Új hozzászólás Aktív témák
-
atti_2010
nagyúr
4K-s tévék már Q4 körül elérhetők lesznek emberibb áron.
Szerintem túl optimista vagy, 4k tévék 2015 Q4 ha emberi áron lesznek az már egy nagy előrelepés, de hova is sietünk tartalom 0.
[ Szerkesztve ]
1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.
-
Dilikutya
félisten
Hol?
Amúgy semmi baj nincs a fullHD fölötti felbontásokkal, az már a csúcskategória jelenleg, a komolyabb videókártyák már megbirkóznak vele, a fullHD-hoz alsó hangon már egy Radeon HD7770 is elég lehet.
[ Szerkesztve ]
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
-
Dilikutya
félisten
Ne túlozzunk, 699$ a legalja, és az csak 30Hz.
Egyébként valaki árulja már el nekem, mi a fenének 28 colos monitor. Már a 24 colos is beteríti előttem az asztalt. Az már TV méret.Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azt felejted el, hogy ezt a sebességnövekedést nem az AMD jelentette be. Erről maga az Oxide beszélt. A fejlesztők, akik ezt elérték.
Hallgasd meg a mondandójukat profi vagy átlagos szinten, ha érdekel. Enélkül nem érdemes erről véleményt alkotni. Nagyon is jó, hogy végre történik valami előrelépés itt. Ha minden jól megy, akkor a szabványos API-k szintjén is most már fel kell nőni ehhez.
A Mantle elsősorban azért jó, mert felpörgeti majd a Khronos és az MS fejlesztéseit is. Mostantól nem lehet ám hátradőlni, hogy jó az is, ami van, úgy sem csinál majd senki jobbat.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
atti_2010
nagyúr
Nem is tudom ki szokta lefizetni a 3D Mark gyartot hogy tobbet mutasson ha Nvidia kartya van a konfigban, sumaolas az olyasmi mint mikor kesz termek helyett egy fadobozzal vigyorog maga a ceg vezere?
[ Szerkesztve ]
1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.
-
pakriksz
őstag
az a köze van baszki, hogy ha egy játék bugos mint az állat, először azt kell javítani, csak utána jön az optimalizáció...
Mantle egyébként kész van, nem az AMD-re várnak hanem az EA-re, aminek évek óta szokása hogy sürgetik a fejlesztőket, és félkész játékokat adnak ki. Az EA fejlesztőit az AMD nehezen ütögetheti... Annyit tehet hogy ilyen szarszemét cégnek többször nem ad exkluzivitást.
[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
atti_2010
nagyúr
Az a koze hogy az EA nem engedte hogy a Mantleval foglalkozzanak ameddig nincs rendbeteve a jatek, de ez mar vagy 100x le lett irva csak egyesek nem birjak vagy akarjak megerteni, mintha egyeseket iritalna a Mantle es belekotnek amibe lehet.
[ Szerkesztve ]
1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.
-
pakriksz
őstag
Az a köze van hogy vannak prioritások, és véges erőforrások... a bugok amik játszhatatlanná teszik a játékot kicsit nagyobb prioritást élveznek mint egy bemutató...
Az amd mit reprezentáljon ha szerződtek az EA-vel hogy a BF4 az első? Rúgjon fel mindent? Videot pedig lobogtatott az a másik fejlesztő azzal az űrhajós lövöldözős játékkal... ott volt 34000 draw call-nál nem csökkent az fps, ennyit meg semmilyen cpu nem bír directx alatt... hanem ennek a tizedét.
Pl ha az az űrstratégia meglenne directx-ben, és mantleben, a minimum fps-ek nőnének a mantleben. Látható hogy 3000 rajzolási hívás megy a játékban általában, erre directx alatt is képes sok cpu. De néha felugrik 30k fölé. Ott directx-ben leesne az fps, mantleben viszont nem.
[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezért kellene a Dan Baker és Tim kipp előadását tényleg végighallgatni, mert akkor megértenéd, hogy miről van szó.
Ezzel szemben te csípőből érdektelennek tartod a stratégiai játékok két legnagyobb fejlesztőzsenijének értékelését, mondván biztos kamuznak, és a jelenlegi API-kkal minden a legnagyobb rendben.
A piac pont így állt hozzá 5-6 évig, és csak azt értük el, hogy már a tartalomkreálásnál is az a kérdés, hogy mit bír az API+driver.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nagyjából 6-7 éve kérik az MS-t és a Khronost is, hogy dobják el a 90-es évek végére épülő API dizájnjukat és álljanak elő valami tényleg újjal. Semmi nem újdonság, ami most történik. A gyártókat is nagyon ostromolták a fejlesztők, hogy ez már nem állapot, de eddig valóban nem tett senki semmit.
