Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Noukoum

    veterán

    válasz 7Heads Drago #1112 üzenetére

    Nem az autók a legnagyobb baj.
    Ezzel minden értelmes ember tisztában van. Ha megnézed az építőiparban is pontosan ez történik. Minél inkább kevesebb fogyasztású épületeket építünk, minél kevesebb anyagból és minél környezetbarátabb anyagokból. Ugyanígy javul az elektromos áram termelésének megújuló/nem megújuló aránya. Nem csak az autóknak hanem a teherhajóknak, gyáraknak is szabályozzák a károsanyag kibocsátását.
    Tehát azt mondani hogy nincs javulás Európában nagy hiba. De nehéz az Eunak beleszólni abba amit nem ő kezel. Nehezebben szól bele a textiliparba, nehezebben szól bele az informatikai termékekbe. Láthatod az iphonennál még azt a szerencsétlen usb c-t sem tudja elérni, pedig mennyi gond van még azon kívűl is.
    Teszem hozzá hogy a felhasználó ott is beleszólhat. Vehet jobb minőségű ruhát drágábban, vagy egész egyszerűen kevesebb ruhát. Csak az embereknek kell évente 5db pólót venni mert miért ne. “Nem ártok én ezzel senkinek”. Telefonnál is nyugodtan kilehet tolni a telefoncserét, nem kell váltani csak azért mert 2 év után lejár a hűség. Vagy ott van a fairphone megoldás ha valaki nagyon zöldebb akar lenni, itthon mindenki számára elérhető.
    Csak ugye mi a helyzet? Az emberek számára nagy kompromisszum az hogy nem jár mindig divatos ruhában. Az emberek számára kompromisszum az hogy adott áron sokkal gyengébb mobilt kapsz. Na de egy belsőégésűből átülni villanyban nem hogy visszafejlődés, hanem fejlődés konkrétan jelenleg olcsóbban. Ez a nagyon nem mindegy. Az ember érdekember, akkor 10/9 akkor lesz zöld ha kényszerítik vagy ha érdekében áll.
    Én szívesen várom azokat a reális gondolatokat mellyel a többi iparágban is hasonló eredményeket lehetne elérni ilyen rövid időn belül, fájdalom nélkül.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Rolly

    veterán

    válasz 7Heads Drago #1112 üzenetére

    Ezt már nagyon sokan kifejtették, hogy egy elektromos autó gyártási plusszal energiamixtol függően 40e km után áll át (Francia Norvég), 60-80e (Német magyar) soha (ahol csak szén erőmű van)

    Előző autókkal 280e kmt mentünk...

    Más téma: mesterséges üzemanyagok nem oldják meg, hogy ne ott szennyezzzunk ahol élünk...

  • #16820480

    törölt tag

    válasz 7Heads Drago #1112 üzenetére

    Az autó előállításának CO2-je/szennyezése nem a városközpontban keletkezik, ahol sok ember lélegezni próbálna, másrészt pedig azon lehet még bőven fejleszteni (teszik is), míg egy belsőégésű motor már nagyon nem megy feljebb hatásfokban.
    Már az is amúgy jobb, ha egy hőerőműben égetik el az üzemanyagot, mert ott sokkal komolyabb szűrőrendszeren mehet át a kijövő füst, illetve a termelt hőt jobban tudják hasznosítani, például környező épületek távfűtése és egyebek.

    Egyéb területeken is folyik fejlesztés, nem az egész ipari kibocsájtást a személyautókon akarják leverni. Itt egy példa a sok közül. Mostanában néztem lakást itthon, és az egyik kivitelező mondta, hogy pár éven belül például nem lehet már gázfűtést építeni társasházba, csak hőszivattyús rendszert. Ez is egy szempont volt lakáskeresésnél nekem.

    Tewe013: A CO2 lekötéshez irdatlan energia kell. Ahogy a hidrogén kinyeréséhez is vízből például (ami mondjuk a szintetikus üzemanyagok egyik építőeleme). Ezt mivel oldják meg? Megújulókkal? Nem egyszerűbb lenne akkor már a megújulókból nyert energiát egyből oda vezetni, ahol hasznosan elköltjük, és nem 2-3 hurkon keresztül nagyobb és nagyobb veszteséggel használni?

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák