Új hozzászólás Aktív témák
-
hobizoli
nagyúr
válasz KROK640 #25758 üzenetére
pont 3 honapja csereltem le a Asus Dual RX580-8GB OC-t (1360MHz) egy GTX1080-ra
akkor 80k ill 120k voltak ezek most, 60k es 100k
az ardiffi kb ugyanannyi
mondjuk a 1080 2GHz-g felmegy alapbol, mert ez is vmi gyarilag nagyon felokositott verzio, szoval kisse jobban iparkodnak az fps-k
most 120k-ert mar 1080TI van
kollegamnak van egy 750Ti-2GB 128bit zsugaja, fuzom a fulet, hogy csak le kene cserelni egy RX470-4GB 256bit-re, mert olyan van mar 25k(!!)-ert is...
10-12k-bol megugrohato lenne a csere, az manapsag lofuttytöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
Today after 25 years of sabotage was restored the railway connection between Moldova and Ukraine. For @Ukrzaliznytsia it took less than 1 month (!) to construct a 21-km long link Berezine - Basarabyaska. This transport corridor will let to fix the bottleneck between 2 countries.
lézerjankó, vitézyagytröszt vezetése alatt ez min 3 év lennetöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz E.Kaufmann #25858 üzenetére
a Hmvhely Szeged
tremtrénHÉV meddig is epult?
az is ekkora tavolsag kbtöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz bambano #25993 üzenetére
ooooooo, ismeros
regen ezt rendszeresen csinaltuk a hongdasokkal is
nekik hasonloan semmi tipus ismereuk nem volt soha, mas gyartok hothatch-eirol
abban az alomban eltek, hogy a Civic VTI mindent visz
amugy a 90-s evekbeli autokra jellemzo volt, hog ami hatul is mar tarcsafekes az egy u.n. hothatch
na most amikor begurulsz a VTI optikas hatul dobfekes Civic melle, es eloadja magat az arc, hogy ez VÍÍÍTEKK-s, báástya, mar akkor tudtam, hogy ennek is rovid uton vege lesz, mint a botnak
mert csak az 1.5 115lojjos megoldas, amitol azert nem kellett seggre esni soha
meg az a tomerdek Opel Kalimpa a C20NE motorral, ami 115lo, szinten hatul dobfekkel, mg melle olyan nehez mint a sáááár
90%-a ezeknek ez volt, nagyon ritkan volt egy-egy XE, a turbost eloben nem is lattam sehol, meg ritkan a 2.5 V6-st, de az megint nem egy acelos a 4-s automa valtoval
mk3 GTI Golf-k nagyresze szinten 8v volt inkabb, mint 16v, de a 16v sem egy fuha, a8v az megy hagyjadmar
a VR6 az megy, mk4 Golf 1.8T 150 meg 180lo, utobbi mar egesz patentul tudott menni
RX7 192/231lo
es akkor ok mit neztek ki egy 176-s mk1 Punto-bol?
semmit
egy igazi paraszt sleeper
de roviden: a halalba szivattuk vele ezeket par igazabol frutti okositassal is
kevesebb extra koltseg aran is nagyobb teljesitmeny jott ki, es konnyebb volt hozza a bode
tomeg/LE arany annyival jobb, volt hogy csak neztek mi volt ez
2-n ultunk a kocsiban, a Boraros tertol a Soroksari-n egy Merci SLK200 Kompresszor feliratu 2 uleles roadster, 3-bol 3 lampanal kapott
3. lampanal integet az arc benne, hogy vmit kerdezni/mondani akar, szo szerint ez zajlott le:
(ablak le)
mivan ebben, hogy igy megy?
motor
(ablak fel)
51-s ut OMV kut a Cola-nal, Dunavarsany fele allunk a pirosnal, elottunk egy Corolla D4D 1.4 90lojj all
a Punto-nak eleg hangos volt a kidorrenoje, csak hatso dob volt rajta, az is atmeno rendszeru,. mint egy RPG vetocsove, meg 63mm be, 100mm ki, elottunk allva is hallhatta siman
na, zold, elkezdi szurni neki jol, de tenyleg nyomta neki, szembol jottek sokan, nem tudtuk kielozni, 90-100 meg mindig jonnek szemben, 120-130, vegig mogotte, meg mindig jonnek, mondtam a pistinek, hagyjad hadd nyomja meg, 160-165 megint jonnek szemben paran, ~175, na itt mar elkezdett feketen fustolni a Corolla, mert 90lovas autoknak itt szokott vege lenni a jedi miatt
aztan van az a naaagyon nagy ives jobbos kanyar itt, meg pont elotte elfogytak szembol vegre, erre index ki (en erre: ugy valtsd el, hogy langoljon) 170-rol kieloztuk, ele erve a masik savban gazelvetel nelkul kuplungolva* 5.-be 195-200 korul olyan langcsovat kivagott az auto erre, hogy a bal oldali tukorben is lattam fenyes nappal is
*: erre volt egy plusz feklampakapcsolo beepitve a kuplunghoz, es egy beallitott n rpm es x% TPS feletti ertekenel egy opcio aktivalodott a kuplungpedal GND jelere az ECU-ban: elfokolta sparkadv_table gyujtas erteket a beallitott ertekkel, meg extra % uzemanyagot adott (ezeket neked kellett beallitani), igy akkor jott a szikra, amikor nyitva volt a kipuffszelep es az egesz kipufogorendszerbe kerult uzemanyagot begyujtotta
meg melle szolt akkorat, hogy ahhoz a szilveszteri petardak a kanyarba' sincsenektöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
ja meg osszeraktuk bele a 1.6 16v Stilo motort 1.4 16v-sitve a drag szabalyok miatt
csutortok ejjel-pentek nappal belement
mar 2-3 honapja ott volt keszen egyebkent, csak lustak voltunk belerakni
hetvegen pont dolgoztam Pisti addig a ECU-t fimonallitgatta uzemanyagra, mert crossflow 16v fejben tobb levego kerult be, mint addig a reverseflow 8v-velaszondja vasarnap este, jonak tunik a lambdaja, de majd nezzem meg log-l is a heten
OKerre hetfon felhiv delelott, hogy aaa inkabb bejott vele reggel a meloba es jo volt a kedve a teloban
es tok jol megy meg minden, csak azt akarta megkerdezni, hogy szerintem mennyit megy az auto 5.-ben 7300-nal, mert nem latta a kmoran (240-s az ora)
erre en magamban, na akkor a bejaratas ezzel kb meg is volt...
amig kerestem a kerekatmero es valtoattetel szamolokat online, irom be valto attetelt kozben mondja, hogy reggel kicsit meghajtotta, de nem nagyon, ertsd a 220-230+ az nala nem nagy, de csak azert, hogy a lambdat vegig tartja-e....nyilvan azertna meglett kozben mennyi az annyi, mondom neki figyi az 5.ben az a 7300 ezzel a kerekatmerovel az olyan 265kmh ez szerint
az auto is volt kb ennyi paripa hozza....."bejaratoskent"
ez meg a 8v motorral volt 1.6bar-n: [link] 5000-tol 6300-g 240lo felett
a 16v meg magas rpm-n jobban kap levegot, az azert volt tobb[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
az orszagos bajnoksag street legal kategoriajanak szabalyainak szerint volt 1.4-s (1372ccm)
amugy a 8v utcan jobb volt 2-2.2bar-n fujva
16v-nek az a "baja", hogy ott is 16 rugo van, mint a 8v-n, csak a 8v-n ketto rugo van szelepenkent, a 16v-nel meg mar csak egy
ugyhogy 1.3-1.4bar fole nem nagyon lehetett emelni a toltonyomast, mert belebegett a szelep, kinyitotta a szelepet, es elment a kompresszio
elvetted a gazt es visszatert az ero....he?
meg olyankor a lambda korrekcio elment 180-190%-ra, de a motornak semmi baja nem lett
ezt nem tudtuk miert van, mert nekunk ezt senki nem mondta el elore, magunktol kellett rajonni erre, meg neha beszelgettunk az angol forumrol ismert gorogokkel, de ott volt amikor egy het mulva valaszolt vki
megkerdeztem a catcams-t hogy mennyi az annyi kajakabb szeleprugokra, veztengelyre fokolokerekre stb mondtak egy 450-500k-s arat akkor atszamolva
aaaa, ez low budget tuning volt, ennyit nem lehetett erre rakolteni
a 16v legdragabb resze a 4db High-Z short EV1-s injektor volt, amit az ebay-n vettem bele, azonkivul gyari volt mindene....450-500k csak a hengerfejre, aaaa, felejto
a motort 30k-ert vettuk kompletten...25-30k volt hozza egy valto
bar szerintem a rugok is eleg lettek volna hozza
mondjuk a 8v-kkel is annyira jok lettek ezek par ev alatt, hogy par ev alatt 3x modosult a kategoria kiirasa
eloszor volt hogy 1.4T vs 1.6 ccm szivo pl VTI-k, Saxo VTS-k stb akkor meg csak ilyen chiptunnerolt autokkal mentunk ki mi is
aztan kovetkezo evben mar nem volt valojaban 1.6-s szivo VTI kint, mert kb mind 2.0 motoros volt fu alatt okosba'
(mi meg beujitottunk egy VEMS-t 50k-ert a szezon utan osszel, hogy ne legyunk a chip-hez kotve azt is egy alap porgarm utan sajat magunk kezdtuk allitgatni.... es nyilvan volt tobbszor is, hogy elqrtuk )
ezeket onnan lehetett megismerni ha nyitva volt a reaktorteruk, hogy volt egy u.n VTEC modkit, mert a 2.0 literes B sorozatu CRV blokkbol nincs gyarilag VTEC-s, de az a hengerfej ramegy, viszont nincs meg az az olajcsatorna sem a blokkban, ami a VTEC szelep mukodteti a szelepvezerles valtast
igy ezt kivulrol kellett megoldani egy kulso csovel
szoval amelyik motoron az a plusz cso kivul ott volt, az nem 1.6-s volt
ezeknel jellemzoen a B16A2 karaktersor is ugy volt beutve a blokkba a valto felol elol, hogy 5-bol 2 chr sem volt egyvonalban, pedig az gyarilag egyvonalban van
a gepatvetelt meg hagyjukmar, mindig csak azert neztek kb, hogy az akksi rogzitve legyen
tudtuk is hogy cheatelnek, mert olvastam a hondas forumjukat is beszivargo egysegkent , de nem foglalkoztunk nagyon vele, mert azzal egyutt sem nyertek
aztan utana jott az kovetkezo evben, hogy a 2.0 literre felvittek a ccm kategoria hatart "legalizalva" ezeket a csítelos autokat
utana kovetkezo evtol a ccm kategoria hatar mar 2.4 lett, hogy a 7gen Civic TypeR a Accord TypeS K24Z... motorjaval vagy egy 5-6gen egy K swap-l, es ezt tunnerolva jo legyen
az se lett eleg
ezek mar anyagarban is boven millios temak voltak akkor
tenyleg voltak kint olyan tunnerolt Civic-k is, hogy siman 2 millio volt a motortere, azert ez a 8-10 evvel ezelotti araknal khmkhm
de veletlenul sem 2.5 lett a kategoria, hogy mas autoknak is "jo" legyen akkor mar, pont mindig a hondakhoz volt igazitva
es utana jott az, hogy a 1.4-s turbos limitet levittek 1.2-re, ezzel az 1.4-k feljebb estek a 2401-4000ccm szivok koze, igy elkerultunk a hondaktol kulon kat-ba
na ekkora mondtam a Kohari Zolinak, aki egy egyik sorozat foszervezoje, hogy ertem en, hogy ebben a 60-s evekbol szarmazo Zastava blokkban ekkora a potencial, de 3x ccm szorzo a turbokra meg az F1-ben sincs (2.4 utan lettek 1.6T-k), hogy egy 1.3-s UnoTie a 420loeros 4.0 V8 E92 BMW M3 ellen meg a 330-360loeros 3.7 V6 370Z ellen menjen, (amit siman meg lehet csinalni 4.2-s strokernek is)
az egesz ccm tologatas csak azert volt, hogy a hondak kepbe keruljenek meg a kozvetlen haveri korebe tartozo honda tunnerolokhoz hordjak az autokat minnel tobben okositani
amikor szopoagra kerultek, szemmel lathatoan elkezdtek eltunedezni ezek a versenyekrol
mi meg csak egy lakotelepi garazssoron buzeraltuk az autot sajat kutfo alapjan, nem csinaltattuk vkivel
regen kimentunk a rendezvenyre 2-3 neha 4-5 PGT-vel meg neha egy UnoTie is akadt, volt 25-30+ Honda ellenfelkent
3.-4.-5. evben mar alig volt 9-10-12 beloluk, pedig ott is voltak akik sajat maguk is tunneroltak az autot
rontottuk a bizniszet a tuzhoz kozel uloknek, azert lett ellehetetlenitve a mi technikank
-----
sokan azt is hiszik hogy ez egy nagyon konnyu auto, nincs 900kg se
mihez kepest az?