Az AMD csak azért szánta el magát a lépésre, mert ott vannak a két új konzolban. Ez garantálja, hogy minden fejlesztő megtanulja low-level szinten programozni a GCN-t. Ha nem lennének ott a konzolokban, akkor biztos, hogy ugyanúgy nemet mondtak volna a fejlesztők kérésére, ahogy az Intel és az NV tette. Egy gyártónak garancia kell, hogy a piac megtanulja az aktuális GPU-architektúrát, másképp a low-level elérés nem sokat ér.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
dabadab
titán
"10 évig egy mukkot nem szóltak miattta, nem volt gáz."
Igazabol a draw callok eroforraspazarlo volta eleg regota foglalkoztatja az uri kozonseget, OpenGL-ben (amiben valamennyire minimalisan otthon vagyok, ellentetben a DX-szel) eleg regota hoznak ki mindenfele extensionoket, amivel minimalizalni lehet a draw call-ok szamat.
Pl. itt egy NVidia slide arrol, hogy mennyire CPU limitesek a draw call-ok, datum nincs rajta, de a grafikonon szereplo HW-kbol itelve kb. 2003-ban (vagyis tiz eve) keszult.[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Válaszoltam, csak nincs értelme ténylegesen belemenni egy vitába, mert nem akarod megérteni, hogy miért történik mindez. Még a fejlesztőknek sem hiszed el. Van egy saját véleményed és még a piac legjobb fejlesztőinek beszámolója sem döntötte le azt.
Igen, nagyjából 6-7 éve azt kérik az MS-től és a Khronostól, hogy építsenek új elvek szerint működő API-t. Még a visszafelé kompatibilitás eldobását sem érzik gondnak a fejlesztők. És igen az a baj, hogy az MS és a Khronos ragaszkodik a saját nézeteihez. Az MS például annyira nagy gondnak nem látja ezt, mint a fejlesztők. Még a Build konferencián mondták, hogy ha gondot jelent a DX, mert a konzolok API-ja többet tud, akkor butítsák le a PC-s port grafikáját. Számos opciót javasoltak, mint a látótávolság csökkentése.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem a hardver erős, hanem az API, ami meghajtja őket.
[link] - itt a Techland véleménye erről:
“PS4 is a truly fantastic piece of hardware! Its high GPU performance comes from the API, which allows a strict control over all processes, and facilitates optimization and experimentation."Ha esetleg Johan Andersson, Dan Baker, Tim Kipp, Jurjen Katsman, Chris Roberts, stb. véleményét nem fogadod el, mert szerencsétlenek rossz cég logója előtt mondták el azt, amit a Techland.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Jó, akkor tegyük fel, hogy kapsz DX alatt 9 fps-t és Mantle alatt 30-at a StarSwarm demóban. Csak azért mert ez már egy tényleges mérés eredménye, és nem slide-ról van.
Az egyik lehetőség, hogy elismered, hogy tévedtél és a Mantle tényleg zsírkirály, míg a másik, hogy a DX-et szándékosan visszafogják a fejlesztők, hogy kihozzák ezt a különbséget. Na melyiket mondod rá?[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Javítom neked. Stratégiai játékokra kihegyezett jelenet. Ez nem a témának szól, hanem annak, hogy miképp lehetne újra felvirágoztatni a stratégia játékok műfaját. És az Oxide koncepciója jó kezdés, mert a Stardock és a Mohawk Games már licencelője a motorjuknak. Sőt, Soren Johnson, a Civ4 vezető dizájnere újra komoly stratégiai játékot fejleszt, holott ő volt az első, aki azt mondta, hogy többet ezzel nem foglalkozik, mert korlátok közé van szorítva. Csak a korlátokat kell feloldani és jönnek vissza a zsenik. Szerintem ez nagyon jó hír a piacnak.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
pakriksz
őstag
10 évig egy mukkot nem szóltak miattta, nem volt gáz.
Áh nem volt gáz, csak kb azóta minden repülőszimulátor, openworld játék, stratégia folyamatosan cpu limites.
Szinte mindig a proci limit volt a gond, legfeljebb csőfps-ekben nem.Aztán ott vannak olyan technikák mint a draw call batching azt is gondolod csak szórakozásból próbálják minden 3d motorba összehozni?
Mondok címeket: BF multik, Arma sorozat, FSX, X-plane, GTA4, mind cpu limitesek, a draw callok miatt. Ami meg nem az, az is csak azért mert úgy modellezték a megjelenített objektumokat hogy kevés draw callból ki lehessen rajzolni (kevés material), és/vagy drawcall batchingot is tud a motor (bár sokszor még ezzel is cpu limites lesz), és/vagy egyszerűen eltrükközték lecsökkentették valahogy a kirajzolandó objektumok számát látótáv csökkentéssel, ködösítéssel, stb. Ez mind melóval jár (ami pénz), vagy rosszabb grafikával.
45% pedig lesz több is, akár 100% vagy több is is, ha egy atom proci mellé raksz egy r 290-et. De lesz az 0% is ha egy gyenge gpu-val próbálkozol ami directx-ben is gpu limites volt...
Több drawcallra való lehetőség azt jelenti hogy gyengébb cpu is elég lesz erős gpu kihajtására, vagy olyanokat lehet meglépni, mint apró darabokra(mert a sok kis darab sok kis draw call) szétlőhető tereptárgyak.
[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
pakriksz
őstag
xplane úgy van programozva ahogy az apik engedték, gta4 optimalizálatlan, de a fő probléma a draw call.
Minden játék ami nem csőfps gyakran cpu limitált.
Nem lesz hümmögés a vége, mert semmiféle egetrengető újdonság nincs a mantle-ben, csak pc-n újdonság, a konzolok sem hümmögni szoktak amikor vicc hardverrel olyan grafikát mutatnak amihez sokkal erősebb pc kéne... Hidd el, nem neked lesz igazad totális laikusként, vannak ám akik értenek hozzá és értik miről van szó."de microsoft révén az se egy agyonoptimalizált cuccos lehet." Itt ócsárlod az m$ cuccot, akkor miért véded a directx-et (ami szintén m$ ez látszik is rajta), a mantle-val szemben?
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Driver lesz a következő héten. Az StarSwarm demó fent van a Steamen, arra vár, hogy a Valve elfogadja és kirakja. A StarSwarm persze lehet, hogy még frissülni fog, mert csak a D3D kód van teljesen kész. A Mantle kód csak stabil, de mentes minden optimalizálástól, így van benne kiaknázható teljesítményt.
A BF4 teljesen az EA-tól függ. A kód kész van december közepe óta. Azóta csak kis módosításokat végeznek rajta, de semmi lényeges. Arra vár, hogy az EA áment mondjon rá. Ez leginkább attól függ, hogy a D3D-vel kapcsolatos erőforrásra vonatkozó ledobálásokat mikor javítják. Nem akarja az EA, hogy a játékosok azt higgyék, hogy a Mantle kód volt az elsődleges, és hogy ezért instabil a D3D kódban.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
djgeg
őstag
Mert türelmetlen vagy: [link]
AMD Face: "We are putting the finishing touches on the AMD Catalyst™ 14.1 Beta driver, which enables support for Mantle and many other fabulous features. We appreciate your patience and will update you as soon as it’s ready for download! The Mantle renderer is now officially available for Battlefield 4. Make sure to read Johan Andersson’s blog to learn more about it: http://bit.ly/1hR06S6" [link]
"640 kByte memória mindenre elegendő"
-
djgeg
őstag
Ha szeretnéd akkor feszülten frissítsd ezt
[/latest-catalyst-windows-beta.aspx]"640 kByte memória mindenre elegendő"
-
djgeg
őstag
Állítólag, valakinek fórumon valami hasfájása van... Oké...
Csak 290 esekre? Hol van ez leírva? Én csak azt látom, hogy még optimalizáción dolgoznak... mint amúgy eddig is és még fognak is. a 14.1 beta pedig támogatja az ÖSSZES Asztali GCN terméket.
"AMD Catalyst 14.1 Beta will support ALL desktop GCN products, though we are working with EA to further optimize performance on 280X, 270X, HD 7000 and HD 8000. We have asked EA to update their blog to reflect this."
[ Szerkesztve ]
"640 kByte memória mindenre elegendő"
-
djgeg
őstag
Értelmezési gondok vannak itt!
"AMD Catalyst 14.1 Beta will support ALL desktop GCN products,""A 14.1 es Catalyst Béta driver TÁMOGATNI FOGJA AZ ÖSSZES asztali GCN terméket!
"Ha valami feketén fehéren, le van írva, hogy fogja támogatni, azt egy kalap alá venni, azzal hogy "Up to" amit még ha szabadon fordítunk se azt jelenti, hogy minimum. Az jó nagy hülyeség.
Ez nem a majd valamikor talán jövő idő... Hanem a fix ez a verzió támogatni fogja (amint a napokban kiadják) jövő idő...
Fórumos pletykáknak, hibáknak, meg félreírásoknak hinni úgy, hogy fent sincs még a 14.1 beta az meg valami agymenés.
Kell még segítség?[ Szerkesztve ]
"640 kByte memória mindenre elegendő"