Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • villásdugó

    csendes tag

    Villeneuve:

    A karrierje gyakorlatilag 2002-ben befejeződött. A megítélése szempontjából a teljesítményét mindenféleképpen szét kellene bontani a 2002-ig tartó, és a 2003-al kezdődő időszakra.

    Technikai versenyzőknél éppúgy fennál a kiöregedés jelensége, mint más normál sportoknál. Ezután már az adott versenyző soha többé nem képes még csak megközelíteni sem a korábbi formáját.

    Villeneuve-nél ez 2003-ban következett be. Innentől már csak szenvedést láttunk tőle a pályán.

    Viszont. 2003-ig minden évben agyba-főbe verte a csapattársait. Ilyen neveket, mint: Panis, Zonta, Frenzten, Hill. Egyik sem egy nyeretlen kétéves volt, igaz?

    '97-ben valóban az övé volt a legjobb autó. Az idény elején. Ehhez méltóak voltak az eredmények. Ha nem esett ki, akkor általában úgy nyert, h kört adott az egész mezőnynek. Csakhogy teltek a hónapok, a williams-renault ebben az évben gyakorlatilag már nem fejlesztett semmit, míg a ferrari eközben gőzerővel jött fel. Az idény végére gyakorlatilag utolérték a williamst (ha nem voltak akkor már jobbak). Az utolsó versenyen Jerezben azért mégiscsak sikerült behúznia a vébét, nem is akárhogy...

    1998-tól pedig miért nem nyert semmit? mert attól az évtől olyan szintű mclaren, majd ferrari dominancia jött, h onnantól semmilyen más csapatnak nem volt esélye semmire. Gyakorlatilag rááldozta a pályafutását arra, h várta, h a bar-nál egy ütőképes autót hozzanak össze.

    Ha valakit mélyebben érdekel Villeneuve valós teljesítménye, nézze meg, hogy 2003-ig mikor, hogyan és mennyivel nyomta le az éppen aktuális csapattársát (időmérőn is, versenyen is), hová fejlődött a rajtja, az éppen aktuális technikából mennyit hozott ki. Az újításokról nem is beszélve, amiket ő alkalmazott először az f1-ben.

  • villásdugó

    csendes tag

    Hátha még vki olvassa:
    Villeneuve agresszív meg szabálytalan a Jerezi duelben? :S Egyesek nagyon el vannak tévedve...

    A Jerezi, vb-t eldöntő vil-sch párharc az f1 történetének egyik klasszikusa lett, két okból.
    Egyrészt, mert minden a lehető legideálisabban történt egy vébét eldöntő párharc szempontjából.
    Másrészt, mert az egyik pilóta egy ritkán előforduló, kirívó sportszerűtlenséget követett el, amitól jó ideig hangos volt az f1. Ő volt Schumacher.
    Az előzés maga egy teljesen klasszik kifékezés, Villeneuve gyorsabb volt, utolérte Schumit, és egy egyenes végén egyszerűen rövidebb féktávot vett, amivel elékerült. Csak hogy Schumacher a kanyarban, amikor még mellette-előtte volt Villeneuve, ráhúzta a kormányt, megpróbálva kiütni riválisát a pályáról.

    A verseny után csak a büntetés mértéke volt a kérdés. Végül ha jól emlékszem, megfosztották a pontjaitól és az év végi 2. helyezésétől (hivatalosan utolsó lett '97-ben), de a pl a rajtszámát megtarthatta '98-ra, és azt hiszem a ferrari csapatnak is megmaradtak a Schumacher által gyűjtött pontok.
    Emlékeim szerint a 98-as tesztek kezdetéig Schumacher Jerezi büntetéséről szólt minden az f1 körül, mégpedig hogy csak azért úszhatta meg ilyen kevéssel, mert ő Schumacher...

Új hozzászólás Aktív témák