Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • TechArtist

    aktív tag

    válasz M3Ny3'T #49 üzenetére

    Ami(k) 2008 előtt még sehol nem volt(ak), így csípőből, lévén, hogy 2012-es modellek.

  • Puma K

    veterán

    válasz M3Ny3'T #64 üzenetére

    Annyira unalmas ez a rosszul protolt téma.

    Azt kell megérteni, hogy akkor mikor megjelent PC-re 2008-ban az emberek többsége még mindig 1-2 magos CPU-val, 1-2 GB RAM-mal, és valami régi, max DX9c-t támogató VGA-val szerelt gépekkel rendelkeztek...

    Ez mind-mind KEVÉS volt akkor GTA IV-nek...

    Egyetlen egy patch jött hozzá ami ugyan sokat dobott az optimalizáláson, de kész több optimalizálással foglalkozó patch nem jött több.

    A GTA IV a mostani engine-nek volt az "elő" tesztelője amit 5 éven át csiszoltak és optimalizáltak (az már más kérdés, hogy a jelenlegi konzolokon

    Meg kell nézni, hogy csak a textúrák kicserélésével milyen durvára fel lehet tolni a grafikát: GTA IV - Photorealistic build #6 [link]

    Mostanra nem lesz gond, mert az emberek többségének 4-6 magos CPU-ik vannak minimum 3 GHz-cen, minimum 4-6 GB-nyi rammal, és újabb/modernebb felépítésű DX11/11.1/11.2-es VGA-val.

    "Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘

  • Teasüti

    nagyúr

    válasz M3Ny3'T #69 üzenetére

    4 magos procival + 8 giga rammal rendelkeztem, alapból a GTA4-nek meg nem voltak olyan eget rengető felbontású textúrái, hogy 256MB VRAM ne lehetett volna neki elég, tehát ezt szvsz hagyjuk...főleg, hogy maga a game nem használta ki a 4 magot => optimalizálatlanság az akkor már létező architektúrákra is.
    RAM-ból pont nincs eget rengető igénye a játéknak, a CPU-nál viszont a magok száma mondhatni nem számít, ha kicsi az órajel. EGy 4+ ghz-es E8500-as éppen olyan jól (értsd: pont ugyanúgy ugyanabban a konfigban) futtatja a játékot, mint egy Q9xxx de csak 3 ghz körül.
    Az meg hogy a 4 magot mennyire tudja kihasználni, az csak az órajeltől függ:
    az egyik magon elérhető kapacitás határozza meg a többi mag terhelését is, vagyis az egyik magon ha meg tudnád növelni az órajelet, akkor a többi magon is nőne a terhelés (azok eredeti órajelen).
    Nos mivel egy fix tuning esetén minden mag azonos és fix órajelen működik, ezért látni azt, hogy az egyiken 90+ százalékos terhelés van, a többin meg valamennyivel kevesebb.
    Egyszerűen így működik a multithread, kell egy vezérlő elem, ami szinkronizálja a többi magot is.
    És a hardver működési elvéből adódóan szinte lehetetlen 4 magon 100%-os terhelést produkálni élő környezetben: egyszerűen nem létezik 100%-os terhelés, amikor egy processzornak az összes létező eleme egyszerre kap feladatot egy időpillanatban. Csak szintetikus tesztekben.
    A VGA terhelését is elsősorban a CPU határozza meg a IV-ben, ha cpu korlátos vagy, akkor nincs min csodálkozni, hogy a VGA terhelés sem 100%-os.

    A GTA IV nem optimalizálatlan, csak sok ember nem érti, hogy mit is nyújt a játék cserébe a gépigényért.
    Egy olyan sandbox játékot, amit semmi nem múl felül, csak a GTA V.

    [ Szerkesztve ]

  • Teasüti

    nagyúr

    válasz M3Ny3'T #76 üzenetére

    Igazán nincs mit. :)
    Nem véletlenül hangsúlyoztuk annó a IV-nél is, hogy 4x4 ghz-en kell szárnyra a játék.
    4x3 ghz még kompromisszumos, főleg multiplayer alatt.
    Ezért is volt ajánlott az Intel Q9xxx, hisz bármelyik darab felhúzható 4 ghz fölé. :K
    Csak ha adott a jó cpu, akkor válik kardinális kérdéssé a VGA.

    Kíváncsi leszek az V-höz kell(ene)-e gépet fejleszteni. ;]
    Én arra tippelek, hogy nem igazán.
    Amennyire tudom ugyanaz a motor hajtja, mint a IV-et és tovább optimalizálták. Igaz ez?
    (Valamennyi igazsák kell legyen benne, mert viszonylag jól fut a jelenlegi konzolokon is.)

Új hozzászólás Aktív témák