Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz #06658560 #3 üzenetére

    "Roncsolásos terheléspróbára minden darabnál?"

    Van olyan hely, ahol alkalmazzák. A nagynyomású csövek és tömlők esetében minden darabot a névlegesen megengedett nyomás felett tesztelnek. Ami rongálódik, az megy a szemétbe vagy az újrafeldolgozásba.

    A gyártás végi minőségellenőrzésnek pontosan az a feladata, hogy a szemmel nem látható hibát tartalmazó termékeket megtalálják.
    Jelen esetben egyszerű a minőség ellenőrzés. A megengedett fordulatszám fölött kell pörgetni a propellert és a forgatótengely párhuzamosan egy ütésszerű erővel kell megterhelni. Ha nem tartja az alakját, az utolsó ellenőrzés óta legyártott összes példány kukázható.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Snoop-y

    veterán

    válasz #06658560 #3 üzenetére

    Pl a repulogep kritikus alkatreszeit felszereles elott illetve bizonyos megtett km utan rontgenezik illetve mas mereseknek vetik ala.

    [ Szerkesztve ]

    New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

  • ViZion

    félisten

    válasz #06658560 #11 üzenetére

    Legtöbb cégnél az van, h a szerverükről letöltjük. Megvan adva, h mihez férünk hozzá, meddig, mi a jelszó, etc. Szal. 2 nap múlva már a link sem él... Biztos törhető, de ahogy írták is, a kritikus részeknél komoly vizsgálatok vannak. Mi "zöldbe" vagyunk és így is van cég -élelmiszeripar- ahol 100% kontroll van érkezéskor, azaz mindent átmérnek.

    Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz #06658560 #13 üzenetére

    "megtalálja azt a pontot, ahol nincs megadva méret"

    Gépiparban nincs ilyen helyzet.
    Az alkatrész minden felülete méretezett. Ahol nincs feltüntetve egy méret, ott automatikusan a kapcsolódó szabvány érvényes. Például, ha egy tengely végén csavarmenet van, elegendő az átmérő és a hossz jelölése. A többi méretet a szabvány adja.
    A szabványtól eltérő paramétereket ugyan elő lehet írni, de nem szokás, mert kézzel kell legyártani, vagy szerszámot kell készíteni hozzá. Mind a kettő nagyon drága megoldás.

    A szabványok biztosítják az általános biztonságot. Például egy emelődaru, a szabványok kikerülésével könnyebb és nagyobb teherbírású lehetne. De nem szívesen vállalja be a gyártó, mert egy baleset után az összes érintett hatóság a gyártónál ellenőrizne. Ha valamit elterveztek komoly büntetés a jutalom. Akár az egyéni felelősség megállapításával is.

    De minden szabvány és ellenőrzés ellenére előfordulhat széria hiba. Ez esetben az összes gépet, járművet visszahívják javításra.
    Előfordulhat olyan helyzet is, hogy gyártás közben nem tartják be a gyártási előírásokat. Például a fröccsöntött alkatrészt túl magas vagy túl alacsony hőmérsékletű alapanyagból készítik. Ez esetben jön szóba a korai anyagelfáradás. Ekkor elegendő a hibás gyártású alkatrésszel szerelt gépeket visszahívni.

    Akkor van baj, ha az eredeti tervrajzokat vagy gyártási utasításokat lehet manipulálni.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz #06658560 #16 üzenetére

    A szabvány az szabvány. Nemzetközi egyezmények biztosítják a betartását.
    A Ford nem saját szabványt alkotott. Az európai gyáraiban is az amerikai szabványú alkatrészeket használják.
    A gyártó és felhasználó kétoldalú szerződéssel térhet el a szabványtól. Nyilván ez esetben azonos a két fél.

    "Egy karosszériát évi százezres darabszámban kézzel vicces is lenne legyártani."
    Ennek mi köze a szabványhoz vagy az attól való eltéréshez?

    A karosszéria elemek nem szabványosak. Nem lehet cserélni az autómárkák között. (Ez persze csak általában igaz. Az egy kézben lévő de márkák között szabad az átjárás.) Viszont a saját alkatrészei esetébe is tartani kel a méret tűrést. Ha nem akkor úgy járnak mint D@cia. Egy ajtócseréhez legalább 5 új ajtót kellett bepróbálni, mire egyet sikerült beépíteni, (a szocialista időben).

    "A szabványos eltérést a hajadra kenheted, ha nem méretezett, hanem a 3D mondja meg mennyi legyen, s meghekkelik a modellt: a gyártó mutogatni fog a modellre, hogy ezt kapta, ez alapján gyártott."

    A szabványos eltérést tűrésnek hívják. De az alkatrész gyártási pontossága vonatkozik. Nem az alkatrész lapvető tulajdonságaira. Egy M5 méretű csavar alakját egy szabvány határozza meg. A gyártási pontosságot egy másik.
    Minden alkatrész tervezett a nagyobb vállaltoknál. A tervek alapján készülhet 3D. De továbbra sem szabad elfelejtkezni a minőség ellenőrzésről. A gyártás teljes folyamatában jelen van. (Kivéve a F@rdot, mert 40 km futás után, mind a két lízing Fiestán kiült a rozsda a kerékagyakra.)

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Új hozzászólás Aktív témák