Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Silenzio

    addikt

    válasz Cifu #8 üzenetére

    Szerintem zseniális játék, és játékmenetre a PC-s felhozatalból is MESSZE kitűnt. Kontrollerrel ettől még nem fps-ezek. Kipróbáltam unokaöcsémnél az ODST-t és hát olyan voltam, mint egy Parkinson kóros kecske. Nem nekem való.
    Hogy verné már az Unreal? Annak az AI-nak, és a több tucatnyi játékmenet béli truvájnak csak a tizede volt meg benne. LOL.
    A Halo 1 grafikája valóban butább volt PC-n, legalábbis shader kezelés tekintetében. Az X-Box chipje a Geforce 3 alapjaira épült, de annál jóval fejlettebb volt. Mindebben a PC verzióban a Shader 1.1 támogatásra koncentráltak, tehát alap volt, hogy a GF3 elvigye, és a nála bizonyos szempontból még mindig gyengébb GF4 legyen a célhardver. Ezért nem olyan csillivilli, mint Boxon. Bár sosem volt se Boxom, se PS2/3-am, utána néztem, ami érdekelt.

    [ Szerkesztve ]

    https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR

  • Silenzio

    addikt

    válasz Cifu #43 üzenetére

    Természetesen. Az OpFlash-hez ne hasonlítsuk, egy Falcon 4.0-t sem mérünk össze a HAWX-szal. A Call of Duty interaktív háborús film, szkriptgombóc, színes, szagos, tökéletes az illúzió, csak éppen sosem tudtam rá játékként tekinteni, realistának meg távolról sem mondanám, márpedig ha második világháború, akkor nem díszcsomagolásba öltöztetett Quake-kel akarok nyomulni.
    A NOLF2 szerintem marhára nem volt kiemelkedő, max grafikára. A Kingpin sem volt nagy szám, max üde színfolt. Egyik sem volt annyira grandiózus és könnyeden újító a felsoroltak közül, mint a Halo, csak és kizárólag a Half-Life üti meg ezt a szintet. Ennyit a saját véleményemről. Innentől az empirikus dolgok:

    A Halóban csapatban támadt az AI, de valam olyan szinten, hogy azt csak a FEAR-ben múlták felül. Óriási mozgásszabadságot nyújtott változatos terepen, könnyű kezelhetőség és mindenféle-fajta jármű mellett. A Bohemia alkotása megmaradt rétegjátéknak, noha szabadság és járművek ott is voltak, a Halo-t viszont 9-től 99 éves korig bárki tudta kezelni, és ez nagy szó. A játékostársak AI-ja is messze a korátlag fölött volt, a mai napig szeretek single-ben csapatni, sokkal jobb a "virtuális" ko-op, mint az ebből a szempontból agyonszkriptelt Crysisban. A Deus Exet kurvára ne vegyük ide, az még nagyobb tévedés lenne, mint az OpFlash.

    Megint szubjektívbe csapok át: volt viszont a sztori, hangulat, játékmenet triumvirátusnak egy olyan szintézise és ennek egy olyan íve, amit csak a legnagyobb művek tudnak, a Half-Life 1-2, vagy a Bioshock, vagy más műfajban a Resident Evil 1-2, A Prince of Persia 1-2 és WW, az Another World, a Silent Hill... A Halo 2 már nem tetszett annyira ebből a szempontból, a két oldal felszabdalta a játékélményt.

