Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz #16514048 #7 üzenetére

    Miért perelné? Számos módon felbukkan valamilyen készülékük a médiában (nem a termékelhelyezésre gondolok). Ez nem arról szól, hogy lopott a Rockstar egy formatervet és azzal adnak ki készüléket.

    Egyébként eddig sem nagyon volt kétséges, hogy lesz-e PC-s verzió, csak az, hogy mikor. De ez már most biztos, hogy jó öreg szokás szerint (ami a GTA 3 óta tart) egy évvel később lesz egy pocsék minőségű PC port, aminél újabb egy évet kell várni a patch hegyekre, hogy megszelídüljön végre. Két évvel a konzolos start után már talán lehet vele játszani rendesen.

    GTA3
    GTA: Vice City
    GTA: San Andreas
    GTA IV

    Ismerős? :) Mindegyiknél ez zajlott le.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Jakesz #18 üzenetére

    A GTA IV még most is 3-4 millió eladást jegyez évente, pedig 2008-ban jelent meg. Jelenleg valahol 30 millió felett van az összes platformot nézve. A korábbi epizódokat beleszámítva (ahogy a CoD-nál szokás) pedig simán lenyom mindent.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz TESCO-Zsömle #21 üzenetére

    A Games for Windows Live miatt a PC-s GTA IV tökéletesen úgy irányítható egy Xbox360 kontrollerrel (persze a PC-s kiadással, bár egyesek szerint az Xboxos is összehozható PC-vel), mintha konzolon játszanád. Amíg megvolt az Xbox360-am, addig rengeteget játszottam GTA IV-et azon és nagyon jó és kellemes az irányítása. Tényleg élvezet benne vezetni, meg lövöldözni.

    Amikor eladtam az Xboxot, akkor PC-n folytattam a dolgot (Steam-en megvettem akcióban 3000 Ft-ért az ÖSSZES GTA-t tartalmazó kollekciót). Nekem sem tetszett a billentyűzet + egér, de egy Xbox PC gamepad-et beszerezve kiiktattam a dolgot. Azóta is nagyon király. Javaslom tegyél te is így (mellesleg szerintem az Xbox kontrollere az egyik legjobb amit valaha készítettek).

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Jakesz #29 üzenetére

    Gratulálhatsz, mert semmi szenvedés nem volt benne, pont olyan volt, mint Xboxon. Ízlett és jó volt. Köszönöm.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Bjørgersson #26 üzenetére

    Na nézzük én mire emlékszem a GTA PC-s portok történelmében. Ezek mind az alap verziók, patchek nélkül, amikre bizony heteket, hónapokat kellett várni:

    GTA3: Szerette elhagyni a mentéseket, Windows XP Home Edition alatt a menükben eltűntek a feliratok és kilépkedős gondok is voltak. Elég hamar kiadták a patchet erre, de akkor még sokkal gyérebb volt az internet ellátottság, többnyire játék újságok CD mellékletén terjedtek az ilyenek.

    GTA: Vice City: Igen komoly grafikai hibákat produkált a játék GeForce VGA-val, de csak bizonyos típusokkal (pont az alsó és közép kategóriás elterjedtebb darabokkal). Nem driveres hiba volt. Hónapokig kellett várni a patchre. Ezen kívül DirectX gondok is voltak, ugyanis a játék néha meghülyült ha nem a régi DirectX verziót használtad (ekkor már volt DX9, de a játék jobban szerette ha DX8.1 van a rendszeren). Voltak olyan gondok is, hogy ha egy missziót nem a játék logikája szerint csináltál akkor leállt minden és nem tudtál tovább menni. Ennek ellenére ez egy viszonylag jól sikerült port volt.

    GTA: San Andreas: Ekkoriban kezdtek terjedni a 64 bites processzorok. Na ezekkel (főleg AMD-vel) igen sokáig nem tudott kibékülni és a kékhaláltól kezdve a random bezárogatásig minden volt. A gondot nem a Rockstar orvosolta, hanem az AMD, mely kiadott egy tool-t, amivel a 32 bites módot szimuláltad. Persze idővel befutott a Rockstar által kiadott patch is. Illetve itt is voltak olyan gondok, hogy egy misszió lefagyott és nem tudtál tovább jutni.

    GTA IV: Igen komoly teljesítmény gondokkal küzdött, tele volt grafikai hibákkal és igen komoly fejvakarásra kényszerítette mindkét nagy VGA gyártót, hogy ők alkalmazkodjanak a drivereikkel egy technikailag labilis valamihez. A legutoljára kiadott patchre elérte azt a szintet ami már játszható és a beállítások közé is beépült sok új opció amivel finomhangolhatsz.

