Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Ez sokkal jobb cuccnak tűnik, mint a Witcher 3. Ehh... sokkal jobbnak, mint most az E3-ról bármi, amit eddig átfutottam (már majdnem végigértem a listán).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz ripla #113 üzenetére

    "sokkal jobban bele tudja magát élni a játékos, hogyha FPS nézetben tolja"

    Annak is megvan a maga előnye/varázsa, mikor a karakter szerepébe kevésbé, de magába a mesébe annál jobban beleéled magad. Mozi(/színház) szerű hatást ad, mikor a társalgások során hasonló kameraállásokból mutatják a beszélgetés összes résztvevőjét, a "főhőst" is beleértve.

    Inkább az itt a vízválasztó szerintem, hogy kardozni nagyon béna látvány lehet FP nézetben, mert nagy képernyőterületet takar ki időnként a suhintó acél, valamint valódi 3D nélkül nehéz felmérni a távolságot (ami lőfegyvernél szinte mindegy, de az egy méteres kardnál nagyon nem), szóval ha nem rohannak közel hozzád az ellenfelek (mondjuk szoktak, de talán épp ezért is, már TPS-nél is...), sokszor csak a levegőbe suhintgatsz.

    A másik, hogy nehézkes, sokaknak akár szinte lehetetlen csapattársakat (mármint akik nem értenek meg hang alapú parancsokat) vezényelni FPS-ben, míg a TPS nézet már egy jó kompromisszum lehet erre (csapat-irányítás szempontból még mindig nem olyan jó, mint az égbe felküldött kamerás taktikai nézet, de ezerszer jobb, mint az FPS, ahol kicsi a FOV/látómező, így nagy szögsebességgel kell sokat forgatni a kamerát oda, ahova mutatni akarsz a társaknak valamit, aztán visszakeresni hova akarsz lőni/ütni te (hacsak nem maradsz mindig a hátuk mögött, de azt szokták szorgalmazni, hogy legyen a játékos a frontvonalon, vagy elsősorban rád rohannak az ellenfelek).

    Lövöldözni szerintem jobb FPS-ben, mint TPS-ben, a mai napig szoktam tapasztalni olyan apró perspektíva-hibákat, hogy nem is pontosan a célkeresztbe lő egy fegyver (most nem a véletlen szórásról beszélek, a ~0 szórású lézerpisztoly is ilyen), na meg igazából "csalás" ha belátsz a hátad mögé. (Persze kanyarodjunk vissza, hogy csapattársat irányítani meg nehéz FPS-ből, és ott meg az az irreális korlát, hogy a valósághoz képest picike a látómező és mindenkinek mutogatni kéne kiabálás helyett...), de talán ezért játszik jobban össze a fent tárgyalt társalgási kamerapózokkal (hogy ott se visz bele a főhős fejébe).

    A "taktikai kamerás" harcok pedig szerintem leginkább arra hasonlítanak érzésre, mint ha a csapatot egy plusz fő, egy láthatatlan szellem (vagy "isten", a sors keze, drón, stb) irányítaná. Főleg akkor éreztem ezt, mikor a DAI megengedte (legalább is PC-n és talán patch-ek után?), hogy teljesen szabadon röpködjön a kamera pont úgy, mint ha egy lebegő szellemjátékos belső nézete lenne, aki körbesuhan a talaj/padló felett a karakterek közt, vagy elemelkedik az égbe és onnan néz le, közben pedig vezényel mindenkit egyformán (főhőst és társait is). Ez még jobban kiveszi a játékost a főhős fejéből és mozifilmet csinál belőle (vagy akár vicces módon kialakít egy új szellem-játékost, ahogy írtam hogy nálam tette).

    "nem lesznek töltőképernyők"

    A TW3 egy gyors PC-n ~5x gyorsabban betöltött, mint a fix hosszúságú story book játékideje. De lényegében ugyan ezt csinálja a legtöbb single-player PRG(-szerű) játék a töltőképernyők helyetti videókkal, ami nem áll le fix X összidőtől hamarabb, amit a leglassabb platform átlagos töltésidejének felkerekített értékére szabnak (vagy ha kegyes, akkor esetleg kisebb szegmensekre van bontva a hosszú átvezető, és egy-egy szegmens végén leáll, ha már kész a töltés és kitartóan csapkodja a játékos a billentyűzetet, hogy megnyomódjon a gomb pont a két szegmens közti másodpercben).

    Ez szerintem nem csak azért van, hogy összehangolják a platformokat a legkisebb közös nevezőre (PC-n is legyen olyan lassú, mint konzolon), hanem része a rákfene koncepciónak, hogy maximalizálják az effektív játékidőt, elmondhassák, hogy 100+ órás a játékuk, amiből 1 óra a sok-sok kis töltővideó (rengeteg idő összejön a pár másodperces kis töltelékekből is, ha ezerszer ismétlődnek egy végigjátszás alatt).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz oriic #118 üzenetére

    Dadadaaaaammmmm :P

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Jó, nem volt még implantátumom, mármint játékban se (kivéve talán a Mirror's Edge reboot legelején a beatlink, vagy mi, a sok reklámmal - vagy úgy általában a HUD a healthbar-al, stb :D de a Deus Ex pl. kimaradt), csak arra céloztam, hogy a Dead Space is csinált valami hasonlót, amiről úgy rémlik egyesek innovatívnak tartottak akkoriban (mondjuk inkább azt, hogy nincs fix HUD, hanem a hátán van a healt bar), szóval próbálkozni lehet. Pl. annyi a egész, hogy kihagyja az "overlay" a karakter körvonalát (és talán még minden irányba kicsit az élek mentén, hogy "harmonikusabb" legyen a vágás), csak a játékos figura előtt van.

    Amúgy én jobb szeretek FP nézetben lövöldözni, főleg ha nincs irányítható csapattárs.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák