Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #56573440

    törölt tag

    válasz petymeg #4 üzenetére

    senki nem kényszerít rá jelenleg hogy ne benzinest használj... Ez pl nekem lenne ideális, aki napi 6 km-et ingázik... Egy rövid hatótávú tisztán elektromos erre ideális lenne, a két lurkós családi hosszúmenetekre meg még mindig ott a másik, a nagy dízel tehén, amit egyébként is erre tartunk...

  • #56573440

    törölt tag

    válasz petymeg #9 üzenetére

    "a durván dupla árat"

    nyilván teli áron nekem sem érdekes egy ilyen, azért egy új yaris kb 5+ misis árával még mindig költhetek 3kb 3-at benyára, javításra, az elég sokáig elvisz bárhova. Viszont ha választhatnék hogy 5.5-ért ez, vagy 5-ért yaris... Ott biztosan erre voksolnék már, mert az én felhasználásomra -heti max 100 km bp mindennel együtt is- arra tökéletesen elég lenne a lassú töltés, a kis hatótáv ellenére is...

  • #56573440

    törölt tag

    válasz aramis00 #32 üzenetére

    Ha nem vagyok indiszkrét mégis miért "sajnos" hogy dízellel mész hosszú távra?

  • #56573440

    törölt tag

    válasz FeRRaR1 #55 üzenetére

    "Ami szemétből, növényekből vagy a levegőből kivont Co2 segítségével állít elő szintetikus benzint."

    És mind átbszás. A szerves szemétből nem lesz soha elég hogy abból számottevő mennyiségű üzemanyagot gyárts, ha igen akkor a lehető legszarabb döntést hoztad, mert az a szerves anyagot meg kellett termelni pl kajának, ami iszonyat energia volt, ahelyett meg kelett volna enni, vagy exportálni, vagy igazából meg se termelni... Növényekből? Az jellemzően kukorica, cukornád? Azt se itt foják nagy mennyiségben termelni, jellemzően olyan közeli helyeken tolják iparilag mint délamerika és társai, ahonnan azt át kell hozni, feldolgozni. Ez mind energia, és a feldolgozás során nem kevés üvegház hatást okozó gáz szabadul fel megint...Nem mellesleg hatalmas területeket vesz el más jellegű műveléstől, vagy esetleg esőerdőtől pl... Pálmaolaj meg társairól már ne is beszéljünk, az üzemanyag jellegű széles felhasználás nélkül hirosima már most.

    A legnagyobb kamu meg a levegőből kivett üzemanyagok. Legalább akkora baromság mint a hyperloop vagy minden ami meg akarja csinálni a termodinamikát és egyéb bonyolult alap fizikai javaslatokat mint a gravitáció és társai. Gondolkodjunk már. A co2-őt kiveszed a levegőből. Csinálsz vele valamit, amitől üzemanyag lesz, majd az elégeted, energia keletkezik és co2. Namost ha co2-őt viszel be, co2 jön ki, közben energiát termeltél, akkor az az energia honnan van? ugye nem hisszük hogy csak úgy lett? Ennek akkor lenne értelme, ha végtelen mennyiségű energiánk állna rendelkezésre, és nem tudnánk még mindig tárolni pl. Akkor is ezer már alternatíva lenne, de egynek ami mellette mondjuk co szintet csökkent akár, hiszen sokat nem kér enni, meg van miből etetni is. Addig is pont azért mocskosul drága, mert irreális mennyiségű energia kell ahhoz, hogy előállítsd, ami megint nem 100%-os hatásfokú, tehát a gyártás közben is vastagon van veszteséged, majd miután legyártottad égetheted el egy olyan eszközben, aminek a hatásfoka újkorában és laborkörülmények között is vastagon a béka segge alatt sincs. Buksz energiát a gyártáson, és annak amit kipréselsz reálisan kb a negyedénél picit többet hasznosítasz. És akkor lehúztad a képletből a szállítást és más járulékos veszteségeket. Ez a módszer igen jó a híroldalaknak mert jól néz ki, a biznisznek, mert behúznak egy tonna lóvét állami támogatások és nagy cégek támogatásából, a lelkeknek, mert látjuk hogy van alternatíva ami működik és amit most elbszunk azt a gyerekeink milyen könnyen és hatékonyan megoldják majd. Csak igazából nem.

    [ Szerkesztve ]

  • #56573440

    törölt tag

    válasz FeRRaR1 #69 üzenetére

    "Porsche kísérletezik vele most is, a Co2 megoldással, napelemekkel."

    Annyi a difi, hogy a szar helyre tett motort sikerült kimozogniuk végtelen pénz és mérnöki munkaóra befektetése után valamennyire. Attól még a nasa is lő mellé, és ha nem vagy gyenge matekból te is rájösz hogy nem épp az évezred ötlete optimális esetben is 18%-os hatékonyságú -inkább alatta- napelemmel olyan terméket gyártani, aminek 30%-át se tudja hasznosítani az eszköz amibe szánják. A beeső 100 egység energiából megtermel 18-at, a gyártáson elmegy még sok mint veszteség és harmadold le a végeredményt. Mennyit kaptál? 2? Inkább pumpáljuk le vákumra egy több száz km-es csövet és küldjünk benne kapszulákat pedig annak sincs sok értelme.

    Vagy töltsük autók aksijába eleve ami leesik a napelemről? ÁÁÁ az elég butaság lenne.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák