Új hozzászólás Aktív témák
-
ddekany
veterán
Sokkal ízlésesebb/egyedibb mint amit most csinálnak... Nyilván hiányzik róla a dögös árnyékolás, stb., de 2005 meg fejlesztés alatt álló verzió. Amúgy az a 3D (mármint perspektíva) mánia is nagy marhaság... izometrikusan áttekinthetőbb az ilyesmi. D2-be is lekapcsoltam a fenébe a perspektívát (persze ott még szaggatott is, szóval azért is).
[ Szerkesztve ]
-
ddekany
veterán
"A 3D-ben az a csodálatos, hogy oda rakod a kamerát ahova akarod..."
Akkor pontosítok ill. szakszerűbb leszek: a perspektíva alkalmazása az, ami nem praktikus Diablo-szerű játékoknál, csak dögös és ezért használják az axonometrikus (pl. izometrikus) nézet helyett. De az axonometrikus nézetek is (igazi) 3D-k... ugyanúgy tudsz dinamikus árnyékolást használni pl., meg főleg, fejlettebb animációkat (mert nem előre megrajzolt sprite-okkal dolgozik), stb.
-
ddekany
veterán
válasz #43960832 #27 üzenetére
Hát igen, elveszítik a jellegüket a dolog, ha csak azt szabad nézni, hogy minek szélesebb a közönsége. Márpedig csak azt szabad (ma már), és nyilván a színesebb/meseszerűbb képvilágú játékoknak több a vevője. De azért, nem tudom a Diablo 1 vajon megalapozta volna-e a sorozat népszerűségét, ha nem lett volna olyan amilyen... az akkor korosztálynak még más kellett, vagy hogy van ez?
-
ddekany
veterán
"Izometria Axonometria A hírben található képeken egyik sem felel meg ezeknek."
Az világos... már 2005-ös változatban átálltak sajnos perspektívára, de a cikk említi, hogy nem úgy kezdték a D3-at sen. Lényegében onnantól kezdve, hogy a környezet vektoros megjelenítéséhez is már elég erősek lettek a videókártyák szinte mindenki kapott az alakalmon és átállt perspektívába... (Azelőtt volt egy olyan időszak, hogy a környezet előre megrajzolt volt, de a játékos/szörnyek már vektoros. Akkor még kénytelenek voltak axonometriánál maradni, mivel a környezetet csak úgy lehet görgethetőre megrajzolni.)
-
ddekany
veterán
válasz megint én #52 üzenetére
"Mi az, hogy "darkos"?"
Az egy elég homályos megfogalmazása a különbségnek... Én inkább úgy mondanám, hogy D3 rajzfilmszerűbb. Kevésbé "gótikus". Ez nem csak a színektől van, hanem a figurák alakjától is, meg a sok neonos fényhatástól. Szvsz a D2 is elment ebbe az irányba, szóval ahhoz képest engem a D3 nem vágott mellbe... D2-ben pl. a dzsungelben a köpőcsövesek az idióta hangjaikkal no-comment kategória voltak. Ha nagyon akarok a D1-ben is találok elhajlásokat, a hupilila főnökökkel. Számomra kb a The Hell mod (nem összekeverendő Hellfire-al) az, aminek a D1-nek lennie kellett volna, mind művészi stílus és játékélmény terén.
[ Szerkesztve ]
-
ddekany
veterán
"Egy kérdés: ha forgatható a terep és állítható a kamera, az hogy lenne már 2D-s? Esetleg a figurák, de szerintem még azok se."
Ez most miattamvan? Sokféleképpen lehet értelmezni, hogy mi a 2D meg mi a 3D, szóval hegylyuk is ezt. Én speciel a perspektívára fújok az axonometriával szemben. Már ilyen játékoknál.
-
ddekany
veterán
"a 3D-s világ "baltával faragott" karakterei"
A Diablo 1-ben is 3D modellek voltak a karakterek és szörnyek, csak persze előre le-rendereléték őket sprite-nak egy pár tucat animációs fázisra. Gyanítom azok a modellek nem voltak részletesebbek a mostaninál... Az eltérés egyszerűen az eltérő művészi stílus.
[ Szerkesztve ]
-
ddekany
veterán
"Az izometrikus az az ősi Dragonsphere meg az Ultima VI-VII-VIII. Ahol a 3d hatást sprite-okkal vagy prerenderelt képekkel érték el. Ez nem izometrikus, ez olyan 3d-s, mint a huzat."
OK, akkor utáljára... én nem arról beszéltem, hogy Direct3D-s (vagy egyéb) vektoros a grafika vagy sprite-os, hanem arról hogy axonometrikus (pl. izometrikus) vagy perspektivikus az ábrázolás. A mostani 3D gyorsított, dinamikusan árnyékolt, stb grafika is lehetne axonometrikus, mint a D1. Áttekinthetőbb. De kevésbé ütős első ránézésre... de hát ma pont ez számít, az ergonómia nem.
-
ddekany
veterán
"majd a te (szoftver)ceged biztosan retegigeny kielegitesebol fogja fenntartani magat, a mainstream meg kapja be, mi?"
Lényegében szerintem igen. Pont ez az egyik baja a mostani (játék)piacnak, hogy elvétve céloz meg réteg igényt (kazuároknak termel), mert ugye minek, ha ott kevesebb a bevétel, meg gondolom kevésbé kiszámítható. És hiába érti az ember piaci mechanizmust, mert akkor is, végeredményben a fene nagy másság és individualizmus imádata közben mindenki legyen tök egyforma mainstream? Nem csoda, hogy nem ujjong mindenki az örömtől... (A "vásárolni nem kötelező" meg nem segít, ha nincs mit vásárolni.)
-
ddekany
veterán
-
ddekany
veterán
"5 szögletű gyertyák látványa"
Gondolom ezeken még hegyeznek (többféle modell zoom-level és videó kártya függvényében, akár tesszalálás)... meg általában nem közelítesz rá ezekre. (Ami a D1-es modelleket illeti, azok pixelre kicsik voltak, és kétlem hogy nagy felbontáson újra renderelve ne lennének baltával faragottak.) De hát ez valamit valamiért dolog is... előre renderelt spriteokat/panelokat nem tudsz rendesen animálni, főleg ha fizikai interakcióról van szó, és nem tudod őket dinamikusan megvilágítani sem. Mellékesen perspektivikus nézetben se tudok őket használni (bár annak én pont nem is vagyok híve Diablo esetén... az axonometria praktikusabb). A karakterek öltöztetése sprite alapon megint csak elég reménytelen vállalkozás (lásd D2).
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Autóhifi
- OpenMediaVault
- Óra topik
- PlayStation 5
- Eredeti játékok OFF topik
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Gaming notebook topik
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Yettel topik
- További aktív témák...
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Motorola Razr 40 - 8GB 256GB DualSIM Sage Green - Bontatlan - Garanciális
- Canon Ixus 285 HS
- Új! Bontatlan! Samsung 8TB 2.5 SSD eladó! Országos Szállítással