    Amúgy az általad felsorolt játékok a múlt letűnt trendjeit képviselik. Már a HL2 is sokkal pörgősebb, kevésbé agyalós és körülményes volt, mint az első. A Halo az irányítás és a feature-ök tekintetében a jövő előhírnöke volt: a csoportokra osztott, limitált számú fegyver, azok csereberélése, a gránátokkal bütykölés, a járműhasználat, a pörgősség végett újratöltődő életcsík (az egyben csak pajzs) mind-mind ott jelent meg. Egy régi pc-s motorosnak talán magát a végromlást jelenti a Halo, de kisebb-nagyobb mértékben azóta is minden ezt majmolja a Half-Life 2-től a Call of Duty 4-ig, ha nem tűnt volna fel eddig, elég csak a többféle járműre vagy a medkitek mellőzésére gondolni, de az egész könnyed, baromira szórakoztató, Quicksave/quickload-ot tiltó, pepecselést teljes mértékben száműző játékmenet elindítója is volt, ami mára teljesen átformálta a Ghost Recon, Rainbow Six, Splinter Cell sorozatokat is többek közt. A tavaly tisztességeset, az elsőnél jóval nagyobbat robbant Crysis 2 pl. Halo+Nanosuit+Half-Life 2+Bionic Commando, semmi más. De mindezekből a Halo volt rá a leginkább hatással. Amúgy ez kismillió cikkben le van írva, itt is megemlítették a múltkor a Halo-történelem videóban, nem én szartam a spanyolviaszt. Persze kötözködni lehet velem, max. nem válaszolok, ha megunom.

    Ja és még valami: tökéletesség. A Halo tökéletesen vállalt mindent, amit teljesíteni akart. Az OpFlash bugtengerbe fulladt, a Kingpin monotonná és blődlivé vált egy idő után, a Call of Duty-ban a szabadság és AI is zéró - ez a fentiekre is igaz. A NOLF 2 nem tudott újítani, és a játékmenetet teljesen megölte a szívatós tárgykeresgélés. AI ott se sok volt. A Half-Life és a Deus Ex mellett a Halo az egyetlen, amin nem lehet fogást találni.

    [ Szerkesztve ]

    https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR

  • Silenzio

    addikt

    Ennek az egész nyomorult topiknak semmi értelme. A cikknek még volt. A megrögzött, régi motoros PC-sek fikázzák, mert fel nem bírják fogni a Halo-féle játékmenet dinamikáját. Ők azok, akiknek annyira nincs "kanaluk" a játékmenet-béli finomságokhoz, csak a témához meg statisztikai adatokhoz, hogy baromira nem fogják felfogni, mitől lehet jó egy űrbéli árkád lövölde. A helyzetet súlyosbítja, hogy a Halo első pályája valóban nem volt nagy szám, sokak kedvét elvette. Köztük haveromét, aki kikapta a kezemből az egeret és sűrű káromkodások közt uninstallálta a játékot. Most X360-on csorgó nyállal nyomatja a 4-et. Ennyit erről.

    A megrögzött konzolosok nem értik, mit nem lehet NEM szeretni rajta, de ők meg sosem ülnének le egy Arma vagy egy korai Rainbow 6 elé. Ők türelmetlen átlaguserek, noncore gamerek, nem szeretnek sokáig belemélyedni egy címbe, kimerítő és intenzív játékélményre vágynak, nem pöcslohasztó pepecselésre, mint a Heroes-ban vagy az Imerium Galacticában.

    Aztán ott vannak a vérbeli bölcsészek, akik izmusokban, meg struktúrákban gondolkodnak, mint én, levezetik, miben volt újító és a ma trendjeiben nem csak úttörő, de még a mai napig is meghatározó cím a Halo. Igyekeznek nem elfogultak lenni, pusztán helyi értékükben meghatározni a címet.
    De őket meg el se olvassa senki, maradnak a kis érzelemittas gondolatok és kommentek: fikázzák vagy istenítik a játékot, de mindkettőt reflektálatlanul. Mert csak gémerek, fogyasztók, következésképp csak a személyes ízlésük és tapasztalataik beszélhetnek belőlük.

    Nincs ezzel semmi gond, nektek vagy pont NEM nektek készült a játék, használjátok, vagy mesze ívben kerüljétek el, de mivel nincs értelme a meddő véleménynyilvánításoknak és kissé off topik is lett a dolog:
    Hagyjuk ezt abba.

    https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR

Új hozzászólás Aktív témák