Új hozzászólás Aktív témák

  • Somatom

    veterán

    válasz pengwin #91 üzenetére

    Én bátorkodtam írni a Simson köbcentinöveléséről. Olvastad az aláírásomat? Szted van nagymotor jogsim? Ne tippelj, elárulom. 1985 -ös az A kategóriám. Akkor mire ez a Simsonos "vagánykodás"? A Magyar közlekedési "kultúrában" kifejezetten veszélyesnek tartom, ha egy motor legalább 70-80Km/h -ig nem képes tartani az autók dinamizmusát (nem a sebességét, hanem a gyorsítását). A Simson 50 köbcentivel erre nem képes.

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • Geller72

    veterán

    válasz Somatom #101 üzenetére

    ..a bicajosok sem, pedig abból lényegesen több van. 30 éve van(nak) jogsi(ai)m, de csupán az utóbbi 10 évben éreztem azt, hogy ha bicajjal megyek, akkor nem az az elsődleges cél, hogy az árokba lökjenek, ledudáljanak, ordibáljanak velem. Aztán kb egy évvel ezelőtt ez kezd megint visszajönni. :(. De azért arányaiban szerencsére még több az olyan sofőr, aki szép csendben megvárja, míg a szembe jövő elmegy és kikerül. Régen nem volt ez mindig így, folyamatosan figyelnem kellett, volt olyan szakasz, ahol 12km-en 3x menekültek az árokba.

    2x volt 60-as hengerrel szerelt szimóm, szerettem,. egyszer hetvenes, azt még jobban, de ahhoz át kell alakítani sok mást is, ami macera, meg több pénz. A 60-al neccesen, de lehet 70-80 körül folyamatosan motorozni egyenes szakaszon, de hetvenes a minimum szerintem is. Meg ugye másik áttétel. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Geller72

    veterán

    10kw körüli robogó szerintem a városban ingázásra tökély lenne. Elektromosban amúgy is jobban ugranak. Az már akár 2 személyre is jó lenne. Az autópályás hatótáv felezést sem értem, miért nem tesznek nagyobb áttételezést és elektromos sebességszabályozást inkább bele. Tudom, akkor is belepiszkálnának, de így is bele lehet. 150km hatótáv és már ok is lenne. Az elég ahhoz is már, hogy a peremrészekről ingázzon valaki be, akár az autópályán. Pl. Bp. peremvárosaiból simán lehetne használni, ha olcsó lenne és el tudna terjedni. De ez ennyiért megint olyanoknak lesz jó, akiknek van mit a tejbe aprítania, és vagy sznobságból vesz ilyet, vagy valós környezettudatból..utóbbi itthon azért ritkább.. :U

    [ Szerkesztve ]

  • Somatom

    veterán

    válasz Geller72 #102 üzenetére

    Ez több összetevős dolog. A jogsimból élek, ergo félek a biciklisektől. Magam is szoktam bringázni, de csak külföldön, mert kamionnal nem ott állok meg, ahol akarok. Olyankor jól jön a bringa, ha közértbe akarok menni, vagy csak egy kicsit elmenni a putri parkolóból. A helyzet jellemzésére jó példa, hogy nemrég az Android alkalmazások topikban kérdezte vki, hogy miért nincs a Google Térképben bringás opció. Én meg válaszoltam, hogy van, rendszeresen terveztetek útvonalakat bringára. Ahha. Németországban, vagy Svájcban. Magyarországon nincs ilyen opció. Kint símán eljutok A -ból, B -be úgy, hogy nem kell autók által használt úton mennem.

    [ Szerkesztve ]

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz DigitXT #96 üzenetére

    "Türelmet és önfegyelmet azoknak a bringásoknak kéne gyakorolni, akik reflexből zúznak át a piroson"

    Az autósok is ezt csinálják állandó jelleggel. A piros eleje az új sárga. De akkor már ne is beszéljünk az irányjelzés teljes hiányáról, sokan úgy váltanak sávokat, úgy állnak ki a forgalomból vagy csatlakoznak be, hogy csesznek használni, kedvencem amikor a jobbkezes kereszteződésben sem használják sokan, aztán megy az anyázás, hogy kinek van elsőbbsége.

    "És hát van, aki ezt autóval is előadja. Elvileg papírral a kezében"

    Már rögtön ellent is mondtál magadnak, hiszen jogsihoz kötnéd a bringázást, közben leírod, hogy a jogsisok is szabálytalankodnak. Az általános közlekedési kultúránk van túlságosan keletire hangolva és ez ivódik bele az emberekbe gyerekkoruktól fogva. Aztán persze mindenki a saját közegét tartja a közlekedés morális csúcsának, te talán éppen az autósokat. De aki gyalogol, bringázik és autózik is, az pontosan látja, hogy mindegyik tábor tökegyforma, ahol meg kulturáltabb a közlekedési morál, ott az összes tábor egyformán kulturáltan viszonyul egymáshoz és végül mindenki gyorsabban, hatékonyabban, idegbaj nélkül jut el a céljához.

    "Épül bicikliút, azt meg basznak használni."

    Sok helyen a kerékpárút életveszélyes, akár a frissen átadottak is. Olyan huplik, gödrök, kátyúk vannak rajtuk, hogy kiverik alólad a bringát és a frissen átadottak is ilyenek lesznek egyetlen szezon után. Hajtottam már akkora kátyúba kanyarban, hogy az egy dolog, hogy kivágódtam a bokrok közé, de az első villám is eldeformálódott, nem mentem többel 30-nál. Ugyanez igaz arra is, mikor nincs kerékpárút vagy sáv és a bringás nem hajlandó az út legszélére lehúzódva tekerni, pokoli ott az útminőség és ami fontos: Sok autóst csábítja ez arra, hogy megfelelő oldaltartás nélkül, sávon belül előzzön, veszélyesen megközelítve a bringást.

  • Degeczi

    nagyúr

    válasz Stauffenberg #105 üzenetére

    Ráadásul lakott területen belül veszélyesebb a külön (út mellett pár méterre húzódó) kerékpárút, mintha az úttestből lenne leválasztva sáv!
    A mellékutcába-ból kanyarodó autósok nagyon gyakran egyszerűen nem számítanak a külön kerékpárúton érkező biciklisre, így annak hiába van (lenne) ott elsőbbsége, pl. itt, Szegeden is több halálos baleset történt már így...

    Lakott területen kívül más a helyzet, ott nincsenek sűrűn kereszteződések és sokkal nagyobb a sebességkülönbség, ott hasznos a külön kerékpárút.

  • MaCS_70

    félisten

    válasz pengwin #91 üzenetére

    "Én gyalogolok, kerékpározok és tömegközlekedek, és nagyon ijesztő, hogy hányan lelkesednek itt az olyan sumákságok iránt, mint pl. a gyári leszabályozás kiütése vagy a robogók, kismotorok teljesítménynövelése."

    De nem vezetsz segédmotoros kerékpárt, így van egy sajnos megalapozatlan véleményed, ami alapján kritizálsz.

    Ha van ember, aki a gyorshajtás és a nagy teljesítményű járművek ellen van, az én vagyok.

    Van némi tapasztalatom a városi motorosközlekedésről, sőt, motorkerékpáros közlekedésről egy diplomamunkát is volt szerencsém írni.

    A 45 km/órás sebességhatár rettenetesen idejétmúlt. A maga idejében megvolt az oka, de az már régen volt.

    Túlzásnak tartom ugyan a "megölnek 45-tel" és hasonló sirámokat (időnként még manapság is előfordulok a városban egy 40 körül teljesítő robogóval, és ésszel azért lehet vele biztonságosan közlekedni), de tény, hogy ha fel tudod venni a forgalom tempóját, az mindenkinek jobb.

    Egy 60-as végsebesség már éppen megfelelő, némi tartalékkal. Az ilyen teljesítményre tuningolt kismotorok szerintem teljesen rendben vannak, ez még nem száguldozás, hanem kulturált városi közlekedés.

    Az már persze más kérdés, hogy nagyon nem értek egyet azzal, hogy bármilyen motorizált kétkerekűn szerzett igazolás nélkül bárki is vezethessen 25 km/óránál gyorsabb kétkerekű járművet, úgyhogy a B-s jogosítvánnyal kismotorvezetést nagyon nem tartom jó megoldásnak.

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • Tin

    veterán

    válasz MaCS_70 #107 üzenetére

    A 45 km/órás sebességhatár rettenetesen idejétmúlt.
    varosban, ahova a robogo valo, 50 a megengedett az autoknak is. nem ertem, miert akarsz tobbel menni robogoval, ott a nagyobb motor, vizsga, es mehetsz. az valo erre.

  • Ribi

    nagyúr

    válasz Tin #108 üzenetére

    És megint leírod ami idejét múlt. :O
    Eleve csak lassabban tudsz menni mint a többiek, emiatt feltartasz mindenkit.
    50-et a kóbor apácák és a tanuló vezetők tartják be. Illetve a város igen sok részén 60-70 is megengedett.

  • Kisgépkezelő

    senior tag

    Mér kell minden közlekedésről szóló fórumtopicnak addig fajulnia, míg végül azon vitatkoznak emberek, hogy a közlekedésben részvevők közül melyik járműfajták használói a legköcsögebbek? Szerintem meglennénk itt enélkül is. :K

  • DigitXT

    félisten

    válasz Stauffenberg #105 üzenetére

    Az autósok is ezt csinálják állandó jelleggel.
    És ez felmenti a biciklistákat?:D Ne csináljunk autós vs. bringás fórumot, pls!

    Már rögtön ellent is mondtál magadnak
    Valójában nem.:N De ezek szerint sikerült félreértened az álláspontomat.:R
    Összefoglalnám... Ugye a felvetés az volt, hogy "felháborító, hogy az SMKP-s
    hülyegyerekek (sic!) jogsi nélkül száguldoznak, azonnal csináljanak jogsit".:DDD

    Erre mondtam azt, hogy azzal valójában nem lennénk előrébb. Mert egyrészt a
    képzés kritikán aluli, másrészt a hülyegyerek papírral a kezében is az marad...
    De mivel ezt a magát bringásnak mondó követelte, megpendítettem, hogy talán
    a biciklistáknak se ártana a jogosítvány. Hogy attól jobban bicikliznének? Nem!
    Akkor meg minek, kérded Te? Mondjuk a számonkérhetőség miatt. Azonosítót
    rá, és ugyanúgy szúrják tökön, amikor átmegy a gyalogosok közt (a pirosban),
    mint a BMW-st a minap... Sajnos ez is ritka kivétel, de valóban indult eljárás.:K

    Hogy ez macera? Az. Költség? Mindenképp. Sajnos. Viszont ha a forgalomban
    résztvevő egyenrangú félnek tekinti magát, vegye ki a részét a szabályozásból,
    ill. a szabályok megszegésének esetleges következményeiből is. Szerintem.:K

    Arról már hadd ne én tehessek, hogy életveszélyes bicikliutakat építenek.:R

    te talán éppen az autósokat
    Na, értem már a félreértésed alapját. Azt hiszed, hogy én AZÉRT vagyok ilyen
    rossz véleménnyel a "bringásokról", mert én "autós" vagyok... A valóság ezzel
    szemben az, hogy szerintem a gyökér az autóban is gyökér. Teljesen mindegy
    mit vezet éppen, ha beleszarik mindenbe, és mindenkibe. (Rengeteg ilyen van,
    amikor az embernek aktívan kell gépészkednie, hogy más hibáját korrigálja.:O
    Akkor szoktam felháborodni, amikor kb. életveszélyt okoz a szabálytalankodó.
    Ha nincs ilyen, akkor l'art pour l'art nem érdekel. De ehhez kéne bizonyos ész,
    hogy hol lehet, és hol nem. Én se vagyok szent, sem a magam ellensége, így
    felveszem a forgalom ritmusát, az kevésbé veszélyes, mint lassabban tötyögni
    és feltartani mindenkit. Sőt, mivel motorozom (mindjárt jön, hogy azok aztán!),
    bevallom kicsit gyorsabban szoktam menni, mivel előzni biztonságosabb, mint
    mondjuk párhuzamosan haladni egy autóval, ami aztán nem vesz észre/fellök.)

    Meg tudom érteni a sávon belül előzés veszélyei miatti aggodalmaidat, hiszen
    én is közlekedtem Budapesten valódi SMKP-val (tényleg alig vitte a 45-öt). Na
    az aztán életveszély. Mi következik ebből? Bicikliket jó minőségű a bicikliútra,
    ezt az SMKP-s őrületet meg felszámolni, mert manapság semmit se terveznek
    45-nél lassabb haladásra. (Ha meg olyan, akkor tényleg életveszély kategória.)

    Csak hát ez még vagy 20 év, ahogy korábban írtátok. Már vagy 20 éve tervezik.

    Ja és a jogsinál szerintem egy alap vezetéstechnikai képzést mindenkinek, de
    főleg a motorosoknak, jó pár elavult hülyeség (láblerakásért buktatás?) helyett.
    A jogsinak kb. annyi értelme van, hogy az ember hallott már a KRESZ-ről. Ami
    nem volna hülyeség biciklisták esetében sem, ha már az úttesten közlekednek.
    És azon csak röhögni tudok, hogy akkor a gyalogosoknak is... Gyalogosoknak
    ott van a járda, s jellemzően az úttesten áthaladáskor van csak velük probléma.
    Olyat még nem nagyon láttam, hogy valaki az úttesten a sávok között gyalogol,
    mert el akar jutni A-ból B-be... (Falvak közt, út szélén igen, ott sem mindig a jó
    oldalon mennek, valószínűleg azért, mert nem tudják, hol kéne, vagy leszarják.)

  • MaCS_70

    félisten

    válasz Tin #108 üzenetére

    A 45 kevesebb, mint az 50... Szerintem... :F

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz DigitXT #111 üzenetére

    "És ez felmenti a biciklistákat?"

    Senkit nem mentek fel, te kezdtél bele litániákba a bringások szapulásával. Én mindenféle közlekedési formát használok és nem látok különbséget a mentalitásokban, legfeljebb a szabálytalankodások módja és súlya változik a lehetőségek függvényében.

    Aztán ez a "nekem jogsim van, neked meg nincs" érv nagyon sokszor előkerül, de közben közlekedési mentalitásban ez egyáltalán nem mutatkozik meg morális fölényként (bár úgy lenne). Érdekes megfigyelni egy kocsmai beszélgetésben, hogy az autósok simán előadnak életveszélyes, hajmeresztő sztorikat más autósokról, de a bringások/gyalogosok sokkal kisebb kihágásain jobban fel tudják b*szni magukat, mint azon, hogy a minap is majdnem belé szállt szemből egy Q7-es, aki záróvonalon próbált kielőzni egyszerre két kamiont. Az csak egy sztori a sok közül, na de az, hogy a bringás átcsalinkázott előtte a piroson az aztán égbekiáltó, főbenjáró bűn, azonnal össze kéne fogdosni az összeset, KRESZ vizsgaközpontokba kéne zárni őket és rendszámot is viseljenek.

    Teljesen jogos érv a számonkérhetőség (ez a segédmotorosokra is igaz), amiben a rendszámtábla viselése nagy segítség, de közben az egészet valahol a közlekedési kultúra felépítésénél kellene elkezdeni. A jogosítvány előírása pedig nem teremt közlekedési kultúrát, ahogy a rendszámtábla sem igazán.

  • UnA

    Korrektor

    válasz MaCS_70 #112 üzenetére

    "A 45 kevesebb, mint az 50..."

    De neked az életed szokott múlni ezen az 5 km/h különbségen? ;)

  • Somatom

    veterán

    válasz UnA #114 üzenetére

    Már az is gáz, de az 50 az inkább 70, amihez a 45 már hatalmas különbség. Példa: Árpád híd, Buda felé, 70 -es tábla. Simsonnal megyek a szélsőben. De, csak a két belső megy fel a felüljáróra. Tehát, a 45 -öt tudó mocival két sávot kellene átugranom a 70 -nel jövő autók között. Na, az konkrétan az életveszély kategória. A másik irány dettó, ha az ember balra szeretne fordulni a váci útra.

    [ Szerkesztve ]

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • DigitXT

    félisten

    válasz Stauffenberg #113 üzenetére

    nem látok különbséget a mentalitásokban
    Ugyanazt mondjuk: a gyökér az bármit vezetve gyökér. A probléma a fejben van.

    a szabálytalankodások módja és súlya változik
    És a gyakorisága. Pl. a pirosnál megálló bringás is létezik: idén egyet láttam!:D
    Felmerül, hogy ugyanez a személy autót vezetve másképp gondolkodik-e?:R
    Vagy, ha nem, akkor miért nem megy át az összes piroson? Mert nem megy át.

    kocsmai beszélgetésben
    Nem járok ilyen helyekre, így ehhez nem tudok hozzászólni...:F Ahhoz viszont
    igen, hogy az előttem piroson átcsalinkázó bringás bűnét nem kéne relativizálni:
    engem nem az zavar, ha kiválasztódnak! Csak ne az én autóm motorháztetején
    játsszák az evolúciósat: ugyanígy probléma a piroson áthajtó autós, csak ezt is
    relativizálod, hogy átcsúszik az éppen váltó lámpán VS. telibe piroson át / be az
    éppen zebrán átkelő gyalogosok közé. Annyira nem lehet gyakori az utóbbi, HA
    a média is felkapja, híradóba kerül a felvétel / a rendőrök kénytelenek intézkedni.

    Megjegyzem, mikor teherautó csapatja át a piroson, az kb. olyan nekem autóval
    mint autósnak a bringás: laposra vasal, ha nem védem ki a szabálytalanságát...
    Tehát figyelek, és nem vasaltatom ki magam. És nem megyek át a piroson sem;
    és nem ütöm el biciklistát sem, aki átcsalinkázik előttem: max. néha ledudálom.
    (Meg a pirosban átkelő nénikét sem, max. káromkodok egyet, hogy honnan jött.)

    Teljesen jogos érv a számonkérhetőség (ez a segédmotorosokra is igaz)
    Akkor megint ugyanazt mondjuk.:R

    nem teremt közlekedési kultúrát
    Én nem lennék 100% meggyőződve róla, hogy az idecitált külföldi példák morális
    fölényt jelentenének: szvsz sanszos, hogy a számonkérhetőség mértéke más.:K

    Most abból, hogy "átengedi" az autós a gyalogost a zebrán (eleve vicces itt ez a
    kifejezés, hiszen elsőbbsége van, így kötelesség megállni neki, mégis tök sokan
    meglepődnek, mikor megállok nekik), még nem tudod kívülről megmondani, hogy
    ez belső késztetés volt-e (szabálykövetés), vagy fél, hogy a yard lemeszeli.:R

  • Somatom

    veterán

    válasz DigitXT #116 üzenetére

    Pedig, hasznos lenne, ha átvennénk néhány külföldi példát. Németben a 60 helyett, 80 -ért 90 Erzsire büntettek. Ezzel szemben, egy piros lámpáért símán rámérnek az emberre 200 Erzsit, plusz két hétre berántják a jogsit. Úgyhogy nagyon óvatosan kell megközelíteni a lámpát, ha az ember nem akar jogsi nélkül maradni.

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • DigitXT

    félisten

    válasz Somatom #117 üzenetére

    ha az ember nem akar jogsi nélkül maradni.
    Remek példák! Tehát nem arról van szó, hogy a német az valami Übermensch,
    és olyan frankó a közlekedési kultúra, hogy nem pirosozik...:D Hanem szénné
    van büntetve, ha mégis. Meg ugye elveszik a jogsiját, ez is visszatartó erő. Így
    nem mondhatjuk, hogy hülyeség, hogy a bringára is kéne: leszoknának hamar
    a pirosozásról, ha anélkül amúgy nem is vezethetnének. Van erre egy mondás,
    hogy az okos ember nem megy át a piroson, a többieknek pedig tilos.:))

    Szerk: ugye jól tudom, hogy németben ez a rendszám nélküli SMKP sincs?:)

    [ Szerkesztve ]

  • Tin

    veterán

    válasz MaCS_70 #112 üzenetére

    fordítva ültök a lovon, barát. egyrészt, magyarországnak senki nem gyárt semmit, maximum kaphat belőle jó drágán, amit valakik valamilyen célközönségnek legyártanak. és aztán ha harmonizálják a magyar szabályozást, akkor megy, ha nem, akkor nem megy. az "idejétmúlt" 45km/h nem csak magyarországon ennyi, máshol viszont nem vezetnek úgy, mint ott. és azok az országok a célközönség, nem a magyarok.

    szerintem így mindent elmondtam. valaki írta feljebb, és egyet is értek vele, hogy nem szabályozgatni kellene, csak simán betartani a szabályokat, de ahhoz meg közlekedési kultúra kéne, ami meg nincs. ezért "veszélyes" a 45 km/h, ami pont nem feltartás, hanem azért ennyi, hogy hosszabb távon az autósok a robogósok elé kerüljenek, és ne tartsák fel egymást. valaki átgondolta ezt már, és nem "simán kőne a 60 mer elavútt".

    máshol működik. csak ezt akarom mondani, mielőtt megváltanátok a piacot, aminek magyarország annyira marginális kis szelete, hogy ha nem lenne, maximum pár tucattal több maradna a gyártó raktárában az ilyen elektromos motorokból.

  • DigitXT

    félisten

    válasz Tin #119 üzenetére

    azért ennyi, hogy hosszabb távon az autósok a robogósok elé kerüljenek
    Wut? Ugye megy 45-tel, nagy nehezen megelőzi az autós 50-nel (vagy ha nem
    akarja annyira veszélyeztetni + hosszan előzni, akkor többel = szabálytalanul),
    majd a következő pirosnál a robogós előrecsorog (KRESZ engedi), és kezdődik
    elölről az egész. Véletlenül sem tart fel senki, senkit. Pont AZÉRT lett ennyi.:DDD
    Nem lenne egyszerűbb, hogy halad a forgalommal, és nem kell előzgetni?:R

  • Somatom

    veterán

    válasz DigitXT #118 üzenetére

    Ez sem ilyen egyszerű. Igen, az ottani szabályoknak van elrettentő erejük. Ugyanakkor, a németek igénylik a szabályokat. Szabályok nélkül sztem lélegezni sem tudnának. A harmadik fontos összetevő a létbiztonság. Egy normális munkával eleget keresnek ahhoz, hogy ne kelljen kapkodniuk, sietniük, stresszelniük. Saját magamon is tapasztalom a változást. Havonta két hetet "otthon" vagyok, tulképp szabin. Teljesen másképp közlekedek, mint amikor még otthon tepertem a betevőért. Semmi nyomulás, nem számít, hogy hányadik lámpaváltásra jutok át, stb., stb.

    A rendszám nélküli SMKP Magyar "specialitás".

    [ Szerkesztve ]

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • Tin

    veterán

    válasz DigitXT #120 üzenetére

    hogy őszinte legyek, nem tudom, miért pont 45, de egyedül ez tűnik logikusnak. ne a következő lámpán lovagolj, csak gondold át: 45-el nem tartod fel nagyon az autósokat, viszont ha helyzet van, meg tudnak előzni, mert nem mehetsz annyival, mint ők. meg ez felső határ, szóval "elvileg" egy robogónak üzemszerűen ennél is lassabban kellene mennie. elvileg.

    szerintem amúgy nincs ezzel gáz. ha valakinek kevés a robogó, vesz nagyobbat és levizsgázik. felesleges a szabályokat változtatni, amikor van lehetőség nagyobbra váltani.

    [ Szerkesztve ]

  • MaCS_70

    félisten

    válasz Tin #119 üzenetére

    Egy szóval nem mondtam, hogy a 45 km/óra magyar specialitás lenne. Kénytelen vagyok ismerni a nemzetközi hátterét, ez a szakmám.

    Mint ahogy azt is tudnom kell, hogy egy adott helyzetben mindig az összes relatív sebességet kezelni kell. Márpedig egy 45 km/órával haladó, legálisan 40 km/órával hajtható járműnek nem nulla lesz a relatív sebessége a forgalomban legálisan 50, a gyakorlatban inkább 55+ km/órával haladó járművekhez képest.

    És tudtommal már régen nem közlekedéselméleti oka van a szabályozásnak, hanem jogtechnikai.

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • MaCS_70

    félisten

    válasz UnA #114 üzenetére

    A "45 kevesebb, mint 50" arra vonatkozott, hogy Tin fordítva írta fel a relációt.

    A helyes sarokszámok egyébként a 40 és az 50 a KRESZ alapján -- már ha azt néhány magamfajta szabálytisztelőn kívül még betartja valaki.

    Egyébként meg a válasz: igen. Bár szerencsére nem az én életem, de több olyan baleset anyaga is átment már a kezeim közt, amelyeken kifejezetten ez a sebességkülönbség okozott. Az, hogy egy egyébként kifejezetten sebezhető járműfajtát arra kényszerítünk, hogy gyakorlatilag állandó jelleggel veszélyes manőverek (előzés) passzív alanya legyen, közlekedésszervezési agyrém. Az ominózus 5-10 km/órás relatív sebesség pedig külön veszélyes, mivel a manőverek ártalmatlannak tűnnek, ezét kevésbé figyelnek oda rájuk, kisebb oldaltávolságot megengedve, viszont relatíve hosszúak.

    Szóval sokak élete múlik ezen.

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • Tin

    veterán

    válasz MaCS_70 #123 üzenetére

    nézd, én most becsülettel rákerestem erre, és van minden, kezdve az általam is írt logikus válasszal, folytatva mindenféle jogharmonizációs lépést az EU-n belül, és így tovább. hogy miért 45, teljesen mindegy is, mert annyi. ha betartaná mindenki, nem lenne gond, mert az autósok idővel előre kerülnének, ha meg nagyobb a forgalom vagy több a lámpa, akkor nem gyorsulnák le a robogókat, hanem mennének mögöttük 5-el lassabban (naés).

    de újra és újra csak ugyanazt tudom mondani: van több kategória feljebb, tehát kezelhető a dolog, csak vizsgázni kell. az meg amúgy sem árt. én anno megcsináltam a kismotor jogsit 16 évesen, és nem ártott meg. simán kötelezővé tenném ma is.

  • MaCS_70

    félisten

    válasz Tin #125 üzenetére

    Mégis mennyire kell elvakultan jogszabálytisztelőnek lenni ahhoz, hogy valaki ezért szerezzen motorosjogosítványt, hogy 40 helyett 50-nel vezethessen egy olyan járművet, ami egyébként alkalmas az 50-es tempóra???

    Mert az 50-es kismotorok nagy többsége szerencsére azért viszi az 50 km/órát.

    Ha viszont betartanák a 40-et, abból bizony gond lenne! Ezernyi veszélyes előzéssel, feltartással, idegeskedéssel, dudálással, rossz döntéssel, balesetekkel. Mert az egészen biztos, hogy nálunk nem szívesen állna be a legtöbb autós a kismotor mögé, ha az lassabban halad, mint ahogy az autóval haladni lehetne.

    A 45-ös szabálynak logikus története és okai vannak, és ezek ma már gyakorlatilag okafogyottá váltak. Szakmai körökben erről nemigen van vita.

    A kismotoros jogsival kapcsolatban viszont változatlanul egyetértek: hülyeségnek tartom, hogy B-s jogosítvánnyal minden különbözeti nélkül szabad kismotort vezetni. Kb. 1+1 órányi ráképzéssel megnyugtathatóan kezelhető lenne a dolog.

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • Somatom

    veterán

    válasz Tin #122 üzenetére

    Menned kéne egy munkanapot Budapesten egy ilyen zsebköszörűn. Rögtön tudnád a különbséget elmélet és gyakorlat között és átértékelnéd a véleményedet.

    [ Szerkesztve ]

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • Tin

    veterán

    válasz MaCS_70 #126 üzenetére

    értelek, de én meg másképp látom, mert ha mindenki betartja a sebességkorlátozásokat, és odafigyel a motorosokra, akkor korántsem veszélyes a dolog. a biciklisekre is lehet vigyázni, pedig ők lassabbak, a rolleresekre is lehet vigyázni, és a gyalogosokra is.

    annyiban viszont revidiálom az álláspontom, hogy elfogadom a nézőpontod, és valószínűleg nem az az 50 km/h-ra harmonizált kismotoros korlát lenne bármi rossznak az okozója, főleg egy olyan közegben, mint magyarország, ahol az autó az utak királya, és örüljön mindenki, hogy nem ütik el. de te meg kérlek azt értsd meg, hogy európa nyugati felében ez nem így van, és közel sem veszélyes robogóval, biciklivel vagy rollerrel, esetleg gyalogosként közlekedni, mert az emberek vigyáznak egymásra. szóval nem a szabályozás a fő gond, hanem a közlekedési kultúra. és az, hogy a magyar rendőrnek ami trafipaxszal nem megoldható, az nem létezik.

    húsvétkor jöttünk haza anyóstól. egy faluval odébb mértek a jardok, tök egyenes szakasz, településen belül, 50-es tábla. mérnek, mindenki megy lassan, majd kb 1 km múlva van egy szerpentines szakasz felfelé, na, a motorosok oda rajzottak ki, és húzták tövig a motort, kerülgetve minket is mindkét oldalról. mondanom sem kell, előtte 1-2 héttel kente össze az egyik ilyen motoros récer az agyvelejével a lejtőt, anyós mesélte. oké, lenyelem, biztos könnyebb a "tuti" árnyékban trafizni, persze onnan is hallaniuk kellett az ordító motorhangot. kb 3 km múlva, már az autópályán (lejtett) a következő szerencsés motoros cikáz az autók között 160-al, majd egy út szélén álló újabb trafis rendőr a telefonját nyomkodta, miközben ment a trafi. kb onnan 800m-nyire egy lerohadt autó az út szélén, és a sofőr a külső sávban integetett az autósoknak, hogy valaki álljon meg segíteni, nem is értettem, de majdnem elütöttem én is. hívom a 112-t felfokozott idegállapotban, elmondom nekik, és megsértődött az ügyintéző, mert a felfokozott idegállapotban azt találtam mondani, hogy esetleg dolgozzanak, és rámtette a telefont. felhívtam őket újra, és megmondtam a diszpécsernek, hogy rögzítem a hívást, és ha nem intézkedik, este a híradóban hallja viszont magát. ezután kb 15p-el felhív egy ismeretlen szám, hogy miért kritizálom a rendőröket. érted? és kiderült, hogy lecseszték a telefonnyomkodó trafizós rendőrt fentről, és persze aztán mondta, hogy kimennek a motorosokhoz is, meg most megkeresi a lerobbant autóst is, de ő is meg volt sértődve. aztán orbánoztunk egyet, mondtam, hogy nem őt akartam bántani, és mindenki ment a dolgára. de azért ugye abban egyetértünk, hogy ez NAGYON NEM OKÉ ÍGY.

    (#127) Somatom: kizárt. éppen elég volt az a közel 20 év, amit pesten leéltem ahhoz, hogy csak akkor menjek be a városba, ha feltétlenül szükséges.

    [ Szerkesztve ]

  • Somatom

    veterán

    válasz Tin #128 üzenetére

    Nem értem, hogy miért viszolyogsz tőle. Símán túlélnéd ... elméletileg. :)
    Én inkább maradok a gyakorlati tapasztalatnál és megfúratom a Simsont.

    [ Szerkesztve ]

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • Tin

    veterán

    válasz Somatom #129 üzenetére

    pár éve volt, láttam egy biciklist a kocsiból, a dugóban araszolva, futárnak nézett ki, az erzsébet hídról lejövet a pesti oldalon feküdt a buszsávban, mellette valami nyugdíjas nő sápítozott, aki elüthette. a srácot nem merték mozgatni, de nem is tudott szerintem, ő onnan már hordágyban és tolószékben élt tovább... szóval meghagyom ezt a közlekedési lehetőséget a bátraknak.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Somatom #121 üzenetére

    "Ugyanakkor, a németek igénylik a szabályokat. Szabályok nélkül sztem lélegezni sem tudnának."

    Több német céggel/vállalattal is üzleti kapcsolatban vagyunk, imádom amikor a németek egymásnak ellentmondó szabályokkal találkoznak és egyszerűen lefagynak. Szinte érzem a telefonvonalon át az agytekekervényeikből sistergő zárlat füst szagát. :D

  • Somatom

    veterán

    válasz Stauffenberg #131 üzenetére

    Ugyanezt tapasztalom én is. Nagyon viccesek a reakcióik, amikor homokszem kerül a szabályozott gépezetükbe. :)

    [ Szerkesztve ]

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • GalaHU

    őstag

    Ez a segédmotoros 40-es sebességkorlát teljesen idejétmúlt. Lehet hogy egy vidéki kisvárosban nem probléma, de Budapesten sajnos életveszélyes! S nem csak azért mert "senki sem megy 50-el, két lábbal tapossa a törvényt" hanem mert rengeteg helyen legálisan (tábla engedi) lehet repeszteni bárkinek 60-70-el!

    Otthonról a munkahelyem kb 17km, ennek a felében (!) 50 fölötti sebességgel lehet legálisan menni! És megy is mindenki, az autók is, a teherautók is, még a csoffadt BKV is...

    Kb egy éve robogózom, naívan én is vettem egy 50-es Apriliát, hogy B-s jogsival pont jó lesz. Hát konkrétan halálfélelem, mert bár miután legálisan előrecsorogtál mondjuk a Hungária körúton, húztál egy kövéret a zöldnél, hiába szedtél össze 20-30méter előnyt, rögtön utolérnek és minimális oldaltávolságot tartva előznek meg. Te meg közben küzdesz a satnya kerekeiddel a kátyukkal, és reménykedsz hogy nem kerülsz senki holtterébe aki éppen sávot akar váltani.

    Úgyhogy 3 hét után váltottam 125-ösre, azzal már ha elkaptad a rajtot nem értek utól a következő lámpáig mert szépen tudod vele tartani a 70-et (és nem 2km kell hogy elérje mint az 50-esnek) kvázi légüres térben haladhasz a következő megállásig. Városban, két keréken minimum ez a dinamika kell, különben borítékolva van a baj...

    Ősz óta 300-assal járok, mert néhanap kimerészkednék mondjuk a Nullásra, ahol ha nem mész 110-et, ugyan lenne a szitu mint a városban. Szerintem alapelv, hogy semmilyen olyan járművel ne akarj részt venni a közlekedésben ami nem képes az adott útszakaszra vonatkozó legnagyobb sebbességgel menni, és ezt ezt a sebességet rövid időn belül érje is el! Nem véletlen, hogy az olaszoknál nemrégiben betiltották a 125-ösök autópályázását, mert egyszerűen nem tudták tartani a forgalom ritmusát.

    Amúgy ha az SMK-kra rendszám kerülne (szinte minden normális országban van) rögtön érezhetően csökkenne a számuk, mert sokan csak a "nem vagyok megfogható, számonkérhető"-alapon használják és mennek is vele tökön-babon. Ha azokhoz a paripákhoz is kötődne név, mindjárt érdemesebb lenne feljebblépni, mert ha leveszed a sumákságfaktort (tisztelet a kivételnek) akkor nagyon keveseknek érdemes ezeket a pöcsköszörűket használni napi szinten, mint a jóval gyorsabb és ezáltal biztonságosabb 125-ösöket...

    [ Szerkesztve ]

    Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!

  • UnA

    Korrektor

    válasz GalaHU #133 üzenetére

    Érdekes, hogy Rómában vagy Párizsban (stb) ezrével járnak robogón, és még sincs "halálfélelem". Sőt én bicikliztem is ott :K

  • gbors

    nagyúr

    válasz UnA #134 üzenetére

    Hááááááát... Az lehet, hogy halálfélelem nincs, mert bátrak, de én mindkét városban láttam hajmeresztő dolgokat. Róma különösen megragadt bennem, kevesebb, mint egy órája voltam a városban, így az egyik első élményem volt, amikor egy busz lazán átpöccintett egy sávon belül balról előző robogót a szembejövő sávba. Csávó feldőlt, integetett és kiabált egy kicsit, aztán továbbment - ugyanis szembe nem jött senki. De ennyivel akár jöhetett is volna. Tudok még pár ilyet (Rómában autóval voltam, Párizsban gyalog), a darabszámból adódóan nem bizonyíték, de mindenesetre más a benyomásom, mint Neked.

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

  • MaCS_70

    félisten

    válasz Tin #128 üzenetére

    Szerintem sok mindenben egyetértünk.

    A magyar közlekedési kultúra állapotának komoly forrása a rendőrség működése, amiről Te is írtál. Gyakorlatilag 1986 óta dolgozom rendőrökkel, 1994 óta úgy, hogy szakmai partnerük vagyok.
    Komolyan sajnálom őket, mert mindennemű megbecsültség nélkül kell szolgálniuk egy teljesen abszurd működtetésű rendszerben.

    Az én nagy mániám a közlekedésbiztonság, ami némi ellentétben áll az autó és motorbuziságommal -- a biztonságot messze alárendeltnek tartom a vezetési élményhez és élvezethez képest. Szent meggyőződésem (amiben ezért benne van némi iskolai tudás és munkatapasztalat is), hogy nagyon komoly ellenőrzésre lenne szükség a magyar utakon -- csak éppen következetesen és ésszel.

    A világképembe nem férnek bele az azonosító nélküli kismotorok, a következetlenül szabályozott járműkategóriák és a bevételalapú közúti ellenőrzések sem.

    Egy szigorú, de progresszív / skálázott ellenőrzési / büntetési rendszert szeretnék látni, ahol a cél a közlekedés biztonságának a fokozása -- veszélyességi alapon elhelyezett ellenőrzőpontokkal, átlagsebesség-méréssel, képzett rendőrökkel és felkészült igazságszolgáltatási háttérrel.

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • MaCS_70

    félisten

    válasz UnA #134 üzenetére

    1994-ben volt szerencsém pár kilométer erejéig robogózni Rómában.

    Rettegtem tőle, aztán az első sarok után rájöttem, hogy valójában sokkal jobban "vigyáznak rám", mint Budapesten.

    Azóta viszont szerencsére a hazai közlekedési kultúra is sokat fejlődött.

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • MaCS_70

    félisten

    válasz Stauffenberg #131 üzenetére

    Ezt a németes szabálykövetési megfelelési kényszert pontosan a kismotorok kapcsán is megéltem.

    Náluk eleve több lépcsős a rendszer, van náluk MoFa is, tán 25 km/órás sebességplafonnal, ami egyébként nem hülyeség. (Ránézésre meglepő módon sokkal kevesebb vele a probléma, mint a 45-ös kategóriával, ami valójában ugye 40-es.)

    Éppen egy, közlekedési területtel is foglalkozó német kolléga kesergett azon, hogy a Vespája az utolsó szerviz óta megfutja az 50-et, ő meg gyakran enged a csábításnak, és ki is húzatja addig, ami bűnös élvezet, mert tilis, viszont együtt halad az autókkal, ami mindenkinek jó. Ez viszont veszélyes állapot, mert ha ellenőrzik (náluk ezt ellenőrzik), annak komoly következményei lesznek, ráadásul így ő állandóan gyorshajt.
    Úgyhogy vissza kéne vinnie a szervizbe, hogy butítsák vissza a motort, de a jót sajnos könnyű megszokni.
    Végül kiokoskodta, hogy pár km/óráért még nem büntetnek, legfeljebb figyelmeztetnek, ő pedig olyan helyzetben lépte csak át a 40-es sebességkorlátozást, ahol az a forgalom miatt szükséges volt.

    A vicces ebben az, hogy mindezt annak a hatására, hogy meggyőztem arról, hogy néha a szabályok célját és értelmét is nézni kell.

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • UnA

    Korrektor

    válasz MaCS_70 #136 üzenetére

    "dolgozom rendőrökkel ... sajnálom őket, mert mindennemű megbecsültség nélkül kell szolgálniuk"

    Nézd, nem egyszerű ez egy pártállami múlttal rendelkező rendőrség esetén, ahol még nem is tettek eleget azért, hogy a megítélés javuljon.

  • Degeczi

    nagyúr

    válasz UnA #141 üzenetére

    Az elmúlt pár hónap eseményeit látva nincs is kérdés sajnos.

  • MaCS_70

    félisten

    válasz UnA #139 üzenetére

    Dolgozom velük, régen még tanítottam is rendőröket a főiskolán (nem szakmai tárgyra).

    Azt látom, hogy jelentős részük nagyon komoly elhivatottságból szolgál, csakhogy ellehetetleníti őket a bürokrácia, a lehetetlen jogszabályi környezet és a nem elhivatott kollégák (felettesek) magatartása.

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • mzso

    veterán

    válasz UnA #71 üzenetére

    Tavaly, meg minden évben kb. Meg tavaly előtt Ápr 20-ára megszűnt az áramszolgáltatás meg a közlekedés is. Napokig fákat kellett az utakról takarítani, hogy legyen közlekedés.
    Hó mindig esik valamennyi, miután elkotorják meg keményre jegesre lesz járva.
    Jég meg ugye azután is van miután a hó elolvadt az utakról, mivel napközben az olvadó hó az út mellől ráfolyik ami késő délután rá is fagy és a délelőtt jó részéig meg is marad.

  • mzso

    veterán

    válasz MaCS_70 #79 üzenetére

    Max a valóság ironikus. Sznob-divatcikk lett a motorokból. Abszurd módon drágábbak mint a jóval praktikusabb kocsik. Aki motorozik az hobbi-ból pénzköltésnek teszi. (Kivéve max a kis robogókat)

  • mzso

    veterán

    válasz Kroni1 #80 üzenetére

    Nem mindenki tud motorral szánkózni, és nem is biztonságos. És nem mindenhol olyan lapos a környék mint a tó vize szélcsend esetén.
    Errefelé el sem tudnál indulni a legtöbb helyen.

    A C1 kár hogy kihalt, jó kis koncepció volt. Bővíteni kellett volna lefelé meg felfelé is, meg modernizálni.

  • MaCS_70

    félisten

    válasz mzso #145 üzenetére

    Értem. Szóval nagyjából fogalmad sincs az egészről, de ítélkezel.

    Az ismerősi köröm kb. egyharmada használ nagymotort közlekedési céllal, mert számukra praktikusabb mint az autó.

    Azt nem igazán értem, hogy a hobbi miért jelent "pénzköltési" célt, de sokat elárul az előítéleteidről.

    Azt sem igazán értem, hogy egy élvezeti cél (mert a motorozásnak fentieken túl nyilván van élvezeti értéke, célja is) miért lenne sznob.

    A barátaim bő fele motorozik, de egyikük sem (engem is beleértve) teszi ezt sznobságból.
    Ettől még persze nyilván vannak sznob motorosok szép számmal, de rohadtul igazságtalan és bántó egy kisebbség miatt általánosítani.

    MaCS

    [ Szerkesztve ]

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • MaCS_70

    félisten

    válasz mzso #144 üzenetére

    Egész évben használom a C1-et a városban, évente kb. 1-3 hét esik ki amiatt, hogy csúsznak az utak -- amikor kb. a busz sem tud feljönni hozzánk.

    Vidéki mellékutakon nyilván lehet rosszabb a helyzet, de 10-11 hónap a csúszós utaktól azért motorozható, még ha nem is nagy élvezet.

    Ha szegecses gumin a szöges gumit értjük, az legjobb tudomásom szerint tiltott Magyarországon, és ahol megengedett, ott is komoly feltételei vannak.

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • Ribi

    nagyúr

    válasz MaCS_70 #147 üzenetére

    Kicsit erősen fogalmazott, de amikor egy 1000-es motor és egy 1000-es autó egy árban van akkor tényleg nem érted, hogy miért. Van nyilván minőségi különbség, de nem ennyi. Amikor kb. a legkisebb nem 2 ütemű robi is 1 misi akkor az fura.

  • MaCS_70

    félisten

    válasz Ribi #149 üzenetére

    Nemis azt vitatom, hogy a motorok drágák lennének.

    A motorosokra tett igazságtalanul általánosító, becsmérlő kijelentésekre reagáltam.

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

Új hozzászólás Aktív témák