Új hozzászólás Aktív témák
-
Joshi
titán
válasz
Runner_fxr #3908 üzenetére
"Ez az állításod hamis, többször linkeltem is rá a cáfolatot, de valahogy nem reagáltál rá, csak ismételgetted, hogy milla alatt nincs minőségi e-bike."
Én továbbra is állítom ezt a tényt. Magyarul nem leakciózott és kifutó modellek nincsenek milla alatt. Ez vagy tetszik vagy nem de így van. -
Joshi
titán
válasz
Runner_fxr #3910 üzenetére
Ez azért ennyi, mert 2020-ban már rejtett aksis a menő. De ragozhatjuk.
Milla alatt nincs normális E-BIKE.
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
válasz
Runner_fxr #3912 üzenetére
Mi hiába egyezünk meg, a csóringereknek a Decatlonos 400k-s brinyó is elérhetetlen.
-
Joshi
titán
válasz
Dr.FantastiK #3930 üzenetére
Attól hogy nincs rajta pedál miért ne tudnál felülni a bringára?
Ha nyereg nem lenne rajta, na akkor már tényleg nem tudnál felülni rá.
-
Joshi
titán
válasz
Runner_fxr #3977 üzenetére
És mi a véleményed pl a Shimano lock mentes telefonos appjával kapcsolatban? Ugye itt elvileg testre lehet szabni a rásegítés karakterisztikáját. Én még ebbe nem piszkáltam bele, de külön állítható néhány dolog. Lehet ezt érdemben változtatni? Arra gondolok, hogy pl a High rásegítésnél a nyomatékkijelző csúszka tényleg menjen a max közelébe. Én sokszor azt tapasztalom, hogy még High-on se dolgozik kellően a motor. Végül is nem gond, mert legalább dolgozok én, hiszen ezért vettem a bringát, de na...
-
Joshi
titán
válasz
Runner_fxr #3982 üzenetére
Nem, a nyomaték görbén kimegy a csúszka teljesen ha mondjuk brutál szembeszél vagy emelkedő van, azzal nincs gond. De pl ha sík terepen tekerek, akkor még félig se és ilyenkor a hatótáv is nagyon baráti.
-
Joshi
titán
válasz
Runner_fxr #4002 üzenetére
Nagyon jól néz ki grat a bringához. Ha szabad kérdezni mennyiért vetted?
-
Joshi
titán
válasz
Runner_fxr #4106 üzenetére
A kölcsönadásos módszer teljesen legális. Az Audi Hungária Motor Zrt-nél a Vállalat Béren Kívüli juttatása (VBK) keretén belül, a számítógép használat is kölcsönadásos módszeren alapul. Alá kell írni egy szerződést, ami azt hiszem számítógép esetén 5-6 év után elévül, miután már hivatalosan is a "vásárló" tulajdona lesz.
De mondok mást. Amikor még üdülési csekk volt, azt is meg lehetett oldani ilyen szolgáltatás gyanánt. Én egy pápai horgászboltban vettem közel fél milla értékben horgászcuccot üdülési csekkből. Az is valami kölcsönadásos szerződés volt.
Mondok még egyet. Tavaly 2020 májusában a Playsport webáruházban Szépkártyára vettem Nike cipőt. Minden zsebet elfogadtak online. Sajnos év végére már megszüntették ezt a lehetőséget.
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
válasz
Runner_fxr #4110 üzenetére
A kölcsönadásnál az a lényeg, hogy a bolt 1:1 árat számoljon föl a termékért. Papíron ettől még kölcsönadás, de ugye mindenki tudja hogy gyakorlatilag vásárlásról beszélünk. Jogilag ez úgy működik, hogy a szerződésben ezt le kell írni. Gondolom "titeket" azért büntettek meg, mert jogilag nem volt pontos/helyes a szerződés.
Annyi még, hogy kölcsönadásnál a vásárló "kockáztat" ilyen esetben, mert az eladó bármikor visszakérheti a terméket. A szerződésben kölcsönadásról van szó. Persze egyik eladó sem fog ezzel a jogával élni, mivel ő megkapta a teljes vételárat. Örül hogy eladott egy terméket.
Ha egy Audi Hungária Motor Zrt meg tudja tenni, akkor nem hinném hogy ez illegális lenne.
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
válasz
Runner_fxr #4112 üzenetére
Csak terméket tudsz kölcsön adni, szolgáltatás az megint más. Lehet nálatok szolgáltatás volt bejegyezve.
ui.: az Audinál évtizedek óta működik ez a dolog (PC), de lehet hogy az se mind1 hogy konkrétan milyen termékről van szó. Nem akarok okoskodni a témában, a lényeg hogy gondosan nézzetek utána.
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
válasz
Runner_fxr #4118 üzenetére
Igazság szerint attól függ mennyi garit adnak a bringára. Én Budapesten a Bergusonnál vettem 2019 decemberébe a Merida Espresso-t, de Győrbe a Pepe kerékpárnál fogom szervizeltetni (Merida márkakereskedés). Idén lesz először szervizeltetve, igaz tavaly nem sokat használtam.
Szóval a lényeg, hogy minden a garitól függ, mert gari után mindenképpen kell szervizköltséget fizetni. -
Joshi
titán
válasz
Runner_fxr #4120 üzenetére
A győri Peppe kerékpárnak jó híre van.
-
Joshi
titán
válasz
Runner_fxr #4130 üzenetére
"Ugyanakkor a Berguson a Merida legnagyobb kiskerpartnere itthon. Feltételezem, hogy amúgy valamit jól tudnak csinálni, különben nem adnának el annyi bringát. "
Lehet írtam már, de a Berguson nekem pozitív tapasztalat volt. Közvetlenül az üzlet előtt álltam meg az autóval. Naivan azt gondoltam az a hely ingyenes parkolás szempontjából. Amikor vittem ki a bringát hogy betegyem az autóba, látom a bünti cédulát. Visszamentem hogy rákérdezzek hogy fizetnem kellett volna parkolásért? Egyből felajánlották hogy kifizetik helyettem, amire én bizalmatlan lettem hogy mi van ha mégse fizetik be. Ragaszkodtak hozzá, majd a két ünnep között elpostázták nekem Győrbe a befizetett csekket.Hogy aztán a szervizelésük milyen, azt szerintem soha nem fogom megtudni, de ezek után nem hinném hogy gáz lenne. Somatom?
-
Joshi
titán
válasz
Runner_fxr #4139 üzenetére
Te most hol melózol? Azt tudom hogy régebben az Ebikeshopban dolgoztál.
-
Joshi
titán
-
Joshi
titán
Tihanynál ennél az emelkedőnél (itt jobbra kell menni) elég meredek, persze meg nem mondom hány százalékos. A lényeg, hogy egy Shimano E5000 40Nm-es bringával röhögve felteker az ember. Aszfalt az nem probléma, murva már más tészta.
-
Joshi
titán
Nagyon meredek emelkedőre is teljesen alkalmas egy 40Nm-es motor. Az a lényeg, hogy ilyenkor a terhelésnek megfelelő fokozatba állítsuk a váltót. Az elektromos rásegítésű kerékpároknál rendszerint csak hátul van váltó, szóval nem keveredik bele az ember.
Az általam linkelt emelkedő magyarázós oldal szerint egy 45°-os (100%) emelkedőre ember legyen a talpán aki felgyalogol napi szinten, nem hogy felteker. Persze e-bike-al azért megoldható. Ugye a 90° a meredek fal akarna lenni, csak az érzékeltetés miatt.
Még gyerek koromban felmásztunk a Cseszneki vár oldalán, azon az oldalon amit a szerpentines pihenő kilátójáról is látni. Na az nagyjából 55-60%-os emelkedő lehetett (?). De azt csak úgy lehetett megtenni, ha kapaszkodsz a fákba és bokrokba.
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
A #4210 hsz-be már én is belekeveredtem, mert 55-60%-ot írtam amit foknak akartam írni. Na mind1, ezt kiveséztük.
Elektromos rásegítéssel is tekerni kell, és bizony minél meredekebb az emelkedő annál több energia tekerni a bringát még a legoptimálisabb áttételnél is. Nem mind1 a súly és még egyéb tényező mint útviszonyok (eső, kavicsos aszfalt stb.). Szerintem elegendő egy 40Nm-es motor is.
-
Joshi
titán
Vissza mindent. Wiki jól írja, vagyis 19° = 35%. Tehát jó az a számítás amit korábban linkeltem. Viszont a kocsis képnél sokkal meredekebbnek tűnik ~20°-nál.
[ Szerkesztve ]
-
-
Joshi
titán
válasz
#86883328 #4221 üzenetére
"Ha nem tekerek ne legyen ellenállása a motornak."
Ha nem tekersz akkor egy helyben fogsz állni.Nekem ez a zöld szín van és élőben nagyon jól néz ki, eddig mindenkinek tetszett. Itt több színben is van. Ez egy kimondottan városi bringa, de rengeteg márka van ami minőségi. Sajnos milla alatt márkás gyártótól nem nagyon kapsz. Olyan 500k körül általában a Decatlonosat szokták ajánlani, persze az nem ez a minőség.
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
Ezért kell minőségi bringát venni. Eltörött az első villa. Olyan gyorsan történt minden, hogy szegény öregnek nem sok esélye volt.
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
Az enyémbe több mint 200 egy akksi.
-
Joshi
titán
"Akkor miért van az, hogy a pályázatból nem lehet jót venni?"
Azért mert a pályázati keret véges, ezért százalékosan meghatározták milyen feltételekkel lehet vásárolni. Most gondolj bele, hogy max 50%-a lehet a visszatérítendő összeg de max 150000Ft. Ha vennél egy 1 millás bringát, akkor se kapsz vissza csak 150k-t. Így egyértelmű hogy a pályázatba be se tették a minőségi márkás drága bringákat mert a kutya se vette volna. Szerintem jól tették, mert ez a pályázat a kispénzű embereknek szól.
Az meg hogy ebike-nál a minőség miért 7-800 ezernél kezdődik nagyon egyszerű. Azért, mert a motor és akksi jelenleg még nagyon drága.
-
Joshi
titán
Léteznek 7-800k-ért minőségi bringák igen. Neves gyártó terméke legyen mint Merida, Winora, Haibike, Gepida, KTM és még sorolhatnám. Illetve minőségi alkatrészekből álljon mint pl Shimano váltó stb. És végül de nem utolsó sorban legyen rendes szerviz háttere az adott márkának/terméknek.
-
Joshi
titán
Kicsit én is fejlesztettem a bringán. Félve vettem meg az alábbi nyeregcsövet, de egy gyors teszt alapján egész jónak tűnik. Hosszabb távon még nem próbáltam.
Azt a ciklámen perselyt muszáj volt venni hozzá (csak ilyen színben volt)
, mert az eredeti nyeregcső mérete 35mm volt és ekkora méretben nem volt ez a himbilimbis nyeregcső. Végül is minden passzolt, igaz a perselyre vártam vagy 3 hónapot.
-
Joshi
titán
válasz
Somatom #4339 üzenetére
Konkrétan ez van neked?
-
Joshi
titán
Igazság szerint a tető csomagtartóra való felrakással nem is csak a súly a probléma, hanem hogy milyen magasra kell emelni a bringát. Az biztos hogy nem egy egyszerű művelet. Egy 10-15Kg-os bringát még ki lehet tartani nyújtott kézzel, de azért azt megnézném, hogy az én Merida Esspessomat ki tartja ki a magasba.
"Hátsóajtósnál az a kérdés, hogy mennyire félted a fényezést, én az enyémre nem mernék tenni."
Igen, ez is egy probléma habár ezt azért lehet orvosolni. -
Joshi
titán
Mindegyik bringa merev vázas, szóval egyik se való terepre. Én azért szavazok a Gepidára, mert Shimano motoros és váltós, míg a másik Bafangos kínai. Persze ettől még lehet jó a bafangos, de inkább a Shimano.
Egyébként Shimanora van sebesség korlát feloldásos hack, persze pénzért. Illetve én nem olyan rég rendeltem egy telós nyeregcsövet hogy a "kiváló" magyar utakon ne menjen szét az ánuszom. -
Joshi
titán
Ez gyárilag ilyen (Merida Espresso)
-
Joshi
titán
Nekem egy E5000-es motorral szerelt verzió van, de már az is olyan szinten elég még akár egy komolyabb túrára is, hogy elmondani nem lehet. Én csak ajánlani tudom ezeket a Merida brinyókat.
ui.: tudom nem olcsó, de a Meridának komoly szerviz háttere van és nagyon minőségi termék.
Még annyi, hogy a 25km/h korlát is megoldható, igaz fizetős megoldással.
[ Szerkesztve ]
-
-
Joshi
titán
Az újabb motoroknak már elfogadható az ellenállásuk ha nincs rásegítés, de a hagyományos bringákhoz képest mindenképpen van ellenállásuk. Éppen ezért legalább ECO mód ajánlott főleg az edzetlen szervezetnek. A hatótáv az teljesen jó, ECO módban ki megy a világból. Az biztos hogy egy hosszabb túra alkalmával be kell osztani az energiát.
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
válasz
Runner_fxr #4411 üzenetére
-
Joshi
titán
válasz
Runner_fxr #4414 üzenetére
Igen az STUnlocker. De ahogy nézem az STUnlockerrel is kb ugyan azt lehet állítani amit nálad az EP8-on. Annyi hogy nekem az E5000 40Nm-es motornál nem nagyon érdemes piszkálni, mert eleve gyenge a motor.
Új hozzászólás Aktív témák
lo Bevezetés az e-bike-ok, a pedelec-ek, a tuning pedelec-ek és az S-pedelec-ek titkos világába.
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- TCL LCD és LED TV-k
- Autós topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Milyen notebookot vegyek?
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- További aktív témák...
- Lenovo ThinkStation P720 Workstation: 2db Xeon proci + 64GB RAM + Quadro P4000 8GB + 512GB SSD + Win
- HP Pavilion x360 14-ek Convertible - ÚJ - 14" TOUCH notebook - i5-1235U, 16GB, 512SSD, Win11
- DJI AVATA Pro-View Combo drón (DJI goggles 2) - 2 akku, Motion Controller 2 - 1 év garancia
- LETISZTULT PC ÁTLAG FELADATOKRA - AMD R5 5600G - 16GB DDR4 RAM - 500GB NVME SSD
- ASUS VP249QGR IPS, Full HD, 144hz, 23.8, 1ms, Gamer Monitor