Új hozzászólás Aktív témák

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz wolfman #10 üzenetére

    Hát nemtom, én úgy emlékszem Hitman játékokban is akkor voltál "true hitman", ha észre sem vettek meg a célponton kívül nem öltél meg senkit. Én csak azt értem, hogy nem teljesen értem a problémádat. Lopakodásra ugyanannyi lehetőség van mint gyilkolászásra, a pályatervezése a Dishonored játékoknak ilyen szempontból kimagaslóan jó. A skill tree meg szerintem teljesen természetes, hogy az ölést "preferálja"...lopakodásra mégis milyen csilli-villi játékmechanikai elemeket meg skill-eket szeretnél? A szokásos "laposkúszás", hangtalan lépés, falon átlátás, fojtogatásos kiiktatás, közeli ás távoli hatótávú altató fegyvereken, esetleg a pályán való manőverezést megkönnyítő skill-en (Blink/Far reach) kívül? Nem nagyon lehet mást a csatasorba állítani, pont a lopakodás jellege miatt: A játék lényege ilyenkor hogy kerüld a konfliktust, vagy mindenkit csendesen, szeparáltan iktass ki, vagy egyáltalán ne is menj a közelükbe. Ehhez pedig más skill nem kell.

    Ja igen, hogyishagyhattam ki, lehet időmegállítós skill-t bedobni a közösbe (van), láthatatlanná tevő skill-t (nincs), ellenfeleket megvakítós/meghülyítős skill-t (gyakorlatilag nincs, bár a Mesmerize végülis ilyesmi), meg ellenfelek mozgását manipuláló skill-t (van). Tényleg sok hiányzik, vagy tényleg olyan sokkal jobban lehetne még bővíteni a lopakodós eszköztárat? A részemről mindkét kérdésre határozott nem a válasz.

    Reklámokban meg persze, hogy az agyba-főbe kaszabolást fogják mutogatni, lopakodós reklámvideót nem lehet csinálni, mert a lopakodásban pont nincs semmi látványos.

    A játék narratív szempontból/okból "büntet" azért, ha ölsz (bár ez a büntetés is elsősorban NPC-k sorsában vagy a befejezésben manifesztálódik csak), mert van benne egy morális iránytű. Ami végülis valahol logikus is, még ha nem is feltétlenül elegáns megoldás: Milyen vicces is az, amikor egy másik játékban te vagy a főhős, a jó, a megmentő, közben meg az utad során simán lekaszabolsz egy rakás másik olyan embert, akik nem feltétlenül gonoszok, vagy tiszta szívvel és örömmel vesznek részt a te szempontodból gonosz cselekedetekben, csak az ellenlábas rendszer részei és kész. A Dishonored ezt nem így fogja fel, az öldöklésnek itt valamilyen szinten következményei vannak. Az egyetlen dolog, ami nem tetszik ebben a rendszerben az a szofisztikáltság (hiánya), meg az egész rendszer ahogy számolja a Káosz szintet. Az alapelv szerintem jó, a kivitelezésen még lehetne finomítani valóban, de én ezt úgy fogom fel, hogy ez csak egy kicsi csavar a játékban, nem az a fő profilja, hogy szerepjátékoskodjon, a döntéseidnek a következményivel prioritásként foglalkozzon. (ennek ellenére azért csak csináltak pl. a Cran in the Slab küldetéshez egy harmadik pályát is, amit max az lát, aki Stiltont nem ölte meg a küldetés során...döntések, következmények...)

    "Én így vagyok a Borderlands-ban a Handsome Jack fonallal."

    Ja, JACK AZ ISTEN, de én is unom már kicsit. Mondjuk a Tales of Borderlands alapján szvsz attól nem kell tartani, hogy visszatér...minden formában meghalt szegény, igaz görög tragédia, demise of a true hero, rest in peace Jack. :DDD

    [ Szerkesztve ]

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

Új hozzászólás Aktív témák