Új hozzászólás Aktív témák

  • Bad Pritt

    nagyúr

    Furcsa jószág ez az Infinite amúgy, mert sok helyen szinte remake-szinten nyúl az első részhez, a prológ, majd a Halo-ra érkezve a nyíltabb pálya például ugyanazokkal az eszközökkel mutatja be az utunk elejét, bónuszként hozzátéve a modern játékokra jellemző nagyobb sebességet és képességeket. Máskor teljesen újszerű, bátor dolgokkal egészíti ki a meglévő Halo világot és láthatóan lett volna még kreatív ötlet, de elfogyott a pénz/idő vagy csak dlc-re várnak az újdonságok. Viszont a gameplay, a single player sandbox a pályadizájnnal és AI-val kiegészítve heroic és legendary szinten fantasztikus, szerintem a Halo 3 óta nem volt ilyen jó, rengeteg lehetőséggel, működőképes taktikákkal, élmény minden összecsapás. A legnagyobb gond, hogy emiatt a sandbox is felhígult és így például korábbi fan favourite fegyverek továbbra is hiányoznak (plasma rifle), mások pedig teljesen redundánsak lettek (plasma pisztoly) a jobb alternatívák miatt.
    Az open world egy érdekes szinusz görbét járt be nálam, az elején feleslegesnek és Halótól idegennek éreztem, majd egészen megtetszett a játék közepe tájékon, mikor már magabiztos voltam a képességekkel, valor pontokkal szereztem jó fegyvereket és járműveket, viszont a végére unalomba fulladt és már csak a helikopterrel bombáztam mindent a földön ahogy szedegettem össze a gyújtögetnivalókat. Amik számomra enyhítette ezt az unalmat, azok maguk a fellelhető audio fájlok: ritkán érzem játékban, hogy ennyire érdekes és jól összerakott sztorikat tálalnának ilyen formában, nagyon színes és szerteágazó módon mélyítik a lore-t, remek tálalásban.
    Amit én üdvözítőnek éreztem, hogy markánsan el akartak térni a két véleményes korábbi résztől, viszont emiatt néhol teljesen átestek a ló túloldalára, olyan mélységű retconba taszítva saját magukat, amit nagyon okosan kell kibogozniuk ahhoz, hogy ne egy totális hülyeség legyen belőle végül. Meglátjuk sikerül-e, én nagyon drukkolok, mert rendesen megmozdult a Halo community, főleg a legendary endinget látva.

    A multiplayer is egy érdekes állatorvosi ló, mert sikerült összerakniuk egy végtelenül letisztult, oldschool arena shootert, ahol a weapon sandbox, a képességek és a pályák már a startkor is fantasztikusan jól voltak balanszolva, élvezetes játékmódokkal, kiélezett csatákkal, mindezt free to play modellben, viszont nem hogy hosszú-, de még középtávra is kevés a tartalom.
    Nincs elég map, nincs elég játékmód, sokat csak random ér el az ember, már ha egyáltalán eléri, mert az online komponensnek látványos gondjai vannak a matchmakinggel. Valahogy sikerült olyan szintre fejlődni, hogy alapvető lehetőségek nem kerültek be a játékba, nincsenek lobby-k, nincs voting rendszer pályára és játékmódra, a social felület nehézkes. A Halo anno a 2-3 idején élen járt ezekben az akkor újításnak számító dolgokban, most meg nem is része a játéknak, nagyon furcsa érzés.
    A manapság menő testreszabási lehetőségek is több sebből véreznek, az armor core rendszernek jelenleg nincs sok értelme, a jelenlegi battle pass relatív kevés lehetőséget ad a páncéljaink egyedire szabására és mivel április végéig tart, ezért nem is várható, hogy plusz nagyobb mennyiségű plusz content jön a játékba addig, csak ezek az időszakos kis eventek adhatnak még cuccokat. Az ingame bolt szintén megér egy misét, horror árakkal dolgozik, de ez meg fog változni, ha minden igaz.
    Viszont mindezek ellenére, vagy épp ezekkel együtt, a játék pokoli jó, egyszerűen jó érzés leülni elé, tolni kicsit a kampányt, zúzni pár multi meccset, mert megvan a Halo feeling, ami az 5-ből szinte teljes egészében hiányzott. Nem akar cod lenni, nem akar 180 fokot fordulni a korábbi részektől, a rég bevált játékelemeket frissítették és így működik jól.
    A pro szcéna is beindult már, az előző heti HCS versenyt kombináltan majdnem 350 ezer ember nézte, ami egy rendkívül jó nézettség Halo viszonylatban és maga a verseny is jó volt, jók a csapatok, érdekes a jelenlegi meta, van benne potenciál.

    Valahogy ez az, ami az egész játékkal kapcsolatban eszembe jutott sokszor, hogy van benne potenciál, csak jelenleg még kiaknázatlan. Az irány jó az open world-öt leszámítva, de abból is le tudják vonni a megfelelő következtetéseket, szóval ígéretes jövő előtt állhat a sorozat.

    Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.

Új hozzászólás Aktív témák