akarják végezni.
(#36) Sondi1986: Ez a fajta egyszerű felfogás kétélű fegyver is. A PhysX pont azért van lenézve, mert a BF3-ban ugyanazt látod Radeonon, vagyis azt hiszi az egyszerű júzer, hogy marketingfogás. Ezzel persze úgy sem lehet mit csinálni.
(#37) Bull1: Ő arra gondolt, hogy sokan azt hiszik, hogy a nem PhysX-es játékok is PhysX-et használnak. Erről beszélgettem még az NV-vel Münchenben. Ok is látják, hogy az egyszerűbb ember egyszerűen gondolkodik. Ezért nehéz nekik ezt elmagyarázni, mert sokan a Havok játékokra látják azt, hogy PhysX ide vagy oda de jobban fut Radeonon. Csak ugye azt nem értelmezik, hogy a játék nem is GPU PhysX-et használ. Az, hogy mi értjük ezt nem jelenti azt, hogy a vásárlóbázis 90%-a érti. Ebből lehet pozitív és negatív eredménye is a PhysX-nek.
A next-gen konzolokra is lesz PhysX API. Szóval ez nem jelent gondot. A mai konzolokban sincs CUDA kompatibilis GPU és meg van oldva a dolog.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Biztos nem lehetne több játékban látni. Ahova bekerül oda szponzorálás útján kerül be. Igazából enélkül nincs sok értelme, mert ahogy a 19-es hsz-ben Strezi is leírta szimplán procin is meg tudják csinálni. Technikailag nincs értelme a GPU-t terhelni, amikor a mai játékok eleve GPU-limitesek.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A rigid body az sosem futott GPU-n, mert nem igazán alkalmas rá. Ez úgy van belerakva a motorokba, hogy a ridig body többlettörmelékét akkor növeli meg, vagy kapcsolja be, ha mellé rak egy megterhelő particle effektet. Ezért van az, hogy High PhysX mellett is hozták ki a Radeont jobbnak a Borderlands 2-ben, mert a GPU-val gyorsított effektek nem jelentek meg a jelenet alatt.
A Borderlands 2-ben azért zuhan be a sebesség, mert PhysX nélkül is GPU-limites a játék. A cloth mehetne CPU-n és akkor csökkenne a GPU terhelése, ezzel pedig nőne a sebesség.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A részecske meg a folyadék az nyilván jobb GPU-n. Bár a Borderlands 2 zseléje, amit víznek mondanak azért annyira nem meggyőző. A Crysis 3-ban nézd meg a videókat amikor felrobban a gát. Na az meggyőző folyadékszimuláció. És az egy saját fizikai motor, vagyis semmi PhysX. Na persze az is GPU-val gyorsított.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A kis törmelék az nem részecskeeffekt. Az rigid body szimuláció. Szikra ezernyi játékban van PhysX nélkül.
A folyadékról ne beszéljünk. Ez igazából messze van attól, amilyennek kellene lennie. Mondjuk inkább zselének ezt a koszos vizet.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
persil
nagyúr
De pont ez a lényeg, hogy maga a folyadék az realtime számolódik, teljesen interaktív, csak maga a jelenet a játékban, amikor odaérsz, hogy "felrobban a gát" az van scriptelve.(tehát az tényleg mindig ugyanúgy fel fog majd robbanni, ha ötvenszer játszod ki, akkor is, de a folyadék mindig máshogy, máshova folyik)
Eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/persil/index.html
-
persil
nagyúr
Nem. Abu is leírta.
"Maga a jelenet scriptelt, de a szimuláció az teljesen számolt. Ilyen lesz több a játékban, csak nem ekkora méretben. Ez azért van így leválasztva a játékmenetből, mert ott kell lenned azon a porondon, hogy ne legyen baj a játékmenettel."Annak, hogy egy gátfelrobbanás az X. chapter Y. percében egy scriptelt jelenet, semmi köze ahhoz, hogy az abból kifolyó víz teljesen számolt, realtime szimuláció. Ha "odébrugdosod" akkor igen is odébb fog rugdosódni. Ennek ahhoz, hogy maga a gátfelrobbanás bele van égetve a játékba, nincs köze.
Eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/persil/index.html
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha láttad volna a Crysis 3 vizét, akkor arra nem mondanád, hogy statikus. Nagyon szépen hullámzik, ha belelépsz, sőt, az irányváltásnak megfelelően reagál rád és az ellenfélre, és még a robbanásra is reagál. Az a baj, hogy szerelmes vagy ebbe a PhysX-be, és nem látod, hogy más PhysX nélkül jobbat csinál. Pedig nem egy példa van erre.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
persil
nagyúr
100%, hogy lesz benne ezer +1 helyen hasonló(legfeljebb kisebb mértékű), itt most csak maga a gátfelrobbanás-történet miatt nem tudsz ott lenni, de kizárt, hogy ezt kihagyják.
