Új hozzászólás Aktív témák
-
Inhouse
őstag
A Forexes töltő regeneráló töltő is így működik. Két megoldás is van benne arra, hogy emelt feszültségen maradjon, ne kapcsoljon le. Közben nem igazán folyik áram, de 18V körül van ilyenkor. Ha fixre kikapcsolod a szint érzékelést, akkor azért kell figyelni, de van egy kb. 1 órás automata részes is. Ha megindul, akkor működni fog a korlát.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Ez jó, kösz!
Én csak a ZAP-nál tudtam a trükköt.
Boschnál a betűk 2 év 2 hónap elcsúszása miatt kétesélyes is lehet...
Sztori:
Egy barátom kirándulni ment a Peugeot 307 CW-jével (dízel). Pár km után kigyulladt a töltésjelző lámpa, 70km-nél megállt az autó. Végig esett az eső, lámpa, ablaktörlő, ventillátor ment. Segítettek rajtuk, kaptak egy kölcsön akkut, azzal mentek tovább, megérkeztek. Szereztek egy töltőt, felöltötték az övékét és a csereakkut is. Visszafelé visszaadták a cserét, betették az övékét, hazaértek, még a töltésjelző is sötét maradt. Tisztának tűnt a képlet telefonon keresztül, generátor, valószínűleg kefe baj, akkor gyulladhatott ki a töltésjelző, amikor már a gerjesztéshez sem volt elég az akkufeszültség, és akkor állt meg, amikor a gázolaj szelephez sem.
Hétvégén találkoztam vele, megmértük a multiméterével. Alaphelyzetben 12,8V, elvileg pedig nem is töltötték. :hm: Indítózáskor 11,5V alá nem ment (hihetetlen), aztán visszament 12,7V-ra és ennyi. Eddig stimmt, töltés nincs.
Rámértem a generátor kivezetésére, ott 0V. :huha: Az akku negatívjához, a motor/kasztni testjéhez képest is. :hm: Ez csak egyféleképpen lehet, megszakadt a vezeték, ami az akku plusszától megy az önindító plusz csavarján keresztül a generátorra. Odáig lennie kell, mert indulni indul. Na, megfejtve...még végül rámértem az akkura, amikor leállítottuk. 13V... :jajne: 3 perc múlva 13,07V... ez kész...egy pillanatra sem ment járó motornál 12,7V fölé, tehát nem volt látható töltés. Az akku üresjárati feszültségének meg sok lesz ez...ki érti ezt?Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz S. Laci #3467 üzenetére
Arra jutottunk, hogy vízhiányosak ezek az akkuk, a sav besűrűsödött, ezért magasabb a nyugalmi feszültsége. A vízhiány pedig azt jelenti, hogy a lemezeket nem lepi el az elektrolit, szabad levegőn szulfátosodik. A kemény szulfát miatt a hasznos felület csökken (az elektrolit hiány miatt amúgy is kevesebb). A feszültség nem minden. 12,6-12,8V nyugalmi jó, alatta tölteni, felette reménykedni...
A múltkor fotóztam egy 14V felettit. Amikor olyan akkunk van, ami 13V, vagy afelletti, nem sok jót szokott eredményezni.Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz numera007 #3340 üzenetére
Megjött a Lancol Micro-200 csoda nekünk is. Teszt alatt van, hasonlítjuk a DHC-BT301-hez (meg a 100-ashoz is). Eddig inkább kevesebbet mér a 301-hez képest. Egyszer meg is viccelt minket, a laza saru miatt, alig több, mint a felét mérte a másikhoz képest. Nagyon tetszik az indításteszt és a töltésteszt, a kis oszcilloszkópjával. A nyomtatást nem is értem, hogyan gondolhatták. CH340 soros-USB illesztő van benne, ennek van drivere az elektronikai oldalakon, pl. Hobbielektronika.hu, arduino topic elején, vagy a tavir.hu rs232 USB illesztők cikkben. Nekem Win7 64biten felment, de ekkor csak megjelenik, mint USB eszköz és kap egy soros port címet COMx. Kiolvasni egy soros port monitorral lehet, keresgéltem, ingyenes is biztos van, de nekem az első kettő nem működött. Viszont használom az Arduino IDE programot és abban van soros monitor. A megfelelő portra állítva, a Micro-200-on print data és megjelennek az adatok a képernyőn. Ezt el lehet menteni szövegként...de nyomtatás?
Az első tapasztalatok alapján mintha lenne egy bug benne, a százalék számítás nem stimmel, 547A-es mért és 680A névleges értéknél 47%, 235/300A-nál 61%???Üdv Inhouse
-
-
Inhouse
őstag
válasz numera007 #3470 üzenetére
Ha téged, vagy bárki mást érdekel telepítés/szöszölés mentes módon az adatok mentése, csináltam egy kis programot a kiolvasáshoz. Végigpróbálja 2-től 35-ig (nekem eddig 8 és 9 volt a próbák alatt) a COM portokat, ahol talál eszközt, rácsatlakozik (más ne legyen soros porton csatlakoztatva, sajnos azonosítani nem tudja a program), egy gombnyomás és kiolvassa az adatokat, és le is menti dátum_idő_batt_test.txt néven.
Az kiderült közben, hogy minden mérés csak a saját típusát írja felül. Tehát ha mértél akkut és indítózást, meg töltést is, aztán egy akkut külön, akkor az akkumérés az új lesz, a többi marad...házi egy felhasználós használatban ez nem akkora gáz, de nekünk igen...lehet írok nekik egy mailt a kívánságokkal.Nem tudom, hogy volt-e már, de március 8-21-ig a Metro áruházakban a CTek MXS 5.0 (piros gombos a képen) töltő 19.999Ft.
[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Múlt héten én is meglepve tapasztaltam, hogy az LCD-s Lidl-s sem állt át csepptöltésre, 14,4V-on tartotta az akkut napok múlva is. Ezen az autón van már hetek óta, mióta megvettük, az autó áll. Néha elviszik (eddig kétszer), visszaáll, visszarakom rá. Eleinte simán átállt cseppre a végén...
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Szia!
Nekünk régóta van. Szerintem sima trafós töltő (a torroidot láthattad benne), megfejelve egy áramszabályzási lehetőséggel és feszültségkorlátokkal. A pulzálást az 50Hz adja. Gyakorlatilag az összes régi trafós töltő szulfátoldós... Az biztos, hogy másképpen tölt, mint egy Ctek, vagy egyéb automata kapcsoló üzemű töltő.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Sajnos nekem is ez a tapasztalatom. Nem tudni mi lett volna ha, mivel nincs kontroll akku. Már első kisütés/töltés után látható szokott lenni, hogy jó lesz-e, utána már minimálisat szokott javulni. Legalábbis én ezt tapasztaltam. Az áramszabályzás kisebb akkuknál hasznos, nem is értem miért nem került a CTEK és társai töltőkbe ilyen. 5A még hagyján, de 10A fixen? C/20-nál, de még C/10-nél is sok legtöbbször...
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz Harkovz #3606 üzenetére
Építettem egy merítőt, ami 10,5V-ig meríti az akkut 2 áramállítási lehetőséggel, autóizzókkal. Ez alá nem szabad menni. Amikor lekapcsol, az akku feszültsége szépen visszatér 12V körülire.
A 12,1V kevés, az egy merült akku, vagy terhelés van rajta. Meg kell mérni és fel kell tölteni. 12,4V alatt megindul a másodlagos szulfátosodás, szépen vész el az aktív felület, aztán hamarabb meghal az akku, mint kellene.Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz crissprivat #3610 üzenetére
Ott az elején tolja neki rendesen, meg van a 10A, nem kamuznak.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Igen, ez is jogos, de elvileg a generátornak csak az indítás alatt kivett energiát kellene visszapótolnia, gyorsan felmegy a feszültség és már nem folyik nagy áram. Onnantól a generátor lát el energiával mindent, az akku csak simít, pufferel, de az indításon kívül nincs olyan nagyságrendű áramfelvétel, amit ne bírna a generátor önmagában kiszolgálni.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz DigitXT #3655 üzenetére
Minél nagyobb az akku indítója (és ezáltal a kapacitása is általában), annál kisebb a belső ellenállása. Most mértem egy feltöltött 100Ah-s akkut, 2,94mohm. Az autóba valók (35-44Ah-tól) olyan 4-5mohm körül kezdődnek, ha jól rémlik. Ez a kis akku ezek szerint ezzel az értékkel bír. Autó akkunál a 18mohm már igencsak gyeszra.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Az régebben lehetett. Már évek óta minden akkura csak 1 év van, államilag szabályozva. Persze lehet, hogy adhatnak a cégek prémium garanciát, de nem jellemző.
Annó forgalmaztuk a ZAP-ot, jó akkuk voltak. Aztán az évek alatt valami történt a gyártással, mert egyre több garanciás probléma volt velük, az akkukból és az elbírálásból is adódóan. Megszakítottuk velük a kapcsolatot. Az Electric Power maradt, ott is volt egy hullámvölgy az új gyártósor beüzemelésekor, de manapság megint jók. A feltüntetett névleges értéket jóval meghaladják a mért kapacitás és indító áram értékek. A garanciális meghibásodás pedig 1% alatti aránnyal bír. Bár nálunk csak a 72Ah-s típus van forgalmazva (meg persze a többi gyakori érték 40J-40B-40Punto-45J-45B-45Jap-55J-55B-60-72-90-100), a 74-es nincs, bár a Silver is 75Ah-s volt. Nincs igazából jelentősége, hogy 70-72-74-75. Ahány gyártó, annyiféle variáció.
A ZAP-ból ami eleinte jó volt, az a 45-ös méretű 53-as, és tényleg tudta. Aztán a vége felé ezekkel volt a legtöbb baj. Sokan vették inkább a ZAP-ot a kinézete miatt (szép színesek voltak), hihetetlen, hogy még itt is számít a külcsín.
A Forex-es szulfátoldót és a Ctek MXS10-est is használjuk felváltva, nem igazán tudnék okot mondani rá, hogy mikor melyiket rakjuk rá a töltendő akkukra, amelyik épp szabad. A kisütőt én csináltam, pár alkatrész és kapcsolható 5/10A terhelés izzóval, kikapcsolási határ 10,5V hőkompenzáltan, TL431-el.
Én azt vettem észre, hogy nem egyenesen arányos, hogyha nagyobb árammal terheled, mondjuk 2x-essel, akkor fele annyi ideig bírja, ilyenkor ennél is kevesebb lesz az eredmény. Ezt a tartalék tárolóképesség adatot is inkább csak próbával adják meg szerintem, mert nincs egyenes arányban az idő és a kapacitás a C20-assal. Legtöbbször nem is nagyon adják meg, pl. az Electric Powernél nincs ilyen adat.
A regenerálásnál mi sem értünk el számottevően jobb eredményt, ha 3 ciklusnál tovább csináltuk. A legtöbb mélykisütött akkut amit behoznak, hogy próbálták tölteni, de nem veszi az áramot, mi simán feltöltöttük és túlnyomó részt elsőre el is érte a névleges értékeit. Ezek valószínűleg nem sokat voltak alacsony feszültségen. Nem értik az emberek, hogy olyan akku hiba nincs, hogy behozza az akkut 5V körüli feszültséggel, az igencsak lemerült.Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz lajos75 #3868 üzenetére
Sokszor tapasztaljuk, hogy minden előjel nélkül keletkezik a cellazárlat és se kép, se hang egyik pillanatról a másikra. Persze ezek az infók főleg laikusoktól jönnek, akik lehet nem érzékenyek az apróbb jelekre. Hangutánzó szavakkal kell kérdezni azt is, hogy miként nem indult az autó...
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz lajos75 #3883 üzenetére
Nem kétlem, csak a mi tapasztalatunk az, hogy a felhasználók zöme abszolút 0% tudással bír az akkumulátorról. Egy idős hölgy hozott be legutóbb egy mélykisütött akkut, szerencsére még helyre tudtuk hozni. Kapott egy leírást, hogy mi történt és javaslatot ennek elkerülésére. Elolvasta és ennyit mondott:
- Nem értek vele egyet...
További szakszerű mondatok vásárlóktól:
- Nem hiszem, hogy ez lenne a baj... (hinni máshol kell)
- Szerintem az akku rossz... (mérés, mérés, mérés, nem jósolunk)
- Most nekem hiába mondja, hogy nincs töltés, szerintem meg jó, és az akkut kell cserélni... (töltés nélkül pedig semmilyen akkuval nem fog menni)
- Nekem ne mondja, hogy ez már jó, nem fogja beindítani... - beindul - ...akkor legközelebb már nem fog... - újra beindul, és még háromszor- ...hát nem tudom, nekem ez nem kell, ez rossz, másikat akarok, vagy adják vissza a pénzem!Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Szerencsére a halogén izzó nem teljesen lineáris elem, nem teljesen úgy viselkedik, mint egy ellenállás. Egészen jól hozza magában az adott terhelő áramot kisebb feszültségváltozásnál is. Persze nem teljesen pontos, de igen olcsó eszköz.
A hosszú téli estéken lehet összehozok egy PWM-el működő, Arduino-val vezérelt 25A-es kisütőt. Vannak hozzá a terhelővillákból kimaradt ellenállásaim. Hasznos lenne, ha nem kellene annyit várni, mint C20-nál.[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz S. Laci #3948 üzenetére
Ahogy Csiga8 írta a méréshatár nem számít magának a mérésnek, csak a viszonyításhoz kell. Ellenben az akku típusát és a mértékegységet (EN, DIN, SAE, JIS, stb) be kell állítani, mert csak úgy lesz értékelhető az eredmény. Az akku méretéből nagyjából lehet következtetni a hidegindító áramra, leggyakrabban nálunk az EN fordul elő. Vannak persze eltérések gyártónként, de nem számottevő, néha azért belefutunk egy komolyabb értékekkel bíróba is.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz DeFranco #3952 üzenetére
Azért ne kend a ruhádba, ha volt gond a lemosásnál, vagy szállításnál, akkor sav is lehet, ha nem is tömény. Van amikor kennek rá védőréteget, de azt azért lehet érezni, hogy mi.
A rászáradt savmaradék egyébként vezethet, és a párától, vagy egyéb nedvességtől újra "aktivizálódik" és rombol...Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Az electric power minőségben és (hideg) indítóáramban azért klasszisokkal le van maradva. Pár éve legalábbis le volt.
Pár éve, amikor átálltak a gyártósorral volt egy hullámvölgyük, de azóta jók. Persze az árának megfelelően nem prémium kategóriás, sima ólom-savas akku Ca-Ca technológiával. A hidegindító áramuk mindig több, mint a névleges érték. A legutóbbi szállítmány aztán igencsak elszaladt, volt amelyik 150-200A-el tudott többet, ezen még én is meglepődtem. A valós garanciás problémák 1% körül alakulnak.[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Gondolom költői a kérdés, nem tudok minden akku mellett ott lenni télen.
Viszont az elmúlt tél igen hideg volt és pont azt beszéltük a garanciás ügyintéző kollégával, hogy elenyésző akku jön vissza mostanában. Sokkal kevesebb problémánk van, mint az ezelőtti télen volt. A gonddal küzdők nagyobb része egyébként nem valós akku hiba (ill. nem garanciás hiba) miatt érkezik, csak ő gondolja úgy, hogy az a baj.Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Nagyobb tételű vásárlás esetén, mint sok más cég is, olyan matricával mehet, amivel akarod.
A gyári Electric Power Ca-Ca (a JÁSZ akku gyártmánya) most piros címkés. 2-3 évvel ezelőtt szürke volt. Valamint most már teljesen zárt, nincs kitekerhető dugó a matrica alatt, mint eddig.
A 74Ah-s egyébként gyárilag 72Ah, a Silver volt 75Ah-s. Nem állítottam át a műszert a másik két mérésnél, ott a %-ot nem kell nézni. Durván túlteljesítenek, érdekes módon ez nem mondható el a legtöbb prémium márkáról.[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
A piros első szériája is kitekerhető kupakos volt a matrica alatt, most már nem az. Közben volt egy megbicsaklás a gyártási minőségben, azt jelezték a gyárból, hogy az új sor beállítása folyik. A mostaniak már mind túlteljesítenek. Évek óta 99%-ban csak ezt forgalmazzuk, van mellette egy másik márka sokkal kisebb forgalommal, ill. rendelésre jönnek egyedileg a prémium kategóriás Varta, Bosch, Exide akkuk, de a JÁSZ-hoz képest elenyésző mennyiség. Electric Power raklapszámra jön és megy. Nem számoltam még az ideinek utána, de ahogy írtam 1% körül van az eladott/jogos garanciás arány. A Lancol nekünk is kevesebbet mér, mint a DHC BT301, de a Bosch Bat121/Bat131 sincs ezzel másképp, ezek csak saccolók, arra viszont kiválóak. Sőt van eltérés a mért értéken kívül is, a Bosch még van, hogy a 65%-osra is azt mondja jó, a DHC 80% alatt cserére javasolja. Szerintem ennyi pénzért teljesen jó akku sima autókba, nem a felső kategóriás Mercikbe, Audikba, BMW-kbe, meg StartStop-os autókba. Ahova AGM megy, vagy minimum Bosch S5 vagy S6 az előírás ott meg kell adni amit kér. Ahogy egy kollégám szokta mondani, akinek van pénze majomra, legyen banánra is. Ez a konkrét bolt érdekesen áraz, 41% árengedmény??? Ennyiért nagyon jó, talán túl jó...
Üdv Inhouse
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- Milyen légkondit a lakásba?
- Robotporszívók
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Mercedes topic
- Gaming notebook topik
- Bestbuy játékok
- Destiny 2 (Xbox One, PS4, PC)
- További aktív témák...
- Dell Optiplex 7070 SFF: Az igazi kis erőgép: i7 8700, 32GB RAM, 512GB SSD, 2xDP+HDMI+USB-C, Win11Pro
- Dell Optiplex 7070 SFF:A tökéletes irodai/otthoni PC:i5 8500,16GB RAM,256GB SSD,2xDP+HDMI+USB-C,Win
- Kellemes árú vezetékes gamer egerek
- CLEVO P775DM3-G gaming laptop
- ÚJ GIGABYTE G5 Gamer Tervező Laptop -30% 15.6" i5-12500H 16GB/512GB SSD 144Hz FHD RTX 3050 4GB FHD
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen