Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Morden24

    nagyúr

    válasz julius666 #21 üzenetére

    Mondjuk ez csak azt igazolja, amit én anno az első részre mondtam, nevezve ha áll-leejtős grafika kivéve, akkor ami marad, az a... na az.

    Egyébként ami nekem feltűnt, hogy relatíve nagy a belátható játéktér, ami azért jó eredmény szerintem, bár a csávó által emlegetett Modern Warfare 2 meg ilyesmi játékokat még működés közben életemben nem láttam, ergo lehet, hogy nyitott kapukat döngetek.

    Amúgy meg minden PC-s megnyugodhat, az ő verziójuk tuti jobban fog kinézni. Kérdés, mibe fog kerülni ez hardvererőforrásban, illetve pénzben kifejezve :D
    Nyilván pont a textúrák azok, amik jobbak lesznek a konzolokhoz képest. Mondjuk eredeti gondolat valszeg ott sem sok lesz benne :))

    [ Szerkesztve ]

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz julius666 #52 üzenetére

    Jó, csak tudod ezzel ott a baj, hogy egy "tök középszintű kártya", mint pl. egy AMD 5770 ma 35-40K lokál fabatkáért kerül vesztegetésre, ami ki-, be-, le-, fel-, de főleg elbaszottul drága, főleg a rendkívül gyorsan lemaradó teljesítmény szempontjából (ha szigorúan az új játékok magas grafikai beállítás melletti fullHD játszása a cél).

    Tény, hogy lemaradt már régen a konzol grafikailag. Hell, a Mass Effect első részénél is le volt már maradva grafikailag, ott is csak azért nem kapott a PC átirat 100%-ban jobb textúrákat, mert kurva lusta volt az alibicég, aki végezte az átportot.

    Ettől függetlenül a konzolportok korlátain legközelebb akkor "fogunk" túllépni, amikor kijön a következő konzolgeneráció. ÉS megjegyzem, olyan suttyó hardverárakkal, amik manapság vannak, még ezt is csodálom.

    Ez persze mind no offense, csak akartam mutatni, hogy az éremnek minimum kettő oldala van, nem csak annyi, hogy a konzol grafika le lett lépve. Főleg a Crysis állatira elcseszett és gagyi, de mégiscsak nagyon szép első részéhez képest, pedig az 2007-es. Az más kérdés, hogy akkoriban valószínűleg mindhárom konzolból vehettél volna egy extrázott példányt annak a gépnek az árából, ami maxon akadásmentesen futtatta volna :D
    Nyiván sem játék, sem engine szempontjából nem lenne előnyös (anyagi értelemben, nem grafikára rejszolós értelemben), ha még egyszer egy ilyen jellegű buktát adnak ki... amúgy meg lehet, hogy érdemes lesz egy SP módot is megnézni, mert azt is el tudom képzelni, hogy multiban lejjebb van pöccentve a grafika.

    Én abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy számomra a Crytek kivégezte ezt a játékkot abban a másodpercben, amikor nem rakott bele split-screen co-op módot, a PC-s meg egyébként sem érdekelt volna, ha másért nem, hát azért, mert a 4670-es MobilityRadeon lehet megsértődött volna, mint egy öreg macska, ha megkergetik :))

    [ Szerkesztve ]

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz zuchy #59 üzenetére

    Amíg ilyen szintű hardverek, fejlesztések, cégek vannak az egész PC mögött, addig lesznek oda is játékok.

    Na ja, de ez a diszkrét gpu piac végnapjain azért kicsit "hűdejólvagyok, nagyonjólvagyok" beszólás :)

    A legfőbb támogatók a VGA gyártók lennének.

    Akik egyébként a konzolokba is gyártják a gpu-t, tehát nekik aztán mindegy. A diszkrét piackból meg már csak kevesebbet lehet kihozni, többet nem. Ezért ment rá AMD is az ATI-ra, platformszintű integáció, a la Intel.

    Illetve a Microsoft is pedzegeti a témát, hiszen a windowsokat nem fogják tudni eladni a konzolra.

    Ha nagyon kukacoskodnék, akkor mondanám, hogy az Xboxon is az van, hiszen egy Windows (ha jól tudom, a 2000-en alapuló) kernel hajtja a masinát :)
    Viszont viccet félretéve az MS eddig sem abból kereste a pénzét, hogy a home builder HCgémer megvette az OS-ét, sőt még csak abból sem, hogy az Asus/Alienware gémernek kinevezett desktop/laptop cuccaira licencelik a rendszert. A világ legtöbb gépe pedig a közelében sincsen annak, amit "gémernek" címezne bárki is.

    Induljunk ki abból, hogy az Intel több, mint a felét birtokolja a vga-piacnak. Ha ehhez az ötven-pár százalékhoz hozzáadod az Amd és nV integrált megoldásokat, mobil gpu-kat és a low-end diszkrét gpu-kat, akkor nagyon fityfasz részesedés marad a végére a nagy disznó szörnyeknek.

    [ Szerkesztve ]

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz julius666 #61 üzenetére

    -jóval kecsegtetőbb üzleti modell a konzoloké, a hardverrel a konzolgyártók magukhoz láncolhatják a felhasználókat. Utána már drágábban adhatják a gameket

    A konzolpiacra pont nem igaz, hogy a hardvergyártó nagyon ugatolhat, mert egyszerű beszállító - mivel az egész rendszer statikus és szolgáltatás-alapú, ezért ezt az elképzelésüket cseszhetik. Jegyzem meg, ez pont a PC-piacra igaz, mármint arra a pár durva példára (ld. benchmark botrány, vagy a 2xxx vs. 8xxx széria idején pár program, dx10.1 támogatás kikaparása Assassin's Creed-ből... stb.)

    igaz kevesebbet fogyaszt mint a HC réteg

    Általában a multiplatform címek esetén is jobban teljesít a konzol, mint a PC, márpedig ezek HC címek. A casual kategória meg ugye sokkal nagyobb tömegben és nagyobb fogyasztási igénnyel jelentkezik, mint PC-n.

    a korlátos hardver miatt a fejlesztési idő legnagyobb része az optimalizálásra megy el

    Ahogy PC-n is üdvös lenne, akkor talán a 3-way SLI után maradna a vérpistának pénze a legújabb játékcsodára is :)
    A korlátos hardvert szerintem mindenki leszarja, mert a nagyobb piac fogja jelenteni a normát, ergo nem a konzolossal kell szenvedni egy konzolon nagyobb bevételt termelő projekt esetén, hanem a PC-ssel. Persze ez ugyanúgy hullámhegy-hullámvölgy, mert pár év múlva megint a konzol lesz az első, aztán meg elkerülhetetlenül megint a PC :)
    Arra fognak fejleszteni, ahol többet keresnek, optimalizáció nyilván fontos tényező a költségkalkulációnál, de mivel a norma az, hogy a PCt húzzák fel, nem a konzolost le (ld. Mass Effect, csak egy példa), ezért ez pont a konzolnak hajtja a malmát.

    (#62) julius666 Ebben persze igazad van, de kétlem, hogy a PC "bedőlne", másrészt meg a konzolokban használt alkatrészek (Cell, IBM Xenon stb.) nem az elmebeteg gémerPC-s hardverek leszármazottai, szóval ez a veszély valszeg egyáltalán nem áll fent :)

    Az már csak az én egyéni perverzióm, hogy ha kicsit berohadna a grafikai biznic, akkor a stúdiók kénytelenek lennének a játékok egyéb faktoraival vesenyezni, úgymint sztori, játékidő, újrajátszhatóság, élmény, meg hasonló relatíve háttérbe szorult dolgok :DDD

    Ja, szerk +1: Hiába nem sok a konzolos vga-n a nyereség, a diszkrét felsőkategórián meg lófasz, ami valószínűleg kisebb, bár ezt nem állíthatom teljes bizonyossággal.

    [ Szerkesztve ]

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz zuchy #64 üzenetére

    Hát, a Live Anywhere kapcsán elvileg össze lenne kötve az Xbox Live, a Games for Windows Live és a Windows Phone 7, szóval persze, nem hülyék, arról nem is beszélve, hogy mostanság az MS-nek sokkal fiatalosabb, barátságosabb a cégimázsa, mint a régi konzervatív időkben.

    Szóva persze, nem meglepő a támogatás :K

    Sectumsempra - For Enemies

Új hozzászólás Aktív témák