Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Barthezz2

    MODERÁTOR

    válasz Aprósólyom #40 üzenetére

    Számomra is zavaros..

    Ugye elviekben nem idegen vásárlók kártyáival játszotta a dolgot, hanem sajátjával, így nem volt aki szólt volna, hogy megmaradt a pénze. Eddig oké.
    Gondolom pick-pack point volt a kút, oda rendelte magának a csomagokat, amiket a trükkel "fizetett" ki. Ily módon elvileg nem is a munkáltatóját, azaz a kutat húzta le, hanem a boltokat, ahonnan rendelt. A munkáltatót csak a kp-val, számla nélkül fizetett tankolásoknál húzta le, ahol eltette a pénzt és a saját kártyájával "fizetett".

    Namost, nem tudom, hogy működik ez csomagpontos fizetés, de ha a kúton lévő terminál sikeres fizetés jeladása mellett sem hajtotta végre végül a tranzakciót, akkor a boltok elvileg nem kapták meg a termékért járó összeget.
    Vagy ilyenkor kinél jelentkezett a hiány? A kút "hitelezi" a fizetést, és a bolt kapott pénzt, de a kút viszont nem kapta meg a banktól az ellenértéket? Vagy a kúti terminál csak közvetít, és valóban a bolt nem kapta meg a pénzét?

    Bármelyik is, 2 évig senkinek nem hiányzott?

    [ Szerkesztve ]

    Everybody lies.

  • #89309696

    törölt tag

    válasz Aprósólyom #55 üzenetére

    Van pontos elszámolás természetesen, de általában évente egyszer vagy kétszer történik meg a leltár (mivel a tranzakció "sikeres" volt így nem volt mit megnézni, csak a következő összeszámolásnál derült ki és időbe telik mire viszakövetik). Addig tud vele machinálni, de aztán bukik.
    Szerintem mindegy kinek a kártyájával csinálja, mert a tranzakciós időpontok megvannak, ő akkor dolgozott a kasszánál, valószínű még kamera is van.

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz Aprósólyom #55 üzenetére

    Figyelembe véve átlag vállalkozás átfutási idejét, ez valahogy így nézhet ki: megcsinálja a csalást a bankkártyával. Webshopnak feltűnik mondjuk 1 hónap múlva, hogy nem érkezett meg a pénzük. Lehet 2. Akkor ők jelzik a pick pack-nak, hogy valami nem ok. Ott gondolkoznak egy hónapot, kiderítik hol vették át. Leszólnak a benzinkútnak, hogy mi a helyzet. Benzinkút gondolkozik egy hónapot, majd visszaküldi, hogy az ő rendszerük szerint minden rendben ment. Ekkor a pickpack pont visszaszól a webshopnak (esélyesen újabb pár hetes átfutási idővel), hogy átvevő hely szerint minden rendben, érdeklődjön a bankjánál. Nem lepne meg, hogy ha kisebb összegről van szó, akkor a webshop itt kb. fel is adja, mert több munkaórája ment már rá az egészre, mint amekkora összegről van szó. De tegyük fel tovább megy, érdeklődik a bankjánál. A bank nem tudom pontosan mennyire részletes információt ad ki, de rosszabb esetben annyit, hogy nem történt ilyen művelet, jobb esetben visszaszólnak, hogy meghiúsult a fizetés. Persze nyilván ezt jó 1 hónapos határidővel. Nyilván ekkor indul egy újabb kör a webshoptól a pickpack pont felé és az átvevő hely felé. De ugye utóbbi megint csak azt tudja mondani, hogy ha megnézi a rendszerét ott sikeres volt a fizetés, biztos a banknál van a gond... És így lehet még pingpongozni egy darabig. El tudom képzelni, hogy simán beletelhet 1-1,5 évbe miután az első webshopos kifizetésnél végigfut a folyamat és erős lesz a gyanú, hogy az átvevőhelynél van a probléma.

Új hozzászólás Aktív témák