Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kernel

    nagyúr

    válasz DigitXT #2652 üzenetére

    Az nem sok, esetleg van a tesznek az a módja is, amikor töltés után semmi nincs az akkura kötve.

    Meg az jó még, amikor az akku tetején fel lehet feszegetni a műanyag takarólapot, dugókat kivenni. Ha töltés közben / végén 5 cella pezseg, egy cella gyanúsan csendben van, akkor ott a gond.

    A leírtakat okozhatja ilyen cellahiba, amikor kis átvezetés keletkezik benne. Ettől nem csak gyorsabban merül a többinél, de az igénybevétel miatt idővel növekszik a cella soros belső ellenállása is. Míg a merülést okozó ellenállást párhuzamosan kell elképzelni.

    Ilyenkor a kapocsfeszültség úgy áll össze, hogy 5 cella már teljesen fel van töltve (pl. 5 x 2,4 = 12 V) vagy túl is van töltve. Ehhez jön még a hibás cella csökkent (vagy hamar csökkenő) feszültsége. Töltés közben a hibás cella ellenállása miatt hamar felszalad a feszültség, amitől a töltő leáll. Indítózásnál viszont a szokottnál jobban esik a feszültség, szintén emiatt.

    Vagy az is elképzelhető, túltöltés miatt az összes cella állapota egyformán romlott egy kicsit. Erre utalhat az is, hogy egy cella hibája esetén általában gyorsuló ütemben kinyíródik, amitől viszonylag hamar használhatatlan lesz az egész.

    Meg az is valószínű, ha jó állapotú akku lenne, kisebb belső ellenállása folytán a generátorra is jobban ráterhelne, emiatt eleve kisebbre állna be feszültség.

    Hibás akkunál nem csak a külső töltő feszültsége szalad fel túl hamar, elvileg ugyanez érvényes beépítve is. Legalábbis, ilyen söntszabályzós rendszerben az akku is szerves részét képezi az egyensúlynak. Persze, attól még az autós rendszert sem szabad akku nélkül járatni.

    Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

Új hozzászólás Aktív témák