Új hozzászólás Aktív témák
-
Wolverine
félisten
Mondjuk, hogy érdekes ötlet. De. A filmeket sem a nézők finanszírozzák előre, ha jól emlékszem... (igaz, ott stabilabb bevételt lehet később elérni a DVD-kiadással és a tv-vetítésekkel)
"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice." (Wolverine) / "Hello, I'm the Doctor. Basically... run." (a 11. Doktor)
-
Feruendios
aktív tag
Én támogatnám a Duke Nukem Forever munkálatait eladom a lakásunkat és majd ha kijönn az unokáim profitálnak belőle.
Sajnos mar nincs magyar billentyuzetem :(
-
BloodyEddie
őstag
WoW! Jó ötlet, megoldódna a sorozatos pc-s játékok hiánya (ugye Alan Wake csúszás, sok konzol-exkluzív játék, ilyesmi), és a warezolás is enyhülne Feltéve persze ha nem 20-30e befizetést várnak el.
-
finest
őstag
Szóval a befektetési kockázat legyen a játékosoké. Ha ez egy jó üzlet lenne, nem kellene hozzá ilyen hülye módon szponzort keresni. Emlékeztek még a tégla jegyekre, amiket a helyi usziba/színházba vettetek?
“Don’t shoot, I’m Globish.”
-
Nimrod
addikt
Az AfterWorld valami hasonlót csinál jelenleg is, alpha állapotban van, de lehet befizetni (RCE alapú). Egyből két probléma van ezzel. Az egyik, hogy nagyon lassan halad a fejlesztés. Évente van talán 2-3 update jelenleg, ez nagyon kevés. A másik, hogy a befektetett pénzt jó esetben vissza fogod kapni amint gold státuszt kap, de a lényeg még mindig ugyanaz: nincs haszon (hacsak a tudat nem az, hogy de jó az én pénzém segített létrehozni ezt a játékot).
-
srph25
tag
válasz Feruendios #2 üzenetére
Nem lenne túl jó befektetés
-
Picturemaker
őstag
Beszedik előre a lóvét, a befizetők szemét kiszúrják valami nevetséges összeggel (jó esetben), a százmilliós bevételt meg persze elrakja a kiadó.
Ehhez hasonló modell már működik a nagyobb áruházak és multik kereskedelmi rendszerében (pl.: polcpénz és egyebek).
Gusztustalan, hogy befektetés nélkül akarnak kaszálni.A számítógép rendkívül alkalmas olyan feladatok megoldására, amelyek számítógép nélkül nem is léteznének!
-
twollah
nagyúr
Valami Rt.-t akarnak a jatekfejlesztok?
A jatekosok lennenek a befektetok, a jatekba olnek a tokejuk es a jatek utan osztalekot kapnak?
Eleg kockazatosnak tunik a dolog.
Penzzel nem lehet megoldani az otlettelenseget. -
EyEsOnU
tag
esetleg a roppant elégedett képet vágó úr elgondolkodhatna rajta, hogy miért nem vesz meg valaki egy szar játékot és, hogy ugyanazt miért nem fogják szponzorálni neki a játékosok. egy barbie ultimate adventure hatalmas befektetés lenne szerintem...
-
gábbor
tag
válasz Feruendios #2 üzenetére
Te egyszerüen idióta vagy.
-
Dany007
veterán
Elég érdekes elgondolás...
Főleg, hogy a játékosok nagyrésze 14-20-x év közötti. Ergo szerintem csak kis hányada rendelkezik keresettel. Mennyivel tudnák támogatni? 3-5 ezer forinttal? Esetleg 10-zel?
25$-nál fejenként kéne vagy 1,5 millió játékos, hogy kiadja azt a 30 millát. És akkor még így is zsákbamacska az egész...
De még ha a játék kalkulált árával is támogatnák (feltételezve, hogy úgy is megveszik), ahhoz is kéne vagy fél millió játékos...Ehhe, valaki támogatná esetleg az én vállalkozásomat is? Aztán ha pár év múlva nyereséges lesz akkor a nyereség részt visszaosztom szívesen...
Na kb ez van a cikkben is. -
7600 GS
addikt
Kiváló ötlet, támogatom!
-
bullseye
addikt
szerintem az alapgondolat az, hogy ne legyen fölöttük pénzes producer aki átalakítja a gamét, előrehozza a határidőt, meg leállítja az egész projectet, ha úgy gondolja. Csak aztán, ha a befizető tízezereknek elfogy a türelme, elkezdenek rinyálni fórumon, néhányan perelni USAlike...
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
Wolverine
félisten
A gamerek nagy része már elmúlt 25 - számold hozzá a casual, konzollal játszadozókat is, akik úgy nőttek fel 15 éve, hogy a kezükben volt az egér és a joystick
"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice." (Wolverine) / "Hello, I'm the Doctor. Basically... run." (a 11. Doktor)
-
Silex
aktív tag
Persze nagyon sok buktatója van, de alapvetően nem rossz ötlet. Nyilván ez nem lehetne minden játékra, fejlesztőstúdióra aplikálni és a teljes finanszírozást is nehéz lenne megoldani kis összegű "befektetésekből". Plusz még sok ellenérv. Viszont ennek nyilván komoly promóciója lenne, pl. ha beregisztrálsz egy fejlesztőstúdió honlapjára megnézheted mik az elképzelések a játékról, kik dolgoznak rajta, hol, hogyan meg a többi és láthatod a fejlesztési stádiumokat ezeket véleményezhetik szakmai lapok, fórumok stb. és lesz egy "játékszoftvertőzsde".
Nem a kiadók kegyeiért versenyeznének a fejlesztőstúdiók, hanem a játékosokéért. Ez egy nagyon jó közösségi rendszert alakíthatna ki. Aztán esélyed van mondjuk ingyen megkapni egy játékot, ahogy a cikk is írja, esetleg nyerhetsz is rajta. De elsősorban itt a játékról van szó nem arról, hogy mennyit kaszálsz rajta. Ugyanis rendkívül nagy probléma mostanában hogy a kiadók irányítanak mindent ami a játékfejlesztéssel kapcsolatos, nekik csak egy érdekük van a profit. Márpedig egy jó játék létrehozásához sokminden kell és ha közben szorítják a tökeidet, mindenbe beleszólnak, nem biztos hogy olyan lelkes leszel és nyugodtan tudsz dolgozni. Vagy ha akár van egy korszakalkotó ötleted ami nem tetszik a döntéshozóknak - annyi.
Egy jól átgondolt arany középút viszont járható lenne. Csakhogy mivel úgyis mindent a pénz irányít a mai világban, ha tetszik, ha nem ez is teljesen elanyagiasodna egy idő után és már régen nem arról szólna mint a jó alapötlet. De lehet lenne pár jó év.
-
leviske
veterán
Nem hülye ötlet, de ehhez előbb kéne egy "Játékosok Érdekképviselete", akik biztosítani tudják a "befektetőket", hogy esetleges problémák esetén nem ugrik a pénzük...
Ilyen finanszírozási forma mellett még talán arra is volna esély, hogy a magyar fejlesztők feljebb jöjjenek.
-
félisten
-
leviske
veterán
válasz Mr.Csizmás #18 üzenetére
"csak nehogy a Gaskó legyen a führer "
Ő csak a Stúdiók szempontjából lenne rossz... Lehet, hogy még azok is kapnának ingyen, Collector's Edition játékot, akik egy 5Ft-ossal sem támogatták a fejlesztést, csak tagjai a szervezetnek.
Bár igaz, Gaskót ellenfélnek csak a 3D Realms érdemelné meg...
-
Bocha
HÁZIGAZDA
Azért megkockáztatom, hogy kicsit túl sokat is játszott meg fejlesztgetett, mekkora puffancs!
By the way, azért én nem lennék úgy oda a Valvétól. Half-life széria oké, nagyon rendben voltak a játékok, de a Valve alapvetően nem keveset köszönhet a Counter-Strike-nak, amihez Newellnek a legkevesebb köze nincs, azon kívül, hogy megvette kilóra. Évekig szopott az összes HL alapú mod játékos a Steammel, ami persze, most már nagyon jó, de azért nem volt mindig ilyen. A játékosok kéréseit sosem hallgatta meg, rendszerint baromságokat talál ki és járatja a száját, pont úgy, mint most. Termékenynek sem mondanám, egy vacak HL2 Episode X összeütése is évekbe telt a Valvénak. Ezer és egy tehetségesebb, termékenyebb fejlesztő és dizájner van nála.
[ Szerkesztve ]
Szenzor minden csütörtökön 15 és 16 óra között a Trend FM-en (Budapesten 94,2 MHz). / Game On minden szerdán 15 és 16 óra között a Radiocafé 98.0-n
-
Bocha
HÁZIGAZDA
Egyébként meg elnézést kérek, de nem szakad meg a szívem a játékfejlesztőkért. 10-30 millió USD egy játék fejlesztése? Ez 2-6 milliárd forint...na ne már. Ötletek és kreativitás kéne az egész piacnak, nem ennyi pénz, mire megy el a reklámon kívül? Hogy van az, hogy egy World of Goo-t ennek a töredékéből is megcsinálnak és mégis nagyobb siker lesz, mint a "nagy" játékok 99 százaléka?
Ez a 10-30 millió USD már csak azért is tűnik baromságnak, mert a Valve nettó árbevétele 2007-ben 70 millió USD volt. Ha játékonként elszórtak volna 10-30-at, akkor gondolom csődbe mentek volna.
Szenzor minden csütörtökön 15 és 16 óra között a Trend FM-en (Budapesten 94,2 MHz). / Game On minden szerdán 15 és 16 óra között a Radiocafé 98.0-n
-
hülyegyerek
addikt
Hát ez egy marha hülye ötlet....Az rendben van,hogy a gazdag emberek (pl.Valve) mindig többet,és többet akarnak,de hogy még az üzleti kockázatot se vállalják....Ha nyitok egy virágboltot,vagy kiadok egy játékot,vagy akármit csinálok is,benne van,hogy bukom az egészet.Ezért hívják vállalkozásnak.
És ha szar játék lenne az eredmény?A játékosok (ld.finanszírozók) lennének a kiadó által lecseszve,mert pl. nem adtak elegen pénzt hozzá,és azért lett silány az eredmény?
Förtelem az egész.hardverek × telefonok × autómobilok ¤ Mazda 6 GJ CD175 * Ceed JD
-
fgordon
senior tag
A Valve egyetlen szerencséje, hogy pont Half-Life alá készült a Counter-Strike, amúgy most sehol nem lennének... Ha jobban dokumentálta volna Carmack a Quake-eket, jobb API lett volna, Quake-hez készül az amúgy is Quake alapú Half-Life, és szerintem most jobb világ lenne...
A Google úgyis megveszi vagy már most is tulajdonjogolja a Valve-t, szóval Big Brother most már tényleg mindent lát...
Ja, én adok 300 Ft-ot egy új játékért, ami még nem is létezik, ez elég?
[ Szerkesztve ]
▏▎▍▋▊▉ Gordon (eleinte azt hittem) ▉ ▊▋▍▎▏
-
atike
nagyúr
Hát elég érdekes ötlet az tény. Fizess valamiért, amiből lehet semmi sem lesz... Vagy silány lesz. Ismét egy módszer arra, hogy lehúzzák az embert - már ha belemegy.
-
sasha007
tag
az ürge nem hízott még el eléggé a profitokból, etessük meg még jól mi is
-
tsii_H
tag
ha azt varjak hogy a jatekosok vallaljak a kockazati toket, az eletben nem fog megjelenni tobb jatekuk...a vilag nem igy mukodik.
-
ThorsHUN
őstag
3 dolog:
1, vedd meg elore a jatekot, amit nem tudsz, hogy milyen lesz (mert ebbe ugye nem lesz beleszolasod)
2, A vilagon semmi granciat nem kapsz arra, hogy a, idoben b, befejezik a jatek fejleszteset.
3, te leszel a párom -
sigmoid
tag
Magyar sajátosság, hogy mindenki a lehúzást látja ebben is.
Ez egy kipróbálatlan üzleti modell. Nem azt kell elképzelni, hogy jövő héttől az Electronic Arts nekilát koldulni a FIFA következő verziójához.
Kis cégek számára viszont kellő internetes publicitás mellett egy kitörési esélyt is jelenthetne. Nyilván nem kevés többmilliós befektetésről, hanem mondjuk több ezer embertől pár ezer forintnyi támogatásról van szó.
Ha egy ilyen modell bejönne, lehet hogy a jelenlegi kiadók és producerek ocsmány oligopóliája is csökkenhet...
Persze nyilván senki nem gondolja, hogy Magyarországon, a tízmillió Ebenezer Scrooge országában ez működhet. Majd Amerikában, meg japánban esetleg.
...s elindulnék Nagy Szellemként rendet rakni a világban
-
DarkByte
addikt
Maga az elképzelés nekem tetszik. Ahogyan írjátok is, inkább a kisebb fejlesztő brigádoknak lehetne egyengetni az útját ilyen módon; kíváncsi vagyok mi lesz belőle.
-
ddekany
veterán
Nem értem, hogy segít ez kis cégeknek. Mert ha valami nagy címről van szó, amire sok fan vár (StarCraft II, stb), akkor még el tudom képzelni, hogy egyesek befizetnek rá előre... De ha valami kis cég ki akar adni valamit, aminek a címe kb senkinek nem mond semmit, akkor miért fektetnének ebbe be a játékosok? Még azért se nagyon fizetnek amit már kipróbáltak (warez), hát még amit még nem is.
De amúgy is állati homályos cikk, semmi konkrétum... mi a trükk, miért működne ez?
[ Szerkesztve ]
-
QuippeR
tag
Wow, Gabe Newell utolért ötlet-szinten. Csak neki kábé tízmilliárdszor több esélye van, hogy meg is valósítsa.
A fanyalgóknak:
Hányszor panaszkodnak a játékosok, hogy egy igazán minőségi terméket nem folytatnak, mert nem volt eléggé gyümölcsöző a vállalkozás? Hányszor nyavalygunk azon, hogy ezt a játékot is csak a könnyű profitért csinálták? Hogy több a marketing mint a fejlesztés? Hogy művészetből iparrá vált a játékkészítés?Ha bevonnák a játékosokat is, akkor nem lenne ilyen probléma. Ha valaki továbbgondolná a koncepciót, akkor rájönne, hogy egy havidíjas támogatás esetén, akár ingyen is lehetne adni a játékokat, és senkit nem érdekelne, hogy visszajöjjön a pénze. Persze cserébe adni is kell valamit a havidíjat fizetőknek, mint például döntési lehetőséget. Pár embernek asszem ez az álma, szóval talán meg lehetne fűzni őket, hogy havi 5-6 dolcsit költsenek ilyen célra. Főleg ha az embert nem Kovács Pistinek hívják, hanem mondjuk Gabe Newellnek.
-
.Oldman.
tag
Hosszútávú befektetés...
De ennyiért inkább adjanak részvényeket, azt már kitalálták..Elképzelek egy menő golfklubban egy dialógot pár év múlva:
- Én most vettem 17 csomag rákvakcina részvényt, nagyot fogok szakítani! Te?
- Én DNF részvényes vagyok...
- Apáám, az főnyereméééééény!vagy:
Már látom, amint a következő FIFA-ban a játékosok mezein a "Náncsi Kifőzde" olvasható..
[ Szerkesztve ]
-
GreenGuy
tag
Nehogy már ketrec rázza a majmot...
-
ddekany
veterán
Plusz a World of Goo-ra nem is tudtak volna pénzt kérni a leendő játékosoktól... "Hello, Gipsz Jakab és Dömper Öndönke vagyunk, és csinálunk egy ilyen fizikás-takonylabdás játékot." Dőlt volna a pénz! Amúgy egyik fejlesztővel (az összesen kettőből) volt egy riport, és kérdezte a riporter, hogy honnan volt tőkéjük a munkára. Azt mondta, nem kellett tőke, két évig kihúzták havi fizetés nélkül az eltett pénzükből, csak takarékosan kell élni és kész.
[ Szerkesztve ]
-
Rive
veterán
Ollé. Később játékra beváltható kötvény. Szuper. Osztalékként játékot fiadzó részvény. Hurrá.
Szerintem meg szimplán a terjesztés költségeit kellene levágni.
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
hommeros
őstag
Hú hát ez nálunk nem érné meg. Kb 3x adóztatnák meg a plusz jövedelmét és még lehet át is esne a pacák egy másik adósávba, ahol további adókat rónának ki az emberre. Nem véletlen, hogy egyedülállóan nálunk 20% a befektetéssel rendelkezők száma az országra vetítve.
Amúgy ocsmány ez az ember a képen.
Amúgy, akkor ez egy részvénytársaság lenne, nem? Most jól feltalálta a spanyolviaszt.
[ Szerkesztve ]
Le style est l' homme même. | Azt mondani, hogy nem érdekel a magánélethez való jog, mert neked nincs titkolnivalód, ugyanolyan, mintha azt mondanád, hogy nem érdekes a szólásszabadság, mert nincs mondanivalód.
-
Nimrod
addikt
Engem ez még eléggé erősen emlékeztet az Acclaim féle Top Secret-re is, amit végsősoron a játékosok fejlesztenek, az Acclaim csak az irányvonalakat kötötte ki. 2007 elején kezdték fejleszteni és azóta is, nem várható, hogy bombasiker lesz... Ebből kiindulva egy játékosok által pénzelt játék sem állná meg a helyét, mert minnél több beleszólásuk lenne a dolgokba, annál inkább széthúznának.
-
leviske
veterán
Itt nem beleszólásról van szó, hanem arról, hogy teszem azt, kifizetem előre a játékot a fejlesztés kezdetekor és utána "ingyen" megkapom. Vagy, ha több pénzt invesztálok beléjük, akkor egy minimális %-ot kapok a játék végső bevételéből.
Szerintem nem rossz ötlet, főként, ha megtudnák oldani, hogy mindez szervezetten tudjon működni.
-
sigmoid
tag
"De ha valami kis cég ki akar adni valamit, aminek a címe kb senkinek nem mond semmit, akkor miért fektetnének ebbe be a játékosok?"
Van egy tudomány, amit úgy neveznek, hogy marketing... XD És van egy naagy hálózat amin csomó embert el lehet érni. Innentől a menedzsment tökösségén múlik minden.
"Még azért se nagyon fizetnek amit már kipróbáltak (warez), hát még amit még nem is."
A warez messze nem akkora jelenség mint így itthonról látszik. Persze, van, de ha ez így igaz lenne amit leírsz, rég nem létezne játékipar...
...s elindulnék Nagy Szellemként rendet rakni a világban
-
MODERÁTOR
Nem a játékért fizetsz, hanem befektetsz. A hírben nem arról van szó, hogy előre kéne fizetni a játékért, hanem hogy a leendő játékosokat is be lehetne vonni befektetőként. Ezt egyébként nagyon sokan félreértették, ami arra utal, hogy rengetegen nem tudnak szöveget értelmezni.
***