Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    nagyúr

    A KBA által kifogásolt szoftveres funkció állítólag késlelteti a motor hűtőrendszerében az üzemi hőmérséklet elérését,

    Nem teljesen értem, én eddig úgy tudta, hogy a hideg motorban jóval több káros anyag keletkezik, így valójában pont az a cél, hogy minél előbb legyen üzemmeleg a motor... :F
    Erre kiderül, hogy direkt minél később akarják elérni az üzemmeleg hőmérsékletet?!

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz #59063552 #13 üzenetére

    Nem, a dizel autok azert felelnek, hogy te 8 evvel korabban halsz meg es nem all fel a pocsod 40 evesen.

    Esetleg valami érv, ami ezt a magasröptű megállapítást alátámasztja?
    40 feletti vagyok, jelentem merevedési gondjaim nincsenek. Lehet rossz példa lennék? :DDD
    A diesel autókról az jut eszembe, hogy van ismerősöm, aki 47 évesen halt meg tüdőrákban (dohányzott), most szombaton meg a nagynénémnél voltam, aki 83 évesen is napi egy dobozt szív és köszöni szépen, jól elvan. Tehát egyének és egyének között is nagy különbségek vannak.

    Szóval ostobaságot ne terjesszünk már... :U

    Egy idiota fasz volt az, aki engedte a dizel autok gyartasat. Aruszallitas, szemelyszallitas oke, de szemelyauto..

    Az ugye megvan, hogy a személyautók a legkevesebb mennyiség ebből? Az áruszállítás és személyszállítás terén messze több káros anyag jut a levegőbe, mint a személyautóknál. Szóval az érv megint fals és tévedésekre alapoz.

    BTW függően attól, hogy melyik szennyező anyagot nézzük, ez még rosszabb is lehet arányok tekintetében. NOx kibocsátás terén például a hőerőművek messze meghaladják a járművek által felszabadított mennyiséget. Ilyen téren érdekes amúgy, hogy Franciaország jobban áll (a sok atomerőművének köszönhetően), mint például Németország (amely leállította az atomerőműveit, és hiába a zöld energiába fektetett pénz, jelenleg is főleg hőenergiából látja el magát, illetve importál - például francia atomerőművekből termelt energiát...

    Mivel az autokat te kozvetlenul beszivod.

    Az áruszállító és személyszállító tömegközlekedést biztosító személyszállító járművekét is. Sőt, a hőerőművekét is. Vagy gondolod, hogy Budapesten nincs hőerőmű?

    Viszont ez a dizel szarkupac kozvetlen elotted megy el napi szinten, mig egy tanker eleg ritkan.

    Ebből látszik, hogy nemhogy rossz irányba nézel a lovon, de rossz lovon ülsz. Nem a diesel vs. benzines történetről van itt szó, hanem be kellene tartatni a környezetvédelmi előírásokat. Amíg a BKV Volvo 7700-as konkrétan koromfekete füstfelhővel megy el előttem, kimeríti a "diesel sz@rkupac" fogalmát. Inkább arra illik a megállapítás, mint egy Euro6-os, karbantartott diesel autóra...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz floatr #48 üzenetére

    Elektromos és üzemanyagcellás cuccokkal. Értem, hogy fejlesztések... de mindez szintén ennek a rohadék tagadásnak meg lobbinak a következménye, hogy nincs kész az igazi megoldás

    Az ügyemanyag-cellás rendszerek relatíve kiforrottak, évtizedek óta működnek a legkülönfélébb helyeken. Csak éppen drágább, mint egy belsőégésű motor vagy turbina. A hidrogént pedig legolcsóbban még mindig földgázból tudjuk előállítani, szóval "tiszta" energiaforrásnak azt sem hívhatjuk.

    Ehhez nem kell lobby, ez egyszerűen üzlet. Persze, a kormányoknak megvan a lehetősége, hogy korlátozásokat vezessenek be, de azoknak ésszerűeknek kell maradnia, különben vagy a nép fogja politikailag megbüntetni a döntéseket hozó pártokat, vagy a cégek fogják elkerülni az adott piacot. Elöbbire hazai példa volt ugye a taxisblokád a drasztikus üzemanyag-áremeléskor, utóbbira példa a norvég autópályák esete, ahol az elektromos autók ingyen közlekedhetnek, viszont annyi elektromos autó van arra, hogy az autópálya-üzemeltető kongatni kezdte a harangokat a bevételek elmaradása miatt...

    10-ből 7 dízel fossa magából a füstöt egy kövér gáznál, ami városban gyakorlatilag minden kereszteződés.

    A probléma az, hogy egy karbantartott diesel autónak nem szabadna így viselkednie. Itt a karbantartás és a műszaki vizsgán tapasztalható korrupció, illetve a tulajdonosok ügyeskedése, pontosabban ezek nem megfelelő szankcionálása az, ami miatt ilyen a helyzet...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

Új hozzászólás Aktív témák