Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Ez bele van kalkulálva, ez a fejlesztés menete. A Falconok is sokadjára tudtak csak visszaszállni, de azóta meg stabilan megoldják évek óta, tök biztonságosan, embereket visznek-hoznak a csillió sikeres műhold fellövésen túl. A Blue Origin (meg a többiek) most próbálják megoldani azt, amit a SpaceX épp le akar váltani. Már így is sok évvel vannak bárki más előtt, de ha a Starship rendesen fog működni, azzal a múlt századba tesznek mindeki mást...
[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
-
#54625216
törölt tag
"Jó tudni, hogy a 14 sikertelen és jó pár felrobbant nem számít. "
Tisztában vagy a "kísérlet", "teszt", "fejlesztés" fogalmakkal?
Mert akkor tudnád, hogy valóban, a sikertelen kísérletek száma nem számít, ha a végeredmény működik, mert pont az a célja a kísérletnek hogy kizárják azt, ami nem működik.A Starship prototípusoknál amúgy a következőket tesztelték:
- felszállás
- hajtóerő kontrollálhatósága (10km magasan kellett pontosan megállnia)
- "belly flop" manőver: függőlegesből vizszintesbe fordulás
- precízen visszavitorlázni a kijelölt leszállóhelyre
- visszafordulás függőlegesbe
- leszállás
ezek közül a leszálláson kívül gyakorlatilag az összes manővert sikeresen végrehajtotta az összes prototípus. A leszállás sikerének meg maga Musk is csak 30% esélyt adott, mivel az SN9 felbocsátásakor már gyártásban volt az SN15 kb. 100 különböző újítással."Egyik a pénzre hajt a másiknak meg a biztonságos üzemeltetés fontosabb."
Mármint a Blue Origin hajt a pénzre? Mert a biztonságos üzemeltetéshez ugyebár az kell, hogy addig teszteljék a prototípusokat, amíg az minden elemében biztonságosan működik, a SpaceX pedig pontosan azt teszi.