"B2-ben viszont lehet játszani a folyadékkal."
Cserébe szarul néz ki. Valahol a kettő közti átmenetet kéne eltalálni. Egyébként a borderlands-hez speciel pont nem kell physx, a nélkül is bekapcsolható minden effekt az egyik config fájlban. Nálam phenom 2 955-tel és hd 4870-nel kb 15-20 fps csökkenést eredményezett(jelenettől függően), ha be voltak kapcsolva a fizika effektek.(és mivel stabil 60 fps-sel ment a játék, ezért nem volt nagy érvágás a bekapcsolásuk)
Egyébként nekem nem a folyadék miatt tetszik, hanem a kavicsok, szir-szarok viselkedése miatt lövöldözés közben.Egyébként physx ide, vagy oda, a red faction guerrilla rombolása porba gyalázza az összes többi játék fizikáját és tök mindegy, hogy mennyire valóságos a folyadék szimuláció, meg a szikrák repkedése, ha játékélményben ezerszer többet nyújt egy teljes épület valós idejű porig rombolása, míg mondjuk egy crysis-ban annyit lehet elérni, hogy kiesik a kunyhó oldala egy darabban... (és már az is nagy szám, mert a többi játék ennyit sem tud)
Szrk.:
"(#72) persil
Aha, nézz meg egy jelenetet sok effektel... fog azaz FPS feleződni nálad."
Nem tudom mennyire olvastad figyelmesen, de múltidőben írtam, amit írtam. Szóval ezen már túl vagyok, ennyi volt a különbség. Ha most azt mondod, hogy a kampány során véletlenül pont nem futottam ilyen helyzetbe, akkor elhiszem neked, de nálam ez volt a tapasztalat. Ha leesett volna 20-30fps-re, akkor nem kapcsolom be, logikus.[ Szerkesztve ]
Eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/persil/index.html
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Jó, ha úgy gondolod, hogy a víznek úgy kell viselkednie, mint egy ragadós takonynak, akkor tényleg király az effekt. De nem tudom kiverni a fejemből, hogy a víz a valóságban nem egy ragadós zselészerű anyag.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
persil
nagyúr
De már leírtuk, hogy ez csak egy darab jelenet a 10-20 órás játékból. Lesz még ezer helyen víz, ez biztos.
Egyébként furcsa egy állatfaj ez a physx is, mert sok játékban a bekapcsolása olyan plusz effekteket is eredményez, amit alapból is nulla erőforrásigénnyel be lehetett volna tenni, szóval eléggé mókusvakítás.
Itt van mindjárt a hawken. A kikapcsolt állapotban egyszerűen hiányzik a fele effekt. Amikor használva van, akkor túl sok is.
De pl a batman arkham asylum-ban is a földön heverő újságok repkednek. Remek Nagyon életszerű, hogy egy négyzetméteren 39 magazin van
De pl mirrors edge-ben a ruhák kurva állatul mozognak.Eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/persil/index.html
-
kopidoo
senior tag
Nem rossz, csak szarul van paraméterezve. Belelő egyet az oszlopba és az egész darabjaira törik és leomlik. Meg mikor géppisztollyal egy tárral lerombolok egy kisebb betonfalat... Ugyan már. A koncepció jó, de a beállítások nem. Ugyan ez a helyzet a ruha/szövet téren is, főleg amikor szakad, lyukad. Szerintem 1-2 egyetemista gyakornok aprópénzért simán finomhangolhatná az egészet a játékok fejlesztési ideje alatt.
Havok:
+ látszik a ráfordított idő (holott nem csak fizikai motort írnak), valósághűbb
- nem annyira látványos, "elbújik a játékokban", nincs reklámozva, finomhangolás ráfér
szummázva: mint a tépőzár: mindenki használja, csak a "balf@sz" NASA tudóst nem ismeri senki
Physix:
+ látványorgia, nagyon jó reklám
- valótlan, rossz beállítások, újraparaméterezés kellene
szummázva: Michael Bay: minden robban, lángol, törikSzerintem mind a kettőben, sőt még más fizikai motorban is ott a lehetőség, csak sok-sok munkaóra kell még, hogy játékokban tényleg olyan legyen, ami magas színvonalon szerves részét képezheti a játékmenetnek. Én kiváncsian várom, hogy mit hoz a jövő.
-
persil
nagyúr
Én vér radeon-os vagyok ezer éve, de még egyszer sem jutott eszembe azon rinyálni, hogy nekem nincs physx és ezért ócsárolni a technológiát. Nincs, mert nincs.
Ahol be lehetett kapcsolni config fájlból, ott megtettem és ahol tetszett/nem lassított túl sokat, ott használtam is, nincs ezzel baj.
Nekem általános véleményem amúgy a physx-ről, hogy folyadék szimulációra jelenleg teljesen alkalmatlan, minden másban viszont jó. Feltéve, hogy nem viszik túlzásba, mint pl a hawken-ben.(itt még örülök is, hogy nincs)
Például a mirrors edge-ben nagyon király.(más kérdés, hogy physx nélkül kellett játszanom )Alapvetően az a baj, hogy kevés az az igazán minőségi játék, amiben van physx és jó is annyira, hogy megérje bekapcsolni. Tehát csupán e miatt szerintem senki nem rohan nvidia kártyáért.
[ Szerkesztve ]
Eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/persil/index.html
-
persil
nagyúr
A border 2 nagyon jól ment bekapcsolt fizikával, azt úgy toltam, a batman kicsit lassabb volt, de játszható, ott egyszerűen az effektek nem jöttek be(egyedül a csempe törését sajnáltam, de csak a miatt nem kapcsoltam be) a mafia 2-ben kb felezte az fps-em, de mivel alapból nagyon jól ment, ezért tudtam használni, szóval annyira nem borzasztó a helyzet.
(csak ez a három, amivel játszottam és tudtam is, hogy radeonon is bekapcsolható, más játékban csak nvidia-n láttam)Eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/persil/index.html
-
Chapel
addikt
Azért ha visszaolvaslak, kb. minden hsz-edben a "gyülölködő radeon tulajokat" szidod, hol ott én spec itt nem láttam ilyet. Tőled viszont vagy 15 commentben. Szóval értem én hogy zavar, de...
Fura amúgy ez, mert én régóta ati-s vagyok, de én is csak mosolyogni szoktam ezen a fikázás témán.
Írtam is korábban hogy azon filóztam hogy lecserélem a 7870-et Nv-re, pont a psyhix miatt.Faja kis cucc, jó is tud lenni, csak még (szerintem) gyerekcipőben jár a téma, egyenlőre nem győzőtt meg. (aztán tegyük gyorsan hozzá hogy sosem játszottam még vele rendesen, max graffon 1-2 percnél többet... )
Persil: Ati-n is bekapcsolható ezeknél??? Gyááá, már keresem is hogy hol kell, ezek után megnézem
[ Szerkesztve ]
Fotó: https://www.flickr.com/photos/mr_chapel/
-
Chp
őstag
Igazán leállhatnál a Radeon és tulajdonosaik burkolt lenézésével. Röhejes amit itt művelsz, ne haragudj. Le lehet írni a véleményed - írd is le, azért a fórum, sőt, azt is ha valami nem tetszik, ezért nem szólnék semmit. De, hogy mindig valamilyen módon meg kell említened, gúnyos stílusban ellenpéldaként a Radeont és azokat akik használják, nem tartom korrektnek.
[ Szerkesztve ]
-
Chp
őstag
"Ez egy Physx-es fórum"
PhysX fórum, tulajdonképpen kisebb kitérésekkel valóban a PhysX-ről volt szó, ezzel nincs is baj."én csak a saját véleményemet írtam le"
Rendben van, hogy a saját véleményed írtad le, de valamiért mindig belekeverted a Radeon burkolt szidását és ez az ami egy idő után kiverte a biztosítékot."Sztem meg te trollkodsz"
Gondolkozz már mielőtt megírsz egy hozzászólást - Én estem neki a Radeonoknak, ráadásul folytattam e tevékenységet továbbra is?"ne veszekedjünk"
Fogalmazz kissé finomabban és körültekintőbben, akkor talán nem adsz rá okot.Nem akarok Én se veszekedni, de azért kicsit gondolkozz már mielőtt engem minősítesz trollnak a semmiért csak mert véletlenül nem tetszett, hogy a Radeonokat szidod még ha burkoltan is teszed azt.
[ Szerkesztve ]
-
tejeskifly
aktív tag
Ezt honnan veszed, hogy egyszer van ilyen a játékban? Illetve gondban vagy azzal is, mi az, hogy scriptelt a jelenet. Ez nem egyenlő azzal, minkor egy videót vetítenek eléd. Ugyanúgy a játék közben van renderelve, csak nem te irányítod a karaktered. De ez nem jelenti azt, hogy ez minden egyes jelenetnél így lesz, csakmert van egy scriptelt jelenet.
A víz ettől még a többi játékrészben is ugyanúgy működik mint ebben a jelenetben. Hol a gond?
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudományos Pandémia Klub
- PlayStation 5
- Elektromos autók - motorok
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Medence topik
- Autós topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Magisk
- További aktív témák...
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen