Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #16820480

    törölt tag

    válasz Somatom #19 üzenetére

    Ja, csak a tiéd városi használatban teljesít rosszul, mert megnő a fogyasztás és gyorsabban elhasználódnak az alkatrészek, plusz pár év alatt fekete füsttel gazdagítja a levegőt.
    Amúgy amennyire utána olvastam, az autópályás gyengébb hatásfok a váltómű hiányából fakad, hogy a magas fordulaton pörgő motor nem olyan hatékony. Ezt előbb-utóbb biztosan tudják orvosolni azért, ha lesz rá igény. Akár váltó beiktatásával, akár több kisebb motorral, ami mind megfelelő áttétellel dolgozik megfelelően. De ez persze bonyolítaná az egészet és drágítaná is nyilván.
    Az egyszerűbbnek tűnik, hogy megengedett sebességig optimalizálják az autókat, és nem fogsz 150-et menni, mert egyrészt tilos (a világ nagy részén), másrészt mert nem jó a hatékonyság. Illetve olyasmik is segítenek, hogy mondjuk nem egy szál pólóban ülsz a tökig fűtött kocsiban -20 fokban (ezt egyébként amúgy sem értettem soha, én belsőégésűben sem szoktam kabátot levenni, hiába viccelődnek ezzel sokan hogy az EV tulajokra jellemző, illetve nyáron is szívesen mennék sokszor leengedett ablakkal, ha nem kéne folyton felhúzni, mert valami füstölő dízel miatt nem kapok levegőt). Ez belsőégésűnél elmegy, mert a rossz hatékonysága miatt annyi felesleges hőt termel, hogy fel lehet használni fűtésre (amikor már bemelegedett persze, ami városban nem túl reális, hacsak nincs valami segédfűtés benne). Szóval például lehet használni ülés vagy kormányfűtést is, ami hatékonyabb, mert lokálisan téged melegít, nem a rossz hőszigetelésű utastér levegőjét, és így tovább.

  • Kinder

    senior tag

    válasz Somatom #19 üzenetére

    Én 1 hete mentem egy egy napos Balaton felvidék kört a 4 tagú családommal, végig 22 fokra állított légkondival, egyáltalán nem spórolva, sőt, mondhatjuk, hogy elég dinamikusan. :DDD
    398 km, 90% --> 11%-ra merült az autó úgy, hogy ebben volt még egy 4-4,5 órás Sentry üzemmód, amikor minden kamerájával figyel, és ha valaki közel megy az autóhoz, rögzíti a felvételeket ( ebből most épp 39 darab volt, mert a Szigligeti Várat néztük meg, és a parkolóban nagy volt a mozgás. ), ez kb 5%-ot vitt el az akksiból a 3 óra várnézés és aztán egy kb 1-1,5 órás késő délutáni éttermi parkolás alatt alatt. ( ez természetesen kikapcsolható, de én nem szoktam kikapcsolni )
    Tehát kb az akku 75%-a jutott haladásra, így lett a kb 400 km.
    Hatótáv-para egyáltalán nem volt, tudtam, mikor érek a biatorbágyi töltőhöz, nem volt izgalom.
    Innen pedig 9 perc múlva, 54%-os töltöttséggel ( az kb újabb 200 km-re elég ) szaladtunk is tovább, mert már este 23 óra volt, a gyerekek eléggé álmosak/fáradtak voltak. ( Ha 90%-ra töltöttem volna, az összesen 35 perc lett volna, mert 50% felett már lassul a töltés ( ami még így is sokkal gyorsabb, mint más villanyautó max tötlési sebessége )
    Szóval hosszú távú haladásra a Tesla a Supercharger hálózat miatt nem sokban különbözik mondjuk a Te dízeledtől, már persze abban az esetben, ha 2-3 óránként megállsz egy 5-10 perces pihire, kávéra, vécére. A Tesla addig fel is tölt a következő töltőig.
    A többi elektromosról nem tudok nyilatkozni, de az biztos, hogy azok viszont komoly hátrányban vannak egy hosszabb úton, viszont ez Tesla cikk, ehhez írhatok ilyet.
    Nekem egy 2020-as Tesla Model 3 Performance van.

  • k-adi

    nagyúr

    válasz Somatom #19 üzenetére

    1000km.. kinek kell annyi.. megint ez a kamionos megközelítés.. ami az átlag autóshoz köze sincs.. persze jó lenne... de eltekintve a "kamionos egy seggel levezetek svájcig", pl. nyaraláskor vagy bármilyen "hosszú úton" 1-2x biztos megállsz wc, lábnyújtózás miatt +főleg ha van gyerek is... és akkor tudod tölteni... csak kéne hozzá töltőoszlop.

    Én osztom amit Musk mond erről, ha tényleg tudná stabilan az 500-600km távot télen-nyáron egyaránt, már elegendő lenne az átlag autósnak, de persze csak akkor, ha lenne megfelelő töltőoszlop infrastruktúra mellé építve.
    Amúgy meg töltöd otthon, hétköznapontként... kivéve ha panelben,stb. laksz mert akkor.. nem. :D

    szóval legyen stabil táv + rendesen kiépített ÉS egységes töltőoszlop hálózat + elérhető ár.. najó megyek álmodni :DD

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák