Új hozzászólás Aktív témák
-
Dilikutya
félisten
A hangulat a Vice City-ben felülmúlhatatlan. Miami, napfény, 80-as évek, villódzó neonfények, Michael Jackson, Run DMC és Judas Priest szól a rádióból. Tele van poénokkal, jó karakterekkel, bár ez a többire is igaz.
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
kengyel
nagyúr
Egyszerűen nem csodálkozok a rekord eladásokon. De még több bevétel lenne, ha PC is kiadnák Reméljük lesz belőle valami
kengyel
-
Teasüti
nagyúr
Mit tudsz, amit mi nem?
Nekem mondjuk a vidéki offroad területek jobban bejönnek, mint egy lapos város.
Talán ezért is tudott többet nyújtani az SA a VC-nél nekem, csak a baltával faragott elnagyolt domborzat volt kicsit illúzióromboló.
A VI-ban én örülnék ha maradna ugyanez a koncepció, mint amit az V térképén látni - vagy mit ne mondjak összeollózni az ÖSSZES eddigi GTA térképet batár nagy vidéki területekkel - és meg lehetne fejelni komplex időjárás szimulációval. 4 évszak, téli körülmények, hó(vihar), stb.
Na ez adná szvsz.Mondjuk én azt nem értem az V térképét elnézve, hogy hiába mondják, hogy az egyetlen egy város jóval nagyobb a teljes Liberty City-nél, amikor ránézésre alig foglal magába "pár utcát".
Most akkor itt minden út 6 sávos lenne, vagy miért ilyen szegényes az úthálózat?[ Szerkesztve ]
-
Mister_X
nagyúr
Három fő helyszíne van a GTA sorozatnak: Liberty City, Vice City, San Andreas. LC és SA volt már "hamradik generációs" GTA-kban, Vice City nem. Így az a helyszín került elő utoljára.
"Most kell szerénynek lenni, mert most van mire." --- "All dreams eventually disappear when the dreamers wake."
-
M3Ny3'T
senior tag
válasz TechArtist #58 üzenetére
Bocs, hogy csak aktuális példákkal tudtam előállni...
Biztos vagyok benne, hogy már akkor anno is létezett olyan ár/teljesítményű noti, amire már rá lehetett húzni, hogy gamer.Skype-on lány az informatikusnak: Milyen színű a szemed? Informatikus: #0034ff
-
BDave
őstag
"ebben még nem szerepel Japán és Brazília, ahol még nem kapható a Grand Theft Auto 5"
De már rég kijátszották
-
Ferkósza
tag
Úgy néz ki, megvan a PC-s kiadás dátuma: november vége vagy december eleje /2013 persze / Akkor már nem is kell olyan sokat aludni...
-
M3Ny3'T
senior tag
Remélem egy fokkal értelmesebb lesz a port, mint a 4 esetén...
Skype-on lány az informatikusnak: Milyen színű a szemed? Informatikus: #0034ff
-
Puma K
veterán
Annyira unalmas ez a rosszul protolt téma.
Azt kell megérteni, hogy akkor mikor megjelent PC-re 2008-ban az emberek többsége még mindig 1-2 magos CPU-val, 1-2 GB RAM-mal, és valami régi, max DX9c-t támogató VGA-val szerelt gépekkel rendelkeztek...
Ez mind-mind KEVÉS volt akkor GTA IV-nek...
Egyetlen egy patch jött hozzá ami ugyan sokat dobott az optimalizáláson, de kész több optimalizálással foglalkozó patch nem jött több.
A GTA IV a mostani engine-nek volt az "elő" tesztelője amit 5 éven át csiszoltak és optimalizáltak (az már más kérdés, hogy a jelenlegi konzolokon
Meg kell nézni, hogy csak a textúrák kicserélésével milyen durvára fel lehet tolni a grafikát: GTA IV - Photorealistic build #6 [link]
Mostanra nem lesz gond, mert az emberek többségének 4-6 magos CPU-ik vannak minimum 3 GHz-cen, minimum 4-6 GB-nyi rammal, és újabb/modernebb felépítésű DX11/11.1/11.2-es VGA-val.
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
M3Ny3'T
senior tag
"Azt kell megérteni, hogy akkor mikor megjelent PC-re 2008-ban az emberek többsége még mindig 1-2 magos CPU-val, 1-2 GB RAM-mal, és valami régi, max DX9c-t támogató VGA-val szerelt gépekkel rendelkeztek..."
Bizonyára ezér korlátozta pl. egy ATI 2900GT max felbontását 640x480-ra, minimum grafra.
4 magos procival + 8 giga rammal rendelkeztem, alapból a GTA4-nek meg nem voltak olyan eget rengető felbontású textúrái, hogy 256MB VRAM ne lehetett volna neki elég, tehát ezt szvsz hagyjuk...főleg, hogy maga a game nem használta ki a 4 magot => optimalizálatlanság az akkor már létező architektúrákra is.A textúra csere-bere minden játéknál hozhat brutális látványbéli különbözetet (pl. itt egy az ME3-hoz), tehát ez szvsz megint más téma.
Skype-on lány az informatikusnak: Milyen színű a szemed? Informatikus: #0034ff
-
Puma K
veterán
válasz Dilikutya #68 üzenetére
Milyen hardvernek? A procinak? A VGA-nak?
Mikor először próbáltam akkor egy E8400, 4 GB RAM DDR2, AMD HD 4850 VGA-val szerelt masinám volt majd i5-750, 4 GB RAM DDR3, Nvidia GTX 275 toltam legutoljára ami a saját asztali gépem volt.
Az első konfigon jól ment, de nem tudtam mindent high-ra állítani (a GTA IV-nek ha nem moddol az ember akkor nem kell erős VGA hanem a proci az ami igazán fontos). Közben jött a 1.0.4-gyes patch amit jelentősen javított a helyzeten, és feljebb tudtam venni bizonyos grafikai beállításokat.
A második konfigon, már hibátlanul futott elég szép beállításokon. A multi is jól ment.
Majd egyik régi barátomnak építettem egy elég komoly gépet és azon már 2880x1660-ban toltam, és a VGA-n kívül semmi extra nincs azon a gépen (már aki játszani akar). Konfig és képek: [link]
Jelenleg egy i3-2310m procival szerelt laptopom van ami fizikailag 2 magos, de 4 szálon dolgozik 2.1Ghz-cen, 8 GB DDR 3 RAM van benne, és egy GT555M 1 GB-nyi VRAM-mal 128 Bit-en.
Ezen az asztali gépekhez nem túl acélos teljesítményű laptopocskán csináltam most már jó múltkor GTA IV szervert konkrétan team deatchmatch-et.
Fel is jött 26 ember és eléggé szépen zúztuk egymást, de a játék nem akadt.(#69) M3Ny3'T:
Érdekes én nem találkoztam semmilyen problémával AMD-Nvidia kártyák egyikén sem.
Egy játéknál sosem a minimum rendszerigényt kell nézni, hanem az ajánlottat. Na már most a GTA IV-nél ez szerepelt:OS: Windows Vista - Service Pack 1 / XP - Service Pack 3
Processor: Intel Core 2 Quad 2.4Ghz, AMD Phenom X3 2.1Ghz
Memory: 2 GB (Windows XP) 2.5 GB (Windows Vista)
18 GB Free Hard Drive Space
Video Card: 512MB NVIDIA 8600 / 512MB ATI 3870Az általad említett 2900 GT valószínűleg kevés volt neki. A felbontásváltozás meg nem feltétlen a játék hibája lehetett az akkor driver okozta ami fent volt.
Milyen 4 magos procid volt és milyen órajelen ment?
A GTA IV igen csak egy next-gen játék volt a maga korában.
Az ME3-ban szerintem nincs akkora bejárható környezet, és nincs annyi NPC az utcákon mint a GTA IV-ben van.
A Q6600 már akkor sem volt az igazi. Q8xxx de még inkább a Q9xxx procik jobbak voltak a GTA IV számára. Igaz az órajelnek minimum 3 Ghz-nek kellett lennie vagy legalább... 2.8 Ghz.
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Teasüti
nagyúr
4 magos procival + 8 giga rammal rendelkeztem, alapból a GTA4-nek meg nem voltak olyan eget rengető felbontású textúrái, hogy 256MB VRAM ne lehetett volna neki elég, tehát ezt szvsz hagyjuk...főleg, hogy maga a game nem használta ki a 4 magot => optimalizálatlanság az akkor már létező architektúrákra is.
RAM-ból pont nincs eget rengető igénye a játéknak, a CPU-nál viszont a magok száma mondhatni nem számít, ha kicsi az órajel. EGy 4+ ghz-es E8500-as éppen olyan jól (értsd: pont ugyanúgy ugyanabban a konfigban) futtatja a játékot, mint egy Q9xxx de csak 3 ghz körül.
Az meg hogy a 4 magot mennyire tudja kihasználni, az csak az órajeltől függ:
az egyik magon elérhető kapacitás határozza meg a többi mag terhelését is, vagyis az egyik magon ha meg tudnád növelni az órajelet, akkor a többi magon is nőne a terhelés (azok eredeti órajelen).
Nos mivel egy fix tuning esetén minden mag azonos és fix órajelen működik, ezért látni azt, hogy az egyiken 90+ százalékos terhelés van, a többin meg valamennyivel kevesebb.
Egyszerűen így működik a multithread, kell egy vezérlő elem, ami szinkronizálja a többi magot is.
És a hardver működési elvéből adódóan szinte lehetetlen 4 magon 100%-os terhelést produkálni élő környezetben: egyszerűen nem létezik 100%-os terhelés, amikor egy processzornak az összes létező eleme egyszerre kap feladatot egy időpillanatban. Csak szintetikus tesztekben.
A VGA terhelését is elsősorban a CPU határozza meg a IV-ben, ha cpu korlátos vagy, akkor nincs min csodálkozni, hogy a VGA terhelés sem 100%-os.A GTA IV nem optimalizálatlan, csak sok ember nem érti, hogy mit is nyújt a játék cserébe a gépigényért.
Egy olyan sandbox játékot, amit semmi nem múl felül, csak a GTA V.[ Szerkesztve ]
-
Puma K
veterán
Fú de szépen megfogalmaztad!
rup1u5 meg nagyon szépen megfogalmazta anno.
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Teasüti
nagyúr
Másik topikban már linkeltek egy megszivárogtatott dátumot. Nincs hivatalosan megerősítve, de november vége, december környékére várható.
Gondolkodtam én is egy használt xbox-on, de a gép lenne egy 30-40k, a játék fingom sincs, vmi 50 euro rémlik, meg akkor már kéne egy lcd tv is a dobozhoz, szóval jó nagy kiadás lenne egy kis gta-zásért.
Jobb lesz kivárni azt a pár hónapot.[ Szerkesztve ]
-
feka007
nagyúr
Nekem egy kicsit túl szépnek hangzik ez a november, de reménykedek benne, hátha most az új konzolok miatt kiadják előbb, mint a 4-et.
Én tavaly nyáron majdnem vettem 25k-ért egy teljesen fullos X-et itt PH-n, most nem nagyon látok ilyen jó vételeket.. TV az nálam adva lenne mondjuk. Esetleg ha benyögik, hogy cumi de csak jövőre jön, akkor én sztem rászánom magam. PC-n amúgy szerintem jó volt a 4 is, kb. 350 órát tettem a multijába, nagyon el lehetett vele lenni. Ilyen modok után a konzolosok meg csak folyathatják a nyálukat. -
M3Ny3'T
senior tag
Hmmm...hát rámutattál egy rakat dologra, amiről "Isten úccse" fogalmam sem volt.
Ha ezek a dolgok, amiket leírtál tényleg ilyen módon működnek, akkor inkább hallgatok. Köszi a tech. felvilágosítást.[ Szerkesztve ]
Skype-on lány az informatikusnak: Milyen színű a szemed? Informatikus: #0034ff
-
Teasüti
nagyúr
Igazán nincs mit.
Nem véletlenül hangsúlyoztuk annó a IV-nél is, hogy 4x4 ghz-en kell szárnyra a játék.
4x3 ghz még kompromisszumos, főleg multiplayer alatt.
Ezért is volt ajánlott az Intel Q9xxx, hisz bármelyik darab felhúzható 4 ghz fölé.
Csak ha adott a jó cpu, akkor válik kardinális kérdéssé a VGA.Kíváncsi leszek az V-höz kell(ene)-e gépet fejleszteni.
Én arra tippelek, hogy nem igazán.
Amennyire tudom ugyanaz a motor hajtja, mint a IV-et és tovább optimalizálták. Igaz ez?
(Valamennyi igazsák kell legyen benne, mert viszonylag jól fut a jelenlegi konzolokon is.) -
Ferkósza
tag
Igen, sajnos ez még nem 100%-os. (Bár érdekes módon pl. a CD Galaxis oldalán is kint van a PC port, árral (!) együtt. ) Ha Karácsony előtt kijönne még, az viszont tökéletes időzítés lenne .
Amúgy én is nézegettem a használt boxokat, de aztán győzött az értelem (na meg tv-m sincs hozzá, úgy már sokba fájna... ). -
Firkavadasz
tag
Még hogy a GTA IV nem optimalizálatlan?
i5 2310 4x2.9Ghz sandy, 8GB DDR 3 RAM, HD7850 1100/1250Mhz, 1680x1050-ben az fps simán lemegy akár 30, vagy az alá is. Az 1.4 patch az dob rajta az igaz, de kint van már az 1.7 is.
jah és igen. nekem is eredeti.
A pletykákat az irigyek INDÍTJÁK, az ostobák TERJESZTIK, és a hülyék HISZIK EL.
-
Puma K
veterán
válasz Firkavadasz #80 üzenetére
Érdekes, mert Intel i5-2400 és Intel i5-3450 procikkal sincs gond, HD-ban, full HD-ban és extrém magas felbontáson azaz 2880x1660-ban is gond nélkül azaz simán futnak. GTX 560 Ti, GTX 670 VGA kártyák mellett
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Dilikutya
félisten
Fantasztikus, hogy egy 4 éves játékkal nincs gond négymagos i5-el meg GTX670-el. Mikor hardverek ezek? Ja, hogy ezek 3-4 évvel a GTA IV utániak, ráadásul nem is annyira olcsók? Én kérek elnézést.
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
Teasüti
nagyúr
válasz Firkavadasz #80 üzenetére
"Nem véletlenül hangsúlyoztuk annó a IV-nél is, hogy 4x4 ghz-en kell szárnyra a játék.
4x3 ghz még kompromisszumos, főleg multiplayer alatt."Kevés az a 4x2,9. Ez van. Majd ha felhúzod 4 ghz-re, akkor magas lesz a minimum fps is.
-
Firkavadasz
tag
Én kérek elnézést, hogy nincs olyan processzorom !!
Bocsánatot kérek, hogy ilyen optimalizálatlan bughalmaz játékkal próbáltam meg kompromisszumot kötni.
Vannak kint sokkal szebb grafikus motorral rendelkező játékok és érdekes, mind nagyon szépen fut, csak ez nem. Nem nálam a hiba
Puma K: Talán mert Nvidiara lett jobban megírva?
[ Szerkesztve ]
A pletykákat az irigyek INDÍTJÁK, az ostobák TERJESZTIK, és a hülyék HISZIK EL.
-
Ferkósza
tag
válasz Firkavadasz #84 üzenetére
Hát igen, ez elég gáz, nyilvánvalóan optimizálatlan. 4x4 GHz, azért az nagyon nagy teljesítményigény.
-
Puma K
veterán
válasz Dilikutya #82 üzenetére
A VGA kártyákat csak mellékesen írtam.
A hangsúly a procikon van.
Egy GTX 560 Ti-vel is szépen megy full HD-ban egy i5-2400-zal.Pont nem rég tesztelt egy srác logout-on:
Forrás: [link]
A gépben amivel ezeket az értékeket kapta egy AMD HD 4870 volt. Ha minimum egy GTX 560 Ti lett volna akár az i5-750 vagy i5-2500 mellett akkor magasabb értékeket kapott volna.
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Teasüti
nagyúr
válasz Firkavadasz #84 üzenetére
Még mindig nem érted.
Elolvastad rup1u5 írását?
Miért olyan nehéz megérteni, hogy egyszerűen ekkora a gépigénye. Ez nem egy lineáris szkripthalmaz, mint a kampány módú FPS-ek nagyrésze, amit a grafikával adnak el.
Megvan a 4x4 ghz-ed, akkor onnantól megy a játék, ahogy az elvárható. Ennyire egyszerű.El van nézve, elfogadom a bocsánatkérést.
Nekem sincs sajnos 4 ghz-en ketyegő QuadCore-om, mert sajnálok 20-30k-t egy C2Q 9xxx-re évek óta a GTA-hoz.
Sok másik embernek viszont van hozzá hardvere és ez nem probléma. Mert neked az, az a te dolgod.
Dunát lehet rekeszteni a különböző ultra high def mega texture extra realistic graphics mod GT IV videókkal, amik nem is szaggatnak már szintén évek óta.
Az első i7 generációk óta - ha adott az órajel is -, már nem nehéz kihajtani a játékot. Az, hogy egy elég erős gép bizony pénzbe kerül hozzá, abban nincs semmi meglepő.Amúgy ez a gyári órajele annak az i5-nek? Mi lenne, ha rátolnál mondjuk 1 ghz tuningot?
Problem solved.
(Azt nem tudom a mostani procik mire képesek, de a C2Q-ok idejében 30% tuning tök átlagos volt, még túlméretezett hűtő sem kellett - persze nem gyári hűtővel.)[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Firkavadasz #84 üzenetére
Halkan súgom GTA V-nek sem lesz kisebb gépigénye.
-
ETOM
addikt
Gondolom AMD-nél ez a bűvös 4ghz nem működik csak a 4x5ghz
-
Puma K
veterán
válasz Firkavadasz #84 üzenetére
Ezzel a "Talán mert Nvidiara lett jobban megírva?" kijelentéssel én óvatosan bánnék a GTA IV esetében, mert nézegettem múltkor config beállításokat és ott találtam egy olyan árnyékokkal kapcsolatos beállítási lehetőséget amit csak AMD kártyák alatt lehet elérni.
Na már most, ha annyira "Nvidiára írták" a játékot akkor miért van benne külön beállítási lehetőség AMD kártyára?
A másik meg az AMD kártyák "micro stuttering" mutatványa nem csak a GTA IV alatt jön elő.
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Puma K
veterán
Azért elég a GTA IV-nek 4x3,1 Ghz még 2880x1660-as felbontásban is.
Csupán sokszor van olyan, hogy némely ember nem figyel oda a gépére, és millió és egy alkalmazás fut a háttérben amik alapból eszik a gépét.
Aztán ha indít egy komolyabb alkalmazást ami jobban igénybe veszi a masináját akkor kiütközik a gépe "gyengesége" helyesebben az igénytelenül agyontelepített és teleszemetelt Windows erőforráséhsége.
Az meg nem mellékes, hogy az alaplapi hangkártya is eszi a procit 5-10% között. Ami meg megint levesz a rendelkezésre álló erőforrásokból
És mint tudjuk a GTA IV-nek mi kell? PROCI!
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Teasüti
nagyúr
Dedikált hangkártyám van, háttérben nem fut semmi erőforrásigényes (se vírtó, se más).
4x3,16 ghz-em áll rendelkezésre, hozzá HD5870 1 giga vrammal, win7.
Közepes grafikán élvezhető még a játék single-ben, multiban meg low grafikán hozza csak a gép a stabil fps-t (főleg egy 30 fős deathmatch-ben, ahol röpködnek az RPG-k. Na ott tipikusan bezuhan az fps.).
És még a felbontás is csak 1280-as.
Én még mindig tartom magam ahhoz, hogy 4ghz felett kezdődik csak az élet a játékban.[ Szerkesztve ]
-
ETOM
addikt
De annyira nem megszokott ilyen nagy felbontáson tolni. Kisebb felbontáson jobban izzad a proci nem? Legalábbis mostani nem túl acélos gépemen 1440x900-as felbontáson játszom és nem megy 99%-n gpu legtöbbször. (GTA4)
Gondolom ez köszönhető az AMD processzornak. Persze elégedett vagyok vele így is.
Anno az i7 2600 konfigom se pörgette maxon a GTX 480-st. Azzal már nem voltam elégedett amennyiért vettem és voltak 25-30FPS-k is.. hagyott kívánnivalót maga után.[ Szerkesztve ]
-
Puma K
veterán
Van egy régi barátom aki már 1 éve azzal bízott meg, hogy írjak neki össze egy olyan konfigot amivel tud full HD-ben maximumon játszani a BF3-mal multiban.
Akkor összedobtam neki ezt:
-Intel i5 3450 (4mag, 3.1Ghz)
-Kingston 2x 4 GB / 1600 Mhz DDR3
-Asus DirectCUII GTX670 2 GB
-Kingston V+200 120GB SSD (OS)
-WD Caviar Blue AAKX 500 GB / 7200 rpm SATA III
-FSP Hexa 550W
-Fractal Design Core 3000
Ezzel a géppel egy 42"-os tévén, most már több mint 1 éve játszik HD feletti felbontásban konkrétan 2880x1620-ban
(ez a helyes felbontás és nem a 2880x1660 amivel a teszteket csináltam, csak akkor még ezt nem tudtuk/átsiklottunk efelette)Eddig csak a Metro 2033: Last Light volt ami akadt és "csak" full HD-ban lehetett vele játszani maximumon.
A barátom a Windows 7-et úgy állította be, hogy minden olyan funkciót kikapcsolt ami a számára felesleges.
A Windows témáját kapásból Win98-ra butította le azaz "Klasszikus Windows" témát választotta, és msconfig-ban buherált tovább.Ezen tapasztalatok alapján az a megállapításom, hogy manapság egy modern/újabb felépítésű proci ami Intel, fizikailag 4 magos, minimum 3.1Ghz-cen jár azzal lehet szépen játszani még extrém magas felbontás mellett is ha meg van támogatva a VGA egy erős GPU-val ami a GTX 670 esetében egy elég erős GPU-t jelent.
De van egy másik régi cimborám akinek szintén én dobtam össze a gépét pár éve:
-Intel i5-2400
-Kingston 4 GB / 1333Mhz DDR 3
-Asus DirectCU GTX 560 Ti 1 GB
-Samsung HD502HJ 500 GB / 7,2k rpm SATA II
-WD Caviar Blue AAKS 500 GB / 7,2 rpm SATA II
-Chieftec 450 W
-THERMALTAKE VN40001W2N Commander MS-I
Ő is szintén Windows 7 telepítés után, megcsinálja a super admin fiókot és miután megvan már megy is az msconfig-ba és tiltja le a szolgáltatásokat amik a számára feleslegesek.
Ez a barátom is szokott videókat készíteni, de ő maximum 2560x1440-ban.
A fentebb általam összeállított gépek, és a rajtuk futtatott játékok után az a tapasztalatom és megállapításom, hogy full HD felbontásban multiban is elegendő egy Intel, fizikailag 4 magos, minimum 3.1Ghz-cen járó CPU.
A BF 3 2880x1620-ban minimum 24-26 FPS-re megy le, de amúgy 30 felett szépen tartja magát. Ha csökkentjük a felbontást "csaK" full HD-ra akkor meg be sem esik 30 alá az FPS
Ez a 2 gép mind olyan emberek konfigjai akik csak játékra használják a gépet vagy néha videókonvertálásra és zeneírásra. Minden más felesleges, programot, szolgáltatást kiiktatják.
Vicces mikor megyünk valamerre ismerősökhöz beszélgetni, iszogatni, ötletelni és tegyük fel ez a 2 ember valamelyike beül a vendéglátónk által használt gép elé mert menetrendet akar nézni netről vagy pizzát akar rendelni
és mondjuk lassan indul a böngésző akkor már kapásból indítja a feladatkezelőt és elkezd szörnyülködni, hogy mennyi minden felesleges program és szolgáltatás fut amik eszik a gépet.[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Teasüti
nagyúr
Máskülönben nekem is elég a jelenlegi konfigom, de nem GTA-ra.
Akárki akármit mond GTA-hoz nem elég a 3 ghz.
Kb a GTA IV topik első fele abból áll ki, hogy mi kell a játék alá.
Egy FPS lövöldét még mindig ne hasonlítgassunk ehhez!
GTA-n kívül egyszerűen nem ismerek még egy hasonlóan cpu igényes játékot.
Rupius jól mondta annó, siránkoztunk, hogy fölöslegesek a 4 magos procik, GTA IV óta meg azon siránkozunk, hogy nem üti meg a cpu-nk a mércét.A win eszi a gépet témához meg annyi hozzászólnivalóm lenne, hogy ha én ülök egy lassú gép elé, akkor az SSD hiányán szörnyülködöm, nem a futó processzeken.
Egy mindennapi használatra szánt gépen igenis vannak futó elemek a háttérben, de ez így a normális.
Egy ssd-re rakott OS-nél nincs lassan betöltődő böngésző és hasonló szörnyűségek.
86 process fut nálam a Chrome böngészőt is beleértve és a 2009-es telepítésű Win7-emen még mindig csettintésre történik minden. Igaz semmi erőforrás igényes nincs a háttérben - se 3rd party vírus írtó, se hasonló, aminek ingere támadna terhelni a gépet. -
Televan74
nagyúr
Nagyon eltértetek a témától. A GTA V eladásáról volt szó a hírben. Nem arról, hogy a GTA IV melyik konfigon fut jobban, erre ott a GTA IV topik.
Sorry az offért.
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
Firkavadasz
tag
Nekem minden be van zárva, ami nem kell mikor játszom
Sőt, még az aero-t is letiltom.
Nem hinném az i5 2310 gyenge lenne hozzá, fizikailag 4 magos, és nincs semmi más játékkal gond.
Az meg, hogy a rockstar így tudta megcsinálni, hogy 4x4.00 Ghz kell, az persze nem optimalizálatlan mi?
Na ne etess
A pletykákat az irigyek INDÍTJÁK, az ostobák TERJESZTIK, és a hülyék HISZIK EL.
-
Puma K
veterán
válasz Firkavadasz #98 üzenetére
Feladatkezelőn belül a Folyamatoknál kell körülnézni.
Attól még hogy ki x-elsz egy programot, még mindig futhat a program a háttérben vagy ahhoz kapcsolódó szolgáltatás.
A tapasztalataim és a hardvered alapján a gépednek futtatnia kéne rendesen.
Ha nem megy rendesen akkor valami nincs rendben a gépeddel vagy user error van.
Azt meg meg sem merem kérdezni, hogy eredeti-e a játék és minden patch-et felraktál-e hozzá."Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Firkavadasz
tag
Szia. ha gondolod teamwieverezhetünk, és meglátod, semmi sem fut a háttérben, mármint semmi felesleges dolog. tehát ez kilőve.
defrag a telepítgetés után volt, sőt vírusom sincs a g-data szerint. akkor itt már tényleg nem értem.
nem is érdekes, ez a 3. játék a polcomon, amit soha nem fogok többé elővenni. Első a Crysis1, Far Cry 3 multi miatt.Eredeti persze, már rég nem warezolok, mert meguntam a sok bohóckodást
A pletykákat az irigyek INDÍTJÁK, az ostobák TERJESZTIK, és a hülyék HISZIK EL.
-
Dilikutya
félisten
válasz Firkavadasz #98 üzenetére
2008-ban a 4x4GHz kicsit extrémnek számított még szerintem, tekintettel arra, hogy ahogy böngészem az Intel processzorokat, 1-2 i7 Extreme Processort leszámítva nincs ma sem gyárilag 4GHz-en vagy afölött futó típus, 3.9GHz a sima i7 vége. Tehát, ahogy már leírták, a GTA IV nem optimalizálatlan.
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
Firkavadasz
tag
válasz Dilikutya #101 üzenetére
Még egy utolsó, és tényleg befejeztem ezt a felfoghatatlan dolgot..
Mit nevezünk jól optimalizált játéknak?
Ha egy adott program, gyengébb teljesítményű gépeken is szépen muzsikál.
Mint Pl:
MoH2010 akár.
Volt már alatta 2,4,6 magos procim is, AMD volt mind.. és hd4850,hd5770,6670,7770,gtx460,gts450 oc2,gtx 470,hd7850...
mindig szépen futott, sosem éreztem azt, hogy rossz lenne az fps-em.
és engem nem érdekel, hogy ott nagy a bejárható hely,meg okosak az emberek, él a világ.
nincs gamer gépem, de számomra felfoghatatlan, hogy egy fizikailag 4 magos gépen, amiben 2x4gb ram, és hd 7850 gpu-val szerelt pc-vel nem tudok normálisan játszani. pedig nem a legmagasabb beállításon próbáltam kezdetnek. ugyan ilyen az epflc is. egy szóval: a gta IV egy nagy bughalmaz, optimalizálatlan játék lett, már akkor is mikor kijött, és még ma is. ezt tudja a rockstar is.
[ Szerkesztve ]
A pletykákat az irigyek INDÍTJÁK, az ostobák TERJESZTIK, és a hülyék HISZIK EL.
-
Dilikutya
félisten
válasz Firkavadasz #102 üzenetére
A nem optimalizálatlan erősen szarkasztikus megjegyzés volt, olvasd el még egyszer az elejét is.
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
Ferkósza
tag
válasz Dilikutya #103 üzenetére
Jaja, ott volt az az irónia, igen...
Amúgy én is azt nézegettem, hogy a "gyengécske" 4770k is "csak" 3.9 GHz-et tud, és azt is csak egy magon - négy magon már "csak" 3.7-et, tehát hivatalosan mai napig nincs Intel 4 GHz. És mindezt zsebpénzért, most épp 85 ropiért. (Az Extreme CPU-kat inkább ne nézzük, az tényleg csak Rócsild báró fiainak van.) -
Teasüti
nagyúr
válasz Dilikutya #101 üzenetére
Azt kéne megnézni srácok, hogy egy konzol mekkora számítási kapacitással rendelkezik, meg egy ilyen Intel proci, amikről szó esett:
xbox 360 - vhol 90 GFlops környékén,
Ps3 - ~200 Gflops
Intel i5 2500 - kb 120 Gflops.Erre rájön még az eltérő architektúrából fakadó handicap, ami a konzolportok sajátja és még ezzel együtt is jobb FPS-eket produkál a GTA4 PC-n klasszisokkal jobb gragfikával, élsimitással, anizotróp szűréssel.
Nem értem a problémátokat.
4x4 ghz-et meg nem gyári órajellel kell hozni, egy szaros C2Q 9xxx-ből is a legkisebb tesó a maga 2,x alapórajelével megugorja a 4 ghz-et és már sok éves típusról van szó. Ma már egyáltalán nem luxus a 775-ös foglalat miatt.
Ugyan újabb generációs rendszerem nekem nincs (nincs rá szükségem), de meglepődnék, ha az i5 i7-eseken nem lehetne felhúzni legalább 30% tuningot.
Intelnél ez nem nagy was ist das, gyári hűtővel is tisztességes tuningra képesek elvileg, egy jobb hűtővel meg ott a +1 ghz.AMD-sek meg... Nem tudom azok mennyire tolerálják a tuningot.
[ Szerkesztve ]
-
Dilikutya
félisten
Szerintem nem sok PC-s játékost érdekel a konzolok számítási teljesítménye. Nekünk az a lényeges, itt hogy fut. Nem hiszem, hogy az rendben van úgy, ha 2013-as processzorokat tuningolunk, hogy egy 5 éves játék menjen. De az sincs rendjén, ha a C2D 9xxx szériás, maga korában kurva drága procikat nézzük, tekintettel arra, hogy azok is javarészt a GTA IV után jelentek meg. Nekem olyan érzésem van, hogy ez a játék magasról tesz a hardverek szinte összes képességére, fejlődésére, úgy válik egyre játszhatóbbá, ahogy a nyers erő is egyre több lesz.
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
Puma K
veterán
válasz Firkavadasz #102 üzenetére
A Skyrim egy jól optimalizált játék.
A Valve a Source Engine-je egy jól optimalizált engine (csak már régi).
A Battlefield 3 által használt Frostbite Engine jól optimalizált engine.
Az Unreal 3 engine jól optimalizált engine (sok játék használja).A MoH2010 pont egy lineáris játék, és nem sandbox mint a GTA széria.
Amúgy nagy csalódás volt a MoH2010.(#100) Firkavadasz :
"Szia. ha gondolod teamwieverezhetünk, és meglátod, semmi sem fut a háttérben, mármint semmi felesleges dolog. tehát ez kilőve."
Persze, azért mert te nem tudsz rendesen gépet karbantartani és használni majd én csináljam meg neked
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Teasüti
nagyúr
válasz Firkavadasz #108 üzenetére
Nem egy játék (a sok közül - ahogy a GTA5 sem csak egy játék ). Egész egyszerűen másik ringben játszanak ezek az alkotások.
Mutass egy sandbox játékot, ami összemérhető a GTA-kal!
És teszi ezt a játék korrekt grafikai színvonalon, korrekt környezeti szimulációval.
Bezzeg egy videóvágó programnál senkinek nem fáj, hogy 12+ GB ramra van szükség hozzá a hatékony munkához... Vagy az sem fáj senkinek, ha a legújabb CAD tervező vagy 3D modellező programban 4x4 ghz és/vagy ipari proci kellene a hatékony rendereléshez. Az bezzeg bassza a csőrötöket, ha egy játéknak nagyobb gépigénye van az aktuális elérhető technológiához viszonyítva.
A játék megjelenésekor az asztali gépek még nem voltak erősebbek a konzoloknál.
Manapság sem erősebbek CPU terén az asztali gépek (a mainstream procik legalábbis). VGA-ban köröket vernek a konzolokra, de CPU-ban egyáltalán nem.
Viszont a konzolokat is erősen megjáratja a IV. Mi következik ebből? Igen, nagy gépigény. Minő meglepő...Akkor mondjuk azt a legújabb 3DMark-ra és társaira is, hogy egy kalap szar az optimalizáció, mert alig akar futni a gépekinken?!
És ugye tudjuk, hogy az aktuális szintetikus tesztek színvonalát csak évekkel később követik a játékok. Pont ezért, mert egy előre megírt forgatókönyvvel végigvezet pár eyecandy-n a teszt, míg egy élő - sandbox - környezethez azért nagyságrenddel nagyobb kapacitás kell. Nézd meg milyen tesztprogramok voltak 2008 végén, majd vesd össze a GTA4-gyel színvonalban! Ugye ugye?![ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Dilikutya #106 üzenetére
Nekem olyan érzésem van, hogy ez a játék magasról tesz a hardverek szinte összes képességére, fejlődésére, úgy válik egyre játszhatóbbá, ahogy a nyers erő is egyre több lesz.
És milyen fejlődés van CPU terén 2008 óta, ami a nyers erőt gyarapítja?
Nekem csak a csíkszélesség csökkentése jut eszembe, semmi más. Még mindig 3 ghz alatti alapórajelek vannak, semmi gyorsulás... Csak energiahatékonyságban van fejlődés szinte.
Ezért érdemes tuningolni, egye meg az a proci a 200 wattot, ha cserébe normálisan fut a GTA!!VGA terén is azért nem látványos az előrehaladás a játékban, mert dx9-es játékról beszélünk.
Dx10 után kezdődik csak a reform a hatékonyságban. -
Dilikutya
félisten
Miért ne baszná a csőrünket, ha egy játéknak nagyobb gépigénye van az aktuális elérhető technológiához viszonyítva? A CAD szoftverekre ez messze nem igaz, ott ezt a fejlesztő nem engedheti meg magának. Másrészt ott az erőforrásigény függ attól, mit, mekkorát csinálsz. Ráadásul a CAD szoftver bevételt termel, és költségként is elkönyvelhető.
Az viszont kicsit ciki, ha a hatékony működéshez a GTA-nál olyan órajelek kellenek, amik még a 2013-13-as csúcs asztali processzoroknál is ritkák. Nem lenne baj, ha nem egy 2008-as játékról lenne szó. A San Andreas is elég élő volt, viszont az a maga korában is réginek számító gépeken is szépen futott.
Lásd be végre, 4x4GHz egy 2008-as játéknál gáz.Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
Puma K
veterán
válasz Firkavadasz #116 üzenetére
Nem vert senki, senkinek a fejébe semmit.
Ő azt írja, hogy 4x4Ghz szükséges tapasztalatai szerint, hogy jól fusson a GTA IV.
Én azt tapasztaltam, hogy 4x3.1 Ghz elég még extrém magas felbontásnál is a GTA IV-nél és még sok más játéknál is megfelel az a 4x3.1 Ghz full HD-tól nagyobb felbontás (2880x1620) esetén:
Batman Arkham City
Metro 2033
Crysis 3
Bioshock Infinite
Far Cry 3
Mafia 2
Dota 2
Outlast
(és még a többi játék)"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Teasüti
nagyúr
Éppen 3,16 ghz-en megy a 4 magos quad-om és jelenleg 1280-ban játszok közepes beállításokkal és átlag 30 fps-em van, nem ritka, h lemegy akár 20 alá is.
GTA4 topik meg azzal van tele, hogy 4x4 ghz-en milyen jó játszani.
Nos akkor?(#115) Dilikutya
Milyen csúcs cpu? Ki mondta neked, hogy ezt az órajelet gyári értékekkel kell teljesíteni?!
Intel-eket úgy tudom szénné lehet húzni, de legalábbis a játék idejében árusított C2Q-okra simán rá lehetett tolni 1-1,2 ghz tuningot és még csak extrém hűtés se kellett nekik. Meglepődnék, ha az új generációs Intel-ek erre nem lennének alkalmasak. -
Dilikutya
félisten
Értem én, hogy húzhatod, de attól még gáz, hogy egy 5 éves játéknak mai csúcs CPU órajele kell. Tehát 2008-ban nem volt semmi, ami alapórajelen elég lett volna. A legtöbb ember nem húzza ám a PC-jét, és egyébként sem tuninghardverre kell programot írni.
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
Burt1793
veterán
Nekem i7 2600k, 8 giga ram és csúcsidőben 2db gtx560ti 2 gb volt a konfig. Az 1.0.4.0-s patchel, 4,5 ghz-re húzott procival, 950 mhz-re húzott kártyákat, leszedett házfalakkal és egy rakat könyvvel a házon, hogy ne rezonáljon ezerrel, sikerült folyamatos 100 fölötti fps-t elérni fullos beállításokkal, 1920*1080-on.
Mindezt 2011 nyarán.
Nagyon sokat kellett bénázni szoftveresen is, ez egyszer jött össze, így kijátszottam, azóta nincs fent... Utoljára a gta 4-gyel játszottam, remélem kijön az 5.
Ui.: A kiegészítők szarabbak voltak, max beállításokkal 40-50 fps sikerült...
Hiába, akkor még ennyire "kocka" voltam. Most nem veszem majd ki a másik kártyát a másik gépből, bár ki tudjaAz i7-esen egy nagy noctua hűtő van, 6 gigahertzet is bír folyamatosan, de nem akartam kínozni, amúgy is a kártyák bírták kevésbé, de nagyon állat volt!
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
Igen, bár most már kell is húzni, látva ezeket a 4000-es szériájú i7-eseket... [link]
2 év alatt mennyit fejlődött már megint az egész.
Viszont pont ott van az én 2600k-m viszonyítási alapként a grafikonokon. Fogyasztásban jó és mivel úgyis netezésre használom nem kell nagy erő. Az, hogy szinte szervergépként dolgozik, meg sem kottyan neki.
Mindegy, még két évig nem cserélem le. -
Puma K
veterán
"Nos akkor?"
Én jelenleg egy laptopról játszom (Intel i3-2310M 2,1Ghz 2 core, 4 threads (HT), 8GB 1333MHz DDR3, Nvidia GT555M 1GB/128Bit GDDR5, Seagate 500GB/7200 rpm). Az FPS ritkán beesik.
Anno néztem Fraps-szal és kb 17-25 közé megy egy nagyon rövid időre, de amúgy jól tartja magát 30 FPS környékén, van mikor felmegy 40-50 körüli értékre.Az alábbi beállításokkal játszom:
Amikor meg 2880x1660-ban játszottam akkor nem volt FPS drop semmilyen szinten, pedig másfél órát játszottam kimaxolva akkora felbontásban.
Az a QX6700 nem mai darab, és anno Q6600 sem volt az igazi még 2.8-3Ghz környékén sem.
Tapasztalataim szerint i5-750, i5-2400 és i5-3450-es procikkal már nagyon jól futott. Sőt a már általam annyiszor emelgetett 2880x1660-as felbontásban egyszer sem rezzent meg a játék, pedig másfél órán keresztül játszottam akkor. Fontos még azt megjegyezni hogy abban a gépben SSD+HDD kombó volt ami lehet megint rátett egy lapáttal a rezzenéstelen (FPS drop mentes?) játékélményre, plusz a Windows is olyan szinten le van butítva azon a gépen, hogy Klasszikus Windows téma van beállítva (Win 98 kinézet), plusz minden egyéb felesleges szolgáltatás ami fut a háttérben de nincs rá szükség ki lett kapcsolva mindez Windows 7-en.
Szóval mind hiába a hardver, ha a szoftver nincs finomhangolva akkor meg van lőve az egész.
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
#57919488
törölt tag
Irjatok meg nyugodtan 100+ hsz-t OFF-nak ...