    Ezen kívül mindegyikre jellemző volt, hogy igen érdekes (sokszor vicces, néhol nevetséges, helyenként meg kifejezetten idegesítő) grafikai hibák egész tonnájával voltak tele. Ezek közül az egyik legérdekesebb hiba abból eredt, hogy a konzolok korlátozott memóriája miatt a motort úgy írták meg, hogy csak bizonyos számú grafikai elemet (autók, épületek, textúrák) tudjon megjeleníteni. Ennek az lett az eredménye, hogy néha a túl szűkös memória sávszélességnek köszönhetően bizonyos grafikai elemek nem jelentek meg időben. Mindannyian kenődtünk már fel láthatatlan épületre, mely csak a baleset után jelent meg. Ezt az összes rész esetén leszarták javítani a PC-s verzióban, ahol nem vették figyelembe, hogy nem 512MB RAM-ra kell optimalizálni, hanem képes legyen a motor rendesen skálázódni.

    -----------

    (#49) K_mester: De és akkor mi van? Imádom ezt az űberkonzervatív PC-s hozzáállást, hogy a PC+billentyűzet+egér mindenek felett áll. Nekem volt több konzolom is, játszom PC-n is. Nem értem mi a baj azzal, ha valaki egy GTA IV-et az Xboxon megszokott módon játszik PC-n is... biztos megtörtem valamilyen szentséget és majd lesújt rám a PC totemistene. Pont arra panaszkodik a legtöbb ember, hogy szar volt a GTA IV PC-s irányítása egérrel meg billentyűzettel... de ha valaki azt javasolja, hogy dugjátok be az Xbox kontrollert és játsszatok azzal, akkor az menjen el a búsba...

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Jakesz #58 üzenetére

    Akkor te még nem próbáltad vele. Én Xboxon nagyon szerettem és a PC-s irányítással sem volt bajom, de szerintem több élvezet volt az autóvezetésben, meg minden egyébben kontrollerrel. A helikopter például irányíthatatlan billentyűzetről, de kontrollerrel nagyon jókat lehetett mókázni vele. De a motorozás is király volt, mert az analóg karokkal finoman tudtad az egykerekezést vagy a levegőben pörgést irányítani. Arra gondoltam lövöldözéshez majd egeret ragadok, de igazából nem volt rá szükségem, mert erős PC hiányában évekig inkább konzolon játszottam és megszoktam a kontrolleres célzást (tévhitekkel ellentétben nem kell ahhoz auto aim).

    Azt meg nem mondtam, hogy jobb kontrollerrel, hanem nekem volt vele kényelmesebb. A többiek nyavajogtak rá, hogy milyen szar volt a PC-s irányítás én meg egy javaslatot tettem a kiküszöbölésre.

    Az ilyen "egérrel jobban lehet célozni" meg "egérrel jobban lehet rárántani headshotra" és hasonlók egy GTA esetében irrelevánsak, pedig hallottam már ilyet. Tudom mi a különbség, mert PC-n játszok néhány multis FPS-t (Battlefield 3, Red Orchestra, Day of Defeat, stb) és persze azokat nem lehetne jól PC-n kontrollerrel nyomni, de egy GTA ilyen szempontból baromira piskóta.

    (#56) K_mester: Nincs itt konzolos beidegződés. Mindig is PC-vel játszottam, de volt mellette konzolom is. Illetve az utóbbi 2 évben már az sincs, csak PC. Nálam ez nem elköteleződés vagy fanboykodás kérdése. Egy csomó játék van amihez tökéletesen jó egy konzol, de van amihez PC kell (pl: komolyabb FPS cucc, RTS, igazi szimulátor, stb). Szerintem a GTA IV nagyon jó volt konzolon, én szerettem.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz #57919488 #61 üzenetére

    Ez már nem GTA, szóval off.

    Amikor egy konzol megkapható egy közepes VGA vagy CPU áráért, akkor én azt mondom, hogy senki elé nincs áthidalhatatlan akadály gördítve, hogy a PC mellett konzolt is tartson. Konzolra is vannak nagyon remek játékok amik vagy ott jobbak, vagy nem is léteznek PC-n, illetve ez fordítva is igaz.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Jakesz #63 üzenetére

    Ki beszélt egyetlen játékról? Én játékokról beszéltem amik nem jönnek PC-re, vagy konzolon jobb szórakozást nyújtanak. Azt mindenki eldöntheti, hogy a GTA-t ő melyik platformon szereti jobban. De ezer más játék van ezek kívül.

Új hozzászólás Aktív témák