egy eleve nagyobb meretosztalyu, es alapbol 1200-1300kg-s autohoz kepest, mint egy Golf VR6 volt, nyilvan konnyebb persze
pl a 147-bol a leg-leg-legfapadabb 1.6 is 1200kg uresen, az enyem az 1380kg dizel, 1320kg a benzines, pl ezekhez kepest nezve jelentos sulyelonye van
de a korabeli mas ilyen kis hothatch-khez kepest nezve mar egyatalan nem "konnyu"
egyszer lemerettuk, gyari borbelso, par liter uzemanyag, 70Ah-s akksi-val, hatul egy egyszerubb melylada benne es 1077kg sofor nelkul, amikor a korabeli konkurens dolgok pl egy Saxo VTS tenyleg tok siman 1 tonna alatt volt, es 150-160lora azokat is meg eleg konnyu volt felokositani
szoval egyatalan nem volt konnyunek mondhato a vas a sajat meretkategoriajan belul nezve
ja es street-ben nem vehetsz ki semmit az autobol, osszes karpitnak, ulesnek benne kellett lennie, szuroproba szeruen meg a potkerek+emelot is megneztek, hogy benne van-e, meg csak E jelu steet legal "esomintas" gumi lehet az auton
most par honapja beszelgettem a pistivel, akie az a sarga PGT volt a videon, aszondja osszefutott a Balatonnal egy etteremnel a Koharival, kerdezte tole, hogy miert nem jarunk mar ki
Zoli, mert elbasztatok a kategoriakat egy-ket vki privat erdeke miatt, azert
az auto azota mar ebben a formaban nem letezik
a VEMS, gyari borbelso kikerult belole, turbo is egy kisebb lett, gyari ECU vissza, gyarinal kicsit nagyobb csiga van csak benne, meg masik a rendszama is mar
...es 3x annyiert arulja a jelenlegi tulaja igy, mint amiert a pisti ezekkel egyutt eladta par eve
ezeknek az autoknak amugy az a baja kollektiven, nem csak ennek, hanem minden ilyennek, hogy a specifikus alkatreszeik elfogynak ilyen idos korukra
kaszniemelek is kicsit masok pl, meg ha nem is tul feltunoen nagyon
pl a huto kiegyenlito tartaly csak a GT-n van a bal oldalon, ezert a tukorkepe a masik oldalinak
olyan most is van Bardi-nak 13k-ert ujan, a GT-e az tiz eve is karcos tema volt, 7-8 eve abszolut nincs, en meg pont vettem egyet anno, de azt is mar hozattak lengyelorszagbol
egy besargult bontott darabot az olasz GT forumon 280EUR-ert arulnak most
GT vizhuto is 50-60k volt anno is, annyit nem fizettunk erte, mert 1.7TD verziojae 15-17k ujan tobbfele gyartos is van es ugyanugy jo bele, es meg nagyobb is a háló merete, mivel abban nincs ott elol allva mellette az intercooler is es annyival szelesebb lehet elol benne ez
ket fenyszoro kozotti es zarhid loki alja kozotti terulet egy naaaagy vizhuto elol ezzel intercoolert meg elore raktuk egyebkent is
amugy a 2JZ GTE turbos 4gen Supra is ettol igazan szenvedos temakor fenntartani, csak ott minden cucc arat szorozd meg 3x-10x-l...vagy meg tobbel is
~2millio egy 6-s valto kapugarival? ööööö
es orulhetsz ha van egy elado darab egyatalan
egy-egy masik darab kannibalizalasaval lehet ezeket mar csak fenntartani, ott is kerdes mit veszel ki abbol, amikor 15-20 eve csak fogynak es 25-30+ eves vasak
egy szint utan sokkal tobbe kerul ezeket fenntartani, mint venni egy ujabb autot, amihez van minden IS polcrol es modernebb technika leven igazabol ugyanugy megy az is, vagy jobban istöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
mi az illegalokra nem jarkaltunk ki ezekkel
parszor kimentunk megnezni mi a felhozatal erre-arra fele, mert mindig ment a duma, hogy itt vagy ott kint szokott lenni egy-ket betonkemeny auto, pl hajogyarin, vagy Kecskemeten a Tesco-nal, meg a torokbalinti Cora-nal, meg 1x az Iveco-nal is, de egy tok "civil" autoval voltunk csak ott is, joval odebb leparkolva azt is
de a rendorok mindig qrva hamar odajottek, 10-20perc alatt meg sokminden nem tortent ezeken a beigert kemeny auto meg nem volt sehol
aztan tobb ilyen lukra futas utan ugy voltunk vele, ami kijon Tokol-re vagy KKL-re vagy akarhova a versenyre az kijon, a tobbi meg...
