Új hozzászólás Aktív témák
-
#56573440
törölt tag
válasz t72killer #295 üzenetére
Jah ideális példa. A háborúban mindent az örökkévalóságak terveztek és gyártottak. A Civil Jóska felhasználást meg tökéletesen modellezi a végtelen büdzsével rendelkező usarmy, akik presztízscélra pénzt, fáradtságot, pénzt, emberanyagot, pénzt és úgy nem mellesleg pénzt bármikor hajlandóak ilyen múltidézésre költeni igazából számolatlanul. Ezen gondolatmenet mellett az ideális kocsik valahol a roys és a ferrari körül kéne legyenek, előbbiből van gyári minőségű 1904-ben gyártott modell életben, utóbbi gyáránál meg veterán versenyautók is működőképesek, akár holnap indulhatna futamon is.
Nem értem ezt a széthullik erőltetést. Rettenetesen változtak a felhasználási szokások. Régen papának is megvoltak a kedvenc zsírozó pontjai, és így is lépten nyomon szét kellett borítani a motort, most meg ha egy új autó tulajnak azt mondod hogy hááát lehet 10k km után nem árt az olajcsere, mert a gyári 30 azért picit erős lehet, akkor lesápad, hogy dehát két évente ???
Minden ami valaha is autó szinten ment az széthullott. Előbb vagy utóbb, de ahol mechanikai igénybevétel van, ott ez elkerülhetetlen. A kérdés az, hogy hogy és mennyiért javítható az adott probléma. Mert rohadtul nem mindegy, hogy egy 3-as golf vagy egy '17-es E class orrában kell kicserélni egy lámpatestet. Előbbi fillérektből otthon, utóbbi multibeam egysége csak szakszervizben, és egy korrekt használtató árában. És mivel egyre specifikusabb, a rendszerek között egyre több kommunikációt igénylő berendezés kerül a kocsikba, illetve ezekre nehezen -sehogy- fog ráállni az után gyártás, így elég hamar eljut oda a történet, hogy gazdaságtalan a javítás. Ez nem arról szól feltétlen, hogy avulásra tervezik az autót, hanem arról, hogy egyre komplexebb, egyre több szolgáltatást, tudást, funkciót zsúfolnak bele, amiket otthon te már nem tudsz karban tartani, cserébe potenciális hibaforrás mind, hiszen az elektronikát se lehet örökkévalóságnak építeni, a szenzorok meghalnak, a többit meg egy koccanással ki lehet nullázni.
Somatom Jaja jó példa. Tele vannak az útjaink velük
[ Szerkesztve ]
-
titán
-
Somatom
veterán
-
-
Cathfaern
nagyúr
válasz t72killer #299 üzenetére
Rákerestem, wikipedia szerint több, mint 15ezer darabot gyártottak belőle. Ebből ugye jelenleg repül még "pár száz". Ez azt jelenti, hogy annyira hiper-szuper volt a gyártás, vagy azt jelenti hogy amelyik nem esett szét az első pár év alatt, az valamiért jobban sikerült darab lett, mint az átlag?
