Új hozzászólás Aktív témák

  • GalaHU

    őstag

    Ez a segédmotoros 40-es sebességkorlát teljesen idejétmúlt. Lehet hogy egy vidéki kisvárosban nem probléma, de Budapesten sajnos életveszélyes! S nem csak azért mert "senki sem megy 50-el, két lábbal tapossa a törvényt" hanem mert rengeteg helyen legálisan (tábla engedi) lehet repeszteni bárkinek 60-70-el!

    Otthonról a munkahelyem kb 17km, ennek a felében (!) 50 fölötti sebességgel lehet legálisan menni! És megy is mindenki, az autók is, a teherautók is, még a csoffadt BKV is...

    Kb egy éve robogózom, naívan én is vettem egy 50-es Apriliát, hogy B-s jogsival pont jó lesz. Hát konkrétan halálfélelem, mert bár miután legálisan előrecsorogtál mondjuk a Hungária körúton, húztál egy kövéret a zöldnél, hiába szedtél össze 20-30méter előnyt, rögtön utolérnek és minimális oldaltávolságot tartva előznek meg. Te meg közben küzdesz a satnya kerekeiddel a kátyukkal, és reménykedsz hogy nem kerülsz senki holtterébe aki éppen sávot akar váltani.

    Úgyhogy 3 hét után váltottam 125-ösre, azzal már ha elkaptad a rajtot nem értek utól a következő lámpáig mert szépen tudod vele tartani a 70-et (és nem 2km kell hogy elérje mint az 50-esnek) kvázi légüres térben haladhasz a következő megállásig. Városban, két keréken minimum ez a dinamika kell, különben borítékolva van a baj...

    Ősz óta 300-assal járok, mert néhanap kimerészkednék mondjuk a Nullásra, ahol ha nem mész 110-et, ugyan lenne a szitu mint a városban. Szerintem alapelv, hogy semmilyen olyan járművel ne akarj részt venni a közlekedésben ami nem képes az adott útszakaszra vonatkozó legnagyobb sebbességgel menni, és ezt ezt a sebességet rövid időn belül érje is el! Nem véletlen, hogy az olaszoknál nemrégiben betiltották a 125-ösök autópályázását, mert egyszerűen nem tudták tartani a forgalom ritmusát.

    Amúgy ha az SMK-kra rendszám kerülne (szinte minden normális országban van) rögtön érezhetően csökkenne a számuk, mert sokan csak a "nem vagyok megfogható, számonkérhető"-alapon használják és mennek is vele tökön-babon. Ha azokhoz a paripákhoz is kötődne név, mindjárt érdemesebb lenne feljebblépni, mert ha leveszed a sumákságfaktort (tisztelet a kivételnek) akkor nagyon keveseknek érdemes ezeket a pöcsköszörűket használni napi szinten, mint a jóval gyorsabb és ezáltal biztonságosabb 125-ösöket...

    [ Szerkesztve ]

    Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!

Új hozzászólás Aktív témák