addig meg nem gyozodtunk meg arrol, hogy ezek sokkal gyorsabbak lennenek igy szemre, az ottani autok kozul meg nem sokan jartak ezekre a legalis orszagosokra, mert azert ezekhez kellett utazni is sokat
Rabaring Kunmadaras 300-350km-s turak voltak sajat labon, Fertoszentmiklos 400, Trencseny/Szlovakia 600-650km
1x voltam kint a hajogyarin az enyemmel, leparkoltam, odasetaltam, na akkoris pont fejreallt vki a kanyarban kb 10perc utan vmi RS Clio-val, vege is volt
3x tovabb tartott odaig elmenni, mint amig ott voltam
honapokkal utana egyszer megneztem azt a kanyart nappal, jo poros is volt, de azert az boven a "cel" utan is volt... ahhoz is kellett eleg hulyeseg, hogy vki meg ott is nyomja es eldobja
de kosz a javitasokat, igazad van
en mondjuk Calibra-rol teljesen meg voltam gyozdve, hogy az is dobfekes hatul...több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
mi elsosorban mi az "ellenfel" autokat neztuk ott is
az hogy E30-ban benne volt a E39 M5 motor egy akkora turboval, mint a Matiz felnije, es 200-g le se tapad, meg sperrel huzza a csikot 150m-n at ket kerekkel, haaaat tuti jopofa, de... a leszarom kategoria volt nagyjabol
Kecskemetre lementunk egy piros UnoTie miatt, hogy az az S2-s Audit megharapja, de uuugy, hogy fuuu
nem volt kint egyik se, az Uno se meg az S2 se
de vasarnap ott a vas KKL-n, mk1 bode azaz jooooval konnyebb, mint a borbelsos melyladas PuntoGT, mert a mk1-nel meg a csomiajto is muanygabol volt es vmi 860-870kg a gyari onsulya, erre ment egy 14.4-t, aztan 14.6-t aztan a 3. menetnel hengerfejes lett...vege
a sarga akkoriban mente a 13.0-kat stabilan ehhez kepest +200kg-val
ezek utan meg ne ertettuk, hogy ez hogy verte el az S2-t, vagy akkor az az S2 is mennyire volt egeszseges?
aki nem ertene ez mit jelent, pl egy E46 M3 13.4-13.5-t megy gyarilag es az a rajtban jobban indul RWD leven
0.1sec a celvonalnal kb 1 autohosszt er
nekunk se sper se semmi okossag nem volt
a Honda VTI-kbe konnyu volt attenni, mert ott az Integra TypeR-k (vagy Thai/... ) gyarilag azok, es a valto ugyanaz annal is
letezik egyebkent digokhoz is, de mi ruppotlanok voltunk ahhoz, hogy 2-300k-t csak erre kipengessunk
meg ennyire nem is erdekelt a tema, hogy erre keressunk, csak hobbi volt igazabol, es igy is mi voltunk hozzajuk kepest elorebb
KKL-re is vittunk ki faszenes kis grill-t aztan sutogettunk ott a digoverdas bandaval
neha azert oda is boktuk nekik, tudva hogy egy B16A2 motor 160-180k alatt felejtos, es inkabb 200k-tol lehet venni, ha beutne a szar... hogyha beszarik a motor, 15k egy masik a jofogas/vatera-n, vagy bontasokbol
tenyleg volt hogy 10-12k-ert vettunk komplett motort egy Tipo-bol vagy eppen Tempra-bol, meg a kozponti injektor is rajta volt
egyiken meg a generator is
ha hengerfejes lett, kitolta a tomitest, akkor azt 2 ora alatt megcsinaltuk, de ha fuggolegesen berepedt a blokk, a tul sok gyujtas miatt, mert elmappoltuk-tam , akkor az kuka volt
ilyenkor azert nem feltetlenul baj, ha nem 200k+ megy a levesbe'
azert is javitgattunk magunk, mert szerelokre az isten penze sem lett volna eleg, meg kinek van arra ideje varni?
csak hat egy GT elso loki a fenyszoromosokkal mar qrvra nem ilyen frutti arkategoria volt akkor sem, most meg aztan plane
vagy sarvedok, aminek elsore nem sok emberknek nem tunik fel, hogy oblosebb kifele a kereknel az ive, de ha egy 55/60 vagy egy GT egymas mellett all, akkor egybol latszik a diffi
hasonloan nezd meg a 182-s Bravo-nal a HGT es barmelyik masik kivitel sarvedojet
a sarvedo ott is mas, de ott mason is latni ezt
a HGT-n a index hegyes nagyon vekony csucsos
a tobbin egy lekerekitett 3 szog alakja van
ez azert van igy, mert elol a HGT-n szelesebb nyomtavu a futomu is, hosszabb lengokarja is
a Marea meg mindegyik szeles futomuves a motortol fuggetlenultöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
multkor lattam ilyet hogy BMW-be "Darth Vader" gyari ulesszett, nemtom mar melyikbe valo, de 1.3misi volt az egesz
es akkor nezel hogy WTF ket elso ules meg hatso ulespad es meeeeeeeeeeeenyi....?
a masik amiktol kikerekedik a szemem, a Lada cuccok arai
VFTS motor hasznaltan 3.7misi
he?több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
de ez a Lada cucc ez spec pont, olyan hogy most ujan is ossze tudod rak(at)ni, nem egy szaz eve kifutott C64
eccer elkezdtem osszeszamolni, hogy mennyibol allhat meg egy ilyen, es hat nem igazan jott ki a matek
amikor a Laptiming-s 2 literes VFTS motor keszult akkor is szamoltam mennyiben lehet nekik, de.... ket Weber karbi is tutekkel 450-500k?
he?
es amugy majdnem az a legdragabb resze igy is
a kovifotengely meg 400k
a kovuidugo-hajtokar 320k
de azon kivul az uj Niva blokk 100k
a hengerfejbe veztengely rugok 250k
ezt osszeadod mennyi eddig?
....szoval nem latod, hogy mitol lesz ez 4-5millio ujonnan, ha hasznaltan ~3.7misimeg 450-500k-ert irhato ECU van injektorokkal AC-val meg a WBO2-vel....
es az ugy mindig jo kevereket ad, nem ugy, mint a karbik, ami hogyha hidegen jo, akkor melegen dus, ha melegen jo, akkor meg hidegen szegeny
egy ECU meg siman a WBO2-re lekorrigalja a tutiraitt azert vhogy jobban latni a temakat, mint a karbit atfuvokazgatni hasra, meg fulre allitani a gyujtast....
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
egyebkent pont ezert vettem egy masik 147-t is, mert ehhez minden sokkkkkal olcsobb mar most is, mint egy PGT-hez
nem GTA mert az annal is karcos, ez csak egy hoott sima 2.0TS
ehhez komplett borbelsok vannak, tobbfele szinben, tenyleg patent allapotban 45-50k-ert
4 dugos 330mm-s Brembo fek kompletten kerekaggyakkal, a gumi fekcsovekkel 170k
radiovezerlos borkormany 20-25k
6 sebesseges C630-s valto 60-70k (ez nem a lecsapagyasodos GM M32-s szeria), 147-ban csak FiatPowerTrain valtok voltak
futomuve kettos keresztlengokaros, tud/szeret kanyarodni
digit klima, mukodik
sotetkek futheto borbelso, nincs kiulve kiszakadva, 4x e.ablak mukodik, Bose Hifi mukodik...
...es a kocsi kerult 600k-ba
egy felujitos PGT is tobbe kerul mar
egyik gumi defektes volt meg az akksija rotty
fuuuuuuuuuuu
---------------
mondjuk a C20XE F Astra GSi-ket nem ertettem, miert nem faragtak sosem igazan azokat
es vhogy csak belelapatolnam 2.2 vagy 2.4 X24XE motort egy kicsit rovidebbre vegettatelezett F28-s 6-s valtoval, hogy kerekre eso nyomatek tobb legyen azzal egy-egy fokozatban
kivurol ugy nez ki mint gyari, de megsem az
tudom hogy 2.5-3.0 V6 24v is belement, de az nagyon maskent nez ki, instant buko
lasd a 182-s Bravo 2.0 20v HGT is 155lo 186Nm
a Stilo motorja 2.4 20v mar 230Nm-t tud, mert pl azon nagyobb szelepes a hengerfej
ilyen motort tobbet is lattam tavaj eladot 120-130k-ert
ennyi idos koraban mar keri a felujitast, egy kicsit magasabb CR-s kovidugok, amihez meg nem kell a 100-s benzin... hogy az a csucsnyomatek is kicsit feljebb menjen 240-245-re
meg hozza a 166 2.0TS 6-s valtoja, amivel ez minden fokozatban megtobb lenne ebbol nyomatek a kereken is, olyan hatast elerve, mintha 270-275Nm-t tudna 5-s valtoval
azert egy 186 vs 270Nm-s elege erezheto diffi seggre
majdnem 50% plusz
mikozben a csucsteljesitmeny meg nem lenne sokkal tobb, de ugysem ott hasznaljak a legtobbet
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
hm, inkabb megneztem
a C20XE 3,42:1 FD
a C20LET 3,72:1 FD
...szoval meg rovidebb alapbol is a 6-s egyseg+8.77% nyomatek ajiba' a kereken
a 1.-5. fokozatok meg szinte tok ugyanazok (+6.)
de lehet ennel van rovidebb FD-s valto is
van:
a 1.6iS 100 lojjose 3,94:1 = +15.2%[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
MegaSquirt 1standalone ECU is 20+ eves mar
a Webert nemtom gyartjak-e...
de 210k/db korul lattam par honapja ujonnan, es a tütéket kulon kell megvenni hozza a "hangolt" hossza miatt
es akkor egy ilyen Weber az 2 hengert visz, nem 4-t...szoval x2 egybol
szoval siman lehet 500k a ket egyseg
200k-ert rohogve veszel 4db akkora cc/min-s injektort nyomasszabalyzot, hogy 400+ loerot tud vele a motor, meg olyan AC-t melle, hogy a telitankot 10 perc alatt kitoljatöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
OK.... de amilyen jagulik vannak manapsag mar "VFTS" neven, hogy Mitsu hatso hidja van lengokarokkal, meg elektromos szervokormany... ezek hol Lada jellemzok?
mar siman 1.6-1.8 16v motorokat kene buzeralni ezekbe
utobbibol volt gyarilag 145lojjos is a Vesta-ban
na az legalabb autentikus Lada cucctöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
en ezeket a C20LET blokkokat ~15 eve sem ertettem mitol kerulnek 4-500k-ba, foleg az akkori atlagkeresetek mellett...
amikor az XE-be megveve a turbos kovidugot meg a profilos hajtokart az meg ugyis olcsobb volt, es mar siman tobbet bir, mint az akkor meg mindig csak gyari belu LET barmikor, meg amit FWD-n le lehet rakni az utra esszel
a kovicucc meg fillerre ugyanannyi abba is
tul van ez is lihegve
digoeknal egy Fiat Coupe 16v Turbo motor ~150k most is es 320-330 loig siman jo a gyari bele
az az u.n "TC" motor 10x rally VB volttöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
en inkabb arra gondoltam akkoriban, hogy az Opel kb elso turbos motorja, es azert ekkkkkora kuriozum, hogy 4-5x annyiba kerul, mint egy XE
szoval azert ertem en hogy fuuu turbos, de azert az alapvetoen egy XE blokk, csak nincs ott a olajkiallas a turbonak megcsinalva...több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz E.Kaufmann #26032 üzenetére
jo is alatta az elso komment a Novoth Tibi-tol, hogyaszondjajaz: o csinalt egy 6 hengeres stroker motort a BMW-be 2+ millioert, erre egy turbos motornal emelsz par tized bar toltonyomast es ugyanott vagy
khm, mondjuk azert en meg egy front intecooler-t raraknek ehhez, de nagyjabol ennyi...meg az az ugyanennyi lojjes turbomotor csucsnyomateka 30-40%-l tobb is, szoval maskepp veszi a tuzet mar reszterhelesen is
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz KROK640 #26399 üzenetére
tudod ez vhol olyan mint az autoknal a haccsokerekhajtas istenitese manapsag is
alapbol a RWD autokhoz jobb vezetesi kepesseg kell
tehat aki azt favorizalja, meg azt a hasznalja, a valojaban biztonsagosabb AWD vagy FWD-khez kepest, az bujtatva kozben azt is mondja ezzel magarol, hogy o feletteted van vezetesi kepssegben, mert tudja uralni azt is, amikor a nyalkas-taknyos-havas uton keretlenul is kitorik a segge egy kis gazpedalpoccintesre, mert o benne van ehhez eleg skill
kozben meg a lof.szt... csak az arc nagy melle
nezd meg minden telen mennyi jaguli meg bajorvagen van a korforgalmak kornyeken az arokban az ilyen utak kiralyai altal eldobva, pedig nem is volt feltetlenul havas az ut
kulon poen, hogy rallyban, ami a legkozelebb van az utcahoz barmilyen nemzetkozi autosportot nezve, mar alig latsz manapsag RWD technikat, hacsak nem a mar csak brahibol versenyzo, regota nem homolog, oldtimer eletkoru Lada-kat nezed itthon
mert ez amugy mindenhonnan kikopott
a korszeru up-to-date rally vasak kozul egyik sem RWD manapsag, de mar huszon eve se nagyon lattal ott olyat menni
mikozben 30-40 eve meg szinte csak olyanokkal mentek
regen meno volt a Linux, ma mar sokan nem igy gondoljak
nekem is rendszergazda ismi, mar vagy 5-6 eve nem is hasznal Linux-t otthon se
cegnel is egesz nap Win-s gep elott ul, amikor kimegy ugyfelhez ott is mindig Win-s gepek vannak.... akkor minek keccsoljon vele?
Win ala van mindenhez IS driver egybol
sokkal tobbet hasznalt mar 5-10 eve is Win-t meg Android-t iOS-t, mint Linux-t
elkulonckodhetne vele most is magaban, csak minek szarakodjon vele...?több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
mert Linux-t annyira kevesen hasznalnak manapsag, hogy.... nincs aki sirjon ra
regen is a WinXP meg a Win8 volt a nagyon nyugos, de ezek is ilyen tizensok meg kozel huszeves sztorik
a Win7 Win10 abszolut hibbbbbatlanul muxik normalis hardveren
pedig most egy kinai deszkat hasznalok kinai RAM-kkal es csak siman muxik azon isezen is akkor raktam csak ujra a Win10-t, amikor SATA SSD helyett NVME SSD-t raktam a gepbe
Win ala kell 16GB RAM, meg 500GB-s SSD C:-nek es teljesen jol muxik
azert ezt manapsag nem egy ütőeretvágós tema megvennien 16/500GB alatt semmilyen uj desktop gepet/notit nem irok mar senkinek, ecceruen nem erdemes ruppotlankodni annyit rajta
meg ez a 8/250GB-s verzioju kivitelhez kepest +25-30k-ba kerul notiknal
ferjen mar bele ennyi baaaazzz....foleg akkor vicces ez, amikor amugy 300k+ a gep ara amit kinezett, de csak 8GB RAM van benne
ennyid van ra, de nincs +30k-d?
akkor ne vedd meg azt se[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz KROK640 #26415 üzenetére
ezt mondtam en is a mukinak, hogy OK, hogy megveszed 8GB RAM-l, csak utolag boviteni ezt nem mindig csak annyibol all, hogy megvetted a modult, es berakod a 8GB-t, mert mi van ha nincs hozza szereloablak es szet kell boritani hozza az egesz gepet
vagy ugy 8GB-s a gep, hogy 4GB alapbol van az anyulapon es van egy bovitohely, es akkor a 4GB az fix
ha 1x8GB van benne az anyulapon, akkor lehet jo is, csak a8GB-nals emind1, hopgy 2x4GB dual channel vagy 1x8GB single channel
de utolag boviteni mindig nyugosebb tema, mert illik, hogy ugyanolyan modul legyen ugyanolyan chip-kkel es orajellel, mint ami gyarilag benne is van
na ez a legritkabb esetben szokott osszejonni, mert az egysegsugaru verpistike azt nezi leginkabb, hogy az egyik RAM 500Ft-l olcsobb, mert pl van benne egy DDR4-2666-s megoldas es erre o vesz egy DDR4-2133MHz-st, mert okos akar lenni
tovabba ha garis a porteka, akkor erosen illik a szervizben csinaltatni, hiszen megvaltozik a konfig, es ennek hivatalos nyoma kell legyen a gari miatt
a szerviz oradijat is kifizetve meg melle a modult is megveve hozza mar siman tobbe kerul a buli, mintha eleve 16GB-l vette volna meg
aztan 16GB-l sokkal kevesebbet swap-l a gep is, mint 8GB-l, akkoris ha SSD-s
8GB RAM-nal is atbaszos, mert a swap-t sem 7.8GB-nal kezdi el a gep, hanem mar 6GB korul is hasznalja, csak minnel kozelebb van a fizikai RAM vege, annal inkabb, ami 8GB-nal hamar elerheto, 16GB-nal meg nem igazan
ugyanazokat az atlag web oldalakat megnyitva Twitter, FB, YT meg par hiroldalt meg forumokat hooottt siman lehet ma 8-10GB-t RAM-l hasznalni, amit a 8GB RAM-s gepnel azert nem vesz eszre a verpistike, mert az neki a swap-bol megy....
amit az SSD meg ugy ahogy elfed egy HDD-hez kepest, de egymas melle rakod a ket ugyanolyan konfigot egyiket 8GB masikat meg 16GB RAM-l, es a 16GB-s gep siman gyorsabb valojaban, foleg amikbe 1x8GB miatt 64bit a savszelesseg is 2x8GB dual channel helyett
meg ahol nincs dedikalt dVGA a gepben es a 8GB-bol nyal le maganak az IGP is, ott meg elobb elfogy az a 8GB is, ami 16GB-nal nem igazan fordul elo, hiszen ha ott a 16GB helyett van 15GB-d akkoris mivan? semmi... annal ez belefertöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz bambano #26402 üzenetére
ne mar, 2-3x indul ujra az egesz Win telepiteskor....pont lesz.rom
utoljara ~2.5-3 eve telepitettem ujra
minden verziofrissitese egyben uj telepites is, ejjel megcsinalja amig csucsukazok, raer
atveszi az osszes beallitast
ez kb olyan vilagmegvalto erveles volt a Linux mellett, mint anno vkinek az, hogy WinXP alatt az intel chipset driver telepitesekor nem kell 4x a Tovabb-ra klikkelni, mint a Via 4in1-nel
neztem arra is egy ilyet, hogy: uhm....oszt? tenyleg ettol halunk megfele?
cegnel nalunk nem lattam meg nem Win-s gepet, pedig van egy par szaz gep, meg az ipari PC-ken is vmi Win fut, WinNT is akar
es mennek 0-24h-ban azok is
legutobb egyik ipari PC-ben benult meg a tapegyseg, es annyi volt a gep baja
de Win-t nem kellett uratelepiteni rajtuk, mert osszedolt volna, max azert meg kipurcant a HDD vagy az SSD alola
ez egy Pentium 4 konfig 2 GB RAM-l, hogy tudd hova tenni idoben, szoval elegge 15+ eves tema
HDD dVGA tapegyseg mar rogyott meg alatta tobb is, de a Win az stabil, mint aforint...ize, a betontöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz KROK640 #26419 üzenetére
orokervenyu megfejtes, hogy mindig annyi modult kell hasznalni, amennyi csatornas a memvezerlo a CPU-ban
4 modulnal mar, foleg a magasabb orajeleknel elofordulhat olyan szitu, hogy 1-2 lepcsovel visszabb kell venni a tempot, erre ki szoktak terni a User's Manual-kban is
mikozben ugyanannyi RAM ket modulbol kirakva meg tudja a nevlegesttöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
lehet, de a juzer meg mindig a Win-l talalkozik face2face elsosorban, ugyhogy ezt latja
rohogni fogsz, de "veletlenul" ket tok egyforma HDD volt benne alapbol, csak nem volt bekapcsolva a mirroring
ugyhogy amikor a nullas szamu HDD megbenult benne, akkor szeppentek ra az IT zsenikék, hogy az 1-s szamu ikertesoja tok uresen porgott ott magaban eveken at a nagy semmiert, es au van
de IT-s temakor lett volna ezt is beallitani benne, nem az enyem
ne csinaljunk mar ugy mintha minden IT-s alapbol vmi fekete oves grandmaster lenne
manapsag olcso a memoria meg a HDD/SSD kapacitas IS, es 64bit miatt sem vagy megkotve 3GB RAM-nal, mint anno
meg tobb TB-s HDD-k vannak fruttiert, SSD is siman megfizetheto lett
tizenot+ eve egyetlen 512MB DDR1-s modult tobbert vettem még a WinXP-s AMD K7-s gep ala, amiert ma 2x16GB RAM-t lehet venni akarhol
inflaciot nem is szamolva sem kerul annyiba
nem vagy mar raszorulva a kompakt megoldasokra meg a kompromisszumokra, hogy par GB RAM-n is elpotyoresszen, mert fuuuu, draga RAM is, meg a 32bit is limital
64bit-n mar tobb TB RAM-g jo vagy, bele sem tudsz rakni annyit egy desktop gepbe, hogy ez valaha gondot okozzon
egy teljesen uj gep araban a 8 helyett 16GB RAM par %-s felarat jelent, 10+ eve is 8GB RAM-s gepet hasznaltam SSD-vel, amikor a tobbsegnek meg 2-3GB RAM volt csak a gepeben/notijaban meg HDD
az SSD meg musthave
egy 120GB-s egyseg 7-8k manapsag
azon boooooooooven elfer a Win10 az osszes nyomoreksagaval egyutt is
meg ennyi ferjen mar bele egy 300k-s konfigba is, mert amugy nagyon nem azt latom, hogy fillerre kigrammolt gepeket rakosgatnanak ossze emberek
az a nehany szaz millio juzer, aki munkahelyen is Win-t hasznal egesz nap, az nem nagyon fog neked, otthon Linux-l makketkodni
akkorse ha kisebb a hw igenye
ez tipikusan regen is IT-s privilegium volt
meg ma egyatalan nem draga a hardver
par eve egy i7-7700K 110k-ba kerult
egy ezzel ekvivalens felepitesu i3-10105 kerul 54k-ba ugy, hogy kozben 50%-l gyengebb lett a HUF arfolyama az USD-hez kepest
2x8GB DDR4-3200 RAM 6 eve annyiba kerult, mint ma 2x16GB 3200MHz-s szinten meg a HUF gyengesege mellett is
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz koby11h #26466 üzenetére
ezt a szeretnem dolgot nem tudom ertelmezni igy....
iPad melle egy bill vmivel egyszerubb lett volna
-----------------
en vettem egy Aliexpress-s X99-s cuccot ~2.5 eve
most is lehet venni, csak a EURHUF, USDHUF miatt dragabb lett a mostani szeria
de hasznaltan fel-fetunnek ezek idonkent joarasitva
itt a HA-n lehet venni bele magas orajeles 4c8t Xeon E5-xxxx v3 szerias CPU-t 6-8-k-ert
de 16k-ert 10c20t E5-2666v3 is van
16GB DDR4-2133 ECC 12k szinten itt a HA-n, a 8GB pont az 7k
egy atlag desktop felkonfig arabol kijon, es tobb core meg sokkal tobb RAM van benne virtualkodni
lehet egy szalon butabb, de 2x annyi szala van
igy ~70k-bol is osszedobhato egy gep 32GB RAM-s ezzel a 10c20t CPU-val is akar
16GB-l ~58k-bol is megall
a 4c8t-vel meg ennyi sincs
azert az szerintem nem egy halalos osszeg
a haziko meg az ATX tap jo hozza a regibol is
de ez csak azert lett, mert erdekelt ez a "frissitett" regi technika
meg poen, hogy egy Haswell szerias cuccon is van PCIEx4 NVME SSD is igy, meg quad channel DDR4-t is tud zacsko fruttiert
a 8GB-t addig talaljak elegnek, amig nem hasznaljak ugyanazt a gepet 16GB-l is, es nem nezik meg akkor, hogy mennyi RAM-t hasznal a gep ugy valojaban, ha lenne neki tobbje is
nekem most az FF nyitva 8 fullel es 9.7GB jelenleg, delutan volt 12-13GB is, tizensok fullel
csak 32GB-l a Win nem annyira "akar" swap-lni, mint amennyire 8GB-l is mar muszaj neki
az SSD el tudja ezt fedni vmennyire
nem fog a gep 7.8GB-t hasznalni mielott swap-lni kezd, hanem egyre inkabb a swap-rol megy mar ennel kevesebbel is
ez HDD-nel sokkal latvanyosabban latszik is, mert azzal jobban latni ahogy lassul pl az egerkurzor mozgasa (is)
CPU load % nem annyira lenyeges kozben, mert ez is lezavarja ezt a temat 1.2-1.6GHz korul ugralva 2-6%-ntöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
az atlag alienware gamer noti 1.2-1.6millios arabol osszerax egy-egy gamer PC-t itt meg ott, meg veszel egy kisebb hordozhato gothedeket utkozbenre
es akkor nem a 16-17"-s kijelzo elott gornyedsz, meg nem egy 3-3.5kg-s teglat viszel
x17 R2:
12700H, 32GB RAM, 3080TI.... 1,95misi
ne rohogtess martöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz KROK640 #26759 üzenetére
kornyezetemben most eppen olyat latok, hogy a reeeeegi noti helyett kene egy uj
kineztunk egy tenyleg nem draga Asus megoldast a Digiprime-n 125k-ert
11gen i3 CPU, 8GB RAM, 256GB SSD....ugyanez a gep 16GB es 512GB-l 166k lenne
igazabol az sem egy veszes ar szerintem
most ott tart a vonal, hogy lenne 80k-ert vmi i7-820QM 8GB DDR3-l.... ~12 eves gep
en akkor inkabb a 80k-t betolnam a kezdoreszletbe, es egy ev alatt havi ~5k-val kikohognem a tobbittöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz koby11h #26767 üzenetére
ja, de amikor ezt mondod neki, hogy egy esetleges alaplapcserenel GTK a notika par ev mulva meg csak vigyorog, hogy aaaa ez ugyis csak masokkal tortenik meg
meg a 2 eves gyerek lerantja a 500k-s gepet az asztal szelerol is csak egy fantazia szulemenye....aztan ja nem
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
mondjuk azert vegignezve par hirdetest is, a belvaros mas reszeihez kepest egyatalan nem szamit draganak ott egy kegli
...meg ez vegulis azert csak a Duna parton van, nem vhol bent a sotet hugyszagu gettoban
ez uj: [link]
1,2millios m2 ar tok atlag mostanaban martöbb drón kell ;P
Új hozzászólás Aktív témák
- Mobvoi TicWatch Pro 5 Enduro - kitartás kartárs?
- Gaming notebook topik
- Hamarosan elképesztő mennyiségű áramot fogyasztanak el az adatközpontok és az AI
- Intel Core i3 / i5 / i7 8xxx "Coffee Lake" és i5 / i7 / i9 9xxx “Coffee Lake Refresh” (LGA1151)
- Ukrajnai háború
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Négymagos Xeon(!) CPU LGA775-ös deszkában
- Notebook hibák
- Óra topik
- További aktív témák...
- Eladó Palit RTX 4070 Dual 12GB GDDR6X videokártya
- Fujitsu Lifebook E546 , 14" Kijelző, I3-6100U, 8GB DDR4, 128GB SSD, WIN 10, Számla, garancia
- Fujitsu Lifebook E544 , 14" Kijelző, I7-4712QM, 16GB DDR3, 128GB SSD, WIN 10, Számla, garancia
- Dell Latitude E6430, 14" HD+ Kijelző, I7-3720QM, 8GB DDR3, 320GB HDD, Nvidia 1GB, WIN 10, Számla,
- Dell Latitude E5540, 15,6" Kijelző, I7-4600U, 16GB DDR3, 500GB HDD, Nvidia 2GB, WIN 10, Számla, gar
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs