Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • hitchins

    őstag

    válasz Farkas82 #37 üzenetére

    Ebbol egyetlen erv van, ha valos a tobbletfogyasztas, de szerintem ez konstrukciotol fugg.
    En 6,5 literrel jarok. Budapesten. (Benzines)
    Ez konkretan kevesebb mint az elozo sima szemelyautom.

    Az hogy mire van szukseg eleg szubjektiv. Gondolom egy vw poloval is hazertel volna kevesebb fogyasztassal.
    Enny erovel a kozepkategoriat is lehetne utni hogy minek kell. Mondeo es tarsai.

    En nem vagyok SUV/crossover rajongo, messze nem. Ez az elso amit hasznalok es nem okozna gondot visszaulni egy “sima” autoba de szerintem tagadhatatlanul vannak elonyei. Szoval azt mondani hogy ertelmetlen hulyeseg.
    Nehany sajat pelda hogy hol volt elonyos eddig:
    - Varosi parkolas , padkak
    - Forgalomban vezetes kilatas, jobb ralatas a forgalomra->vezetes biztonsaga
    - Utkeresztezodes beleatasa
    - Alacsony tabla: a tabla miatt egyaltalan nem lattam balra kanyarodasnal hogy jonnek-e szemben. Kodos vagy zivataros idoben nem volt biztonsagos kanyarodni. Most ok
    - Ritkan de jarok folduton itt hasznos volt a megemelt hasmagassag foleg esos idoben.
    Emellett nagyobb biztonsagban erzem a gyerekem is. Nem mindegy hogy a masik autoval utkozeskor milyen magasan van a talalkozo.
    Persze van hatranya is, szamomra leginkabb vezetesi elmenyben.

    Mindegy nem akarok tovabb offolni,
    szerintem hulyeseg utalkozni. En igy latom ugyanannyira divat szidni mint hasznalni.

  • k-adi

    nagyúr

    válasz Farkas82 #47 üzenetére

    "halálfélelme volt benne a szerpentinen az imbolygástól"

    Menjen lassabban mikor olyan durva szerpentinen van? az nem opció?


    "Előbb a fejekben kellene rendet tenni, mert így az elektromos autózás is csak oda fog vezetni, hogy egyre nagyobb dögökben ül mindenki, hogy "ütközésnél biztonságban legyek", meg hogy "jobban rálássak a forgalomra a többiek felett" ha mindenki suvban ül ezek az érvet mit sem érnek."

    Nos, nem akarok nagyon beszállni ebbe a suv-hater vitába, hiszen mindkét oldalnak megvannak a saját érvei, de azért 1 megjegyzést idebiggyesztenék az idézett részhez, mert a megnövekedett fogyasztást lehet fikázni napestig felőlem (aminek talán még van is pl. aerodinamikai alapja), de ezt a részét nem, ugyanis:

    Nem tudom van-e családod, vagy a saját/utasod (pl. párod) életed mennyire félted. De... tegyük fel, hogy beszélgetsz egy anyukával, apukával... Szerinted ha akár csak 1%-al több esély van a túlélésre, melyiket választanák? persze többi tényezőt nem nézve, stb. stb. stb.

    És ezek nem olyan dolgok, mint a számok, hogy nagyobbat kamuzok és akkor jobb. Magasabban ülsz, többet látsz, vezetés biztonsága nő.. kész. ez egy igen/nem tény.

    Én értem, hogy sokak számára ez bullshit érv, stb.. nagy dögök, fúj fúj.. és szerintem is vannak szép karcsú "igazi" autó formák... de ha választanom kéne, hogy szépség vagy élet, vagy szeretném jobban belátni a forgalmat, vagy talán jobban túlélek egy ütközést egy ilyen tankban (pl. mert ismerem a környékemet milyen fazonok rallyznak ott naponta), akkor nem biztos, hogy haterkedni kellene

    + Arról nem is beszélve, hogy a kényelem egy olyan megfoghatatlan dolog, amit szintén lehet köpködni, de napi használat során igenis nagy előny, ha nem befeküdni kell egy kocsiba beszálláskor és mondjuk a szülők/idősebb utasok/sérült utasok is rendesen ki tudnak lépni és nem kihajtogatják magukat a kocsiból.
    Ja meg a padkák, esetleges off-road néha hétvégente túrázáskor, stb.

    Na de persze ebből mi következik? Mindenki ilyenbe ül idővel és akkor már eltűnnek az előnyök.. Jaj mi lesz? Akkor mi lesz a következő? Még nagyobb kocsik. Vagy addigra már tényleg lesz valami értelmes másik utazási mód.

Új hozzászólás Aktív témák