Továbbá a gyártási költsége akkor kb. 51ezer dollar volt. Inflációval kalkulálva ez ma kb. 178millió Ft. Lássuk be, ennyi pénzből manapság is elég tartós dolgokat össze lehetne rakni, de ki fog egy ekkora repülőért ennyit fizetni?[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
Nem tudom te ott ülsz-e egy alkatrészgyártó multi gyártó és tervező részlege mellett, én igen. Van olyan alkatrész amit több, mint 20 éve gyártanak, elvileg változatlan paraméterekkel. Gyakorlatban tény, hogy a most gyártott alkatrészek mind paraméterekben, mind tartósságban hulladék a 20 évvel ezelőttihez képest. Nyilván azért, mert tervezett elavulás, meg profithajhászás, meg... ja nem, egyik se. Két oka van ennek:
1. Nagyon sok olyan anyag be lett tiltva EU-ban amit 20 évvel ezelőtt nyugodtan használhattak. Ezeket vagy olyan anyagra lehetett lecserélni ami rosszabb minőségű végterméket eredményez (bizonyos termékeknél nincs is más megoldás), vagy drágább az alapanyag vagy drágább lesz a gyártási folyamat, de lásd 2-es pont
2. Jött a vevő, hogy "Igen, én ezt eddig vettem tőletek 200 Ft-ért, de Kínából / Szomszédországból / akárhonnan megkapnám 150-ért. Tudnátok adni olcsóbban?" Ha elkezded magyarázni, hogy miért olcsóbb, akkor megköszöni és megveszi onnan. Szóval vagy nekiállsz olcsóbban gyártani (ami nyilvánvalóan a minőség és tartósság rovására fog menni), vagy lehúzod a rolót.És ugyanezt látom (vevői) oldalról a késztermékek piacán is: lehet kapni Miele mosógépet ami tartósabb és szervizelhetőbb az átlagnál, de az emberek már arra is húzzák a szájukat, ha 100k-nál többe kerül egy mosógép. Mit kéne csinálni a gyártóknak? Lehúzni a rolót, hogy elvből nem gyártanak olyat amire kereslet van? Majd más fog, nem mennének vele sokra...
-
#56573440
törölt tag
Akkor ennél sokkal tartósabbak az első gen bogarak, a bakancsmikra, a trabi, meg a szoci autók mindegyike. A tc is lehoz időnként ilyen milliós futással még mindig menni akaró gépeket, amikben helyenként nem is bontották még a blokkot se meg, de ezek elszigetelt, ritka példák. A régi swiftek is kopnak ki, mert rohadnak szanaszét, és sajnos a korrózió az olyan móka, hogy semmit se tehetsz ellene hosszú távon. Előbb utóbb eljut oda a történet, hogy bizony a karosszériás a kocsi piaci értékének a többszörösét kéri el a melóért. És akkor megy a bontóba.
-
#56573440
törölt tag
válasz Cathfaern #308 üzenetére
És picit ott van a harmadik pont is, a szabályozásoknak való megfelelési kényszer.
Ahhoz hogy a kvótákat tartani lehessen, sok alkatrész lett kikönnyítve. Nem kicsit, nagyon. Kezdve a vezérműláncoktól amik régen bmw vonalon kb kétszer szélesebb volt mint akár az e46-omban, a motorban lévő sok sok apróságig. Mindenhol lehet fogni egy kis súrlódást, egy kis súlyt, ami egy kicsit közelebb visz a "szent" célhoz. Hogy alapvetően életszerűtlen tesztcikluson se tud a legtöbb gyártó megfelelni valójában, nos az megint más kérdés.
Arról nem is beszélve, hogy a userek is másképp állnak a technikához. A környezetemben csak bután nézek hideg motorral hogy közlekednek emberek, hogy a turbós autóval autópályáról pihenőbe állva lekulcsolják és mennek a dolgukra, hogy alacsony fordulaton nyomatékból akarnak mindent megoldani, etc. Most ezek egy jelentős része nem volt régen, amikor érezted ha a motor szenved, mert a kettőstömeg, az aktív motorbakok meg társai nem fedték el.
-
haxiboy
veterán
válasz Baltazár123 #281 üzenetére
Azért, elég megnézni 1-1 játékban a szimulált forgalmat gyalogosokkal, buszokkal, biciklisekkel ahol külön agentek mind. Teljesen függetlenül dolgoznak össze. A leggyengébb tényező az egész önvezető autó témában az ember (illetve a többi élőlény) kiszámíthatatlansága. Azért azt ne várjuk már el egy önvezető autótól ami mondjuk 50km/h-val halad az úton ha 3m-rel előtte kilépek akkor garantáltan elkerüli a balesetet.
Lehetséges hogy a baleset itt is elkerülhető lett volna, de volt szembe forgalom vagy akármi ami miatt úgy döntött a rendszer hogy vagy a kerékpárost üti el, vagy "találkozik" a szembe jövő szintén nagy sebességű autóval.Van erre egyébként egy nagyon jó tanulmány is
Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)
-
Somatom
veterán
Látom, nem érted. Pont annyira reális, minthogy egy Swiftben nem élsz túl egy balesetet. Kicsit sarkos kijelentés. Nyilván kevesebb az esélyed, mint egy Merciben, de nem is ugyanabban a ligában indul a két autó. A Swift egy kicsi, olcsó autó, városi közlekedésre optimalizálva. 50 -nél egy Swift -tel is komolyat kell alkotni ahhoz, hogy belehalj. Pl. úgy lehet, ha állsz a lámpánál és hátulról érkezik az ólomszállító kamion, amiből a sofőr a letekert ablakon kihajolva lóbálja az elvágott fékcsöveit. Azt viszont egy Merciben sem élnéd túl.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
-=RelakS=-
veterán
-
haxiboy
veterán
válasz -=RelakS=- #319 üzenetére
Nekünk is Swift van, néhány (talán 2) éve volt egy kissebb balesetünk, egy Subarus csávó hátulról megpuszilta. Sajnos valóban nem a legbizonságosabb autó, tervben is van a csere. De városban mászkálós, néha elmegyek messzebbre autónak tökéletes. 50-60-nál tényleg nagyon alkotni kell hogy halálos baleseted legyen.
Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)
-
Huha81
tag
Sokat szoktunk beszelgetni kollegakkal, fonokseggel az onvezeto autokrol. Amint megjelenne az elso, a fonok lecserelne a ceges flottat. Neki jobban megerne, hogy reggelente ne egy idegbeteg, kimerult egyen erkezzen be az irodaba. Latom a tobbieken, akik helyiek reven inkabb szenvednek a dugoban fel-1 orakat, hogy az elso kaveig kb hasznalhatatlanok. En, mint kis bevandorlo inkabb hagyom a ceges kocsit otthon es jarok vonattal, mint hogy ilyesmivel stresszeljem magam.
Errefele egyebket kezdik hasznalni mar ezt az adaptiv tempomatot(ha igy hivjak) a varosban. Labuk kb az olukben es nyomkodjak a telefonukat. A kocsi megall, elindul magatol. Koveti a forgalmat, max a kormanyt kell tekergetni.
-
"...és a 2000-es állapotok egy olyan alapot jelentettek, amire lehetett volna építkezni ...."
Mit lehetett volna építkezni?
Nem az a kérdés, hogy lehet 50 év élettartamú járművet tervezni vagy sem.
Nem kérdés, lehet.
Az a kérdés, hogy kik hajlandók megfizetni ennek a költségét?!
A kopó/fogyó részegységek mellett az elfáradó anyagok cseréjének költségét is számolni kell az eladási árba.
50 év teljes körű garancia és időszakos karbantartás is benne lehet az árban.
Főtengely mehetne titánból vagy volfrámból. A váz és burkolat rozsdamentes saválló acélból. Hibrid fémmerevítőkkel megerősített karosszériát, öt évenként ingyenesen újra fóliázva kapod meg. Vagy kívánságra aranyozva is lehet a jármű borítása.A számla ugyan vastag lesz. Ha akarod, én megszervezem neked ennek a járműnek a legyártását.
A viccet félre téve. (Ami egyébként nem vicc.) Én tanultam gyártástervezést és gyártástechnológiát.
Ha valóban képesek lennék a tervezettelavulásraélettartamra, akkor járna mindenki jól.A jármű az utolsó tervezett kilométerig javítás nélkül üzemelhetne. Nem tartalmazna a szükségesnél több vagy kevesebb anyagot. Az új autó átvételénél kötelező lehetne a régi leadása, újrahasznosítás céljából.
Azért az érdekes egy informatikai fórumon, hogy az szinte mindenkinek tiszta, nem érdemes ragaszkodni és foltozgatni egy nagyon leavult számítógépet. Egy dögös Pentium IV-es gépbe folyamatosan lehet betolni a pénzt, Minden látszat és teljesítmény javulás nélkül. Egy jármű esetében ezt a fajta pazarlást, viszont kívánatos célnak tekintik néhányan.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz Cathfaern #307 üzenetére
Hogy pontosan mennyi repül belőlük még, nem tudom, de tény elég gyakori darab amerikában. Az árban meg azért benne foglaltatott pár extra felszerelés is a metálfényezés és az utasoldali légzsák mellett
A tartósság felára amúgy nagyon érdekes kérdés, rengeteg dolognál egy alkotóelem adja be az unalmast és "természetesen" nem lehet javítani, mert a szervizelhetőség-javíthatóság egyáltalán nem érdeke a gyártónak. És mivel mindenki így gyárt manapság, ezért még a minőségi versenytől se nagyon kell félnie.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
haxiboy
veterán
válasz Hieronymus #323 üzenetére
Azért a digitális technika elég sokat fejlődött. De ha megnézed az utóbbi 6-7 éves távlatban hogy mekkora fejlődésen mentek át a CPU-k, illetve a különböző Architektúrák, meglepődnél...
Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)
-
bambano
titán
válasz Hieronymus #323 üzenetére
"Ha valóban képesek lennék a tervezett elavulásra/élettartamra": és iiigen, képesek vagyunk.
elvileg ezt két módon lehet megtenni:
1. megtervezed úgy, hogy pont annyi ideig legyen jó. ez nemigen működik...
2. van egy dög nagy statisztikai adatbázisod a termékeid élettartamáról és egyéb szerviz adatairól. ez alapján addig gyengíted a terméket, míg statisztikusan a megfelelő élettartamra áll be.ezt csinálják. időnként néha csúnyán ráfaragnak (corsa váltókulissza műanyagból megvan?)
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
arnyekxxx
veterán
de a nap 90+ szalazekaban foloslegesen parkolo autok szama csokkenne.
de nem sokkal. az emberek többsége reggel munkába megy autóval, délután munkából megy haza autóval, most az, hogy 8-16h között önvezető vagy nemönvezetőautók tizezreit nem használja senki közlekedésre hanem parkolnak valahol az nem olyan oltári nagy különbség.
-
Huha81
tag
válasz arnyekxxx #327 üzenetére
Persze, de ha onvezeto az auto, akkor ha beertel a munkaba, akkor hazazavarod a garazsba vagy esetleg, hogy vigye el a gyereket az iskolaba / anyat a melohelyre. Az onvezeto auto mehet uresen is, nincs neki megtiltva
Az idealis persze valamifele onvezeto auto car sharing lenne. Ahol csak berendeled - elvisz - viszi a kovetkezo utast. Ennek egyelore az emberi birtoklasi vagy az egyik akadalya.@0P1: Koszi az infot
[ Szerkesztve ]
-
#56573440
törölt tag
válasz arnyekxxx #327 üzenetére
"de nem sokkal. az emberek többsége reggel munkába megy autóval, délután munkából megy haza autóval"
Hát nem tudom, hogy te hol laksz, de Pesten ennek az egyenes következménye az kéne legyen, hogy kb 10-től 3-ig nagyságrendileg lehessen közlekedni az utakon. A helyzet viszont az, hogy Könyves Kálmántól befele a hét bármely munkanapján olyan forgalom van, hogy konkrétan nem értem. Ennyi üzletkötő, beszerző, és társai nincs a világon... Persze drasztikusan jobb a helyzet mint reggel a csúcsban, de akkor is...
Szoktam nézegetni, hogy kik azok akik kint vannak, de így arc/öltözködés/kocsi alapján behatárolni se tudom...
[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
akkor hazazavarod a garazsba
nyilván csökken az utak terheltsége (meg a légszennyezés is) ha minden autó nem egyszer hanem kétszer meg el naponta a munkahelyre
hogy vigye el a gyereket az iskolaba / anyat a melohelyre.
őket elvitte a másik autó mert a gyerek meg anyu se 10re megy suliba/melóba hanem akkor amikor én
Az idealis persze valamifele onvezeto auto car sharing lenne.
Még egyszer, ez nem változtatna azon, hogy a többségnek ugyanabban a reggeli és délutáni/esti órában kell az autó, a sharing autó se mozdul meg ha nincs rá senkinek szüksége mert a gdp-t termeli a gyárban nem pedigközlekedik és a sharing autó is áll a dugóban munkába menet mert mindenki más is akkor megy a sharing autóval a feleannyi autó átjutására alkalmas úton.
-
nemlehet
őstag
Nyílván akkor nem a sajátod lenne a kocsi, hanem egy cégé. Gondolj rá szolgáltatásként.
Aki nagyvárosaban lakik tökre nincs szüksége saját autóra, ha bármikor mondjuk 10-20 percen belül el tud érni egyet. Önvezető autókkal ez pedig simán elérhető.
Szerintem az emberek vevők lennének egy ilyen szolgáltatásra ha azonos vagy kicsit alacsonyabb költséggel járna mint egy saját. Tudom jelenleg is létezik car sharing, de az azért nem ugyan az. Az nem háztól házig. Szar este elvinni a leadó helyre és akkor onnan még 30 percet caplatni haza ha nem pont olyan helyen laksz ahol le tudod rakni.
Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
arnyekxxx
veterán
válasz #56573440 #331 üzenetére
nyilván létezik olyan legbelvárosibb szakasz ahol folyamatosan teltház van hiszen 1940es gépjárműforgalom fér el csak kényelmesen rajta de a város területének többségén nem ez a jellemző
mapson gyönyörűen lehet látni, hogy 7-9 között gyakorlatilag az egész Bp egy piros csík aztán kinarancsosodnak-zöldülnek az utak és azok maradnak 3ig és indul a délutáni pirulás
-
dabadab
titán
válasz t72killer #299 üzenetére
"Érdekes hogy mindezek mellett többszáz pl p-51-es repül még"
Teljesen meglepő módon a megmaradt P-51-ek listájának van saját oldala a wikin, amiből kiderül, hogy az egész világon összesen 160 darab repülőképes darab van.
Ezeket azért érdemes a helyükön kezelni, úgy maradnak repképesek, hogy talicskával öntik beléjük a pénzt és az érdemi igénybevételnek kitett alkatrészek jó eséllyel már mind utángyártottak.
DRM is theft
-
#06658560
törölt tag
válasz arnyekxxx #332 üzenetére
De el lehet tolni a tevékenységeket, mondjuk egy órával korábban megy az ember dolgozni, elég sokan csinálják pont a forgalom miatt.
#337 bambano: Csak az nem oda megy, ahová neked kell, nem várja meg, hogy bepakolj kényelmesen, kipakolj otthon stb.
#326: "elvileg ezt két módon lehet megtenni:
1. megtervezed úgy, hogy pont annyi ideig legyen jó. ez nemigen működik...
2. van egy dög nagy statisztikai adatbázisod a termékeid élettartamáról és egyéb szerviz adatairól. ez alapján addig gyengíted a terméket, míg statisztikusan a megfelelő élettartamra áll be."2. Nem így működik, hanem van egy megadott minimális élettartam, amit bármely teszten teljesítenie kell a sorozatban gyártott terméknek, de már a fejlesztés során is.Hol van akkor a statisztikád?
#325 haxiboy: Mert az autók nem?
#321: Az egy dolog, hogy nem halsz meg, de városi tempónál is simán le lehet nyomorodni egy életre, ha nincs megfelelően tervezve az autó.
#297 morgyi: Csakhalkan megsúgom, az autógyártók kötelezve vannak 90+%-os újrahasznosításra az autóik esetén.
#295 t72killer: Az a "három" repképes gép, ami körbe haknizza az USÁ-t, mit bizonyít?
#288 rii: Szabad kérdeznem, mikor jártál autóiparon belül, hogy ennyire tudod, mikor mi álld rendelkezésre mire?
#274 t72killer: Kátrányt? Azt hiszem, akkor mérnöknek nagyon rossz vagy, ha ezt így le merted írni!
[ Szerkesztve ]
-
válasz arnyekxxx #339 üzenetére
Az önvezető járművek sokkal komplexebb lehetőségeket biztosíthatnak.
A közlekedési dugok jellemzője, hogy az egyik irány beáll, a másik irányban viszont majdnem üres az út.
Egy tiszta önvezető rendszerben a szembejövő sávokat részben vagy egészben át lehet venni közlekedésre. Egyetlen gombnyomással, majd vissza állítani vagy fordítva foglalni közlekedési sávokat.Ezt emberrel nem tudod megcsinálni. a Közelünkben lévő nagyobb útkereszteződés forgalmi rendjét megváltoztatták, kb tíz éve. Még a múlthéten is elsőbbséget akart adni nekem egy személyautó vezetője, pedig neki jár az "új" forgalmi rend szerint. (OFF)Elsőbbség átadást alapos ok nélkül nem szoktam elfogadni. Ha mégis elindul, én viszem el a balhét. (/OFF) Szóval vártam, hogy elhajtson előttem a korosodó fiatalember. Ehelyett alapos szidalmazást kezdett. Kiszálltam az autóból oda ballagtam és megkértem, magyarázza el a miért akar nekem elsőbbséget adni. Körbe nézett, elvörösödött majd elnézés kérés nélkül hajtott el.
Ha tíz év nem volt elegendő a változás felismerésére, nem lehet dinamikusan felhasználni, valós-időben változtatva, a közlekedési utak sávszélességét.A munkakezdés eltolása valóban nem önvezetőjármű függő.
Járműmegosztás függő. De mégis komoly szerepe van az önvezetésnek ez ügyben. Az első elvitt dolgozó után, el kell jutni a másodikhoz. Ez meg csak önvezetéssel lehetséges.
Az önvezetés továbbá olcsóbbá teszik a járműmegosztást. A biztosítások olcsóbbá válnak mert nem sokan vezetik. Nem kell Casco vagy jelentősen olcsóbb is megköthető, mivel kevesebb lesz az önhibás kár.Ezzel együtt - sokan nem fognak ennek örülni - megkérdőjeleződik a saját tulajdonú járművek létjogosultsága. Minek neked saját autó, ha reggel pontosan érkezik egy autó, hogy munkába vigyen. Aztán egy ami haza visz. Vagy bevásárolni, ...... Mindig van egy ami elérhető számodra. Időnként némi várakozás árán. (Amit most is eltöltesz a dugóban.)
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Hieronymus #340 üzenetére
"A munkakezdés eltolása valóban nem önvezetőjármű függő."
Részben de. Ha elterjedik az "önvezető autó, mint szolgáltatás", akkor nyilván a szolgáltatócégnek érdeke lesz a minél jobb kihasználtság, illetve a minél nagyobb profit. Tehát előbb-utóbb azt fogják mondani, hogy ok, viheted 8-kor az autót, de akkor 20 Ft / perc, vagy viheted fél 8 előtt és fél 9 után, akkor meg 10 Ft / perc. Nyilván mivel minden autó helyzete és foglaltsága pontosan ismert, az árazást lehet dinamikusan is alakítani. És máris jobban el fogják osztani az emberek, hogy mikor induljanak munkába, mert érdekük fűzödik majd hozzá (a fix munkakezdés se kifogás, mert lehet inkább bemegy korábban, és az árkülönbözetből kávézik egyet a szabadidőben). -
bambano
titán
válasz Hieronymus #340 üzenetére
"Ezzel együtt - sokan nem fognak ennek örülni - megkérdőjeleződik a saját tulajdonú járművek létjogosultsága": esik egy kis hó, te meg ülsz a citytaxis priusban a jobb egyben és drifteltek a dobogókői úton... nem életszerű
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
Ribi
nagyúr
válasz Cathfaern #341 üzenetére
Régen a Soroksárin is a sok gyár eltolva kezdte a munkaidőt, mert nem fért fel annyi ember 1 időpontban a hévre. Azóta gyár sem maradt sok és autó is több lett. Szóval már nincs ilyen.
Mivel nem egy ilyen cég lesz -és hacsak nem kartelleznek - nem hiszem, hogy ilyeneket meg tudnak majd játszani. -
arnyekxxx
veterán
válasz Hieronymus #340 üzenetére
Hosszabban akartam irni, de szerintem elég lesz annyi, hogy tul sok sci-fit nézel.
-
arnyekxxx
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- iPhone topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Autós topik
- Óra topik
- További aktív témák...