Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Inhouse

    őstag

    válasz Kernel #2102 üzenetére

    Minden érték függ a hőmérséklettől, a nyugalmi feszültség, a teljes feltöltés feszültsége, a gázképződés feszültsége és a fagyáspont feszültsége is. Nem lehet kiragadni egyet, és a többit figyelmen kívül hagyni. Az előzőleg linkelt dokumentumokban is benne van a töltőfeszültség szükséges kompenzációja a hőmérséklet változása esetén. Egyébként manapság sokkal gyakoribb a Ca, vagy Ca-Ca technológia, ami épp az elektrolit benntartását segíti az edényzetben (valamint csökkenti az önkisülés mértékét). Ezért is lehet, hogy az autók töltése inkább 14V-14,4V-on van télen-nyáron, biztosabban feltöltődik, a többit a Ca elintézi.
    Ha neked elég a 13,6V, hát elég. Az viszont valószínűtlen, hogy az összes autógyártó/akkugyártó/töltőgyártó téved és mind azért javasol/gyárt/állít be 14,2-14,4V küszöbértékű töltést, mert nem értenek hozzá, vagy érdekeltek az akkuk mihamarabbi tönkremenetelében.

    Üdv Inhouse

Új hozzászólás Aktív témák