Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • SityiSXT

    őstag

    Vicces olvasni egyesek véleményét a bejelentés kapcsán...
    Egy pillanatra lépjünk ki az átlagos játékos szerepéből, és vizsgáljuk meg a dolgot más oldalról is. A standard AAA címek esetén a kiadók finanszírozzák a játékokat, és naív lenne azt gondolni, hogy ha kijött mondjuk a Call of Duty új része, ne feküdne rá rögtön(!) az új részre a fejlesztőstúdió. A CoD olyan szempontból is jó példa, hogy az egyes részeket ha jól tudom, 2-3 fejlesztőstúdió készíti, és "rotációs" alapon jönnek ki az új részek, ergo az egyes stúdióknak 2-3 évük van az új rész elkészültéig. Csakhogy ez sokak számára nem feltűnő, mivel az Activision nevéhez kötik a sorozatot, az meg minden évben kipakol egy részt, ergo a folytonosság megvan, átlagos bamba gamer meg nem foglalkozik vele, melyik stúdió kalapálta össze az aktuális részt.
    A Slightly Mad Studios nem bújt kiadó mögé, ők nyílt kártyákkal játszanak. Ahhoz, hogy kijöjjön a Project Cars 2 mintegy 3 év múlva, már most neki kell feküdni a dolognak. Csak mivel itt nincs kiadó, amelyik elmaszatolja ezt a dolgot, valamint marketing-szakértők siserehada, hogy megszakártsák, mikor kell az ilyet bejelenteni, így ők megtették az első lépést, nyíltan. Nem kell emögé olyasmit látni, hogy magára hagyják a frissen megjelent címüket, meg ilyesmit - az érdemi munka úgyis később kezdődik, most inkább a szervezés zajlik. Addig a többiek reszelik tovább az első részt.
    Ami pedig a bugokat illeti, említenék pár címet: Battlefield 4, The Witcher 3, Watch_Dogs, Assassin's Creed: Unity, Batman: Arkham Knight, Assetto Corsa, The Crew, Carmageddon: Reincarnation, Mortal Kombat X, Dying Light... Mind meglehetősen bugos volt megjelenéskor. És persze még lehetne sorolni az ilyen bogárfesztivál rajtokat. Egyszerűen a mai játékok olyan komplex rendszerré váltak, hogy egy alapos tesztelés sem feltétlenül mutat meg minden hibát - aztán jön a nagy és őszinte csodálkozás a fejlesztők részéről, hogy és ezt most hogy? Kedves játékostársaim, annak az időnek, amikor egy-egy gamer újságíró szétcikizhetett egy-egy játékot egy-két apróbb hiba miatt már kb. 10 éve vége! Ma már hatványozottan igaz az a mondás, hogy egy programot nem lehet befejezni, csak abbahagyni. És persze a családot etetni kell, a számlákat kifizetni - végsősoron a fejlesztő is csak ember, a stúdióvezető is, és bár ott a játék iránti szenvedély (mert azért józan ésszel ilyesmibe belevágni... :DDD ), de ugyanakkor üzlet és megélhetés is egyben.

Új hozzászólás Aktív témák